30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:30

Dit ziet er supertof uit! Ik heb thuis een yogamatje en gewichtjes dus qua materiaal is er niks wat me tegenhoudt. Alleen deze maand doe ik een yoga challenge en 2 sportuitdagingen is wel erg veel. Misschien iets voor februari, ik hou dit in mijn achterhoofd :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:36

Ik heb aardig wat spieren in mn armen en kan vrij veel tillen maar een conditie van 0,0 (ben ook heel ziek geweest waardoor ik sinds een maand al helemaal kapot ben na traplopen, maar wil nu weer gaan opbouwen)

Wat kan ik dan t beste gebruiken qua dumbells? En zo'n matje is niet echt perse toch? Gewoon een handdoek oid werkt ook prima toch?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:45

Ik vind een matje niet nodig nee, het zijn maar buikspieroefeningen :D

Je hebt hiervoor toch best wel conditie nodig, maar die krijg je snel genoeg. Ik zou niet te zwaar beginnen. En genoeg en gezond eten zodat je energie hebt.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:54

Hoe vaak doe je de oefeningen of hoelang? Of doen jullie gewoon altijd de video erbij om sychroon te lopen

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:55

Wat ik mij afvraag he, je lichaam heeft toch ook behoefte aan rust?
Bij rust groeien en herstellen je spieren toch?
Ik heb een tijdje p90x gedaan en daar had je je rustdagen hard nodig.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:56

Ik doe gewoon mee met de video, elke dag.

Dit is maar 20 minuten, dus je hebt heel veel rust :) Ik merk nu wel dat ik heel erg tegen een rust dag aan zit te hikken, omdat ik hiernaast ook nog heel erg actief ben. Misschien dat ik zondag even niets doe :j

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:05

Oke 20 minuutjes is inderdaad niet zo heel erg veel. :)
Maar wat je zegt als je daarna ook nog actief bent is een rustdag niet zo verkeerd.
Ik denk dat het in het begin erg leuk is maar mijzelf kennende vind ik het daarna snel saai.
Heb een poosje via workouttrainer (app) een paar keer in de week een workout gedaan, werkt erg fijn vind ik. Kun je elke keer iets anders doen, wisselend tussen krachttraining/yoga/cardio etc en uitkiezen hoe intens je het wilt doen. Al vind ik het mooie van zo'n topic dat je elkaar kunt motiveren :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:10

Wanneer je de 30 day shred écht elke dag doet zul je resultaat zien.
Het is niet de bedoeling om de video op pauze te zetten of oefening uit te kiezen die je wilt doen.

Het succes van dit programma is juist om cardio en kracht te combineren zodat je hartslag hoog blijft,
je maximaal resultaat hebt
zonder je lichaam te overbelasten.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:11

Oh ik volg ook eventjes...

Doe nu op zondag een groepsles van een uur Bodypump in de sportschool, maar wil het doordeweeks thuis ook een beetje bijhouden. Ga ook nog wel 2 á 3 dagen doordeweeks naar de sportschool maar toch.
Ga het even bekijken allemaal.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:12

Rapons, op wat voor hartslag zit je ongeveer met dit programma?
Ik ga vanavond wat filmpjes bekijken, maar ik ben bang dat het na 14 april wordt, zodat ik een hardlooppauze kan inlassen :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:13

Toch heb ik altijd begrepen dat na inspanning 48 uur rust belangrijk is voor je spieren. Dit probeer ik ook zo veel mogelijk aan te houden met hardlopen (en dat lukt niet altijd). Ik heb al eens overbelast door elke dag te sporten en daar blijf je heel lang last van houden.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:23

Ik begin vanavond! Ik heb gewichtjes van een kilo. Zal binnenkort eens op zoek naar 2 kilo.

Ben heel benieuwd, als mijn buik er net zo uit gaat zien als op die foto's van google, doe ik t ervoor, haha!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:37

Deze is ook wel leuk :p

Afbeelding

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:50

Kiwipitje schreef:
Toch heb ik altijd begrepen dat na inspanning 48 uur rust belangrijk is voor je spieren. Dit probeer ik ook zo veel mogelijk aan te houden met hardlopen (en dat lukt niet altijd). Ik heb al eens overbelast door elke dag te sporten en daar blijf je heel lang last van houden.

Dit programma is zo opgebouwd dat je juist geen rust nodig hebt.
Van de 20 minuten die je daadwerkelijk "sport" - de overige 10 min is warming up en cooling down doe je nog geen 20 minuten kracht training er zitten namelijk ook steeds minuten cardio door heen.

Daarom kun je dit programma elke dag doen.

Het programma is juist zo opgesteld zodat je alleen resultaat zult hebben wanneer je het ook elke dag doet.
Met 20 minuten cardio - strength een aantal keer per week kom je er niet.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 16:53

Haha die is leuk Cindeeh :j

Ik denk dat de hoeveelheid rust die een lichaam nodig heeft verschillend is per persoon.
Zelf vind ik rust ook belangrijk en doe om die reden áltijd een rustdag nadat ik op zondag 90 minuten lang een voetbalwedstrijd heb gespeeld. Maandag = rustdag dus. Maar op de maandag fiets ik 10 minuten naar het station, werk ik in school (loop ik bijna de hele dag) en zit ik nauwelijks op mijn kont. Dus nog genoeg beweging wat mij betreft. Zulke 'kleine bewegingen' zijn voor mijn spieren goed om warm te blijven en te herstellen. Met als gevolg dat ik minder spierpijn heb (maar dat ligt vaak ook aan mijn acties tijdens de voetbalwedstrijd :+ ).
Geregeld houd ik een kleine blessure (bijvoorbeeld een ei op m'n scheenbeen, een open knie of een iets verrekte enkel) over van de wedstrijd. Daardoor vind ik het ook belangrijk om te rusten.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:54

Hardlopen is ook cardio en daarbij wordt ook aangeraden 48 uur rust te houden ook bij lichtere training, maar als hierbij je spieren geen rust nodig hebben dan zal het wel goed zijn. Ik zou het zelf alleen niet doen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 16:56

Ben trouwens net terug van de Lidl! :D

Heb de dumbbell-set gekocht, inclusief enkel en pols gewichten. En een matje. Begin de 30 Day Shred dus wel met dumbbells van 1 kg :j Vond de gehele set ook erg geschikt om in de zomer te gebruiken tijdens het hardlopen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:57

even een vraagje, die L1, doe je dan 10 dagen lang dezelfde training? en dan 20 dagen de zelfde L2 training en dan 10 dagen de L3 training? of zijn het 30 verschillende trainingen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:57

Wat doe je na die 30 dagen? :P

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:58

Hoeveel was je kwijt Sabini??

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 16:58

Raponsje schreef:
Dit programma is zo opgebouwd dat je juist geen rust nodig hebt.
Van de 20 minuten die je daadwerkelijk "sport" - de overige 10 min is warming up en cooling down doe je nog geen 20 minuten kracht training er zitten namelijk ook steeds minuten cardio door heen.

Daarom kun je dit programma elke dag doen.

Het programma is juist zo opgesteld zodat je alleen resultaat zult hebben wanneer je het ook elke dag doet.
Met 20 minuten cardio - strength een aantal keer per week kom je er niet.
Dat denk ik ook inderdaad :j Op die manier houden ze met de 30 Day Shred ook rekening met het herstel van je lichaam. Soms -als je spierpijn hebt- kun je bijvoorbeeld nog een wat langere warming up doen. Maar ook dat is persoonlijk..

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 17:02

Mri schreef:
even een vraagje, die L1, doe je dan 10 dagen lang dezelfde training? en dan 20 dagen de zelfde L2 training en dan 10 dagen de L3 training? of zijn het 30 verschillende trainingen.
10 dagen de training op level 1. Daarna 10 dagen de training op level 2. En daarna 10 dagen de training op level 3. Dus 3 verschillende trainingen ;)

Authentic schreef:
Wat doe je na die 30 dagen? :P
Dat is aan jezelf :+ Als je je doel hebt bereikt na 30 dagen, kun je stoppen met de 30 Day Shred (en bijvoorbeeld verder gaan met de sport die je daarvoor ook deed). Als je je doel nog niet hebt bereikt na 30 dagen, ga je verder met de 30 Day Shred. En hierbij kun je dus kiezen om terug te gaan naar level 1 -en weer opnieuw opbouwen- of bij level 3 blijven hangen.
Hier zit ik ook nog over te denken..
@Raponsje: heb jij ervaring met meerdere maanden 30 Day Shred? Wat deed jij na de eerste 30 dagen?

Cindeeh schreef:
Hoeveel was je kwijt Sabini??
20 euries :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:03

Ik heb mijn schema gewijzigd... Ik zou straks gaan hardlopen op het werk, maar ik ga eerst naar de lidl :D

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:04

Ik zie ze inderdaad op de site van Lidl staan, ik scheur even heen en weer! Misschien vind ik nog iets leuks. Zou leuk zijn als ik vanavond kan beginnen(met opbouwen eventueel, ik ga het echt proberen maar als ik om de minuut moet hoesten is ook weer zoiets haha)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:06

ik heb kleine gewichten van de Bristol (heb ik al een jaar in huis :o )
Matje heb ik niet maar denk dat ik het zonder ga proberen.

Heb ook wel gekeken naar insanity, maar dat vind ik weer meteen zo "heftig". En eigenlijk mag ik nog helemaal niet sporten (2 weken terug aan mn neus geopereerd) :=