Brrrr het idee alleen al..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:57

Goeiemorgen nichtje!

Sterkte :(:), komt vast wel goed! Vriendin van mij heeft het eergister laten doen. Prik deed ff zeer (maar das maar kort) en daarna heeft ze niks meer gevoeld! Gaat bij jou vast net zo :D

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:58

Bij mij was het peanuts, dagkliniek in, algemene verdoving, 3 verstandskiezen eruit. Uit verdoving en de dag zelf naar huis.
De dagen nadien klein beetje napijn maar viel reuzemee en ook minieme zwelling.
Draadjes lostten vanzelf op dus hoefde niet terug te gaan.

toitoi TS komt wel goed

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:00

Ik was er ook doodsbenauwd voor het idee al, en dan helemaal achter in je mond.. :( Maar ik heb er niks van gemerkt, en was blij dat hij eruit was, want had er zo een pijn aan _/-\o_

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 12:01

@ nichtje.. ik hoop het..

Wat een heerlijke verhalen hier haha.. verschilt dus erg per persoon.. angst voor de tandarts praat je er niet zo gemakkelijk uit bij iemand.. mijn tandarts zei net aan de telefoon meid niet druk maken hoor we vertellen alles wat we doen en doen alles stapje voor stapje.. me vriend zou eigenlijk met me mee gaan maar die moet toch helaas werken dus nu moet ik alleen das wel een beetje een domper had namelijk echt gehoopt dat ie mee kon stelt toch iets gerust zeg maar.. ik krijg ook een spulletje dat ze het eerst voor verdoven..
Laatst bijgewerkt door _Naomii_ op 10-01-13 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:10

Naomi komt goed meis.
Zo te horen heb je een fijne tandarts :)

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:12

Het valt best mee om ze te laten trekken! Komt vast goed!
Toen ik ze moest laten trekken had ik al een ontsteking omdat mn onderste verstandskiezen een beetje vreemd stonden.
Dus het was een opluchting toen ze eruit waren (let wel op, als je een ontsteking hebt ruik je het wel als de kies eruit is getrokken :o )
Neem meteen een ibuprofen als je weer thuis komt, dan heb je er minder last van als de verdoving begint uit te werken, en drink eventueel brandnetelthee om de zwelling te verminderen.
Nog één hele goede waarschuwing!! Als de verdoving nog werkzaam is na je behandeling; praat niet te veel.
Ik deed dat wel en ik bedacht me ineens dat mn tong toch wel een beetje zeer begon te doen, ik was er dus de hele tijd met praten keihard op aan het bijten haha :')

_Naomii_

Re: Brrrr het idee alleen al..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 12:23

Thnx Nicol.. vind het gewoon eng..

@ _liiene goed idee zal vanmiddag even ibuprofen halen.. kan ik die ook innemen als ik nog verdoving heb?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:42

wat is het toch fijn als mensen je zo lekker bang maken met allemaal horrorstory's

Zorg iig dat je een coolpack mee hebt dan kan je die er meteen opdoen zodra je naar buiten loopt dat scheelt al een heel eind.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:45

Sterkte! Als je uitgaat van het ergste kan het alleen maar mee vallen :j

Ik heb er geen ervaring mee; mijn verstandskiezen zijn extreem verlegen en komen gewoon niet door :D

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:49

Ah joh die prik is maar even pijn en wat is dat nu op een mensen leven? ;)

Hier ook 2 onderste verstandkiezen laten uitsnijden.
Beide prima gegaan hoor!
2e x was een andere, beetje een klungel.

En natuurlijk heb je daarna pijn. Maar je krijgt een recept mee voor zware pijnstillers, neem die op tijd in! En het valt hartstikke mee.

Succes!

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:53

Ja, ik heb ze ook meteen ingenomen toen ik thuis kwam. Halfuurtje later begon de verdoving uit te werken, en buiten wat tintelingen aan de zijkant van mn gezicht heb ik toen nergens last van gehad.
Mijn kaakchirurg raadde me het zelfs aan om ze meteen in te nemen als ik thuis kwam.
Nog een tipje; trek veel gekke bekken mocht je wang gezwollen zijn, ook daarmee bevorder je de afvoer van het vocht en het wordt er soepeler van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:54

Je krijgt als het goed is een recept mee voor ibuprofen 600 :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:55

Heel veel sterkte !!

Ik zal je mijn ervaring besparen ;)

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:00

Succes!

Bij mij zijn er twee weken terug twee verstandskiezen getrokken, was best wel zenuwachtig maar het stelt echt niks voor.
Bij mij begon het nog slecht, omdat er een röntgenfoto was gemaakt en toen bleek dat aan de andere kant (die later pas getrokken zouden worden) de wortel van mijn verstandskies waarschijnlijk precies op mijn zenuw zat. Dus voordat die getrokken zou worden, zou er eerst een onderzoek komen bladiebla, maar die die nu getrokken zouden worden was geen probleem. En nog geen twee seconde nadat de kaakchirurg het verhaal had uitgelegd kwam ze tot de ontdekking dat het dus die kant met de zenuw was die we nú eruit gingen trekken :Y) Maar dat durfde ze ineens wel (??) en er zou geen blijvende schade zijn mocht ze de zenuw raken, dus het is gewoon doorgegaan en alles is goed gekomen! Heb helemaal geen last gehad, nooit pijn gevoeld.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:02

Die van mij zijn in het ziekenhuis verwijderd. 2 per keer (eerst links daarna rechts).
Vond het mega mee vallen. Amper pijn beetje stijf meer niet!
Ze hadden ze alle 4 in 1x mogen doen :P

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:04

oh ik moet ook :( ik ben verder ook niet bang alleen voor spuiten dus die prikken is echt een hell voor mij.
Heb al wel eens 5 tanden eerder moeten trekken en weet dat die gehemelte spuit echt verschrikkelijk is.

Nu heb ik de pech dat ze bij mij niet door kunnen komen ( ze hebben te weinig ruimte )
Iedere keer proberen ze het en is het ontstoken en doet het natuurlijk erg pijn maar ze komen niet door.
Dus ik naar de tandarts geweest en ja hoor... de tandarts keek een paar seconde en zei gelijk dat hij hier zelf niet aan wou beginnen.......

Heb eergister het verwijzingsbriefje gehaald naar een speciale afdeling in het ziekenhuis waar ik voorrang krijg maar ik durf gewoon die cijfers niet in te drukken in de telefoon :(

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 13:05

_Liiene schreef:
Ja, ik heb ze ook meteen ingenomen toen ik thuis kwam. Halfuurtje later begon de verdoving uit te werken, en buiten wat tintelingen aan de zijkant van mn gezicht heb ik toen nergens last van gehad.
Mijn kaakchirurg raadde me het zelfs aan om ze meteen in te nemen als ik thuis kwam.
Nog een tipje; trek veel gekke bekken mocht je wang gezwollen zijn, ook daarmee bevorder je de afvoer van het vocht en het wordt er soepeler van

Gekke bekken trekken doe ik de hele dag door dan zit me gezicht het lekkerst :Y) haha nee geintje ik zal het opvolgen! Zal me vriend leuk vinden hahaha..

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 13:07

DmNqUe schreef:
oh ik moet ook :( ik ben verder ook niet bang alleen voor spuiten dus die prikken is echt een hell voor mij.
Heb al wel eens 5 tanden eerder moeten trekken en weet dat die gehemelte spuit echt verschrikkelijk is.

Nu heb ik de pech dat ze bij mij niet door kunnen komen ( ze hebben te weinig ruimte )
Iedere keer proberen ze het en is het ontstoken en doet het natuurlijk erg pijn maar ze komen niet door.
Dus ik naar de tandarts geweest en ja hoor... de tandarts keek een paar seconde en zei gelijk dat hij hier zelf niet aan wou beginnen.......

Heb eergister het verwijzingsbriefje gehaald naar een speciale afdeling in het ziekenhuis waar ik voorrang krijg maar ik durf gewoon die cijfers niet in te drukken in de telefoon :(

Brr ja dat zou ik ook dood eng vinden.. ik ben gewoon erg bang voor de na pijn en evt. na bloedingen..
Ik heb nog nooit een kies laten trekken dus heb ook geen idee hoe het zal zijn.. daarbij moet ik morgen ook nog een gaatje laten vullen.. baaaah!!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:09

_Naomii_ schreef:
DmNqUe schreef:

Brr ja dat zou ik ook dood eng vinden.. ik ben gewoon erg bang voor de na pijn en evt. na bloedingen..
Ik heb nog nooit een kies laten trekken dus heb ook geen idee hoe het zal zijn.. daarbij moet ik morgen ook nog een gaatje laten vullen.. baaaah!!

Gaatjes heb ik gelukkig geen ervaring mee , ik heb helaas altijd pech bij de tandarts dus ik merkte al nadat hij voor de tweede keer door wou komen ik geen succes zou hebben dit keer.
Want ze staan verder perfect alleen ze kunnen er niet door :(

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:10

Gewone ibruprofen heb je echt niks aan.
Je krijgt ibruprofen bruis en dat werkt wel goed.

Ik kan het weten na het trekken van mijn kies bij ta kreeg ik niets mee, dus thuis aan de ibruprofen maar geen reactie..
Bruis wel, super spul.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 13:12

Ja dat ibuprfoen bruis ken ik wel heb een tijdje stage gelopen bij een tandarts praktijk.. voor patienten met angst.. ja ja heb zelf heel veel angst maar toch stage gelopen bij de tandarts haha.. Toen mijn beugel geplaatst was had ik ook onwijze pijn en omdat ik zelf die ibu zakjes uit kon schrijven heb ik die toen genomen.. ik werd er alleen knetter stoned van!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:14

Wil je mijn buurvrouw lenen? Die ging ook met mij mee, omdat ik zo bang ben. Heeft wel geholpen.. en haar hand was niet eens blauw. :D

Sterkte!

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 13:15

Hahaha ja graag! of iemand die me even voor een uurtje in slaap kan brengen? soort hypnose ofzo.. zou fijn zijn haha

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:18

Ollie23 schreef:
Bij mij zijn ze er alle 4 uit :D

Verstand op nul, je wordt goed verdoofd en het komt goed.

Idd en wat een verademing na de tijd (Zegt iemand die naar het ziekenhuis mag ivm hart, die man doet eigenlijk niet anders, dus geen centje pijn gehad, moet altijd eerst al pillen slikken voor ik heen ga).

3 dagen en dan ben je van de pijn verlost, ik had mazzel dat ik 's ochtends moest en ik ben toen 's middags (voor mezelf; in het onderwijs ben je nooit klaar) naar het werk gegaan, dan ben je bezig en denk je er minder over na.

Ik heb nu ook ook toppie tandarts! Die gehemelte spuit.. die doet eerst een mini prikje erin, geen pijn en dán pas de echte spuit, die voel je dan niet. Hij is heel nuchter, waarom meer pijn dan nodig?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:19

Ik heb er tot nu toe 1 laten trekken en dat was ook boven heb echt geen pijn gehad niet tijdens het trekken niet na had niet eens pijnstillers nodig!