Amaris schreef:Beetje als Cesar Millan dus? Dont speak, dont touch, no eye contact.
Geweldig, you made my day

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSlvna schreef:Vooral niet wakker maken, zacht sluipen ed. Mensen hebben echt alles tegen hun hoofd als ze me wakker maken voor 12, of t nu kussens zijn (die ik dan weer ga halen om verder te slapen), knuffels, schoenen of woorden...
Mam zet altijd mijn tv aan als ik wakker moet. Kan het vooral niet hebben als ze blij doet of iemand me kusjes geeft, of doet alsof, oprotten.
Tot hoelaat slaapt de meid normaal? Ik ben ene die slaapt tot 14:45 in het weekend (geen idee, 9/10 keer tot die tijd), dus voor die tijd ben ik ook niet vrolijk mocht ik wakker gemaakt worden voor niks. Wakker maken voor ontbijt od kan wél helpen, als iemand me wekt voor eten of een uitrit ben ik gelijk vrolijk en aangedaan.
Anc schreef:xSlvna schreef:Vooral niet wakker maken, zacht sluipen ed. Mensen hebben echt alles tegen hun hoofd als ze me wakker maken voor 12, of t nu kussens zijn (die ik dan weer ga halen om verder te slapen), knuffels, schoenen of woorden...
Mam zet altijd mijn tv aan als ik wakker moet. Kan het vooral niet hebben als ze blij doet of iemand me kusjes geeft, of doet alsof, oprotten.
Tot hoelaat slaapt de meid normaal? Ik ben ene die slaapt tot 14:45 in het weekend (geen idee, 9/10 keer tot die tijd), dus voor die tijd ben ik ook niet vrolijk mocht ik wakker gemaakt worden voor niks. Wakker maken voor ontbijt od kan wél helpen, als iemand me wekt voor eten of een uitrit ben ik gelijk vrolijk en aangedaan.
Serieus???
Jij wordt boos als iemand je voor 12 uur wakker maakt? En nog erger: in het weekend slaap je bijna de hele dag?
Geen wonder dat iemand je probeert hardhandig uit bed te halen...
Vind dat echt belachelijk
Ik mag toch hopen dat je niet zo lang in je nest ligt als je bij een vriendin slaapt...
Ochtendhumeur is vaak niks aan te doen, gewoon normaal wakker maken en met rust laten zoals inderdaad al meerdere keren gezegd.
Ontbijten hangt van de persoon af, als je mij uit mijn bed gelijk aan het ontbijt zet krijg ik geen hap naar binnen en wordt mijn humeur alleen maar slechter ipv beter
Ik zou haar gewoon zelf even vragen wat voor haar het prettigst is, maar vooral niet te veel drukte maken.
Dan is ze maar even chagrijnig, ze weet zelf ook wel dat ze er uit moet.
SaskiaKa schreef:Serieus? Moet jij rekening houden met háár asociale gedrag??
Ze is bij jou te gast, dus ze past zich maar aan. Gewoon de wekker zetten en als zij die niet hoort, haar wakker maken. Ik zou hier echt niet te moeilijk over nadenken. Als ze moeilijk wakker wordt is dat haar probleem, niet het jouwe. Ze kan zich best één ochtendje gedragen. Zal ff lekker worden zeg, dat jij op je tenen moet lopen in je eigen huis, omdat madame een rot humeur heeft....
MelanieB schreef:SaskiaKa schreef:Serieus? Moet jij rekening houden met háár asociale gedrag??
Ze is bij jou te gast, dus ze past zich maar aan. Gewoon de wekker zetten en als zij die niet hoort, haar wakker maken. Ik zou hier echt niet te moeilijk over nadenken. Als ze moeilijk wakker wordt is dat haar probleem, niet het jouwe. Ze kan zich best één ochtendje gedragen. Zal ff lekker worden zeg, dat jij op je tenen moet lopen in je eigen huis, omdat madame een rot humeur heeft....
![]()
Kan het niet beter verwoorden.
Anc schreef:Serieus???
Jij wordt boos als iemand je voor 12 uur wakker maakt? En nog erger: in het weekend slaap je bijna de hele dag?
Geen wonder dat iemand je probeert hardhandig uit bed te halen...
Vind dat echt belachelijk
Ik mag toch hopen dat je niet zo lang in je nest ligt als je bij een vriendin slaapt...
Sonja_vR schreef:ja maar vergeet niet dat TS hier zich nu druk over maakt en voor zover ik hier lees, de persoon zelf hier niet om vraagt, dus niets asociaals aan![]()
en asociaal is het pas als je geen rekening houd met elkaar, dit geld voor degene met het ochtendhumeur tov ts maar ook als ts bijvoorbeeld schijt aan de gast heeft en zingend en springend door de kamer gaat hupsen als de gast dit echt niet kan waarderen, of beter nog, dit niet kan handelen.
vind het dus net zo asociaal om schijt te hebben aan iemand en geen rekening te houden met iemand als idd als je als een halve holbewoner te gedragen omdat je sjago bent 's ochtends
op zich is er geen probleem, gewoon lekker wekker zetten en je eigen ochtendritueel volgen en je gast haar eigen ding laten doen , niets ingewikkelds aan![]()
snap het concept "ik moet haar wakker maken" ook niet , gewoon wekker zetten en dan word je vanzelf wakker , gast zal waarschijnlijk echt wel haar best doen om gewoon aanspreekbaar te zijn en als je dan als goede gastvrouw niet als eerste ding 's morgens een stralend blije gast verwacht maar gewoon gastlief even de tijd geeft om op te starten is er niets aan de hand.