Liever jeuk of liever pijn??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liever jeuk of liever pijn?

Liever jeuk!
50 (16%)
Liever pijn!
227 (75%)
Geen idee..
25 (8%)

Totaal aantal stemmen: 302

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:14

hetlevenwint schreef:
Heb idd zwemmerseczeem/voetschimmel (of de huisarts heeft het fout), kan idd gewoon behandeld worden maar is nog niks aan gedaan.

Ga daar wel eens werk van maken, maar goed het heeft me wel een punt waar ik jeuk met pijn kan vergelijken :')

Doen joh, is echt een verademing! Vraag wel om tabletjes, dat werkt zoveel beter dan smeerseltjes. Ik moest ze wel drie maanden slikken, maar dan heb je wel wat :j

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 23:15

ja het gaat al redelijk hard @dito :P

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:16

Ik ken ze beide, erge jeuk en erge pijn. Maar ik heb liever pijn dan jeuk, ondanks de pijn val je op een gegeven moment wel in slaap, maar met jeuk lukt mij dat echt niet.

Lori

Re: Liever jeuk of liever pijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:20

Dankje Zap!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:23

Pijn kun je soms een soort van vergeten of negeren.
Maar met jeuk lukt dat echt niet.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:25

Jeuk is irritant, maar lang aanhoudende pijn ook.. Ik weet het niet.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:25

saskiakefie schreef:
Pijn... Als je weet wat echte jeuk is dan denk ik dat het niet zo moeilijk is :P

Amen! :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:27

Ik denk jeuk. Het is ook een beetje afhankelijk van wat voor pijn. Ik denk dat iedereen z'n pijntjes weleens heeft en dan zou ik inderdaad liever de pijntjes hebben dan jeuk maar echt veel pijn is ook weer lastig. Al denk ik wel dat je met de pijn meer kunt "leren" leven dan met jeuk. Beetje lastig uit te leggen maar afhankelijk van je pijn denk ik dat je er wel iets aan kan wennen. Jeuk is dan toch net wat anders denk ik.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:30

Veel liever jeuk. Ik heb heel wat pijn geleden en ik zou dat zo hebben omgeruild voor jeuk :+

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:34

Ik vind persoonlijk dat je hier bijna niet op kan antwoorden. Als je pijn hebt denk je altijd beter af te zijn met jeuk en andersom. Ik heb ook dystrofie en nu sinds een jaar gaat het vooruit maar de voorgaande jaren had ik net als jorienn dag en nacht pijn waar niets tegen hielp en de pijn was zo erg dat ik letterlijk door me benen zakte als ik langer dan 10 min bleef staan. Ik heb een hoge pijngrens dus ik weet dat ik me niet aanstel. Geen mij maar liever een gecompliceerde bovenbeenbreuk, sleutelbeenbreuk, of whats ever dan dystrofie. Het is voor mensen niet in de schatten wat jeuk en pijn met je doet. Als je zulke pijn ervaart dat er niets aan te doen is dat je kokhalzend vraagt of iemand bovenop je benen wilt gaan zitten omdat je anders zoveel pijn hebt zou je altijd voor jeuk kiezen. Maar ervaar jij vaker jeuk dan relatief hoge pijn zal je altijd zeggen nou geef mij maar pijn ipv jeuk.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:35

Ik ben het wel eens met deze reactie. Goed omschreven!

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 23:40

ik ook @pluisje88

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:50

Mijn jeuk eindigt waar het bloed begint. Geef mij maar pijn, zeker weten.

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:58

Klopt en dit zeg je omdat je altijd jeuk hebt of omdat voor jou de jeuk erger is als de pijn. Maar als je veel pijn hebt en dan ook echt pijn (waarvan je niet wist dat dat bestond zoals zenuwpijn en dat het zo pijnlijk is) dan zeg je geef mij maar jeuk .
Heb lang genoeg last van het ene 'kwaaltje' en je zal voor het ander 'kwaaltje' kiezen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 07:13

pluisje88 schreef:
Ik heb zelf eczeem, dus altijd jeuk. En ja ik heb liever pijn. 24 uur per dag, 7 dagen per week, 52 weken per jaar, vanaf je geboorte tot je dood jeuk maakt je gek.

Menden die geen eczeem oid hebben kunnen het zich niet voorstellen maar deze jeuk is niet gewoon maar jeuk. Het zegt op zich genoeg dat je vrijwillig krabt totdat er amper meer huid op zit en alles bloedt. Soms wordt ik gewoon helemaal panisch en zit ik bijna te janken omdat je gewoon echt niet meer weet wat je moet.

Ik kies zeker voor pijn

Amen!

Als er wat te kiezen zou vallen koos ik eerder voor pijn dan voor jeuk.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 07:23

44Myrthe44 schreef:
Het ligt eraan.
Als je écht erg jeuk hebt, denk je bij jezelf, dit wil ik nooit meer, doe mij maar pijn.
Maar als je écht pijn hebt, denk je, doe mij maar de ergste jeuk van de wereld, dat is beter dan dit.
Tot nu toe heb ik ergere pijn meegemaakt dan jeuk, dus ik denk dat ik voor jeuk zou kiezen (ik zou liever mijn ergste jeuk herbeleven dan mijn ergste pijn).

Inderdaad, heb tot nu toe ergere pijn dan jeuk meegemaakt. Pijn dat je niet weet wat je met jezelf aan moet, flauwvalt en loopt over te geven van de pijn, dat de dokter een spuit in je bil moeten komen zetten omdat je het gewoon niet meer aankan en zielig over de grond rondkruipt, .... als ik daaraan terugdenk, en dan het idee dat dat chronisch zou worden... nee bedankt, doe mij dan maar jeuk.

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 07:41

mmm, ligt dus echt aan wat de persoon meemaakt of heeft meegemaakt. Interessant is het wel, om al jullie meningen te horen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 07:47

Dat denk ik ook wel, als je het ziekenhuis doormoet in een rolstoel omdat je niet meer kan staan van de pijn en je de pijnstillers gewoon vlot terug uitkotst, is de pijn verbijten en gewoon doorgaan niet echt een optie :P Dan heb ik het idee dat je met jeuk wel gewoon je hobby's enz nog kunt uitvoeren, toch als je het jeuken gedeeltelijk kunt gaan negeren (zal ook wel super moeilijk zijn).

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 07:51

Ik ben een chronisch pijnpatiënt en heb dagen dat geen enkel medicijn helpt, nou geef mij dan maar jeuk, denk ik zo... Ik denk dat de keuze inderdaad afhangt van wat de persoon al heeft meegemaakt :(:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 07:57

Ik ken het beide, heb in het ziekenhuis gelegen met ernstige urticaria en werd helemaal gestoord van de jeuk, tot bloedens toe jezelf open krabben, geen seconde rust in je lijf. Ik werd echt gek omdat het niet stopt.
Geef mij maar pijn. Ook niet fijn maar dat kan soms afgezwakt worden met medicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 07:58

pluisje88 schreef:
Ik heb zelf eczeem, dus altijd jeuk. En ja ik heb liever pijn. 24 uur per dag, 7 dagen per week, 52 weken per jaar, vanaf je geboorte tot je dood jeuk maakt je gek.

Menden die geen eczeem oid hebben kunnen het zich niet voorstellen maar deze jeuk is niet gewoon maar jeuk. Het zegt op zich genoeg dat je vrijwillig krabt totdat er amper meer huid op zit en alles bloedt. Soms wordt ik gewoon helemaal panisch en zit ik bijna te janken omdat je gewoon echt niet meer weet wat je moet.

Ik kies zeker voor pijn

Oh daar heb ik ook last van, bijna paniek omdat de jeuk zo erg is en het niet stopt... verschrikkelijk is dat...
ik ben er nog niet uit... :+

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 07:59

Maar het liefst willen we het allemaal geen van beide :P.. Ik heb eigenlijk altijd wel 1 van de 2. Heel raar, maar als ik er nu over nadenk..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 08:04

Het hangt inderdaad af van de ernst van één van de twee die je hebt en dus je referentiekader. Als eczeempatiënt kies ik met volle overtuiging voor pijn omdat dat jeuk verlicht. Maar dat is geen pijn zoals hierboven wordt beschreven, omdat ik die niet ken. Net als dat die mensen met pijn waarschijnlijk een andere jeuk kennen dan die van eczeempatiënten, dat is ook niet te vergelijken met de jeuk van een muggenbult.
De quality of life (met name de mental health, sociaal-emotioneel functioneren i.t.t. lichamelijk functioneren) neemt af naarmate de ernst van de jeuk en het eczeem toeneemt en ik vermoed dat dat bij pijn net zo zal zijn. Oftewel: jeuk maakt gek (sommige mensen met zeer ernstig eczeem overwegen niet voor niets uit het leven te stappen) maar pijn denk ik net zo... UIteindelijk willen we allemaal maar 1 ding en dat is verlichting.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 08:25

Liever pijn. Zie het wel aan mn oma. Die heeft al jaren altijd pijn, maar krijgt van alle vormen van pijnstilling behalve iboprufen en paracetamol enorme jeuk. Na 2 pijnloze weken door morfine werd ze zo gek van de jeuk dat ze de dokter gezegd heeft dat ze idd liever pijn heeft dan jeuk!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 08:34

Liever beide niet, maar als ik toch moet kiezen doe maar jeuk. Ik ben een echte piepert wat betreft pijn :o Hoewel ik liever ook geen mega jeuk heb.