Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:29

Bunga schreef:
Sem_ schreef:
Ja stiekem hoop ik ook dat mijn haar na het wassen met Dr Organic minder statisch gaat zijn! Het
vliegt momenteel alle kanten op.. Ik heb het idee dat Dove Nourishing Oil Care heel fijn was de eerste
paar keren, maar nu steeds minder? Heb ook af en toe last van een jeukende hoofdhuid dus ik denk
dat dat ook met die shampoo te maken heeft.. Andere shampoos van Dove vind ik persoonlijk ook
niet fijn. Las trouwens bij veel reviews dat Dove Nourishin Oil Care haar wel verzwaard.. Ik denk dat
die sowieso te voedend voor mijn haar is waardoor het sneller vet word, want eigenlijk zijn alleen
mijn haarpunten droog voor de rest is het mooi gezond. :j

Ik stak straks onder de douche met mijn nieuwe producten, dus ik kan jullie morgen over mijn
ervaring vertellen! :)

Bedankt voor de tip! Ga hem zeker onthouden!

Ik ben ook echt heel benieuwd naar dr organic, heb er lang mee in mijn handen gestaan maar uiteindelijk toch voor yes to tomatos gegaan :)
Ja die dove vind ik persoonlijk echt prut, maar iedereen heeft ander haar, ik kan me voorstellen dat als je stug haar hebt met krullen dat die er wel mooi van gaan zitten!

Ja en ik wil zo graag van dat mooie dikke, glanzende, niet pluizende haar *zwijmel*

Het scheelt wel dat mijn haar niet sluik valt, heb nog wel enigszins volume/slag erin zitten en wel redelijk veel
haar denk ik. Maar het zou echt wel wat dikker mogen zijn!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:29

Bunga schreef:
Juangi schreef:
Ik vind zelf de Godiva shampoobar van Lush erg fijn, niet volledig natuurlijk, maar wel biologische,verse producten met zo min mogelijk conserveringsmiddelen. http://www.lush.nl/shop/product/product&product_id=199

Volledige natuurlijke zeep kan eigenlijk niet, er moet altijd 'een zeep' (natriumhydroxide) naast de ingredienten worden toegevoegd en dit is niet natuurlijk.

Ik vind verder de Lush reinigers en creme's ook erg fijn, de douchezepen niet, deze maken mijn huid erg droog. (Maar mijn huid is van nature al erg droog...)

Is het niet lastig om je haar te wassen met zon 'bar' ?

Nee, totaal niet! Even wennen, maar best makkelijk! Ik maak mijn haar nat, haal de bar zelf even door het water en wrijf hem dan 3x over mijn haar. Als ik daarna met mijn handen het schuim gaat verdelen schuimt het ontzettend, ruikt erg lekker en voelt lekker aan!

Wel voelt je haar eerst droog aan als het nat is, dus niet meteen het zijdezachte conditioner gevoel. Maar zodra het opdroogt is het superzacht en totaal niet droog. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:30

Zo'n shampoo bar heb ik ook gehad! Maar ik vind dat stroeve gevoel zo naar wat ik er van kreeg!
Overigens weet ik niet precies meer welke ingrediënten die bar had.. Het merk überhaupt niet meer.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:32

En hoe lang doe je er ongeveer mee? :)

Sem_

Re: Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:33

Volgens mij doe je daar echt ontzettend lang mee. :j

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:34

Ik gebruik nu 100% pure kokosolie voor mijn haar. Voor het wassen wrijf ik het erin en dan was ik het alleen uit met shampoo en het werkt heel goed. Het schijnt echt in je haar te trekken. Ik heb namelijk ontzettend dik, droog, krullend haar. Normaal waste ik altijd met shampoo en ontzettend veel cremespoeling, en na het wassen een schuim van john frieda, maar met slecht weer of na het slapen etc, werd mijn haar heel pluizig en als ik het voor het wassen uitkamde werd het een pluizebal. Nu is dat veel minder, na 4 keer gebruiken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:37

Pure kokosolie probeer ik eenmaal per week te doen, halfuur/uur in laten trekken en dan uitwassen.
Helaas merk ik wel dat mijn haar daar nog extra slap en statisch van word, maar het schijnt wel super
voedend te zijn voor je haar inderdaad.

Ik stap nu onder de douche, wish me luck! :7

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:38

Bunga schreef:
En hoe lang doe je er ongeveer mee? :)

Super lang! Ik gebruik hem zelf al een jaar, maar hij is in vergelijking met een nieuwe nauwelijks gekrompen! Er word beweerd dat hij 3x langer mee gaat dan een shampoofles.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:40

In die Godiva zit echt troep, alles behalve natuurlijk.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:41

Sem_ schreef:
Pure kokosolie probeer ik eenmaal per week te doen, halfuur/uur in laten trekken en dan uitwassen.
Helaas merk ik wel dat mijn haar daar nog extra slap en statisch van word, maar het schijnt wel super
voedend te zijn voor je haar inderdaad.

Ik stap nu onder de douche, wish me luck! :7

ja ik merk wel dat het snel statisch wordt, maar dat kan ook door het weer komen natuurlijk. slap wordt het niet bij mij, maar dat kan ook niet zo snel. Ik krijg eerder een piramidehoofd xD.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 01:07

Zo ik heb de producten gebruikt (Dr Organic argan lijn)! De shampoo schuimt nog wel een beetje dus
dat is wel fijn. Je krijgt er wel het "squeaky clean" gevoel van (stroef). Maar dan.. De conditioner, fijn
en makkelijk te verdelen en ik voel gelijk hoe het mijn haar zacht en doorkambaar maakt! Goede
eerste ervaring dus, ben benieuwd hoe mijn haar opdroogt. Heb het nu in een handdoek gerold en als
ik ga slapen laat ik het gewoon los opdrogen. :j De geur is overigens wel best een unieke geur, niet
zoals ik gewend was van een shampoo. Het ruikt echt een beetje kruidig, maar persoonlijk vind ik het
wel een lekkere "warme" geur!

Ik heb voor ik het ging wassen wat foto's van mijn haar gemaakt en
dat ga ik morgen weer doen als het droog en geborsteld is, kijken of er verschil te zien is!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 01:08

Ga je met nat haar slapen?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 01:11

Ja, ik was bijna altijd mijn haar voor het slapen gaan, omdat ik het heel naar vind om nat haar te voelen
en föhnen doe ik ook liever niet. Vooral met dit weer, ik moet er vaak uit om de hond uit te laten dus
ik ben bang voor bevroren haar! :Y)

Is dat slecht voor je haar?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 01:15

Onwijs, het breekt heel snel af dan.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 01:17

Hmm oke, ik slaap wel heel stil gelukkig. Kam nat haar ook nooit door. Maar als ik overdag douche
dan heb ik het de rest van de dag vaak erg koud en dat natte haar is zo vervelend.. Ik gebruik verder
geen stijltang, fohn, verf en haarproducten behalve shampoo, conditioner en serum dus gevoelsmatig
compenseert dat wel een beetje. :Y)

Maar ik zal het weleens proberen om het vaker overdag te doen ipv 's avonds. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:01

ik slaap ook vaak met nat haar hoor, ingevlochten.
juist omdat ik geen tang en fohn wil gebruiken en mijn haar er úren over doet te drogen.

geeft geen probleem.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:15

Iemand nog goeie tips om dat eeuwige statische haar van mij tegen te gaan?... Heb het nu in een staart zitten, dan word het wel minder.. Maar als ik hem dan even los doe dan springt het weer alle kanten op ^)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:08

Sababber schreef:
Iemand nog goeie tips om dat eeuwige statische haar van mij tegen te gaan?... Heb het nu in een staart zitten, dan word het wel minder.. Maar als ik hem dan even los doe dan springt het weer alle kanten op ^)

Wat tijdelijk wel werkt, een beetje haarlak op je borstel doen en per pluk kammen :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:12

JessicaChico schreef:
Dit word mijn volgende aankoop :)
Staan hele goede reviews op internet over, en ook wel heel belangrijk voor mij, eindelijk een serum zonder siliconen!!!

[ Afbeelding ]

Ohh die moet ik ook hebben :oo Waar is dit te koop? :)

Gaabje: welke kokosolie heb jij? Volgens mij heb ik kokosvet trouwens, dat wordt echt keihard en is nauwelijks nog uit de pot te 'scheppen' :=

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:20

Aranel schreef:
JessicaChico schreef:
Staan hele goede reviews op internet over, en ook wel heel belangrijk voor mij, eindelijk een serum zonder siliconen!!!

[ Afbeelding ]

Gaabje: welke kokosolie heb jij? Volgens mij heb ik kokosvet trouwens, dat wordt echt keihard en is nauwelijks nog uit de pot te 'scheppen' :=

Deze is te koop bij De Tuinen, ze hebben er een hele lijn van, van die Marokkaanse olie!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:21

Oké, zal ik binnenkort eens gaan kijken.
Op de website zag ik het niet staan,maar misschien hebben ze het hier in de stad wel :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:46

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:57

Aranel schreef:
JessicaChico schreef:

[ Afbeelding ]

Ja het heet kokosolie, maar bij koudere temperaturen is het inderdaad vet. Ik heb een groene pot van de tuinen van perfectly pure. Ik bewaar het nu buiten de koelkast en dan kun je het er wel met je vingers uithalen. Toen ik het in de koelkast bewaarde, haalde ik het er met een lepel uit.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:00

Ja die heb ik ook!
Ik heb het ook buiten de koelkast en alsnog is het hard :')

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:23

Aranel schreef:
Ja die heb ik ook!
Ik heb het ook buiten de koelkast en alsnog is het hard :')

Ow haha, nou misschien komt het doordat ik nogal een koukleum ben en de verwarming best hoog heb staan O:)