Ik was vuurwerkslachtoffer, pas op met vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:38

lifaya schreef:
ik werk ook echt in hartje centrum van Leiden, gaat nog leuk worden :+

Zolang je niet in de kooi of de lage en hoge mors hoeft te zijn. Dat zijn zo'n beetje de ergste buurten volgens mij!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:43

Danseresje schreef:
lifaya schreef:

Zolang je niet in de kooi of de lage en hoge mors hoeft te zijn. Dat zijn zo'n beetje de ergste buurten volgens mij!

klopt haha, gelukkig niet :P Maar hier in Oegstgeest kunnen ze er ook wat van

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:09

Ik steek wel vuurwerk af maar alleen legaal vuurwerk en let heel goed op!
Als ik een dier, persoon of auto aan zien komen wacht ik netjes en als ik het heb aangestoken en er komt net iemand de hoek om waarschuw ik dat ze even moeten wachten.
Het is maar hoe je er mee omgaat. Vrienden van vroeger maakte zelfs van lawine pijlen nog voetzoekers dat dat altijd goed ging snap ik echt niet. Voetzoekers van babypijltjes is nog wel lollig.

Vorig jaar heb ik iets uit een vuurwerkpot op me gehad, gelukkig alleen mijn jas naar de kl*te.

Rot voor je TS dat je slachtoffer bent van dat soort stomme gasten.
Is een beetje te vergelijken met dronken bestuurders die hebben zelf ook nooit wat.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 01:34

Het klinkt raar he maar ik steek nog steeds ook legaal vuurwertk af, daar ben ik niet bang voor geworden. Het is vooral het onverwachte waar ik van schrik.
Ja precies de gene die van alles flikken hebben bijna nooit wat en anderen zijn de pineut.
Dat afsteken doe ik wel waar het erg rustig is, anders ben ik wel bang en terecht ook hier

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 09:21

Danseresje schreef:
lifaya schreef:

De vogelwijk is normaal een hele nette buurt, maar rond oud en nieuw wil je ook daar echt niet komen, daar staan ze de hele dag op de stoep te wachten tot er een fietser komt en daar een rotje naar te gooien. Rotjongens. -O-

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:34

tante_trien schreef:
Danseresje schreef:
[quote="lifaya"
[/quote

De vogelwijk is normaal een hele nette buurt, maar rond oud en nieuw wil je ook daar echt niet komen, daar staan ze de hele dag op de stoep te wachten tot er een fietser komt en daar een rotje naar te gooien. Rotjongens. -O-

Daar heb ik 7 jaar gewoond, is me nooit zo opgevallen. Lage mors nu vind ik echt niet tof! Aantal jaren golden hier ook oa flink verscherpte regels!

tante_trien

Re: Ik was vuurwerkslachtoffer, pas op met vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:41

Danseresje, ik heb daar 18 jaar gewoond :D in de straat van de speeltuin naar het stoplicht stonden ze altijd, weet uit mijn hoofd niet meer hoe die straat heet!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:07

tante_trien schreef:
Danseresje, ik heb daar 18 jaar gewoond :D in de straat van de speeltuin naar het stoplicht stonden ze altijd, weet uit mijn hoofd niet meer hoe die straat heet!

De nachtegaallaan? Ik woonde in de Roodborststraat. Ben er nu een paar jaar weg!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:45

Hier wordt natuurlijk ook vuurwerk afgestoken, maar ik durf gerust nog met oudjaarsavond op pad met mijn hond ( en de dagen ervoor ).
Tot nu toe heb ik alleen nog maar positieve ervaringen met jochies die vuurwerk afsteken, zodra ze iemand met hond aan zien komen lopen, steken ze niets af.
Vorig jaar hoorde ik zo'n klein mannetje nog tegen zijn vriendjes zeggen " Even wachten, daar komt een mevrouw aan met hond ", super vind ik dat !

Maar voor de zekerheid ga ik mijn auto wel verplaatsen met oud&nieuw en laat ik hem niet langs de weg staan, veel te bang dat er wat mee gebeurt.
De brievenbus plak ik dicht.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:50

franka75 schreef:
De hel is hier al losgebarsten je kan goed merken dat ze verkopen , gelijk ook meer bommen helaas en een kat die nu al erg schrikt

Ik nog even stiekem naar jouw woonplaatst gekeken. Maar nee. Hier wordt namelijk ook al geknald. Mijn handen tintelen ook, maar heb geen zin in een prent :D

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:52

Ik kan alleen maar genieten van siervuurwerk dat door mensen wordt afgestoken die weten wat ze doen.

Vorig jaar hebben ze een strijker voor mijn paard zijn hoeven gegooid terwijl ik lekker aan het rijden was ( buiten ) Gelukkig door een oplettende buschaffeur en mijn eigen kunnen op mijn paard geen ongeluk gehad. Maar het scheelde niet veel of we hadden vol frontaal op de bus geklapt.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:54

Danseresje, kan niet quoten via mobiel, maar wat ontzettend leuk is dit eigenlijk! Dat was idd de nachtegaallaan! Ik ben nu 3,5 jaar weg uit de leeuwerikstraat.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 01:57

="Danseresje"]
lifaya schreef:

Zolang je niet in de kooi of de lage en hoge mors hoeft te zijn. Dat zijn zo'n beetje de ergste buurten volgens mij![/quote]
De vogelwijk is normaal een hele nette buurt, maar rond oud en nieuw wil je ook daar echt niet komen, daar staan ze de hele dag op de stoep te wachten tot er een fietser komt en daar een rotje naar te gooien. Rotjongens. -O-[/quote]
Ja echt ik zou alleen al daarvoor een goede strijker in mn zak hebben zitten , :D maar nee dat mag niet.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 01:58

tante_trien schreef:

fahrenheitstraat?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 02:02

Nayomie schreef:
franka75 schreef:
De hel is hier al losgebarsten je kan goed merken dat ze verkopen , gelijk ook meer bommen helaas en een kat die nu al erg schrikt

Ik nog even stiekem naar jouw woonplaatst gekeken. Maar nee. Hier wordt namelijk ook al geknald. Mijn handen tintelen ook, maar heb geen zin in een prent :D

hahahahahahahaha ja dat ken ik.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:28

Ik en mn broertjes steken ook vuurwerk af. Geen zwaar in ieder geval, en alleen maar op oudjaarsnacht. Wij doen dat op een veldje en staan steeds ver genoeg van alles af. We richten ook echt naar niemand, maarja een ongeluk is snel gebeurt he.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:45

Ik ga vanavond nog wel ff weg, valt hier nu nog redelijk mee omdat het zondag is maar morgen alleen in de auto

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:56

Het lijkt op het 'platteland' wel erger dan in de stad. Gister waren ze in het dorp waar m'n pony staat ook al flink aan het knallen.

Hier dichtbij centrum Amsterdam heb ik nog nergens last van gehad. Heel in de verte soms een knalletje maar hier in de hele buurt nog helemaal niks. Ik ben nu ook 3x met oud&nieuw dwars door de stad gefiets. Wel de nieuwmarkt gemeden (daar schijnt het wel los te gaan) en ook niks geen gekkigheid.

Ik vind het overigens schandalig dat er mensen zijn die vuurwerk gooien naar anderen. Naar mijn idee mag de politie daar keihard tegen optreden. Dikke boete en flinke werkstraf, niet alleen de volgende ochtend vegen of iets dergelijks.

Misschien moeten ze wat politiemensen in 'burger' door de beruchte wijken laten lopen, want als ze in uniform zijn is er natuurlijk ineens niks aan de hand.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:34

franka75 schreef:
tante_trien schreef:

fahrenheitstraat?

Nee nachtegaallaan.. :D

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:43

Sorry maar ik woon echt in de ghetto en de knallen zijn hier echt niet normaal maar als ik met de hond loop of alleen spreek ik die jongens gewoon ff aan op een NORMALE manier want de anti-vuurwerkbrigade vragt het niet normaal.

Ik zeg gewoon jongens willen jullie ff wachten tot ik langsben vind het een beetje eng enzo er is nog NOOIT een groepje geweest wat dan toch ging gooien!

Verder HAAT ik vuurwerk blijf lekker 2 dagen binnen

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 22:47

Hoi ja op zich als je normaal communiceerd is er veel mogelijk , maar fijn is het niet. hier nog steeds te rustig , maar een aantal keer als ik dat tikte , ging het daarna los. In de binnenstad hoor je wel meer , ik hoor wel veel klappen maar verder weg , nou heb ik de politie verderop en die staan in een minuut voor mn deur als het moet. maar het valt me wel op dat rustige, stilte voor de storm??

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:18

of gewoon de crisis dat niet iedereen meer veel geld over heeft voor vuurwerk al moet ik zeggen dat het illegale vuurwerk erggg goedkoop is dit jaar! voor 50 euro heb je enorme bommen en prachtig siervuurwerk

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:22

Harde dreun zojuist. Hopen dat het iemand was die lollig probeert te zijn.

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:22

Jeetje zeg! Dat is wel heel heftig. Ik ben hier zelf ook altijd bang voor omdat mensen het vaak 'stoer' vinden, en dan voornamelijk jongens. Ik ben qua vuurwerk echt een angsthaas hoor, maar ik raak liever geen vingers kwijt. -O-

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 02:26

Nee kan ik me voorstellen , dit jaar wel dopjes bij me vanmiddag ook maar nog helemaal niet hoeven gebruiken, wel gister weer de politie heli voor het eerst. Normaal loop ik alle dagen van verkoop met doppies