Onzekerheden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

delvira

Re: Onzekerheden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:05

stuur je nu een pb

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:09

Hey meid, van hier ook nog een keer sterkte! Kan me voorstellen dat er nu zoveel tegelijk gebeurt, en geregeld moet worden.
Ik weet niet waar je woont en naar welk ziekenhuis je gaat, maar ik zie dat je Enschede kent. Een collega van mijn man is geopereerd aan een hersentumor in het International Neuroscience Institute in Hannover, door prof. Madjid Samii.
Dit instituut is hoog aangeschreven op het gebied van hersenchirurgie, weet niet of je het kent?

Ik wens je heel veel sterkte, blijf zeker lezen hoe het met je gaat. :(:)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 07:47

Pinto, ik woon kort bij Gramsbergen.
Ik wordt behandeld in Groningen (umcg),in eerste instantie heb ik ook gekeken om naar DLD te gaan,maar ik voel me 'goed' bij het UMCG dus ook geen reden om te gaan switchen etc.
Nogmaals bedankt!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 22:54

Nou de eerste 2 oproepen heb ik binnen. 5 februari heb ik de mri en later op de dag het intake gesprek met de narcotiseur..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:40

Lay_D schreef:
Nou de eerste 2 oproepen heb ik binnen. 5 februari heb ik de mri en later op de dag het intake gesprek met de narcotiseur..

Spannend!

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:05

komt dichterbij allemaal ... klinkt allemaal erg spannend. Hoe is de rest eronder?
Krijg je een soort gabberkapsel van vroeger. weet je nog? onder kaal en daaroverheen lang haar :) misschien wel weer nieuwe trend! Nee zonder gekheid. Ik snap dat je over je haar inzit. Lang haar en mooi haar dan ben je zuinig op.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 19:15

@PKfoto,

Mijn man houdt zich sterk tegenover de buitenwereld maar je kan aan hem zien dat hij het er moeilijk mee heeft.
De rest van de familie probeert normaal te doen, zo normaal dat ze er zelf zenuwachtig van worden :')
Ik weet tegenwoordig dat het een hype is om je haar aan 1 kant deels af te scheren,nou mij niet gezien, ik hoop echt dat het meevalt en ik het kan camoufleren,1 ding scheelt het is flink koud momenteel dus ik kan leuke mutsen shoppen!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 11:39

Nou gisteren de vervolgonderzoeken gehad, waaronder de mri en het intake gesprek.

Eerst dus de mri, tja wat moet je daarover zeggen?? De verpleegkundige prikte erg beroerd! ( voor de contrastvloeistof)
Daarna wachten op de vervolgafspr, die begon met een gezondheid vragenlijst,toen naar de verpleegkundige die heeft mijn bloeddruk opgemeten die was 118-66, zuurstofgehalte in mijn bloed is 98%, gewicht is ook prima ( ben inmiddels van de spanning 7,5 kilo afgevallen :+ )

Daarna moeten wachten op het gesprek.
Ik krijg 2 katheters ( blaas en mijn arm) een maagpijp en een beademingspijp.
Ik wordt zo diep onder narcose gebracht,dat mijn natuurlijke ademhaling er mee stopt,vandaar dat ik aan de beademing moet. ( klinkt best freaky)
Na de ingreep moet ik 1 dag en nacht op de ic liggen,als ik daarna weer goed wakker ben/wordt mag ik naar de gewone neurologie afdeling.
Ik moet 1 dag voor de operatie opgenomen worden,dit zodat ik echt nuchter ben en dan wordt er ook gelijk met pijnstillers gestart zodat ik alvast een pijnstillende spiegel opbouw.

Helaas heb ik nog geen idee wanneer ik de oproep krijg, morgen kan ik weer met de planning bellen.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 06-02-13 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:49

Heftig... heel veel sterkte... ik hoop dat alles goed komt.. en dat jij en je familie met veel vertrouwen al het gebeuren tegemoet gaan. Zal ook voor je kinderen behoorlijke impact hebben. Geniet van alles wat je nu nog wel kan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:07

Klinkt heftig! Maar je bent daar in goede handen. Komt vast helemaal goed!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:54

Heftig hoor.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:59

Heel veel sterkte TS, hoop dat je niet te lang hoeft te wachten op de oproep.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 09:34

Ik ben van de week gebeld door het zh, ik heb toen een ovb datum gekregen ( 20 maart) afgelopen donderdag heb ik weer met het zh gebeld en ik kreeg toen te horen dat ik uit mag gaan van de 20e..

Uiteraard ben ik blij met de datum. Eindelijk weet ik waar ik aan toe ben maar aan de andere kant voelt het alsof mijn ''laatste dagen'' nu geteld zijn.

19 maart zal de opname dag zijn en 20 maart dus de operatie.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:36

Lay_D schreef:
Ik ben van de week gebeld door het zh, ik heb toen een ovb datum gekregen ( 20 maart) afgelopen donderdag heb ik weer met het zh gebeld en ik kreeg toen te horen dat ik uit mag gaan van de 20e..

Uiteraard ben ik blij met de datum. Eindelijk weet ik waar ik aan toe ben maar aan de andere kant voelt het alsof mijn ''laatste dagen'' nu geteld zijn.

19 maart zal de opname dag zijn en 20 maart dus de operatie.

heel veel sterkte...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:42

Maar het afwachten is voorbij. Dat vind ik ook altijd slopend.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:53

Heel veel sterkte!!

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:55

ik zal heeeeeeel hard voor je duimen...

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 09:55

Pauline schreef:
Maar het afwachten is voorbij. Dat vind ik ook altijd slopend.

Daar heb je gelijk in.

Als ik het bekijk vanuit mijn oogpunt: je leeft ontzettend naar iets uit maar nu je ''zekerheid'' hebt komt het ineens wel erg dichtbij.

Mackkwek,Sinelia en Delvira bedankt!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:06

Ik had dat ook, moest een erg zware rugoperatie en wist gewoon niet of ik nog lopend terug zou komen.
Wachten op die datum was een hel, maar ergens ook ng een optie o, te doen of het er niet was. Met een datum weet je gewoon dat je moet. :(:)

Heel veel sterkte en blijf vooral hier schrijven als het je helpt, misschien kunnen we je een klein beetje tot 19 maart er doorheen slepen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:24

Heel veel sterkte! Toch wel fijn dat je nu zekerheid hebt en er iets aan gedaan gaat worden. Anders zit je toch maar te wachten en gebeurt er niks.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:28

Zooow... je zal je de paasei geschrokken zijn zeg...

Sterkte met de operatie! Echt ontzettend fijn dat ze het positief inzien en denken dat er een goede oplossing voor is :j

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:37

Hoi Lady_D. Ik zie je topic nu pas. Wat een heftige tijd voor jullie! Ik heb geen idee of het je misschien iets geruststelt, maar bij erg veel operaties worden patiënten diep in de narcose gehouden en worden ze beademd. Er zijn ook operaties waarbij de patiënt zelf adem haalt. Maar het is absoluut niet zeldzaam hoor, die diepe narcose! Daar hoef je dus zeker niet teveel over te piekeren.
Natuurlijk wordt niet elke patiënt in slaap gehouden na de operatie, ik kan me voorstellen dat dit spannend is voor je. Echter wanneer je wakker wordt, heb je echt geen idee dat je zo lang hebt geslapen en is het allemaal lekker achter de rug!

Ik wens je ontzettend veel sterkte. Spreek je angsten uit, ook naar het ziekenhuis personeel. Zij kunnen hier rekening mee houden en kunnen al je onzekerheden en vragen beantwoorden.

You can do it bikkel! Ik ben erg benieuwd naar je verhalen na de operatie. Goodluck!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 15:17

Pauline, zo veel als mogelijk typ ik het van mij af,helaas is typen inmiddels een topsport voor mij,dat ik 9 van de 10 keer besluit om het te laten voor wat het is :o
Is het met jou rug goed gekomen?

Buddha, bedankt voor de uitleg wbt de narcose,daar maak ik me geen zorgen over.
Het is meer,hoe kom ik eruit,zal ik weer 100% zijn of niet,de artsen kunnen mij daar helaas ook geen antw op geven,want hun weten het ook niet.

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 02:10

Begrijpelijk, die onzekerheid is zacht uitgedrukt heel vervelend! Nogmaals veel sterkte

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 03:06

Jeetje wat een verhaal.. Fijn dat er nu een datum is en er in ieder geval iets aan gedaan gaat worden! Ik ga voor je duimen dat De operatie en je herstel probleemloos verlopen! Sterkte alvast voor 20 maart en nu ook sterkte met de weg ernaar toe want je zult momenteel wel niet heel ontspannen door het leven gaan!