Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:Is het niet zo dat als producenten ingredienten gebruiken die in het verleden al eens op dieren zijn getest, dat een product dan al niet meer proefdiervrij is?
Ik vind het nogal onzin om ingedriënten die ooit in een ver verleden op dieren zijn getest, nu niet meer te gebruiken. Het dier heeft toch al geleden, laat het dan niet voor niks geweest zijn denk ik dan. Het kwaad is al geschiet, waarom die kennis nu dan niet gebruiken.
Proefdiervrij dondert me dus niet zo veel. Wat ik belangrijker zou vinden is, wordt er nu nog steeds mee op dieren getest en laat dat nou super moeilijk te achterhalen zijn.
Sneeuwelfje schreef:Even een schopje omhoog. Als moisturizer voor mijn huid gebruik ik gewoon kokosvet (organic en ongeraffineerd)... Eerst reinigen met een cleanser, dan kokosvet erop, 2-3 min laten intrekken, en daarna afwassen. Mijn huid voelt helemaal niet vet aan, is zo zacht als een babyvelletje en zelfs mijn beginnende rimpels zijn ermee verdwenen...
Champie_Me schreef:ik weet het ook niet precies hoor shiloh, maar ik weet wel dat proefdiervrije waarvan geen enkel ingrediënt ooit getest is op dieren niet bestaat... Er zullen af en toe toch ook wel weer dingen boven komen drijven in de zin van merken/bedrijven die toch proefdierwerk in het buitenland doen, dan doen ze alsof ze er aan werken en zeggen ze dat ze geen proefdierwerk doen maar doen ze het toch... spijtig maarja... je doet er als consument toch niks aan.