Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:16

Ik heb geleerd als kind; niets zo irritant als twijfelende weggebruikers. Dus ook voetgangers die niet weten wat ze moeten doen. Dus anticiperen en vooral niet 'gaan wij nou wel of niet oversteken'. Daar gebeuren juist de ongelukken door; als ik denk; de voetganger steekt blijkbaar niet over omdat ie nog stilstaat en trek op (laat voor een zebra altijd het gas los van te voren) en dan ineens steekt ie wel over? Ja dan heb ik gelukkig goede remkunsten :')

Maar goed, zie weinig gedonder bij de zebrapaden hier hoor! Wordt duidelijk aangegeven dat het een pad is op weg naar school en ouders die duidelijke signalen geven dat ze oversteken :)

Wel veel kinderen zonder gordel die 'even snel' snel naar school worden gebracht -O- en dat ligt geheel aan de ouders! Daar kun je geen medeweggebruikers de schuld van geven :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:20

Hier staan met deze reden klaarovers bij de zebrapaden in de gemeente, dat zal niet zonder reden zijn. Kinderen moeten het nog leren en daarom kun je het niet als volwaardige verkeersdeelnemers zien.

Ik liet mijn kind altijd zeker oversteken (6 jaar) over het zebrapad, maar hij is op 20 cm na geraakt door een automobilist. Dus nu heb ik hem geleerd niet over te steken, maar te wachten totdat de auto zeker weten stopt.

Als ik tegen hem zou zeggen, gewoon oversteken want jij hebt voorrang, terwijl veel auto's dat niet verlenen, dan zou ik pas laks met mijn kind omgaan ;)

Wie heeft het erover verkeersdeelnemers die de schuld krijgen van ouders die hun kind niet veilig in de auto vervoeren? Sta jij elke ochtend bij school dat je dat als feit noemt dan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:23

Ik heb het ook over ouders die het voorbeeld geven natuurlijk.... Lijkt mij logisch dat een kind van 5 niet het concept 'anticiperen' kan begrijpen.
En alle ouders weten natuurlijk ook allemaal; het gaat er niet om wat je zegt, maar om wat je doet!

Dus tja, het tuig van vroeger voedt de etters van nu op :P
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-01-13 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:28

vuurneon schreef:
Ik heb het ook over ouders die het voorbeeld geven natuurlijk.... Lijkt mij logisch dat een kind van 5 niet het concept 'anticiperen' kan begrijpen.
En alle ouders weten natuurlijk ook allemaal; het gaat er niet om wat je zegt, maar om wat je doet!

Toch krijg je met een kind van 5 ook die reacties.
Ik bedoel er mee dat je je kind soms het goede wilt aanleren, maar de goede regels soms iets gevaarlijker voor hem zijn fysiek. Een kind dat met zijn moeder mee loopt, volgt vaak alleen, let niet op, want dat doet moeders immers. Er zijn inderdaad ouders die hun kind vanuit dat standpunt ineens voor de leeuwen gooien en dat is link.

Mensen die bewust hun kinderen in gevaar brengen, vind ik niet waardig om een kind te hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:31

Mijn toppunt van onbegrip over ouders: mensen die een drukke straat over willen en dan de kinderwagen gewoon demonstratief de weg op duwen om dat af te dwingen....... }:0

Of ouders die hun kleuter op hun 3 jarige nog niet zadelmakke paard zetten, want hij zal vast wel braaf zijn. Terwijl je zelf niet zonder goede voorbereiding erop zal gaan -O-

vuurneon

Re: Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:36

Begint al vanaf baby; in het kader van brutalen hebben de halve wereld wordt dan de kinderwagen op je hakken gedrukt :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:42

Begint vaak al eerder: veel baby's zijn al een ongelukje :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:48

Sizzle schreef:
Mijn toppunt van onbegrip over ouders: mensen die een drukke straat over willen en dan de kinderwagen gewoon demonstratief de weg op duwen om dat af te dwingen....... }:0

Of ouders die hun kleuter op hun 3 jarige nog niet zadelmakke paard zetten, want hij zal vast wel braaf zijn. Terwijl je zelf niet zonder goede voorbereiding erop zal gaan -O-

Vooral dat laatste snap ik ook echt niet. Waar zit je verstand dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:49

Shirley schreef:

:(:)

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:53

Ik heb in de rij gestaan bij de vogelrock in de Efteling, toen er 2 vaders uitmoesten met hun zoontjes. Waren een paar stelletjes met kinderen (enorme tokkies) en een van die gasten begon ruzie te maken met een oudere man die daar werkte en vertelde dat het zoontje te klein was. Die tokkie gast greep toen die oude man bij zijn keel gooide hem tegen de muur en gaf een enorme klap. Er konden niet zo snel mensen bij komen omdat je dan over de karretjes heen moest waar mensen in zaten te wachten op het ritje. Ik vond dat zo erg!! Alle wachtende kinderen hebben het gezien en met die oude man had ik ook echt intens medelijden. Wat een domme achterlijke mensen lopen er rond. Die gast is overigens opgepakt 1 min daarna en de rest van de tokkies zijn het park uit gegooid maar je dagje leuk Efteling is toch wat minder leuk opeens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:02

Shirley schreef:

Precies, ik ben er 1 van :')
O wacht, ik ben een medisch wonder :j maar komt hier op hetzelfde neer :')

Van ongelukje, tot kinderwagen op de hakken drukken, naar vol gepafte auto zonder gordel zo door naar het pretpark waar ze gewoon in de achtbaan moeten kunnen ook al zijn ze daar te klein voor *\o/*
En de 'vieze' woorden leren ze eerder dan 'boom, roos, vis' :D want zeg nou zelf; de attractiepark medewerker uitmaken voor l*l klinkt een stuk pakkender dan; u heeft groot gelijk, beste meneer!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:07

Mindim schreef:
Shirley schreef:

:(:)

Ik niet :D
Mijn zus wel }>

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:09

Citaat:
de 'vieze' woorden leren ze eerder dan 'boom, roos, vis' :D want zeg nou zelf; de attractiepark medewerker uitmaken voor l*l klinkt een stuk pakkender dan; u heeft groot gelijk, beste meneer!

Tot ze een keer de verkeerde tegenkomen, dan is het ineens:

"U heeft BEST gelijk, GROTE meneer :o" :))

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:10

Hier ook een "ongelukje" :Y) Ben toch goed terecht gekomen.............dankzij oma's opvoeding. Had mams geen tijd voor, cariere vrouw *zucht*

Vuurneon, da's ook een stuk makkelijker te onthouden. Ze leren niet meer om met 2 woorden te praten, 1 is gewoon makkelijker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:11

vuurneon schreef:
Shirley schreef:

Precies, ik ben er 1 van :')
O wacht, ik ben een medisch wonder :j maar komt hier op hetzelfde neer :')

Van ongelukje, tot kinderwagen op de hakken drukken, naar vol gepafte auto zonder gordel zo door naar het pretpark waar ze gewoon in de achtbaan moeten kunnen ook al zijn ze daar te klein voor *\o/*
En de 'vieze' woorden leren ze eerder dan 'boom, roos, vis' :D want zeg nou zelf; de attractiepark medewerker uitmaken voor l*l klinkt een stuk pakkender dan; u heeft groot gelijk, beste meneer!

Jammer dat je zo generaliseert.

Over welke leeftijdscategorie heb jij het dan eigenlijk?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:39

Grit schreef:
Gisterenavond waren er ook jonge kinderen alleen op straat, vuurwerk zoeken die nog niet is af gegaan.
Elke ouder kan toch wel bedenken wat veel kinderen gaan doen als je ze zonder toezicht buiten laat spelen op oudjaarsdag??

deed ik ook altijd :+ wat hadden mn ouders moeten doen? Me binnen houden? Ik werd tig keer gewaarscuwd, maar deed het toch...kind eigen denk ik

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:41

Zit me net te bedenken, jaaaaren geleden waren we in Disneyland Parijs, m'n zusje was toen 1.37 ofzo en vanaf 1.40 mocht je in bepaale attracties. Toen waren de 'spicegirl'schoenen helemaal hip (met die dikke zolen) dus die deed ze aan. Waren mn ouders onverwantwoordelijk? Wellicht wel, maar ik kom verder uit een keurig gezin, normale opvoeding, zelfs wat strenge ouders, en absoluut geen tokkies

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 17:11

aikon schreef:
Sallandval, Wat is er praktische aan om je peuter vlak voor een aankomende auto nog even snel over te laten steken?? Ik heb het hier over dat mams aan de overkant staat en te beroerd is om zelf over te steken om peuter veilig over te helpen.
Als ouder heb je je ook aan regels te houden maakt niet uit waar, die vergeten het gemakshalve ook vaak meer omdat het hun niet uitkomt in hun denkbeeld past. Dat is waar de verontwaardiging weg komt, het komt hun niet uit/past niet. Dat ze de keuze hebben om alvast naar een attractie te gaan waar kind lief wel in mag daar denken de meeste niet aan.

Ja, ik geef je groot gelijk hoor... mensen met kinderen (no offence voor de mensen die kinderen hebben die hier niet aan voldoen) leven soms echt in een eigen bubbel.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:13

Ik ben zelf 1.58m, en voel mezelf echt van links naar rechts glijden in achtbanen..

Ik heb zelf (nog) geen kinderen, maar zolang ze te klein zijn, komen ze echt in zo'n attractie niet in. Die maten worden niet voor niks vermeld hoor.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:15

Shirley schreef:
Ik verbaas me zo vaak over de laksheid van ouders ...

We hebben het hier ook wel dat er kindertjes aan de deur komen en als ik dan vraag of ze niet even willen bellen dat ze hier zijn, zodat hun ouders weten waar ze uithangen, dan hoeft dat niet.
Als ze maar om vijf uur thuis zijn.
Dus komen ze dan niet, dan pas gaat men zich blijkbaar afvragen waar het kindje de hele dag gezeten heeft ...

Ik werd ook altijd heel gek aangekeken als ik vroeg of mijn verzorgstertjes even wilden bellen als ze niet kwamen, zodat ik wist dat ze in elk geval veilig waren en niet dat ik pas uren later een boze moeder aan de telefoon zou krijgen of de kinders naar huis konden komen terwijl ze hier dan niet zouden zijn.

Een beetje kontrole is toch niet erg ?
Iedereen zou toch moeten willen weten dat hun kinderen ergens veilig zijn ??

Ik ben vast een ouderwetse trut -O-

Is toch goed ook, niks te ouderwets.

Ik ben 15, maar als ik de deur uit ga moet ik toch echt even zeggen waar ik heen ga, met wie ik erheen ga en hoe. Ken genoeg die zeggen 'ben weg' en ouders weten niks.
Ik krijg regelmatig een smsje 'Waar ben je' 'Wat heb je gegeten' ed. Nu weet mn ma dat ik me wel verdedigen kan, en verstandig ben qua wáár ik heen ga met iemand, maar zie indd genoeg kleinere meiden (11, 12 jaar) die alles mogen zonder dat de ouders weten waar ze uithangen. Laks, gewoon laks. Je kinderen 'loslaten' is oké, maar dan wel pas op een oudere leeftijd.

Verder over de achtbaan, als het nu één cm scheelt, snap ik het probleem, die ene cm meer of minder zal je ook niet redden denk ik toch. Maar vaak genoeg zie ik kinderen die toch dik 15 cm te klein zijn, ouders die een hele probleem maken. Wees verstandig en ga lekker in het spookkasteel of iets, maar niet in zulke gevaarlijke achtbanen. Verstand is bij vele verdwenen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 17:24

DaphneR93 schreef:
Ik heb in de rij gestaan bij de vogelrock in de Efteling, toen er 2 vaders uitmoesten met hun zoontjes. Waren een paar stelletjes met kinderen (enorme tokkies) en een van die gasten begon ruzie te maken met een oudere man die daar werkte en vertelde dat het zoontje te klein was. Die tokkie gast greep toen die oude man bij zijn keel gooide hem tegen de muur en gaf een enorme klap. Er konden niet zo snel mensen bij komen omdat je dan over de karretjes heen moest waar mensen in zaten te wachten op het ritje. Ik vond dat zo erg!! Alle wachtende kinderen hebben het gezien en met die oude man had ik ook echt intens medelijden. Wat een domme achterlijke mensen lopen er rond. Die gast is overigens opgepakt 1 min daarna en de rest van de tokkies zijn het park uit gegooid maar je dagje leuk Efteling is toch wat minder leuk opeens.

Jeetje...

Misschien moeten ze dan niet de kinderen het karretje uit sturen maar een verklaring klaarleggen met pen... waarin de ouder verklaart begrepen te hebben dat de medewerker hem gewaarschuwd heeft en dat het park derhalve niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor lichamelijk letsel (en dan nog even de gevolgen) als ondertekende alsnog met het kind in de attractie plaatsneemt... ik ben benieuwd hoeveel mensen dan tekenen.

hier gaat het mis op een kermis:
http://www.youtube.com/watch?v=267mdBoIm2U

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:27

"Waarom doen ouders zo?" is de vraag... ik denk dat een antwoord is dat steeds meer ouders tegenwoordig geen "nee" meer durven/willen/kunnen verkopen aan hun kinderen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 17:28

Zoolgangster schreef:
"Waarom doen ouders zo?" is de vraag... ik denk dat een antwoord is dat steeds meer ouders tegenwoordig geen "nee" meer durven/willen/kunnen verkopen aan hun kinderen.

Zou kunnen ja. Ik denk dat het ook steeds lastiger wordt voor medewerkers om op hun strepen te staan, vooral als je bedenkt dat ze ook slaag kunnen verwachten...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:32

Ik denk eerder dat de ouders dan zelf gewoon graag in de achtbaan willen.
Je hebt namelijk niet als ouder die regel bedacht, maar dat heeft de efteling gedaan, daar valt weinig over te discussieren met je kind.
Mijn ouders waren daar heel simpel in: ga maar meten.
Doorgaans kwam je dan beteuterd terug, maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat mijn ouders daar dan wat aan konden doen. Viel dus niets te zeuren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:34

Zoolgangster schreef:

Dat is indd weer waarom veel kinderen ook verwend zijn. 'Mama?' 'Nee!' '******' 'Oke je krijgt je zin.' wat al vaak begint als klein kind met kleine dingen (ijsjes, Mcdonnalds, snoep...)

Opvoeden is blijkbaar teveel gevraagd, sommige mensen zouden echt geen kinderen mogen krijgen, klemmetje op de eileider, bah.