Kiezen? weight watchers vs. Koolhydraatarm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Re: Kiezen? weight watchers vs. Koolhydraatarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:35

Ik ben nu begonnen met het programma van Noom,
is voor android telefoons,
ik vind het tot nu toe erg handig

maar het afvallen moet dus nog beginnen :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:38

Adin schreef:
Begin wel te neigen naar WW maar ben er nog niet helemaal over uit.
Af en toe iets mogen is voor mij niet geschikt, dus is het voor mij gedisciplineerd genoeg...

Het gaat om een x aantal punten die jij over een week mag verdelen. Dus je mag zeker niet zo nu en dan wat je mag tot je punten op zijn. Ik heb ook die behoefte aan discipline en voor mij werkte het erg goed..

Dat andere dieet is echt niet goed hoor, je moet nog heel jaren vooruit met je lijf, daar moet je vreselijk zuinig op zijn!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:27

Ik heb veel baat gehad bij KDHA, en dan met name het South Beach dieet. Volgde hem niet heel strikt, is niet heel verstandig als vegetariër. Viel snel af, en ook nu ik niet meer zo streng eet (wel gewoon brood enzo) blijf ik op gewicht en val ik langzaam door af. De twee strenge weken waren zwaar, maar op zich wel goed vol te houden. Maar elk dieet valt en staat met het blijven volhouden van een gezonde levensstijl. Of je nou KDHA doet, WW, Sonja of een maand lang alleen maar sinaasappels eet, als je daarna weet eet zoals je er voor deed dan schiet het niet op. En dán ga je jojo'en en dat is ongezond.

Dieten waarbij je maar 1000 calorieën binnen krijgt zijn imo niet gezond :n je lichaam heeft wel brandstof nodig, en het laatste wat je wilt is een lijf wat in de spaarstand gaat en álles op gaat slaan wat je binnen krijgt.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:31

Berdien schreef:
Ik heb veel baat gehad bij KDHA, en dan met name het South Beach dieet. Volgde hem niet heel strikt, is niet heel verstandig als vegetariër. Viel snel af, en ook nu ik niet meer zo streng eet (wel gewoon brood enzo) blijf ik op gewicht en val ik langzaam door af. De twee strenge weken waren zwaar, maar op zich wel goed vol te houden. Maar elk dieet valt en staat met het blijven volhouden van een gezonde levensstijl. Of je nou KDHA doet, WW, Sonja of een maand lang alleen maar sinaasappels eet, als je daarna weet eet zoals je er voor deed dan schiet het niet op. En dán ga je jojo'en en dat is ongezond.

Dieten waarbij je maar 1000 calorieën binnen krijgt zijn imo niet gezond :n je lichaam heeft wel brandstof nodig, en het laatste wat je wilt is een lijf wat in de spaarstand gaat en álles op gaat slaan wat je binnen krijgt.

Maar dat is precies wat er gebeurt bij kha.
Je lichaam breekt spieren af om energie te besparen.
Wanneer je je hele leven op de bank zou liggen zonder enige activiteit dan heeft kha niet zo heel veel schade op je lichaam.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:34

Mwah, ik ben geen spieren verloren hoor :n Maar zoals ik al zei, ik heb het ook niet heel streng gedaan. Wel zo goed als geen koolhydraten de eerste twee weken, maar was verder topfit. Kreeg juist meer energie.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:40

Berdien schreef:
Mwah, ik ben geen spieren verloren hoor :n Maar zoals ik al zei, ik heb het ook niet heel streng gedaan. Wel zo goed als geen koolhydraten de eerste twee weken, maar was verder topfit. Kreeg juist meer energie.

klinkt bekend, ik heb mn lijf er alleen wel kapot mee gemaakt en ik was ook niet megastreng.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:06

Berdien schreef:

Wanneer je niet actief bent zal je spier percentage niet veel zakken.
Wanneer je sport gaat je spierpercentage drastisch naar beneden.

Met 2 weken koolhydraat vrij eten beschadig je niets, doe je dit voor een lange tijd dan is het echt heel slecht voor je.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:13

Even tussendoor, het Dukan dieet? Hoe is dat? Ik wilde eigenlijk voor KHA gaan maar toch maar niet :')

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:20

ik weet natuurlijk dat dit je antwoord niet is maar ik geloof niet dat echt bewust diëten werkt... weight watchers maakt je eigenlijk alleen bewust van wat zit waarin en wat mag je van bepaalde dingen en koolhydraatarm loop je altijd mee in de knoei doordat je nadat je weer 'gewoon' gaat eten nadat je op je streefgewicht weer koolhydraten gaat eten...

ik geloof persoonlijk meer in bewust zijn wat, wanneer en hoe je eet... weight watchers kunnen je daar wel bij helpen om je bewust te maken maar kies bijvoorbeeld in plaats van fris/sap/koffie etc eens voor een kopje (groene) thee *zonder! suiker* en als je dat niet graag drinkt een gewone thee of gewoon water... zorg dat je hierbij aan de 1,5-2L per dag drinkt en dan dus bij voorkeur water/(groene) thee en kijk eens goed naar je eetgewoontes:
- wat eet ik op een dag?
- eet ik regelmatig en wat eet ik dan?
- heel belangrijk, beweeg je voldoende?
- drink je voldoende?
- kun je voor bijvoorbeeld je broodje chocopasta ofzo kiezen voor een (bruine) boterham met jam zonder suiker of met weinig suiker
- hoeveel alcohol etc. gebruik je?
- gebruik je veel 'snoepgoed' tussendoor
en ga maar zo door, kies eens alternatieven zoals in plaats van vette worst eens naar achterham/kipfilet op je brood...

ikzelf ben door middel van veel drinken, voldoende tot veel bewegen en bewust worden van wat je wanneer eet ook 8 kg afgevallen (65->57) zonder daar ook daadwerkelijk voor een dieet in te stappen... ik ben dus ook van mening dat veel mensen hierdoor het grootste gedeelte van hun 'teveel' kunnen verliezen...

verder succes!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:45

Ja en nee ben ik het met het koolhydraten ding eens.
Als je ziet wat ik op een dag eet schrikt menigeen die op dieet is waarschijnlijk.
Het voedingscentrum heb ik wel gekeken, maar ik kan me daar niet in vinden qua hoeveelheden.

Ik eet absoluut niet teveel, maar heb ook absoluut geen overgewicht.
Wat ik veel zie is dat mensen gewoon olifanten hoeveelheden eten in de verkeerde dingen.
Als ik hetgeen wat voor hen gezond is zou eten zou ik al ontploffen denk ik.

Zelf zit ik strikt op glutenvrij, melkvrij en soja alleen als bijproduct in iets kant en klaar.
Fruit moet ik ook mee opassen, let op wanneer vooral. Gewoon even niet als mijn darmen niet meewerken ofzo.
Dit scheelt ook wel een eind, als ik lekkere koekjes ofzo wil moet ik ze of bakken of op zijn minst met de auto weg om het te kopen.
75% van de supermarkt kan ik gewoon skippen, maar in de eerste twee maanden kwam ik wel mooi 5 kilo aan. :+

Sinds ik op dit dieet ben kan ik ook echt niet meer alles eten, omdat alles wat ik eet ook gebruikt kan worden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 06:47

Maar je moet ook niet langer dan 2 weken streng KDHA doen :n Of maar in het wilde weg wat doen. Daarom heb ik ook South Beach gevolgd, daarin heb je twee strenge weken zonder/bijna geen KDH en daarna bouw je het weer op.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 06:56

Ts, je hebt toch al kh arm geprobeerd? Meen je naam nog te herkennen van ons topic. Dan weet je dat het niet zo bij je pastte denk ik?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 06:59

Als vegetarier moet je zeker geen koolhydraatarm dieet nemen. Dan mis je echt de benodigde voedingsstoffen.

Zoals hiervoor al duizend keer is gezegd, crashdieten werken niet. Het enige dat werkt is het omgooien van je levensstijl. En als je echt wil, dan kun je dat ook.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 07:25

Kham is geen craahdieet, als vegetarier is het niet te doen. Mede reden dat ik er na 1.5jaar mee gestopt ben. Ik eet wel vlees maar hou er niet zo van.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 07:57

_PassoaJus schreef:
nickynicole schreef:
Mijn voedingspatroon/leefgewoonte heb ik mbv een dietiste aangepast. En dat is echt niets bijzonders. Jammer wanneer iemand een slechte ervaring heeft met een dietiste want er zijn ook echt goede.

Ik haak even in op jou, want ben het volkomen met je eens! :j

Ik heb ook ge-sonja-bakkerd en indeerdaad, met resultaat. Maar je wil niet weten hoe snel dat dat er weer aan zat en hoe ongelofelijke trek ik altijd had, werd er gewoon beroerd van en kreeg er allemachtige hoofdpijn van. Nooit weer Sonja hier!

Ik heb nu een lijstje waar ik mij dagelijks aan houd en dat is het volgende:

's Ochtends eet ik: 2 boterhammen met mager beleg met een kop thee/water.
Tussendoor: Fruit OF een schaaltje magere yoghurt/kwark + water.
's Middags eet ik: 2 of 3 boterhammen met mager beleg + kop half volle melk, multivitamine of water.
Tussendoor: Fruit OF een schaaltje met magere yoghurt/kwark + water.
's Avonds eet ik: Aardappels + groente OF Groente + vlees. Nooit alle 3!
Tussendoor: 2 koppen thee (En eventueel een schaaltje magere yoghurt/kwark)

Eet ik 20+ smeerkaas, dan doe ik er geen light boter onder... Eet veel kipfilet en rookvlees.. Gekookte eieren, veel komkommer of tomaat op beleg. En uiteraard sport ik veel! 3/4 keer per week paardrijden, fiets zo'n 100 KM in de week en loop 3 keer hard p/w!

Eigenlijk gaat het heel goed! En met resultaat! :D Je lichaam slaat alleen maar op als je te weinig eet, resultaat is aankomen! En te snel afvallen is ook niet goed, je lichaam valt dan al heel snel weer in het oude patroon. ;-)

Ik eet ongeveer hetzelfde iedere dag. Het is bijvoorbeeld belangrijk om 's morgens borterhammen te eten. Ik at altijd muesli met melk. Hier zit redelijk wat suiker in en is lichtverteerbaar. Gevolg je lijf hheeft na 1 uur al weer brandstof nodig.. En het klopt dat als je te weinig eet, het eten dat je binnenkrijgt direct wordt opgeslagen als reserve. Dus je wordt dikker. En heel snel afvallen is onmogelijk want je kan vet niet op korte termijn kwijt raken. Dan zij het de spieren die minderen maar niet je vet..

Het is gewoon een kwestie van geznd en gematigd eten, goed nadenken over wat je eet en lekker sportief bezig zijn. Maar dit heb ik bij meerdere mensen al gelezen :) Van wat extra beweging ga je ook beter in je vel zitten dus dat gaatwerkt dubbel op!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:06

Ts 25 kilo is een heleboel. Ik zou hiervoor naar iemand toegaan die je erbij kan helpen en adviseren.

Een paarden hobby kost veel tijd en energie. Als je daarij ook nog een drukke baan hebt dan heb je best nog wel wat nodig om lekker de dag door te komen qua energie dan he. Mischien heb je gewoon wat foutjes in je eet patroon zitten.
Laatst bijgewerkt door JJane op 09-01-13 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:07

deviltjh schreef:
Ik zet hier even een stipje,
ik wil 10 kg afvallen,
maar heb ook een traagwerkende schildklier,
ik heb in kerstvakantie om de 2 dagen 1,5 uur paard gereden ( normaal 1 x in de week )
en eet als een normaal mens, maar niets! niets eraf! :(

heel herkenbaar. toen ik nog medicijnen kreeg was ik 10 kilo lichter maar nu werkt hij toch weer net goed genoeg
om geen medicijnen meer te krijgen.

afvallen lukt dus bijna niet en ook wordt ik alleen maar zwaarder. :j

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:11

Ik zou weigh watchers gaan doen.

Wat je zelf al aangeeft dan heb je een stok achter de deur, ook omdat die meetings best gezzelig zijn en je gemotiveerd raakt van het wegen. Bij weigh watchers eet je gewoon gevarieerd en wordt het op het laatste een gewoonte.

Ik heb zelf weigh watchers gedaan en nadat ik in het ritme was ben ik gestopt en zelf verder gegaan. Ik ben hierdoor dertig kilo kwijt en blijf nu op hetzelfde gewicht.

Suc6!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:07

Berdien schreef:
Maar je moet ook niet langer dan 2 weken streng KDHA doen :n Of maar in het wilde weg wat doen. Daarom heb ik ook South Beach gevolgd, daarin heb je twee strenge weken zonder/bijna geen KDH en daarna bouw je het weer op.

Maar waarom zou je 2 weken kha doen?
Dat is hetzelfde als 2 weken aan de shakes zitten en daarna weer langzaam opbouwen.

Het gaat om balans zoeken en niet om een dikke streep door belangrijke voedingsstoffen heen zetten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:10

Ken je het South Beach dieet? Ben nu aan het werk dus kan het niet helemaal gaan uitleggen, maar als je het zelf googled van wordt het daar wel uitgelegd.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:13

Berdien schreef:
Ken je het South Beach dieet? Ben nu aan het werk dus kan het niet helemaal gaan uitleggen, maar als je het zelf googled van wordt het daar wel uitgelegd.

Ik ben dietiste en voedingsdeskundige dus ik ben er bekend mee ja. :)
Maar absoluut geen fan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:15

Tja, voor mij heeft het gewerkt. Heb het niet 100% gevolgd maar het als leidraad gehouden. Ik at veel en veel en veel te veel koolhydraten, SB heeft mij wel geholpen met het bewust minderen daarvan en dat dan vast houden. Met als gevolg dat ik ben afgevallen en ook op dat gewicht blijf.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:20

Koolhydraten minderen is prima.
Maar echt op het randje van de minimale hoeveelheid gaan zitten of ze schrappen, nee.

Overigens zijn de koolhydraten uit fruit en groente wel het laatste waar je je op deze wereld druk om moet maken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:26

Waar het goed voor is, is voor het afkicken van suikers. Je raakt écht je zoete voorkeur rap kwijt, zelfs rijst en noten ervaar je als zoet. Ik heb overigens nooit zo streng als voorgeschreven gedaan, ik heb kh uit groenten en fruit genegeerd want een dieet die dat afkeurt is niet wijs.

Daarom kun je wel je eigen weg erin volgen.

Ik vind WW een hongerdieet. Tweemaal met succes, maar tweemaal dapper honger negeren.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:29

Ik at gewoon groente en fruit door hoor :) Juist veel groente, en een normale hoeveelheid fruit.
Inderdaad, die suikerbehoefte maar ook de verslaving van je lichaam aan khd.