Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Anne_GTI schreef:B segment; onderhandelbare zorg. Per zorgverzekeraar contracten en verschillende vergoedingen. Bel gewoon de debiteurenadministratie van het ziekenhuis en vraag je dossier op. Dat mag de zorgverzekeraar niet doen nl. maar de verzekerde zelf wel.
Karlijnxxx schreef:Verder wanneer ik de zorgcode ontleed kan ik zien dat ik minimaal 3x op poli moet zijn geweest (dit is 2x geweest) en dat er een spiraal moet zijn geplaatst (in mijn geval een nexplanon en geen spiraal). Ik ga hier dan ook informatie over inzamelen en opsturen naar het ziekenhuis. Ik ga het hier niet bij laten zitten.
Charaz schreef:Karlijnxxx schreef:Verder wanneer ik de zorgcode ontleed kan ik zien dat ik minimaal 3x op poli moet zijn geweest (dit is 2x geweest) en dat er een spiraal moet zijn geplaatst (in mijn geval een nexplanon en geen spiraal). Ik ga hier dan ook informatie over inzamelen en opsturen naar het ziekenhuis. Ik ga het hier niet bij laten zitten.
Nexplanon of spiraal valt onder dezelfde declaratie code

Anne_GTI schreef:Eigenlijk gebeurt nu precies wat beoogd werd toen het eigen risico werd ingevoerd. Mensen krijgen een beeld bij de kosten van de zorg en proberen die zo laag mogelijk te houden.