Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
JoyCiej007 schreef:Zeg Raponsje, ga jij eens even ergens anders voor eigen kerk preken. Tsjonge jonge.
En dat moet dietiste/voedingsdeskundige zijn?
Je wil niet weten hoeveel dieetistes mijn vader heeft versleten in al die jaren. Met uiteindelijke conclusies als 'al eet je je hele leven alleen maar worteltjes'........ en nee, hij eet niet altijd/vaak vet/slecht. Of heel veel. Hij heeft dan wel een zittend beroep, maar óók met dieet + flink sporten etc. valt hij niet/nauwelijks af. Terwijl het vroeger een knappe, slanke man was. In de loop der jaren zijn die kg's er langzaam aan bijgekomen.
En ik.......... ben idd het tegenovergestelde, net als mijn moeder vroeger. Al eet ik iedere dag 3x bij de MAC, ik kom gewoon niets aan.
Mensen die denken dat obesitas-patienten dit vooral als 'makkelijke uitweg' zien, zouden zelf eens in die schoenen moeten staan.
TS: jammer dat je topic uitloopt op een compleet ander topic dan je eigenlijk had bedoeld. En wat walgelijk om te zien dat sommige mensen hier zo onrespectvol kunnen reageren.
Volgens mij is er hier iemand die ook erg last heeft van de recessie en vooral een patienten/clienten tekort heeft......
Baal schreef:Ik lach er maar om, om die reakties hier.... wat moet je anders als je leest hoe disrespectvol sommige reakties zijn....
De dieetgoeroe, die zelfs mensen met een trage schildklierwerking en blessures kan genezen:Citaat:En ik heb honderden clienten gehad, clienten die medicijnen slikken, depressieve emotie eters, trage schildklier clienten, mensen met blessures en vooral heel veel clienten die een operatie gehad hebben in de hoop af te kunnen vallen maar het niet gelukt is.
Marijke_1995 schreef:ik denk dat raponsje gewoon tegen die operaties is omdat ze dan minder werk heeft..
just sayin'
ik vind dat je het goed doet hoor tamaar![]()
xx Pam

Raponsje schreef:Neroo: Je zult verbaasd staan van de motivatie van sommige mensen.
Ik krijg zo vaak mensen die voor het eerst bij de dietiste komen en daarvoor op eigen houtje geprobeerd hebben om af te vallen en meteen roepen ja maar ik wil alleen x kilo's afvallen want daarna mag ik een operatie, of "ik ben alleen hier omdat ik anders geen doorverwijzing kan krijgen voor een operatie".
Sommige mensen geven op voor het gevecht aan gegaan zijn, snappen niet wat er bij komt kijken, beseffen niet dat het je leven voor altijd veranderd en er flinke risico's aan zitten.
Daar ben ik zo op tegen, een dergelijke operatie is geen joker voor als je geen zin hebt om naar de sportschool te gaan.
Maar helaas denken sommige mensen er net zo licht over als een pak melk kopen.
Voor mensen die er goed over na gedacht hebben en de eventuele risico's accepteren en geprobeerd hebben om het op natuurlijk wijze te doen, daar sta ik volledig achter.
Maar niet niet bij de eerste groep die ik zojuist beschreven heb.