Angst voor naalden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:14

Naalden zijn idd niet prettig, ik heb die baarmoederhalskanker prik al gelukkig doorstaan. Het is gewoon even m'n ogen dichtknijpen voor mij. Ik hoop gewoon voor je dat het ook zo zou door kunnen staan :(:) Een prikje duurt gelukkig niet lang.

Ik moet vrijdag naar de tandarts en nee het is niet zo'n vriendelijke. :=

maaike1994

Re: Angst voor naalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:19

Heel herkenbaar allemaal. Ik heb die prik voor baarmoederhalskanker in de kliniek laten geven door mijn gynaecologe. Ik ben bewusteloos gevallen en heb blijkbaar 10min soort van stuiptrekkingen gehad... Toen ik terug wakker werd hebben ze me nog even ter observatie gehouden in de kliniek. Maar sedert dien heb ik dus een enorme angst voor naalden ontwikkeld. Ik val iedere keer flauw, ben helemaal nat van het zweet. En ik heb de pech dat ik veel ziek ben en daardoor veel in de kliniek aan een infuus moet... echt vreselijk :(

wat ik je wel als tip kan geven is : als je de prik in je rechterarm moet hebben ,dan moet je je linkerarm heel erg opspannen en je daar op focussen, dan ga je automatisch je rechterarm wat ontspannen en voel je de naald minder

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:20

ga een keer kijken bij bloedgeven, die naalden zijn pas groot! Dan valt zo'n prikkie weer mee ;) althans dat is de theorie.
Ik ben niet bang voor naalden, maar ik schrok toen wel even toen ik bloed ging geven, maar achteraf voelde ik er niks van gelukkig :o

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:16

Ik krijg minimaal twee keer per week een injectie... Neem de tijd (Vragen of je gewoon een afspraak kunt maken om hem te halen, dan hebben ze wat meer tijd?), goed ontspannen en gewoon vooruit kijken.

Verder helpt het ook om afleiding te zoeken, neem bijv. je mobiel mee en speel een spelletje :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:22

Het klinkt misschien een beetje raar maar ik probeer altijd aan datgene te denken wat bij mij het meeste pijn ooit deed. Dan valt zon prikje wel mee. Kijk er niet naar en misschien kan iemand naast je zitten zodat je die aan kan kijken:) succes in ieder geval!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:57

Ik geef dit topoic even een schopje, ik wil niet helemaal een nieuw topic openen.

Ik ga van de zomer naar Zuid-Afrika en daarvoor moet ik nu ook een inenting hebben. Toen ik het hoorde schoten de tranen al in m'n ogen en ik ben al helemaal in paniek. Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet gaan doen. M'n moeder wil er niks over horen, die vind dat ik me aanstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:09

Naalden? Ik heb pagina 1 gelezen en word al helemaal naar. Toen ik die 2 9 jaars prikken moest halen hebben ze me naar een ander kamertje gebracht en ik gleed van mn moeders schoot en dokkie deed zo HOP die prik er in. Ik voelde helemaal niks, voor de volgende ontspande ik en auww! Die deed heel veel pijn..
Ik heb ook die prikken gehaald en ik zal je zeggen wat ik er van vond:
1e prik: ik was doodsbang, ik voelde alleen een puntje en het was klaar.
2e prik: ik was niet bang want de vorige keer ging het ook goed! Wat doet prikmevrouw? Rustig naar mijn arm toe, en toen moest ze nog 10 cm naar mijn arm toe.. Ze zette haar elleboog vast en begon in mijn arm te darten. Nou ik heb in de auto gescholden :=
3e prik: het was koud buiten dus ik dacht mam, ga jij maar via de uitgang naar binnen en wacht maar. Ik kan het prima zelf! Nou toen ik bij de stoel kwam begon alles te draaien, werd ik lijkbleek en waren er allemaal stipjes voor mijn ogen. Ik heb het gezegd, werd even weggehaald en moest wachten. Ik ging een ander kamertje in en die man beloofde me dat ik niks ging voelen. Hij prikte en ik voelde werkelijk niks.
Toen liep die man mee naar mijn moeder en ik ging even zitten en het leek net of al mijn bloed weg van mijn hoofd stroomde en ik was zó moe geworden.
En nu ben ik weer doodsbang voor de volgende prik/infuus/iets met naalden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:10

Ik werd vorige keer bang voor een voedsel thermometer. Dat dingetje leek zoveel op een naald, lol.
Ik heb de brief voor kies trekken binnen gekregen maar durf geen afspraak te maken, pff..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:50

Oh daar moet je echt niet bang voor zijn! Ik ben de afgelopen jaren een paar keer geweest en ik heb er nu bijna geen moeite meer mee. Eerste keer wilde ik per se geen verdoving maar van die beslissing kwam ik heel snel terug :')
Wat super werkt; ogen dicht of naar het plafond als hij de verdoving klaar maakt zodat je het naaldje niet ziet. Even heel hard wat sommetjes maken ofzo terwijl hij prikt. De eerste keer vroeg ik 'wanneer komt hij nou' en toen was het al klaar :D Ik voelde echt niets. Maar dan ook niets. Elke volgende keer hetzelfde. Geen enkel gevoel!

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:40

Ik was ook altijd heel erg bang voor naalden en inderdaad ook flauwvallen.
Bij de baarmoederhalskanker prik hadden ze voor mensen die flauwvielen een tent met een bed, dat helpt dan misschien niet tegen de angst maar is wel fijn, want je ligt al als je tegen de vlakte gaat :+
Nu prik ik mezelf elke dag en ben ik er niet bang meer voor, dus er is hoop.
Maar dus geen tip tegen de angst maar wel voor het flauwvallen, kijk of er ergens een bed is waar je kan liggen tijdens het prikken.

Edit: Ja je bovenbeen doet ook "pijn".
Maar ik denk dat de plek niet zoveel uitmaakt, het doet allemaal namelijk niet echt pijn, tuurlijk je voelt het en hebt een paar dagen last van je arm, maar echt pijn doet het allemaal niet.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:10

Ik moet om de 3 maanden bloed laten prikken, als de naald er eenmaal inzit vind ik het zelfs leuk om naar te kijken. :') Maar inderdaad, bovenarm doet minder pijn dan pols of bijvoorbeeld onderarm.

Ook toen ik laatst infuus in m'n hand kreeg waren de prikkers een beetje onhandig. Ze konden m'n ader niet vinden, maar de naald zat al 'in m'n huid' zegmaar. Dus ze zaten daar met die naald onder m'n huid te zoeken naar m'n ader. Dat was minder prettig moet ik zeggen, werd ook duizelig toen :')

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:56

Erg herkenbaar dit allemaal, krijg alweer slappe handjes bij het lezen van de titel :')

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:57

ik heb hetzelfde probleem als jij en heb hierdoor geen baarmoederhalskanker gehaalt

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 21:05

Ik heb vorige week m'n eerste van de 3 gehaald. Weer bijna flauwgevallen :') , maar ik leef nog _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:08

Ik ben compleet niet bang voor naalden , vorige week moest ik onder het mes en toen moesten ze het infuus prikken. De 2de verpleegster was niet nodig , toen zij aan kwam kakken voor support zat ie er al in :')

Naalden in mond doen zeer maar moet lachen om het effect erna , dus met een half verdoofde mond de slappe lach (ook deels mijn tandarts haar schuld die slappe lach) :')

Sterkte TS!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 21:19

Vorig jaar moest ik ook een infuus in het ziekenhuis, dat verliep helaas niet zo vlot :') . Ik herinner me niet meer met hoeveel ze rond mij stonden _O- . En ik maar schreeuwen dat ik naar huis ging :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:21

Zo heb ik er aan het begin ook bij gelegen. Toen bleek dat ik zeker een maand moest blijven was het gauw over. Toen had ik geen keus meer. Sindsdien val ik ook niet meer flauw bij infuus/bloed prikken. Ik kan daar nu redelijk goed mee dealen.

Maar die vaccinatie die ik dus over een tijdje moet.. Ik schiet al in de paniek bij het idee.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:23

gelukkig zit er maar een paar seconden in mijn hele leven een naald in mijn arm :j ik heb die prik ook gehad, maar ze gebruiken maar kleine/dunne naaldjes dus ik voelde het amper. Als een mug je 's nachts prikt merk je het ook niet, het is niet zo pijnlijk dat je van zoiets wakker kan worden. Maar ik ben ook bang voor die naalden :'(

liesjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:26

heel herkenbaar!! Ik moet elke 3 maanden bloed laten prikken.. van te voren loop ik mezelf al helemaal gek te maken, en zodra er dan ook nog een jong iemand je moet prikken.. brr dan zie ik het al helemaal niet zitten.. Het enige wat ik doe is stug de andere kant opkijken zodat ik het niet zie, en hopen dat het snel voorbij is..
Vroeger heb ik wel eens een zalfje gekregen van de huisarts, dit zou de huid verdoven zodat je het minder voelde. Nu weet ik niet of het echt hielp of het gewoon tussen mijn oren zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:30

Noblesse_ schreef:
Vorig jaar moest ik ook een infuus in het ziekenhuis, dat verliep helaas niet zo vlot :') . Ik herinner me niet meer met hoeveel ze rond mij stonden _O- . En ik maar schreeuwen dat ik naar huis ging :+

Ik zie het helemaal voor me als ik dat deed _O- , ben echt blij dat ik makkelijk ben met naalden. Eerste keer bloedprikken heb ik me gek gepraat , toen voelde ik dat schijterige prikje en was het over :j . En de tandarts doet het heel voorzichtig gelukkig :) , behalve de kaak chirurg toen voor mijn verstandskies die rosde hem erin en heel veel woorden kwamen in mijn hoofd voorbij :o

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:32

Hannapony schreef:
gelukkig zit er maar een paar seconden in mijn hele leven een naald in mijn arm :j ik heb die prik ook gehad, maar ze gebruiken maar kleine/dunne naaldjes dus ik voelde het amper. Als een mug je 's nachts prikt merk je het ook niet, het is niet zo pijnlijk dat je van zoiets wakker kan worden. Maar ik ben ook bang voor die naalden :'(

Echt zijn het kleine naaldjes? In mijn herinnering zijn die vaccinatie naalden echt van de dikke dingen.

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:16

Ik ben ook echt als de dood voor naalden!
De laatste prik die ik heb gehad was de 9-jaars prik en ik ben ook echt super bang om binnenkort om een of andere reden me te moeten laten prikken.
Die baarmoederhalskankerprik heb ik toen ook niet gehaald, werd al misselijk toen ik die brief erover keeg.
dus ik volg dit topic even!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 22:37

De dikte van naalden weet ik eigenlijk niet, aangezien ik de andere kant op kijk van het moment dat ik binnenkom tot het gedaan is :')