Pijnstiller tegen extreme hoofdpijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1983

Re: Pijnstiller tegen extreme hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:03

Acal 600! zijn eigenlijk bloedverdunners maar werkt perfect! Ik heb het hele riedeltje van neurologen en de hoofdpijnkliniek algehad en ascal is het enige wat werkt bij mij

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:25

Firedancer schreef:
rindin schreef:

Neuroloog is om uit te sluiten dat het niks ernstigs is. Als dat bewezen is, dan naar een fysio/manueel die
weet hoe hij/zij cervicogene hoofdpijn moet behandelen.

Een goeie fysio/manueel/chiropractor wil eerst zeker weten dat het niks ernstigs is.

Het hoeft nog niet eens een scheefstaande wervel te zijn, maar haar val een jaar geleden kan wel degelijk voldoende spierproblemen / spierspanning opleveren dat haar bloedtoevoer naar de hersenen bij tijd en wijle gewoon onvoldoende is. hierdoor valt ze dan flauw. Er is dan op een foto niets te zien.

TS heeft ook hoofdpijn en benauwdheidsklachten, ook dat kan heel goed bij een reactie op de val passen.

@TS heb je ook andere klachten, zoals spierpijn en stijfheid?

Bloedtoevoer naar de hersenen gaat met 4 grote slagaders; 2 in de hals (langs beide zijden van de keel) en 2 die door de uitsteeksels van de wervels van de nek gaan. Er kan nooit zoveel spierspanning zijn dat er zoveel bloedtoevoer afgekneld wordt zodat je ervan flauwvalt. Als ik hier dieper op inga wordt het wel heel technisch, maar ik geloof niet in bovenstaand verhaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:18

Dat lijkt mij ook sterk idd.. Het is ook geen flauwvallen.in de zin van duizelig/niet lekker worden maar gewoon ineens poef.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:25

Waardeloos die wachttijden, heb je een goede pijnstiller gevonden?

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:50

Ik heb een aantal jaren terug de zelfde klachten gehad. oa erge hoofdpijn, dubbelzien, flauwvallen, misselijk enz...

heb in 2weken tijd 2mri scans gehad omdat neuroloog dacht dat ik een hersentumor had. Dit was gelukkig niet het geval, maar was erg stressvol. Toen naar keel,neus en oor arts door gestuurd, onderzocht op de ziekte van meniere, vervelend onderzoek maar ook daar kwam niks uit.

Neuroloog had mij toen naar long arts door gestuurd, waArom snapte ik niet. Maar toen kwam er uit dat ik chronische hyperventilatie had, is een hele andere vorm dan acute hyperventilatie. Want ik kom zuurstof te kort... Ik heb medicijnen gekregen voor mijn longen, tegen astma en na 2weken waren de meeste klachten verdwenen. Doordat zuurstof en afval stoffen niet goed opgenomen en afgeblazen werd had ik deze klachten.

Met de medicijnen gaat het goed, en ben er zelfs 2 jaar terug al mee gestopt.
Maar doordat je zei dat het na verkoudheid is gebleven, zou dit verhaal een goede optie kunnen zijn.

Ik wens je veel sterkte!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 02:29

Als ibuprofen en dergelijke middelen niet werken en paracetamol niet voldoende, kan je ook wel eens Saridon proberen. Is paracetamol met nog iets en bij mij werkte dat jarenlang heel goed. Iets eten, 2 saridonnetjes en een half uurtje plat liggen, en de koppijn was weg en bleef weg de rest van de dag. Helaas werden de aanvallen na iets van 10 jaar erger, waardoor ik het niet meer binnen hield en nu heb ik dan sumatriptan in combinatie met een betablokker. Ik heb dus migraine, hoewel ik niet alle symptomen heb. (als het geen migraine zou zijn zou deze combinatie niet werken).

Saridon heb je ook in eigen merken, dan heet het PPC of zoiets en is gewoon bij de drogist verkrijgbaar. Het is wel rotspul voor je maag, maar als het werkt werkt het.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 03:15

geerke schreef:
bestaan ze?...neurologen die je doorverwijzen naar een chiropractor?
Ik hoor van mijn chiropractor andere verhalen....maar dat is frankrijk ;)

Sowieso zal de gemiddelde regulier arts je denk ik niet zo snel doorverwijzen naar een alternatief arts, dus naar een chiropactor zal inderdaad wel niet vaak gebeuren. In Nederland word je meestal naar de fysio doorgestuurd. Maar je hebt ook geen verwijzing nodig voor een fysio of een chiropractor dus dat is geen enkel probleem.

Ik heb trouwens ook longklachten en als ik echt last hebt van benauwdheid krijg ik soms ook hoofdpijnklachten zoals jij ze beschrijft (alleen zonder uitvallen volgens mij), dat houd soms ook langer aan dan de benauwdheid. Maar dan helpt inderdaad ook niks kwa pijnstilling, maar ik heb het niet zo vaak (eens per jaar 1 of 2 dagen) dus ik heb nooit iets voorgeschreven gekregen ofzo. Misschien hebben jou klachten ook met elkaar te maken?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 06:24

Het klinkt misschien raar wat ik zeg, maar je moet het niet proberen op te lossen
met medicatie, dit is vaak maar tijdelijk. Ik heb zelf een whiplash, had elke dag
hoofdpijn, echt urenlang! Ik ben bij een manueel therapeut geweest, heeft mij
geweldig goed geholpen. Alle wervels werden weer recht gezet.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:25

Hoe gaat het nu met je, TS?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:04

Mocht het migraine zijn, is het effect van "gewone" pijnstillers juist het tegenovergestelde (maakt niet uit of dat Ibu, paracetamol of acetacylzuur is): je krijgt er nog méér hoofdpijn van := ...
Een jaar of 7 geleden had ik voor het eerst na de pubertijd weer een migraine aanval, dit begon als "gewoon" hoofdpijn en ik nam daarvoor een paar saridonnetjes (die helpen mij het beste bij "gewone" hoofdpijn).
Het werd echter erger en erger en nadat ik een hele dag spugend op bed heb doorgebracht, heeft mijn man de HA opgebeld.
Die kwam en stelde al snel vast dat het een migraine aanval was. Ik heb toen tabletten gekregen en was binnen een half uur van de hoofdpijn af :) .
Hij zei dat bij "gewone" hoofdpijn de bloedvaten verkrampt zijn en dat alle pijnstillers zoals Ibu en paracetalmol ontkrampend werken. Bij migraine zijn de bloedvaten juist sterk verwijderd en moeten weer in de normale toestand gebracht worden en daarvoor heb je dus een ander middel nodig (of was het nu omgekeerd, dat bij "gewone" hoofdpijn de vaten verwijderd zijn, anyway... je hebt dus gewoon een ander soort werkstof nodig :+ ).
Als ik nu een migraine aanval heb, neem ik Formigran, dat is hier zonder recept verkrijgbaar.
Ik zou wel eerst door een arts laten vaststellen of het ook werkelijk migraine is voordat je bepaalde medicijnen gaat slikken :j !!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:15

Daro Hoofdpijnpoeder, is bij mij het enige wat met regelmaat werkt.

Ik hoop dat je de feestdagen een beetje fatsoenlijk door komt. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:41

Bedankt voor alle reacties, op dit moment gaat het nog steeds hetzelfde helaas.

Gebruik nu geen enkele pijnstiller meer. Mijn zusje loopt ook bij een neuroloog en zij was wel al geweest en die vertelde dat alle pijnstillers averechts werken en het hier alleen maar erger van wordt. Dus ik ben gestopt en wacht de neuroloog af over 2 weken..

Daarnaast ben ik wel bij de fysio geweest had een aantal wervels scheef zitten en mijn tussenribspieren waren helemaal strakgetrokken waardoor ik het dus steeds zo benauwd had. Dus dit wordt wel opgelost :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:52

Even een update;

Gisteren bij de neuroloog geweest, die kon ook niet zo gelijk ontdekken wat er aan de hand is. Wel contstateerde hij dat de reflexen links van het lichaam wat minder werken dan rechts.

Krijg nu de komende weken 2 soorten EEG's en een MRI scan. Uitgebreid bloedonderzoek is gisteren al gedaan. En dan gaan ze verder kijken.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:20

Goed zo, dus je zit in de molen! Super! Hoop dat je snel weet wat er aan de hand is :)