is voor android telefoons,
ik vind het tot nu toe erg handig
maar het afvallen moet dus nog beginnen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Adin schreef:Begin wel te neigen naar WW maar ben er nog niet helemaal over uit.
Af en toe iets mogen is voor mij niet geschikt, dus is het voor mij gedisciplineerd genoeg...
je lichaam heeft wel brandstof nodig, en het laatste wat je wilt is een lijf wat in de spaarstand gaat en álles op gaat slaan wat je binnen krijgt. Berdien schreef:Ik heb veel baat gehad bij KDHA, en dan met name het South Beach dieet. Volgde hem niet heel strikt, is niet heel verstandig als vegetariër. Viel snel af, en ook nu ik niet meer zo streng eet (wel gewoon brood enzo) blijf ik op gewicht en val ik langzaam door af. De twee strenge weken waren zwaar, maar op zich wel goed vol te houden. Maar elk dieet valt en staat met het blijven volhouden van een gezonde levensstijl. Of je nou KDHA doet, WW, Sonja of een maand lang alleen maar sinaasappels eet, als je daarna weet eet zoals je er voor deed dan schiet het niet op. En dán ga je jojo'en en dat is ongezond.
Dieten waarbij je maar 1000 calorieën binnen krijgt zijn imo niet gezondje lichaam heeft wel brandstof nodig, en het laatste wat je wilt is een lijf wat in de spaarstand gaat en álles op gaat slaan wat je binnen krijgt.
Maar zoals ik al zei, ik heb het ook niet heel streng gedaan. Wel zo goed als geen koolhydraten de eerste twee weken, maar was verder topfit. Kreeg juist meer energie. Berdien schreef:Mwah, ik ben geen spieren verloren hoorMaar zoals ik al zei, ik heb het ook niet heel streng gedaan. Wel zo goed als geen koolhydraten de eerste twee weken, maar was verder topfit. Kreeg juist meer energie.
Berdien schreef:Mwah, ik ben geen spieren verloren hoorMaar zoals ik al zei, ik heb het ook niet heel streng gedaan. Wel zo goed als geen koolhydraten de eerste twee weken, maar was verder topfit. Kreeg juist meer energie.
Of maar in het wilde weg wat doen. Daarom heb ik ook South Beach gevolgd, daarin heb je twee strenge weken zonder/bijna geen KDH en daarna bouw je het weer op. _PassoaJus schreef:nickynicole schreef:Mijn voedingspatroon/leefgewoonte heb ik mbv een dietiste aangepast. En dat is echt niets bijzonders. Jammer wanneer iemand een slechte ervaring heeft met een dietiste want er zijn ook echt goede.
Ik haak even in op jou, want ben het volkomen met je eens!
Ik heb ook ge-sonja-bakkerd en indeerdaad, met resultaat. Maar je wil niet weten hoe snel dat dat er weer aan zat en hoe ongelofelijke trek ik altijd had, werd er gewoon beroerd van en kreeg er allemachtige hoofdpijn van. Nooit weer Sonja hier!
Ik heb nu een lijstje waar ik mij dagelijks aan houd en dat is het volgende:
's Ochtends eet ik: 2 boterhammen met mager beleg met een kop thee/water.
Tussendoor: Fruit OF een schaaltje magere yoghurt/kwark + water.
's Middags eet ik: 2 of 3 boterhammen met mager beleg + kop half volle melk, multivitamine of water.
Tussendoor: Fruit OF een schaaltje met magere yoghurt/kwark + water.
's Avonds eet ik: Aardappels + groente OF Groente + vlees. Nooit alle 3!
Tussendoor: 2 koppen thee (En eventueel een schaaltje magere yoghurt/kwark)
Eet ik 20+ smeerkaas, dan doe ik er geen light boter onder... Eet veel kipfilet en rookvlees.. Gekookte eieren, veel komkommer of tomaat op beleg. En uiteraard sport ik veel! 3/4 keer per week paardrijden, fiets zo'n 100 KM in de week en loop 3 keer hard p/w!
Eigenlijk gaat het heel goed! En met resultaat!Je lichaam slaat alleen maar op als je te weinig eet, resultaat is aankomen! En te snel afvallen is ook niet goed, je lichaam valt dan al heel snel weer in het oude patroon.
Van wat extra beweging ga je ook beter in je vel zitten dus dat gaatwerkt dubbel op! deviltjh schreef:Ik zet hier even een stipje,
ik wil 10 kg afvallen,
maar heb ook een traagwerkende schildklier,
ik heb in kerstvakantie om de 2 dagen 1,5 uur paard gereden ( normaal 1 x in de week )
en eet als een normaal mens, maar niets! niets eraf!
Berdien schreef:Maar je moet ook niet langer dan 2 weken streng KDHA doenOf maar in het wilde weg wat doen. Daarom heb ik ook South Beach gevolgd, daarin heb je twee strenge weken zonder/bijna geen KDH en daarna bouw je het weer op.