Hoe perfect kan 2013 beginnen, zo dus niet...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: Hoe perfect kan 2013 beginnen, zo dus niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 13:56

Bah wat heb ik een vreselijke nacht gehad.. wat een jeuk, wat een brandend gevoel.. Uiteindelijk nog eens om 3u naar beneden gegaan en mijzelf helemaal ondergesmeerd met talkpoeder..Wat enigzins de jeuk wat verzachtte.

Straks bloedprikken, heeft iemand nog tips tegen het flauwvallen? :o

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:03

Aaaah wat een stomme fout!
Puur omdat amoxycilline tegen zo'n beetje alles gegeven wordt heeft men gewoon gedacht van "Oh ontsteking, amoxycilline" en niet stilgestaan bij de Pfeiffer... zo van iemand heeft het pas als het bewezen is? Pffff. Al heel veel lef hebben om dat toe te geven tegenover jou zeg.

Voor het bloedprikken heb ik geen tips aangezien ik er altijd met mijn neus bovenop bij mee zit te kijken (ja echt :') ). Als je alleen het gevoel wel aan kan raad ik je aan om weg te kijken. Dat zeggen ze sowieso vaak tegen mensen die het spannend vinden - niet kijken. Vaak willen ze dan ook nog wel even waarschuwen voor het prikje.
Maar ik zou het ook even tegen de persoon die prikt zeggen, dat je ervan flauwvalt. Die weet vast wel iets.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:31

Rustig blijven en het even aangeven bij degene die je prikt.
Ik vond het in het begin ook eng en vervelend, maar je voelt er amper wat van. Het went bovendien. :j Vanmorgen nog 4 buisjes afgeleverd. :D

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:36

Wat vreselijk dom dat ze amoxicilline hebben voorgeschreven als ze aan pfeiffer dachten!

Bij mij werd amoxicilline voorgeschreven voor keelontsteking (zat op dat moment vakantie te vieren in spanje, dus spaanse arts). Toen ik terug kwam van vakantie mijn hele lichaam omder de bultjes (hetzelfde als jij, overal jeuk, alles opgezet, vreselijke hel was dat!). Ik ben toen hier in nederland naar de huisartsenpost gegaan en de huisarts zei dat je bij pfeiffer helemaal geen amoxicilline voor mocht schrijven als je pfeiffer hebt, omdat de kans op een anafilactische shock te groot is! (Bij mij bleek dus ook dat ik pfeiffer had).

Edit; Nog even je foto's goed bekeken, lijkt precies op wat ik had. Ik leef met je mee, ik weet wat je doormaakt! Niet kunnen slapen van de jeuk maar toch zó vreselijk moe zijn van de pfeiffer.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:08

Heb je wat gehad tegen de allergische reactie?
Ik heb nu een aantal keer een allergische reactie gehad door een gezichtsmaker en gezichtscreme, ik heb toen koelzalf meegekregen van de dokterspost.
Dit verlicht heel erg de jeuk en de pijn! Het is wel erg vet, dus het is denk niet handig om op te smeren als je kleding erover heen valt.
Denk dat je dit bij de apotheek ook wel kan halen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 15:11

Dankjulliewel weer voor de reacties!

Net wezen bloedprikken, gelijk aangegeven dat ik snel flauwval en ze plaatste me gelijk op een bed! Ze hielp me goed en was enorm aardig dus ik kon redelijk op de wereld blijven. Ik adem door de paniek ook helemaal verkeerd, viel haar op. :=

Maargoed dat was dat, heb t gelukkig gehad en krijg vrijdag de uitslag..

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:25

Misschien help Menthol poeder de jeuk verminderen. Sterkte

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:35

Ja dan ga je wel flauwvallen ja, als je verkeerd ademt. ;) Gelukkig komen die lui meestal ook niet net kijken... daarom ben ik altijd heel erg vóór het aangeven van dat soort dingen!

Laat je de uitslag weten?

Oh that reminds me ik moet zelf ook nog bellen... _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:54

Voor het bloedprikken: zorgen dat je het warm hebt. Dan zijn de aders beter zichtbaar en kan makkelijker geprikt worden.

Vragen of je tijdens het prikken ligt en vlak van te voren even iets eten. Tijdens het prikken vlug een raampje open.

Gut wat zal jij een jeuk hebben....even iets tegen een allergische reactie vragen aan huisarts.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:56

Oh, kijk net effe wat beter....je bent al geprikt...la maarrrr :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:00

Ik heb ook eens amoxicilline gehad terwijl ik daar allergisch voor bleek. Heb meteen snachts 2 spuiten gekregen en na 2 uur waren zowel de buitjes als de jeuk weg. Ik denk dat het spuiten adrenaline waren, maar dat weet ik niet zeker. Je kan iig overwegen om daarnaar te vragen, want ik weet uit ervaring dat dit niet uit te houden is!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:02

Adrenaline is alleen voor acute heftige reacties om anafylactische shock te voorkomen voor zover ik weet Rowdine. Als het gevaar voor anafylactische shock geweken is, is adrenaline geven niet een heel geweldig plan meen ik.

Dus verzachtende/verkoelende zalf lijkt me in dit geval een prettiger optie. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:05

Daarom zeg ik dus ook; ik weet niet precies wat ik heb gekregen toen. Ik was een halve dag aan de antibiotica toen de allergische reactie kwam, en 9u na het innemen van de pillen zat ik bij de huisarts voor de spuiten in m'n boven benen. Daar nog 2 keer flauw gevallen en thuis kon ik prima slapen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:03

Dan zul je prednison en tavegyl of iets in die trant gehad hebben tegen de allergische reactie. Adrenaline is idd alleen in acute noodsituaties!
Ts, wat vervelend! Heb je idd iets gehad van de huisarts tegen de allergische reactie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:07

Danseresje schreef:
Dan zul je prednison en tavegyl of iets in die trant gehad hebben tegen de allergische reactie. Adrenaline is idd alleen in acute noodsituaties!
Ts, wat vervelend! Heb je idd iets gehad van de huisarts tegen de allergische reactie?

Prednison lijkt me niet; dat is namelijk ook tegen de ontstekingen en niet tegen de allergische reactie?
Ik kreeg namelijk prednison icm de amoxicilline.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 17:08

Ik krap me op het moment helemaal kapot :(
Ja heb nu sterkere medicatie tegen de allergie gekregen, maar ze slaan nog niet echt aan ..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:10

Rowdine schreef:
Danseresje schreef:

Prednison lijkt me niet; dat is namelijk ook tegen de ontstekingen en niet tegen de allergische reactie?
Ik kreeg namelijk prednison icm de amoxicilline.

Jawel hoor. Corticosteroïd tegen de reactie ook! Je krijgt dan een hoge dosis in een keer!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:16

Oeii meissie toch.. -O- Ik heb het ook eens gehad van de antibiotica, echt heel erg naar is dat. Hopelijk zakt het snel af, dit is echt onwijs afzien.. :(:)

Raar misschien, maar kan je geen lidocaïne zalf krijgen en jezelf daarmee insmeren? Dat verdooft heel goed namelijk, waardoor je veel minder jeuk hebt. Hoe dan ook: heel veel sterkte! :(:)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:19

Ik heb precies het zelfde gehad :(:). Ik heb toen anti allergie pilletjes geslikt. Toen verdween het vrij snel.
Bah krijg er weer de bibbert van

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:24

Prednison is een corticosteroïde en die onderdrukt reacties van het immuunsysteem. De antibiotica verhelpt de oorspronkelijke ontsteking, maar je immuunsysteem reageert in een geval als dit heel overdreven op de antibiotica (vreemd spul in je lijf) en díe reactie dient onderdrukt te worden omdat zoals te merken is, TS helemaal gestoord wordt. ;)

Kan dus best dat je prednison of iets dergelijks kunt krijgen voor zoiets.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 17:35

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:36

:(:). Ellende bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:36

Nemurin schreef:
Prednison is een corticosteroïde en die onderdrukt reacties van het immuunsysteem. De antibiotica verhelpt de oorspronkelijke ontsteking, maar je immuunsysteem reageert in een geval als dit heel overdreven op de antibiotica (vreemd spul in je lijf) en díe reactie dient onderdrukt te worden omdat zoals te merken is, TS helemaal gestoord wordt. ;)

Kan dus best dat je prednison of iets dergelijks kunt krijgen voor zoiets.

Ah oké, weer wat geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:37

_Bitje_ schreef:
Ohja en mn benen zijn erger geworden,.. Heb me net weer even ondergezeept met talkpoeder, helpt gelukkig wel een beetje :)
https://lh4.googleusercontent.com/-gUPl ... AG0764.jpg

Krijg al jeuk als ik ernaar kijk! Beterschap meis, hopelijk gaat de reactie snel weg!!

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:38

lekker dan (6)
sterkte!