Cosmetica...de natuurlijke weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Re: Cosmetica...de natuurlijke weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:06

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:07

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:57

Is het niet zo dat als producenten ingredienten gebruiken die in het verleden al eens op dieren zijn getest, dat een product dan al niet meer proefdiervrij is?

Ik vind het nogal onzin om ingedriënten die ooit in een ver verleden op dieren zijn getest, nu niet meer te gebruiken. Het dier heeft toch al geleden, laat het dan niet voor niks geweest zijn denk ik dan. Het kwaad is al geschiet, waarom die kennis nu dan niet gebruiken.

Proefdiervrij dondert me dus niet zo veel. Wat ik belangrijker zou vinden is, wordt er nu nog steeds mee op dieren getest en laat dat nou super moeilijk te achterhalen zijn.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:02

Aniek, die site bedoelde ik idd :j Maar wel duidelijk dat je die link even post.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:19

Shiloh schreef:
Is het niet zo dat als producenten ingredienten gebruiken die in het verleden al eens op dieren zijn getest, dat een product dan al niet meer proefdiervrij is?

Ik vind het nogal onzin om ingedriënten die ooit in een ver verleden op dieren zijn getest, nu niet meer te gebruiken. Het dier heeft toch al geleden, laat het dan niet voor niks geweest zijn denk ik dan. Het kwaad is al geschiet, waarom die kennis nu dan niet gebruiken.

Proefdiervrij dondert me dus niet zo veel. Wat ik belangrijker zou vinden is, wordt er nu nog steeds mee op dieren getest en laat dat nou super moeilijk te achterhalen zijn.

Binnen nl/eu verboden om cosmetica op dieren te testen zover ik weet bestaat er ook een regel van de eu mbt importeren van proefdiergeteste cosmetica maar zoals mijn biologiedocent altijd zei, zet een lab in een derdewereldland en je kunt de herkomst toch niet herleiden

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:58

Dat er in de EU cosmetica niet op dieren getest mag worden is duidelijk. Maar Azie en Afrika is weer een heel ander verhaal.

Overigens heb ik niet gehoord dat er regels zijn over het importeren naar de EU van op proefdiergeteste cosmetica.

Maar ja, als dat echt zo is, vraag ik me af wat dan het nut heeft om proefdiervrij te gaan. Ik zie echt niet waarom je merken die producten gebruiken die ooit in het verleden getest zijn te gaan bannen. Alleen als die merken nu nog steeds testen vind ik het een verhaal om op te gaan letten. Maar goed, ik ben hier vrij nuchter in.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:20

ik weet het ook niet precies hoor shiloh, maar ik weet wel dat proefdiervrije waarvan geen enkel ingrediënt ooit getest is op dieren niet bestaat... Er zullen af en toe toch ook wel weer dingen boven komen drijven in de zin van merken/bedrijven die toch proefdierwerk in het buitenland doen, dan doen ze alsof ze er aan werken en zeggen ze dat ze geen proefdierwerk doen maar doen ze het toch... spijtig maarja... je doet er als consument toch niks aan.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:25

Oriflame is ook proefdier vrij, deze hebben alles van make up tot douchegel enz,

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:52

Alle ingredienten zijn ooit wel eens op dieren getest... Maar als dat eens gebeurd is hoeft het iet meer. De eindproducten worden iig in NL niet op dieren getest ;)

Ik heb pas Lush ontdekt, kreeg het voor mijn verjaardag. Echt jammer dat er geen winkel van bij mij in de buurt zit.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:43

Sommige producten van Lush bevatten wel nog parabenen. Daar zijn ze wel mee bezig om die er uit te halen, maar toch. Voor mij vallen daardoor sommige producten af. Maar neemt niet weg dat Lush al een stuk beter/natuurlijker/milieuvriendelijker is dan bv een merk als Dove!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:01

wat is er ook alweer erg aan parabenen? :o Zijn dat die plasticjes waar de vissen in stikken?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:07

Nee, conserveermiddelen die voor mij onder hetzelfde kopje als aspartaam/E621 vallen. Veel mensen zeggen: stel je niet aan, is veilig. Maar er is ook een grote groep die die ingrediënten mijd.
Van die microplastics (die bedoel je toch?) neem ik aan dat je die bij Lush niet zult vinden. De naam daarvoor weet ik eerlijk gezegd ook niet...

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:28

Ik heb nu veel make-up van Jane Iredale, dit is over het algemeen een heel gezond merk aangezien het gemaakt is op basis van edelstenen. Haar producten verzorgen je huid ook meteen en zijn dus niet slecht. Maar wat ik me afvraag, is dit merk ook proefdiervrij?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:33

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 05:12

Even een schopje omhoog. Als moisturizer voor mijn huid gebruik ik gewoon kokosvet (organic en ongeraffineerd)... Eerst reinigen met een cleanser, dan kokosvet erop, 2-3 min laten intrekken, en daarna afwassen. Mijn huid voelt helemaal niet vet aan, is zo zacht als een babyvelletje en zelfs mijn beginnende rimpels zijn ermee verdwenen...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:42

Sneeuwelfje schreef:
Even een schopje omhoog. Als moisturizer voor mijn huid gebruik ik gewoon kokosvet (organic en ongeraffineerd)... Eerst reinigen met een cleanser, dan kokosvet erop, 2-3 min laten intrekken, en daarna afwassen. Mijn huid voelt helemaal niet vet aan, is zo zacht als een babyvelletje en zelfs mijn beginnende rimpels zijn ermee verdwenen...

Ik wilde precies hetzelfde bericht typen, behalve dat ik ook reinig met kokosvet.

Kokosvet op je huid smeren en dan met een washandje met een paar druppels citroensap eraf halen.
Ik gebruik het ook als dag- en nachtcrème en als haarmasker.

Mijn huid is nog nooit zo egaal geweest, zelfs collega's viel het op haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:18

Ik geef dit topic een schop...

Omdat ik meer en meer merk dat mijn huid zich echt beter voelt bij natuurlijke producten.
Jammer genoeg zijn die niet altijd in een gewone winkel te vinden en kom je veel op webshops uit.

wie heeft er bv een tip voor een fijne natuurlijke foundation?
zonder rommel en zonder cakey effect...

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:57

Even een reactie n.a.v. posts over MAC: ik weet toevallig dat MAC in niet-Aziatische landen gewoon dierproefvrij is hoor. Een make-up artist van MAC die ik volg op Tumblr heeft daar navraag over gedaan aangezien zij vegetariër is.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:25

darkchrystal; ik ben wild enthousiast van de BBcrème van Forever!
Net nieuw, en op natuurlijke basis. Een 'normale' dagcreme, licht getint en een SPF20 erin.
Ben er zó blij mee! Wel via webshops te verkrijgen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:03

Ik zoek een fijne milde gezichtsreiniger die zelf te maken is.
Wie heeft er nog een leuk receptje liggen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:00

Champie_Me schreef:
ik weet het ook niet precies hoor shiloh, maar ik weet wel dat proefdiervrije waarvan geen enkel ingrediënt ooit getest is op dieren niet bestaat... Er zullen af en toe toch ook wel weer dingen boven komen drijven in de zin van merken/bedrijven die toch proefdierwerk in het buitenland doen, dan doen ze alsof ze er aan werken en zeggen ze dat ze geen proefdierwerk doen maar doen ze het toch... spijtig maarja... je doet er als consument toch niks aan.

Wat een kolder weet jij te verkopen!

Vooral dat laatste: "je doet er toch niets aan". Ik weet niet hoe oud je bent, maar oma kan met haar 54 jaren van veel producten en producenten vertellen die hun processen hebben aangepast vanwege publieke druk.

Ik heb dus GROTE bezwaren tegen wat je eerder bepleitte: "laat je geen duur merk aanpraten omdat het proefdier vrij zou zijn".
Behalve de onnodige veronderstelling van machteloosheid lijk je hiermee ook te zeggen 'daat je maar beter een goedkoop, imagoloos merk kunt nemen' - en dat zijn nou juist de boys die voor de winst gaan ipv een goede naam.

En verder is het begrip "proefdiervrij" idd ingewikkeld. Heel erg veel medische kennis is ook tot stand gekomen via onethische methoden. (Gevangenen ed.) Geen enkele arts die die kennis om die enkele reden niet gebruikt. (Accoord: gezondheid is een ander chapiter dan cosmetica. Maar maak je eigen vertaalslagen: om de kennis *nu* te gebruiken is geen nieuw leed nodig.)
Idem dierproeven: als er kennis is van een stofje omdat dat ooit op een dier is uitgetest - tja.

De bodyshop werkte in haar beginjaren alleen met traditionele middelen (zij het van all around the world) zodat dierproeven simpelweg niet nodig waren.
Zo kan het dus ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:14

Weet iemand misschien ook een fijn soort ' serum', of wat ook om je haar wat gladder en minder pluis te maken?
Ik heb kort haar en gebruik eigenlijk niet echt styling producten verder.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:23

Ik heb een hele fijne antipluis serum van Yves Rocher. Hij zegt dat het 48 uur antipluis is, daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar hij werkt wel een hele dag.

http://www.yves-rocher.nl/control/produ ... _id=74105/

Edit:
Ik ben heel even gaan zoeken en toen vond ik dit:
http://naoki.nl/cosmetica-bedrijven-die ... en-testen/

Yves Rocher test zelf dus niet op dieren, maar ze verkopen wel in China, die op hun beurt dus wel op dieren (willen) testen. Misschien iets om over na te denken, want er staan best wel bekende merken op deze twee lijsten.
Laatst bijgewerkt door ierusju op 18-01-17 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:30

Weet niet of het al gezegd is maar Nyx is ook dierproefvrij.