Ja ik ben te dik, so what?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:25

Ashley5760 schreef:
Mbt sportschool ken ik alleen dachten ze dat ik bodybuilding deed :') (breed gebouwd) en deed 55kg buikspier (gemiddelde vrouw 15 en man 25) en met benen deed ik verschiLlende oefeningen rond en over de 100kg :').

Moet je even door maar als ze je eenmaal kennen valt het best mee :)

Gemiddelde man doet wel meer dan 25 kilo buikspier hoor en de vrouw ook meer dan 15 :D en een bodybuilder ziet er toch wat anders uit dan een te zwaar iemand.

Bij ons op de sportschool lopen ook veel te zware mensen, maakt toch niet uit? Ze willen graag afslanken en ik neem er mijn petje voor af, want dat is pittig. Sommigen gooien het bijltje er vrij rap bij neer en anderen gaan er voor. Ik zie niet in waarom men je dan raar moet aankijken. Bij ons gebeurt dat niet iig.

Ik ben zelf zeer sportief en ik denk er wel het mijne van. Een tijd terug zag ik iemand met zwaar overgewicht (zoals je in Amerika ziet op tv) met een boodschappenkar vol met pizza's, want ze waren in de aanbieding. Dan denk ik daar het mijne van, maar ik zou dat niet zeggen. Ik werkte ook bij ons in de snackbar en daar kwam ook iemand met heel zwaar overgewicht zijn eten bestellen, alleen voor hem weet ik toevallig, en dat was toch al gauw voor 25 euro per keer.
Kijk ik wil het niet, wat een ander wil, moet ie zelf weten. Ik zou er niets van zeggen, maar ik heb er wel mijn gedachten bij.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 23:26

Coby schreef:
LZP -> MW

Nu staat het bij STW of ben ik nu scheel :Y)

xSlvna schreef:
Ik heb het omgekeerde, ik ben te smal volgens velen (ik vind het zelf mooi, heb geen grote borsten/billen ed, waarom zou ik dan wel dikkere benen en een dikkere buik moeten? :') ) en daarmee irriteren zij me vaak genoeg.
Als er een toetje komt is het gelijk 'Je kunt er beter 2 nemen' of als ik veel op mijn bord heb 'past dat wel', als ik enker met vifit kom op het werk is het echt een blik van 'Logisch dat je zo smal bent'. Kinderachtig, ik voel me goed in mijn lichaam (heb absoluut geen anorexia, vind het gewoon eerder sexy als ik geen zwembandje heb dan wel een) en ik ga ook sporten (szomers, nu ben ik te lui) om conditie te krijgen, gezond en fit te zijn, doe het zeker niet om slank te blijven maar dat snappen anderen niet. Als ik het toch mooi vind en het gezond is, wie zijn anderen om er dan wat van te zeggen? Vind het ronduit misselijkmakend, rotkaraktertrek.

Verder eet ik meer mcdonnalds, frieten, pizza's, doner ed dan gemiddeld persoon gok ik, of ik weet het bijna zeker.

Andersom krijg je inderdaad ook blikken en opmerkingen. Maar wie bepaald dan wat veel is qua portie en wat weinig is? Sommige opmerkingen kunnen mensen echt raken maar veel zijn zich daar niet bewust van.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:31

Ik ken het van beide kanten.

Ik heb een aantal jaar 100 kg gewogen (bij een lengte van 1,78m) en de ergste opmerking die ik heb gehad was van een wildvreemde man. Ik was bij de loempiakraam een pasteitje aan het eten en ik had wel trek in een extra loempia. Zegt een man die naast me staat: "Zo, ga je nu nog meer eten?! Volgens mij is dat niet nodig met jouw omvang."
Ik weet niet meer wat ik terug heb zegt, maar hij ging snel weg :')
Verder maakte m'n vader heel erg graag opmerkingen over m'n gewicht.

Nu heb ik al een hele tijd een normaal gewicht en van de zomer zei m'n buurvrouw tegen me: "Zo hey, wat doe jij om er zo uit te zien? Volgens mij eet jij helemaal niet! Heb je anorexia ofzo?" Het grappige is dat ik echt niet mager ben :')
Veel mensen zeggen ook dat ik moet ophouden met zo gezond eten en eens een pizza naar binnen moet werken :+
Ik kan veel beter tegen dat soort opmerkingen dan tegen de opmerkingen over dikke mensen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:33

Hier in de familie is er eentje die zelf nogal een mooi figuur heeft, maatje 34, dikke nep D cup. Mooi gezichtje Net een barbie. Ik lijk niet op haar, ik weeg minstens 15 kilo meer, heb een voller gezicht een C cup en op sommige plekken littekens of ergens nog een puistje. Dan kijkt ze me aan en zegt ze: Jij hebt echt een bolle kop! Of: Jij hebt echt een lelijke plek op je kin! Jij hebt echt brede heupen! Woow hoe kom jij aan die pukkel?
Wat ik dan denk is: Jij bent écht heel onzeker! en dat floept er dan ook uit.

Het is gewoon zo, zulke mensen zijn zelf héél onzeker en het enige wat helpt is een ander vernederen om zelf meer te lijken. Puur triest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:34

N0a schreef:
Coby schreef:
LZP -> MW

Nu staat het bij STW of ben ik nu scheel :Y)

Oeps, is gefixt :o

labyrinth

Re: Ja ik ben te dik, so what?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:34

Ik vind het echt "not done" om dit soort dingen tegen anderen te zeggen, vooral omdat je het verhaal niet kent inderdaad. Binnen mijn familie wordt het wel genoeg gezegd hoor, toen ik was gestopt met sporten ben ik in eerste instantie best wat aan gekomen. De enige reden dat ik aankwam was omdat ik teveel vrat in verhouding met mijn leefpatroon, dus dan vind ik het ook prima dat ze er wat over zeggen, het is tenslotte niet gezond, ik zou er ook wat van zeggen als m'n broer ineens zou gaan roken. Maar goed, dat is familie.

Overigens vind ik het een heel ander verhaal als het om een moeder met kinderen gaat die allen zwaar overgewicht hebben. Ik had graag gewild dat iedereen mijn tante er vaker op aangesproken en aangekeken had, misschien had ze zich dan zo geschaamd dat ze de snackbar niet meer in durfde.
Mijn nichtjes zijn nu 17 en 14 en hebben allebei veel moeite met hun overgewicht en komen er heel moeilijk vanaf, daarbij is bij de oudste laatst bloed geprikt voor diabetes. Je kinderen zo'n slechte start geven is niet goed te praten!
Ik hoor weleens het argument "Ook die kinderen moeten weleens een patatje kunnen eten" en het enige wat ik daarop te zeggen heb is "NEE" Elk patatje is in hun geval teveel en ze hebben geen idee wat het met ze doet.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:37

Ik spiekte net even in jouw profiel, en jee, jij bent toch helemaal niet dik?
En was je het wel, dan nog moeten anderen hun bek houden over wat jij wel of niet eet _-:(

Bovendien ben je met al jouw sporten vast 10 x gezonder dan die meneer die het zei -O-

(ik heb het zelf meegemaakt, en kan hier héél boos om worden. Toen ik 16 was (en een pak afgevallen) was ik op het trouwfeest van mijn moeder. Ik had net een bordje met rijstpap/taart/lekkers van het dessertbuffet meegenomen omdat ik mijn overgrootmoeder te eten gaf (de desserts waren dus voor haar), waarop een buurjongen mij luidkeels aansprak: "He, zou je dat nou niet beter laten? Je bent nou zo afgevallen, straks ben je weer dik" ... -O- )

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:39

labyrinth schreef:
Ik vind het echt "not done" om dit soort dingen tegen anderen te zeggen, vooral omdat je het verhaal niet kent inderdaad. Binnen mijn familie wordt het wel genoeg gezegd hoor, toen ik was gestopt met sporten ben ik in eerste instantie best wat aan gekomen. De enige reden dat ik aankwam was omdat ik teveel vrat in verhouding met mijn leefpatroon, dus dan vind ik het ook prima dat ze er wat over zeggen, het is tenslotte niet gezond, ik zou er ook wat van zeggen als m'n broer ineens zou gaan roken. Maar goed, dat is familie.

Overigens vind ik het een heel ander verhaal als het om een moeder met kinderen gaat die allen zwaar overgewicht hebben. Ik had graag gewild dat iedereen mijn tante er vaker op aangesproken en aangekeken had, misschien had ze zich dan zo geschaamd dat ze de snackbar niet meer in durfde.
Mijn nichtjes zijn nu 17 en 14 en hebben allebei veel moeite met hun overgewicht en komen er heel moeilijk vanaf, daarbij is bij de oudste laatst bloed geprikt voor diabetes. Je kinderen zo'n slechte start geven is niet goed te praten!
Ik hoor weleens het argument "Ook die kinderen moeten weleens een patatje kunnen eten" en het enige wat ik daarop te zeggen heb is "NEE" Elk patatje is in hun geval teveel en ze hebben geen idee wat het met ze doet.

Een kind mag wat mij betreft wel patat eten, maar gewoon een klein portie. Verder zou ik ze niet alleen friet en een snack geven maar dan gaat er ook een portie sla naar binnen, niet alleen maar lekker en leuk, ook gezond eten! Als zo'n kind 5 kilo kwijt is kan je om het te vieren misschien zeggen we gaan een kinderfrietje halen om het te vieren! Maar dan zou ik niet meer elke week friet geven... Ik snap ook niet dat die kinderen van tegenwoordig niet meer buitenkomen! ik kwam vroeger elke dag buiten om met de kinderen uit de buurt te spelen! Ik zie hier in het dorp nooit kinderen buiten spelen! geen stoepkrijt, touwtje springen, fietsen, stoepranden nee werkelijk niks!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:40

Sababber schreef:
Hier in de familie is er eentje die zelf nogal een mooi figuur heeft, maatje 34, dikke nep D cup. Mooi gezichtje Net een barbie. Ik lijk niet op haar, ik weeg minstens 15 kilo meer, heb een voller gezicht een C cup en op sommige plekken littekens of ergens nog een puistje. Dan kijkt ze me aan en zegt ze: Jij hebt echt een bolle kop! Of: Jij hebt echt een lelijke plek op je kin! Jij hebt echt brede heupen! Woow hoe kom jij aan die pukkel?

Het is gewoon zo, zulke mensen zijn zelf héél onzeker en het enige wat helpt is een ander vernederen om zelf meer te lijken. Puur triest..

Brede heupen zijn sexy.
Laatste klopt, zwakte proberen over te brengen op anderen om zo een beter gevoel te krijgen. Gelukkig sta ik sterk in mijn schoenen, vind mezelf mooi (en nee, niet overdreven, zie zelf ook wanneer ik een goede en een minder goede dag heb) en maakt t me ook vrij weinig uit wat andere (vaak neppe of oude) mensen zeggen van me.
Zegt eerlijk gezegd tot altijd meer over de mensen die wat zeggen dan over ons, ik hoef anderen niet te vertellen wat ik van hun uiterlijk vind.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:40

Sababber schreef:

_O- _O- _O-

Dit ga ik onthouden, dankjewel! _O_

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:41

Overigens krijg ik sindsdien heel vaak opmerkingen over vermeende eetstoornissen en anorexia (bijvoorbeeld als ik ketchup neem in plaats van mayonaise), maar ook als ik dan wel een keer mayonaise neem zou ik ook al eetstoornissen hebben, want ja, 'hoe kan je anders van dik naar dunner gaan als je wel eens friet met mayonaise durft te eten'. En inderdaad, die opmerkingen zijn heel wat minder pijnlijk, maar de conclusie is wel dat het nooit goed is. Bah.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 23:41

Sababber schreef:

Lekkere familie heb je dan {:)-: Inderdaad, onzekerheid speelt vaak ook een grote rol. Van volwassen mensen verwacht je toch wel betere normen en waarden..

labyrinth schreef:

Het is ook anders als je dat van familie hoort, of als je het er eens over hebt en het met respect over brengt. Maar van vreemden hoef ik dat echt niet te horen hoor! Mijn moeder maakt ook wel eens opmerkingen, eerst 6x per week bij elk koekje/snoepje of wat dan ook. Toen ik er wat van zei heeft ze zich aangepast en nu zegt ze af en toe nog wel eens dat ik meer moet sporten etc. Maar van haar kan ik het hebben, ik ben niet de lichtste, ik heb geen overgewicht maar soms moet ik wel iemand hebben die zegt, doe dat nu niet.. Dan word ik er aan herinnert dat ik best wel eens iets lekkers mag, maar wel met mate en niet dagelijks.
Het vervelendste is nog wel dat heel veel mensen het zich enorm aantrekken en dan van heel veel eten naar nauwelijks iets eten gaan. Zo'n periode heb ik ook gehad, ik viel onwijs af en kreeg veel complimenten. Toen mijn moeder door had hoe ik afviel werd ze onwijs boos en hield ze alles bij wat ik at, kilo's kwamen weer net zo hard terug natuurlijk... :+ en toen kreeg ik weer banketstaaf opmerkingen wat oversloeg in elke dag een zak chips leeg eten. Tja, probeer maar eens de balans te vinden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:42

Ik zei (als vooral vreemde mensen echt bot waren...):
Ik ben dik, jij bent lelijk.
Ik kan afvallen.......

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:43

Brainless schreef:
Ik kan afvallen.......

_O-

*maakt aantekeningen*

Waarom ben ik niet zo gevat? -O-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:43

Brainless schreef:
Ik kan afvallen.......

_/-\o_

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 23:44

Konstantine schreef:
Brainless schreef:
Ik kan afvallen.......

_O-

*maakt aantekeningen*

Waarom ben ik niet zo gevat? -O-

Haha nou inderdaad. Maar bij volwassene durf ik dat ook niet :') altijd geleerd om respect te hebben voor de oudjes haha.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:45

:wow: Zó, dat is me ff grof zeg! Je weet sowieso niet wat iemand de rest van de dag eet, en al wist je dat wel, waarom is dat jouw zaak?

Ik schrik hier wel een beetje van de dingen die voorbij komen hoor :=

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:46

Brainless schreef:
Ik kan afvallen.......

haha precies dit. Mensen die beginnen over mijn lichaam (borsten, buik, benen...)
'Voor mijn lichaam zijn nog tips and trics, sporten, siliconen... Maar jou gezicht valt niet te redden.'

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:48

xSlvna schreef:
Sababber schreef:

Brede heupen zijn sexy.
Laatste klopt, zwakte proberen over te brengen op anderen om zo een beter gevoel te krijgen. Gelukkig sta ik sterk in mijn schoenen, vind mezelf mooi (en nee, niet overdreven, zie zelf ook wanneer ik een goede en een minder goede dag heb) en maakt t me ook vrij weinig uit wat andere (vaak neppe of oude) mensen zeggen van me.
Zegt eerlijk gezegd tot altijd meer over de mensen die wat zeggen dan over ons, ik hoef anderen niet te vertellen wat ik van hun uiterlijk vind.

Ik zeg mensen alleen wat ik van ze vind als ze er om vragen, en dan krijgen ze een eerlijk antwoord. Word mij niks gevraagd zeg ik er ook niks van, dat geeft alleen maar problemen en is niet sociaal. Als iemand vraagt of ik haar nieuwe schoenen mooi vind: vraag ik wel eens: Wil je een eerlijk of wil je een beleefd antwoord? Willen ze een eerlijk antwoord, zeg ik gewoon dat ik ze spuuglelijk vind. Vragen ze een beleefd antwoord zeg: het heeft een functie.. Of ik zeg dat ik ze niet zo mooi vind.

Maar ik zal nooit liegen om iemand een plezier te doen, vraag je om mijn mening dan krijg je die ook..

Konstantine, onthoud hem goed het is de sleutel om iemand volledig te dissen. ;)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:48

Ook te dikke kinderen kunnen een frietje eten.

Wanneer deze kinderen de rest van de week een gezond eetpatroon hebben, meer bewegen om van hun overgewicht af te komen kunnen ze op zaterdag best een frietje eten.

Maar houd het dan bij een frietje en een snack en geen grote friet én - én - én.

En belonen met eten.. We zijn toch geen honden?

Wanneer je (te dikke) kinderen met eten gaat belonen ben je verkeerd bezig.

Zeg dan bijvoorbeeld wanneer je al je overgewicht kwijt bent mag je een dag kiezen wat we gaan doen
of krijg je die nieuwe telefoon etc.

De echte beloning merken kinderen vaak zelf wel onderweg.
- Langer en sneller kunnen rennen met gym
- Er leuker uit zien in kleding die hun klasgenootjes ook dragen
- Tijdens het afvallen een leuke sport tegenkomen waar ze passie voor krijgen / nieuwe vriendjes ontmoeten

Doe alles met mate.
Eet gezond, maar geniet ook eens een keer.
Sport lekker als je dat leuk vind, maar geniet ook eens van een avondje bank hangen met een goede film.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het leven hoeft echt niet zwart / wit te zijn.

En je moet mensen ook niet zwart / wit beoordelen dat kan ook niet.
Je weet niet wat die volslanke dame in de supermarkt mee gemaakt heeft, misschien heeft ze net een tweeling op de wereld gezet.
Misschien is die slanke dame wel aan het genezen van een eetstoornis,
Misschien heeft die Barbie wel 4 jaar gespaard voor een borstvergroting omdat ze zich met cup A erg onzeker voelde, misschien heeft die dikke man op de scooter net een ongeluk achter de rug.

Weten wij veel.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:49

Toch snap ik niet dat er zoveel mensen zichzelf te dik of te dun vinden... Wees gewoon jezelf en lach er om al die mensen met hun meningen. Toen ik nog wat jonger was werd ik door mijn vader en buurman altijd voor de grap dikkont genoemd. Ik moest er altijd om lachen. Mijn moeder en ook andere mensen zeggen vaak dat ik een te smal bekkie heb en te dun ben. Laat me lekker, ik voel me goed.
Wel hoor je dikkere mensen vaak zeggen, liever iets te dik dan een gratenpakhuis zijn. Laat zulke uitspraken dan ook achterwege denk ik dan bij mezelf. Je doet nu precies hetzelfde, namelijk iemand zijn lijf afkraken. Niemand is perfect, leef en laat leven. Wees niet ontevreden over jezelf, maar zorg goed voor je lijf, kijk niet naar een ander. Een tevreden mensen is veel belangrijker dan al dat uiterlijke vertoon.
Als je dan alsnog wilt afvallen of wilt bijkomen, doe het dan lekker omdat je dat zelf wilt..

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:50

Brainless schreef:
Ik kan afvallen.......

_O- _O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:53

Ik zal eerlijk toegeven dat ik soms weleens denk als ik een wat voller persoon bij de Mac zie ai moet je dat wel doen, maar ik zal NOOIT iemand aanspreken op zijn of haar gewicht.
Het is ieders eigen keus om te leven zoals hij wil en als je net 10 kilo bent afgevallen en je trakteert jezelf bij de mac op een ijsje moet dat best wel kunnen, maar ja dat zie je van de buitenkant niet.
Er zou bij mij eventueel wel 5 kilo afmogen maar gebeurt dat niet is dat prima, wat ik wel altijd erg vervelend vind is dat mensen vinden dat ik er ziek uit zie of ik meer in de zon moet gaan zitten omdat ik zo bleek ben.
Ten eerste denk ik dan wat nou als ik echt ziek was kanker ofzo ben je dan nog zo blij met je opmerking en ten tweede ben ik vaak genoeg buiten ik wordt gewoon niet bruin.

Dat je soms iets denk alla ik denk dat iedereen dat weleens heeft maar om het vervolgens ook te zeggen vind ik erg onbeschoft.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:00

zonnebloem18 schreef:
Wat ik wel altijd erg vervelend vind is dat mensen vinden dat ik er ziek uit zie of ik meer in de zon moet gaan zitten omdat ik zo bleek ben.
Ten eerste denk ik dan wat nou als ik echt ziek was kanker ofzo ben je dan nog zo blij met je opmerking en ten tweede ben ik vaak genoeg buiten ik wordt gewoon niet bruin.

Dit hoor ik ook heel vaak. "Ben je ziek?" "Voel je je wel goed, je ziet zo wit?" "Hey Sneeuwwitje!"
Ik word ook écht niet bruin en ik werk 's zomers ook altijd binnen in een magazijn, dus dat helpt niet bepaald mee.
Van de zomer zei mijn zus een keer "Sommige mensen hebben wél een kleurtje! :Y)"
Mijn antwoord was "Sommige mensen hebben wél een baan! -:(- "

Ik was het zo zat. Ik zie heus ook wel dat zij na 5 seconden zon al een bosnegerin is, dat hoeft ze er niet extra in te wrijven. -O-

Maartje1990

Re: Ja ik ben te dik, so what?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:05

dames en eventuele aanwezige heren. Ik heb goed nieuws voor jullie met een kilootje teveel! Schijnbaar leven mensen met een iets te hoog bmi langer dan mensen met een normaal bmi! Dus, maak je geen zorgen en geniet van je lange leven :j