Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Alwiene schreef:Wat een fijne actie van je. Ik vind het jammer dat de Voedselbank hier nooit staat bij de supermarkten, althans niet dat ik ze tegenkom, wel 1 x per jaar Dorcas, die ik dan ook steun, maar dat is voor het buitenland en zou juist ook graag mensen híer willen helpen.
Ik heb toevallig laatst nog de site van Voedselbank Zwolle helemaal bekeken, maar behalve dat je ze financieel kunt steunen krijg ik de indruk dat ze zich alleen op bedrijven richten. Ik krijg een beetje het idee dat ze niet zitten te wachten op af en toe een paar boodschappen van een particulier. Dat vind ik wel jammer want zou best graag net zoiets als jij willen doen. Misschien klopt mijn idee ook wel niet hoor, maar dat is het gevoel dat de website mij geeft in ieder geval
Zal wel even kijken of ik een mail kan sturen en dan vragen of je ook als particulier spullen kan brengen of dat ze dan liever een donatie ontvangen.
pipo schreef:Weet je, ik ben absoluut niet tegen de voedselbank of zo hoor, integendeel.. maar ze willen dit niet en dat niet.. wat als de mens nu eens wat meer om zich heen keek, in zijn eigen buurt. Voor de ouders onder ons.. kids praten veel, juist dingen die een grote voor zich houdt. Maar kijk ,registreer.. mensen die niks hebben, niks kunnen.. kunnen ook geen euro's aan kleding uitgeven. Wij hebben gelukkig geen hulp nodig , maar mijn kids hebben wel vaak 2e hands kleding aan. tampons maandverband en condooms vind ik hele goeie dingen! Welliswaar niet eetbaar, maar wel nodig. Ik heb zelf met maandverband gelopen die ik kon wassen.. een oude molton 3 X op elkaar genaait en geweldig. Ik kreeg nl huiduitdslag van normaal maandverband. maar zulke dingen zijn top! hoeslakens en bv dekbedovertrekken.. is geen eten maar wel nodig. Jee mensen wees creatief, maar fijner nog.. schenk het zelf/persoonlijk. Zo kan je overleggen wat nodig is en waar jij het nut van inziet. Want tissues zijn wel fijn, maar een zakdoek kan je wassen .. een plantje thijm gaat langer mee als een potje thijm..
Nogmaals, niets ten nadele van de voedselbank.. helemaal op dat die er is.. maar open je ogen voor wat er in je eigen buurt afspeelt.

pipo schreef:Zo kan je overleggen wat nodig is en waar jij het nut van inziet.
Misterylady schreef:Ik heb ook even op de website gekeken van de voedselbank hier.
Zij geven dit aan:
Aangezien we regelmatig vragen krijgen over de goederen waar we blij mee zouden zijn, hierbij ons 'verlanglijstje'.
Dit is een lijstje van goederen die we heel goed kunnen gebruiken als aanvulling op het voedselpakket van onze cliënten.
Zoals u ziet staat er op: vooral geen luxe producten. Dit is hierin gezet, omdat we onze cliënten een gezond pakket willen geven en de luxe producten toch al redelijk vaak vanuit de winkels naar ons toe komen.
Houdbare melk
Koffie
Aanmaak siroop, vruchtensap
Smeerkaas
Leverpastei
Broodbeleg (in pot)
Macaroni, Spaghetti, Rijst
Sauzen (voor pasta’s)
Zonnebloemolie, Olijfolie
Vlees, Vis (in blik)
Groente (in blik)
Soep (in blik)
Wasmiddelen
Zeep, tandpasta, shampoo, deodorant, enz.
WC-papier
Schoonmaakmiddelen
Meestal staan er hier in december wel kratten bij de C1000 om te vullen. Dan ben ik ook altijd blij met een lijstje. Weet ik tenminste wat ik moet kopen.
Emma_s_girl schreef:Misschien dat je ze even kunt bellen, Alwiene. Ik heb iets vergelijkbaars in mijn vroegere woonplaats ook meegemaakt. Daar bleken ze uiteindelijk wel blij met particuliere giften in de vorm van boodschappen.