kilo's gaan te hard eraf na gastric bypass

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:03

Ontopic??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:09

Zeg Raponsje, ga jij eens even ergens anders voor eigen kerk preken. Tsjonge jonge.
En dat moet dietiste/voedingsdeskundige zijn?

Je wil niet weten hoeveel dieetistes mijn vader heeft versleten in al die jaren. Met uiteindelijke conclusies als 'al eet je je hele leven alleen maar worteltjes'........ en nee, hij eet niet altijd/vaak vet/slecht. Of heel veel. Hij heeft dan wel een zittend beroep, maar óók met dieet + flink sporten etc. valt hij niet/nauwelijks af. Terwijl het vroeger een knappe, slanke man was. In de loop der jaren zijn die kg's er langzaam aan bijgekomen.

En ik.......... ben idd het tegenovergestelde, net als mijn moeder vroeger. Al eet ik iedere dag 3x bij de MAC, ik kom gewoon niets aan.

Mensen die denken dat obesitas-patienten dit vooral als 'makkelijke uitweg' zien, zouden zelf eens in die schoenen moeten staan.

TS: jammer dat je topic uitloopt op een compleet ander topic dan je eigenlijk had bedoeld. En wat walgelijk om te zien dat sommige mensen hier zo onrespectvol kunnen reageren.

Volgens mij is er hier iemand die ook erg last heeft van de recessie en vooral een patienten/clienten tekort heeft......

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 00:18

JoyCiej007 schreef:
Zeg Raponsje, ga jij eens even ergens anders voor eigen kerk preken. Tsjonge jonge.
En dat moet dietiste/voedingsdeskundige zijn?

Je wil niet weten hoeveel dieetistes mijn vader heeft versleten in al die jaren. Met uiteindelijke conclusies als 'al eet je je hele leven alleen maar worteltjes'........ en nee, hij eet niet altijd/vaak vet/slecht. Of heel veel. Hij heeft dan wel een zittend beroep, maar óók met dieet + flink sporten etc. valt hij niet/nauwelijks af. Terwijl het vroeger een knappe, slanke man was. In de loop der jaren zijn die kg's er langzaam aan bijgekomen.

En ik.......... ben idd het tegenovergestelde, net als mijn moeder vroeger. Al eet ik iedere dag 3x bij de MAC, ik kom gewoon niets aan.

Mensen die denken dat obesitas-patienten dit vooral als 'makkelijke uitweg' zien, zouden zelf eens in die schoenen moeten staan.

TS: jammer dat je topic uitloopt op een compleet ander topic dan je eigenlijk had bedoeld. En wat walgelijk om te zien dat sommige mensen hier zo onrespectvol kunnen reageren.

Volgens mij is er hier iemand die ook erg last heeft van de recessie en vooral een patienten/clienten tekort heeft......

lief dat je dat zegt !
ik maak me er niet te druk om..ieder zo zijn mening.
ik wil alleen dat er respectvol met elkaar over gesproken wordt..
en daar laten hier wel sommige een steek in vallen.
en idd liever in een ander topic.

de keuze is aan ieder zelf en de zorg heeft zeker zijn goede redenen waardoor dit soort operaties zijn ontwikkeld..
doen ze niet zomaar

maar ontopic: ik heb een afspraak staan volgende week.
dan gaan we kijken hoe we het afvallen wat kunnen remmen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:22

Volgens mij lees je niet goed Joyce.

Er staat nergens dat ik vind dat een dergelijke operatie een schande is of makkelijke uitweg is.
Als iemand geholpen kan worden met een dergelijke operatie moet je het zeker doen, is ook iedereen zijn eigen keuze.

Ik heb ook niemand op zijn tenen willen trappen en heb dat imo ook niet gedaan, ik heb slechts mijn mening en ervaring gegeven.

De reden waarom ik tegen ben is niet omdat ik mensen die een operatie ondergaan zogenaamd lui of laks vind, maar is omdat er na de operatie vaak problemen optreden die net zoals overgewicht hebben niet goed voor je lichaam zijn.
Dáárom ben ik er op tegen en dáárom vind ik dat afslanken op natuurlijke wijze op lange termijn beter is voor je lichaam.

Wel blijf ik vinden dat als iemand geen keuze meer heeft in het wel of niet hebben van een dergelijke operatie dat er door deskundige te laat is ingegrepen.

Wat TS het beste kan doen is contact opnemen met de behandeld arts en de situatie uitleggen en kijken wat de oplossing is.

Overigens heb ik helemaal geen last van een recessie hoor.
If anything heb ik zelfs een wachtlijst.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:28

Ik ben echt benieuwd; hou je ons wel op de hoogte? (of evt. via pb).
Ik zal m'n vader eens vragen of hij hier wel eens van heeft gehoord.

Hij zelf valt op dit moment volgens mij niet echt gigantisch af, maar dat is ook lastig te zeggen vind ik, ik zie hem natuurlijk iedere dag. Denk wel dat andere mensen, die hem al even niet meer hebben gezien sinds voor de operatie, het ook wel aan hem kunnen zien.
Hij is met name in z'n gezicht wat afgevallen, haha zelfs mijn moeder moest daar wat aan wennen, het ziet er dan toch anders uit.

Raponsje:
Waarom zou er dan zo'n lang en streng traject aan voorafgaan, aan zo'n operatie? Met zéér regelmatig verplichte meetings/sessies/therapieen, héel veel info etc.
Mijn vader is hier al heel erg lang mee bezig, en er wordt dan ook door de kliniek bepaald óf er wel wordt geopereerd, en zo ja, welke operatie voor welke patient dan het beste is. Het was zelfs zo dat als hij een sessie zou missen, dat het dan klaar zou zijn, dan mag je ook niet verder en niet geopereerd worden.

En de termijn van nazorg is onlangs verlengd van 5 jaar naar 7 jaar.
Mijn vader zal vanaf nu, na z'n operatie, dus nog 7 jaar nazorg, therapieen, sessies en meetings krijgen en medische controles.

Natuurlijk zal het op de natuurlijke wijze wellicht beter zijn............. maarja, zo makkelijk is het dus helaas niet voor iedereen. En dan niet makkelijk qua laksigheid, maar vanwege allerlei redenen, ook medisch. En ik weet zeker dat als mijn vader op de natuurlijke manier had kunnen afvallen, hij nooit voor een dergelijke operatie gekozen zou hebben. Want je zit wel je hele leven lang met de consequenties er van; alles veranderd en hij zal ook altijd medicijnen en vitaminen etc. moeten slikken/spuiten.

Edit: aan de andere kant ben ik nu bezig met de discussie die hier is ontstaan (en die volledig off-topic is) te 'voeden'. Sorry TS.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 00:31

ik hou jullie op de hoogte.
ik ben overigens wel blij hoor met de verloren kilo's

7 jaar nazorg is idd tegenwoordig normaal.
ik start binnenkort met de fysio . echter de dietiste sessie's zijn uitgesteld wegens problemen bij het ziekenhuis. die starten weer op in januari.
geeft niet hoor.. we gaan nu weer ontopic :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:46

Baal schreef:
Ik lach er maar om, om die reakties hier.... wat moet je anders als je leest hoe disrespectvol sommige reakties zijn....

De dieetgoeroe, die zelfs mensen met een trage schildklierwerking en blessures kan genezen:
Citaat:
En ik heb honderden clienten gehad, clienten die medicijnen slikken, depressieve emotie eters, trage schildklier clienten, mensen met blessures en vooral heel veel clienten die een operatie gehad hebben in de hoop af te kunnen vallen maar het niet gelukt is.

Misschien heb ik het principe van een operatie niet begrepen maar wat het vooral doet is toch zorgen dat je fysiek gedwongen bent om te dieten omdat je niet staat bent om meer te eten dan in je maag past en je een hele kleine maag hebt. Dus als je fysiek echt zo afwijkend bent dat je niet af kan vallen met een ondanks een streng dieet en beweging kan je dat na die operatie toch ook niet? Vind niet dat raponsje hele rare dingen zegt hoor, het is wel een gevaarlijke operatie waar je levenslang de gevolgen van meedraagt.

chocobroodje

Re: kilo's gaan te hard eraf na gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:49

Moderatoropmerking:
Beste mensen ik ga jullie vriendelijk doch dringend verzoeken om ontopic te blijven reageren. De discussie ansich is prima maar open daar even een apart topic voor.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:20

ik denk dat raponsje gewoon tegen die operaties is omdat ze dan minder werk heeft..

just sayin'
ik vind dat je het goed doet hoor tamaar :D
xx Pam

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:30

Marijke_1995 schreef:
ik denk dat raponsje gewoon tegen die operaties is omdat ze dan minder werk heeft..

just sayin'
ik vind dat je het goed doet hoor tamaar :D
xx Pam

Mijn clienten zijn in 4 jaar ruim 10.000 kilo kwijt, heb inmiddels subsidie gekregen om uit te breiden, word aangeraden door de nationale zorginstantie en een flinke wachtlijst. 50 uur per week werken vind ik wel genoeg.

Als je even de moeite neemt en mijn reacties leest zie je waarom ik er tegen ben.

Geen reden om dit topic dus weer omhoog te schoppen om mij neer te halen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:18

Snap best dat mensen tegen een operatie zijn. Maar zo'n operatie is wel echt het eindstation na jaren vechten tegen de kilo's en echt de allerlaatste uitweg.

Ik ben er iig super blij mee!!! Niet meer continue dat hongergevoel, en blijvend resultaat zien!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:53

Neroo: Je zult verbaasd staan van de motivatie van sommige mensen.
Ik krijg zo vaak mensen die voor het eerst bij de dietiste komen en daarvoor op eigen houtje geprobeerd hebben om af te vallen en meteen roepen ja maar ik wil alleen x kilo's afvallen want daarna mag ik een operatie, of "ik ben alleen hier omdat ik anders geen doorverwijzing kan krijgen voor een operatie".

Sommige mensen geven op voor het gevecht aan gegaan zijn, snappen niet wat er bij komt kijken, beseffen niet dat het je leven voor altijd veranderd en er flinke risico's aan zitten.

Daar ben ik zo op tegen, een dergelijke operatie is geen joker voor als je geen zin hebt om naar de sportschool te gaan.

Maar helaas denken sommige mensen er net zo licht over als een pak melk kopen.

Voor mensen die er goed over na gedacht hebben en de eventuele risico's accepteren en geprobeerd hebben om het op natuurlijk wijze te doen, daar sta ik volledig achter. :j

Maar niet niet bij de eerste groep die ik zojuist beschreven heb. :n

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:08

Raponsje schreef:
Neroo: Je zult verbaasd staan van de motivatie van sommige mensen.
Ik krijg zo vaak mensen die voor het eerst bij de dietiste komen en daarvoor op eigen houtje geprobeerd hebben om af te vallen en meteen roepen ja maar ik wil alleen x kilo's afvallen want daarna mag ik een operatie, of "ik ben alleen hier omdat ik anders geen doorverwijzing kan krijgen voor een operatie".

Sommige mensen geven op voor het gevecht aan gegaan zijn, snappen niet wat er bij komt kijken, beseffen niet dat het je leven voor altijd veranderd en er flinke risico's aan zitten.

Daar ben ik zo op tegen, een dergelijke operatie is geen joker voor als je geen zin hebt om naar de sportschool te gaan.

Maar helaas denken sommige mensen er net zo licht over als een pak melk kopen.

Voor mensen die er goed over na gedacht hebben en de eventuele risico's accepteren en geprobeerd hebben om het op natuurlijk wijze te doen, daar sta ik volledig achter. :j

Maar niet niet bij de eerste groep die ik zojuist beschreven heb. :n

En net zoals zovelen denk je enorm licht over, vind dat jammer. Want imo weet je niet waar je over praat, gezien je zelf niet zo'n operatie onder gaan bent. Het is niet zo van goh dat doe ik even. Het is een levensveranderend iets. En keuze waar je 100% achter moet staan, want je moet echt afscheid nemen van een patroon waar je heel lang in hebt gezeten.

En dan is naar de sportschool gaan hardstikke leuk en gezellig, en zo'n dietiste miep die je wel even allemaal zal vertellen hoe het moet. Maar het feit blijft dat mensen met overgewicht 9 van de 10 keer een vergrootte maag hebben, waardoor het lastig is uit dat patroon te stappen. Die zijn niet verzadigd na 2 boterhammen. En de rest van je leven een hongergevoel houden dat werkt gewoon niet. Uiteindelijk zal het weer fout gaan. En ik sport nu ook, voor heen ook gedaan. Alleen nu is het beperkt wat ik kan eten. Nu is het 1 kracker ipv 5 en dat is echt een verademing. Honger weg.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:10

jeetje nou zeg
dat je iemand als raponsje zo aanvalt zeg
die heeft toch wel de meeste ervaring van jullie allemaal

die weet echt wel waar ze over praat
in tegen stelling tot jullie ....

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:42

Nerooo, misschien moet je nog een keer lezen.

Ik denk er niet licht over, de mensen die in mijn praktijk komen denken er licht over.
Die komen alleen naar mij omdat ze verplicht zijn eerst bij een dietiste te lopen voor ze in aanmerking komen voor zo'n operatie en zeggen dat ook.
Ik kan in dossiers kijken en deze mensen hebben dan nog nooit aangeklopt voor hulp maar grijpen direct naar een operatie.

Natuurlijk ga ik dan niet tegen zo iemand zeggen "Prima, zoek het maar uit, je doet maar ik zet wel een kruisje bij je naam".

Ik weet wel degelijk waar ik over praat, ik werk voornamelijk met mensen met serieus overgewicht, weegschalen die 130 of meer aan geven, ik begeleid ze zowel in hun eetgewoontes en bij het sporten.

Wanneer persoon A bij mij komt en een operatie wil maar nog nooit professionele hulp gezocht heeft dan komt persoon A niet in aanmerking en geef ik persoon A ook zeker geen positief advies over een operatie.

Wanneer persoon B bij mij komt, al jaren lang problemen heeft met zijn of haar gewicht, professionele hulp gekregen heeft maar het steeds weer mis gaat, dan geef ik wel positief advies voor een operatie.

Mensen met flink overgewicht moet je niet op 2 boterhammen zetten als ontbijt of lunch, en ik wil iedereen dan ook aanraden om direct te stoppen bij een dietiste die je dat voorschoteld.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:52

Alsjeblieft... Open je eigen topic!!
En ga daar de discussie aan!!!! Ik wordt echt knettergek van dit kinderlijke gedrag!
Mensen die altijd ten koste van alles hun gelijk willen halen.

@ TS.
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het met jou gaat?