Hoe droge plekjes op het gezicht bestrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:59

swartbeessie schreef:
Eens, maar er zijn mensen met gevoelige huid waarbij dit soort probleempjes seizoens gebonden zijn (denk: droge lucht, snelle verandering koud-warm e.d.) ;-)

zoals bij mij dus, ik loop ook niet voor niks zelfs met deze temperaturen bijna altijd buiten met m'n muts op.

wat bij mij goed helpt tegen droge plekken is aftersun :+
niet iets wat je in de winter snel aan denkt, maar is als je over de werking nadenkt wel logisch. aangezien het gebruikt wordt om trekkende huid te voorkomen/ strekkende gevoel weg te halen.

swartbeessie

Re: Hoe droge plekjes op het gezicht bestrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:06

Slim, doe ik ook als ik verder niks in huis heb. Zonnecrème werkt trouwens ook.
Lastige is dat áls het al echt droog is, dat gaat prikken (bij mij dan).

Oh, en voor de rest van je lijf is die douche olie van Nivea lekker!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 11:19

Goed nieuws! De Louis Widmer zilver creme zonder parfum is echt een uitkomst!
Werkt super dus zeker een aanrader. :j De bultjes zijn ook bijna weg, heb er niks
meer opgesmeerd en toen zijn de bultjes gaan uitdrogen en nu zijn ze bijna weg.
:D

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:33

Ik heb chronsch eczeem. Wat erg stressgevoelig is, ook bij onbewuste stresss. Heel fijn, niet dus!
Droge jeukende plekken vooral in de hals en nek, gezicht, handen en binnenkant ellebogen.
Ik smeer lichaammet bodybutter met kokos of cacao, meestal die van de etos.
Gezicht met het merk avene. Kost wat maar werkt wel!
Als gezicht heel erg is, nog wel eens met cetomacrogol, dat is vaselinecreme van apotheek.
Maar wanneer je niet op tijd stopt, is het weer te vet en krijg je pukkeltjes -O-

Heb een zonnebank aangeschaft voor mn eczeemprobleem Dat helpt super als het heel erg is.
Goedkoper dan lichttherapie, of op vakantie gaan! ;)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 11:36

Louis Widmer is ook geschikt voor eczeem. :j Mijn plekjes leken ook een beetje op
eczeem en dat zou goed kunnen aangezien ik ook eczeem heb op mijn vingers en idd
heel stressgevoelig! Heb ook zonne/warmteallergie dus mijn huid is wel gevoelig voor
temperatuurwisselingen..

zelma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 04:48

ik heb niet alles doorgelezen dus weet niet of iemand het al gepost heef,

de oplossing voor mij :

Kokos vet/olie,

ik heb al vanaf dat ik geboren ben eczeem naarmate ik nu ouder ben heb ik er bijna geen last meer van ,
behalve in de winter,
kokos vet/olie is echt de oplossing voor mij , het is een harde substantie en door warmte word het olie,
ik gebruikt het ook in mijn haren omdat ik een beetje eczeem op mijn hoofdhuid heb,
als ik 1 x per week dit in mijn haren en hoofdhuid gebruik is het gewoon weg,
het is overigens ook heel erg goed voor je haar , je krijgt er gezond glanzend haar van , klitvrij,
en sommige mensen zelfs dikker haar ( ik heb al heel dik haar van mezelf )

http://www.kokosolie.net/huidverzorging.html

ik heb dit even als voorbeeld erbij gepakt,
maar als je goed google'd zijn er zoveel sites, ( als je bijv voor je haar gebruikt zoek je op kokolie voor in je haar , zo kun je zien hoe je het moet gebruiken , en voor huid uiteraard kokosolie voor je huid )

pure kokosolie kan je kopen in een toko of bij de tuinen,

let wel op dat je 100% kokosolie hebt ! ( bijv. als je voor je haar gebruikt heb je ook palmers , deze moet je absoluut niet hebben )

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:34

Ik heb zo'n pot Zwitsal crème, ideaal! Gebruik het al een paar jaar voor mijn (soms droge) voeten, lekker zacht en ruikt ook nog eens lekker. Werkt ook prima voor je gezicht. Lees ook even mee, want heb zelf ook erg last van een droge huid (teveel wassen krijg je dat :P).

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 04:22

Vaseline kun je beter niet als hoofdmiddel gebruiken. dit sluit namelijk af en je hebt juist iets nodig wat hydrateert in deze tijden.
Wat je wel kan doen als je een goede hydraterende creme hebt gevonden en deze voor het slapen, na het reinigen van je gezicht hebt aangebracht, om daarover heen dan een laag vaseline te doen. dan kan de creme die je er als eerste hebt opgesmeerd goed zijn werk doen en blijft het door de vaseline goed vettig en kan je huid een beetje herstellen.

Zelf gebruik ik altijd eerst een serum en vervolgens een dagcreme.
en 's avonds altijd een lekkere dikke laag nachtcreme.
Ik heb zelf ook erg veel last van droge plekken eigenlijk het hele jaar. Maar natuurlijk is het erger in de winter door het weer. Ben voor mijn werk ook veel buiten dus dat speelt ook mee.
Goed smeren en gezond eten en veel water drinken is het enige wat je kan doen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 10:41

Bedankt voor alle tips ik ben inmiddels helemaal bultjes en droogte vrij!
Hoop dat andere er ook iets aan hebben. :)