Meer vechtsporters?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 06:25

Dat weet ik ook niey meer precies :+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:26

Wat ons altijd is verteld is dat rechters strenger oordelen omdat ze van jou mogen verwachten dat je weet wat je doet en enige zelfbeheersing hebt. Als iemand mij in elkaar wil slaan zonder wapen en ik breek allebei zijn armen en bezorg hem een hersenschudding dan is dat buitenproportioneel. Als een willekeurig iemand dat doet is dat vaak nog acceptabel omdat diegene de gevolgen van zijn acties minder kan overzien, maar ik word geacht dat wel te kunnen.

LoveBodin

Re: Meer vechtsporters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:05

Ja dat ja! Ik wist de details niet meer precies haha, t is al een tijdje geleden.
T lijkt me wel lastig om te beoordelen of je het dan echt aan je vechtsport ligt of aan jou als persoon. (Dat je dat kan en doet)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:17

Ja, klopt. Ons is ook verteld om te zeggen dat je handelde in blinde paniek. Ik denk ook wel dat dat echt gebeurt. Als iemand mij wild aanvalt dan ligt hij volgens mij knock-out op de grond voor ik besef wat er is gebeurd. Zeker met karate kan je er zó vol in gaan, dan kan één klap al voldoende zijn. Tsja...sorry meneer de rechter, moment van paniek en angst en toen lag hij zomaar op de grond...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 10:21

Ook ik heb het nog nooit nodig gehad. Uitgezonderd een beetje brassen/stoeien op de vereniging :')
Wel raar zeg, dat je er anders door beoordeeld kan worden. Het zou toch wat zijn als jij een straf krijgt omdat een ander jou aanviel :\ (tot op zekere hoogte)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:39

Ik ben het daar tot op zekere hoogte toch zeker wél mee eens. De rechter zal heus wel naar het hele plaatje kijken. Kijk naar de zaak Badr Hari, nu heb ik mij daar niet in verdiept, maar, ik vind het helemaal niet gek dat een rechter in zo'n zaak er rekening mee zou houden dat hij zijn krachten kent. Natuurlijk moet daar ook rekening worden gehouden met de hele situatie, maar blijft, hij is getraind vechter en wéét wat hij kan aanrichten.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:47

Kickboksen, heb dat best een lange tijd gedaan helaas wegens drukte en fulltime baan moeten stoppen.
Vind het nog steeds ontzettend jammer dat ik op het moment dat ik intensief voor de wedstrijden aan het trainen was heb moeten stoppen. Wil ook graag weer beginnen, weet alleen niet waar ik de tijd vandaan moet halen. 1x in de week is niet leuk..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 12:06

Ja tuurlijk, daaro zeg ik ook tot op zekere hoogte. Nu is judo niet per se een agressieve sport, het gaat met name om het controleren van je aanvaller. Zelfde bij jiu jitsu. Als ik daarbij iemands arm breek omdat ik heel veel kracht moet zetten.. Tja...
Het is wel moeilijk hoor. Want hoe kan je nou bewijzen dat diegene mij aanviel?

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:12

Leuk topic! Ik kickboks nu 10 maanden en ik vind het heerlijk! :D

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:22

Ik heb net weer een superfijne karatetraining gehad!! Lekker sparren en daarna van iedereen een tip en een top ontvangen. Vind ik altijd erg leerzaam! :-)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 07:44

Ik maandag weer echt een poedersuiker, omdat de vakantie ertussen zit :P Wat een ** is onze sensei af en toe.. :o we kropen de mat af met zijn allen

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:33

Ik doe sinds een half jaar mee met boxing conditioning :)

Kan er weinig van, maar zijn pittige trainingen en daarom ga ik. Al zou ik best ook iets als judo willen proberen ooit. Moet ik wel durven aanraken. Ik durf nu ook geen mensen te slaan. Niet handig :+
We hebben wel een gemengde groep, vind ik wel fijn. Alleen maar met vrouwen trainen werkt denk ik minder goed. Maar ook omdat de vrouwen bij ons onervaren zijn en sommige mannen op wedstrijdniveau boksen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 09:27

Als dochter van een karate leraar heb ik veel gevechtsport beoefend. Ook 'ken' ik de meeste sporten wel omdat die interesse nou eenmaal heel breed is in mijn familie, heel veel 'vecht films' gekeken in elk geval. ;)

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 09:34

Eigenlijk meer een vechtkunst (geen lichamelijk contact, dat kan en mag ik ook niet) maar ben 2e dan iaido

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 09:48

ik heb 2 jaar ninjutsu gedaan maar daar mee gestopt

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:12

ik heb kickboksen gedaan en karate, bij karate leer je vallen maar het heeft mij nooit geholpen bij het paardrijden :') Als ik val is er altijd wat aan de hand. Ik ben begin dit jaar nog van het paard gevallen en middenhandsbeentje gescheurt en nu nog weinig kracht in mijn hand, dus nee het valbreken heeft me niet geholpen. wel heb ik deze sporten met heel veel plezier gedaan en ik ben er veel zelfverzekerder van geworden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 20:11

Nja hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoe je valt. Als je in een muur gekwakt wordt kan je weinig doorrollen of val breken :+

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:34

Ik heb jaren aan karate gedaan. Op hoog niveau. Maar ben helaas in 2011 gestopt door een knieblessure aan beide knieën en omdat de groep niet leuk meer was (lees: allemaal 8 tot 12 jarige kinderen)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 04:26

Leuk topic :),
Ik kickboks sinds 4 jaar, eerste 2,5 jaar heel intensief, helaas door mijn onregelmatige werk nu minder, train nog maar 1 keer per week dus het is nu beetje voor de fun trainen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 08:40

Hoi! :)

Ik mis trainen ;( Het duurt nog zo lang..!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:21

Ik heb een halfjaar terug 3 maanden op kickboksen gezeten, na de les naar stal, rijden. Hield ik niet lang vol, was altijd kapot en kon slechts mn paard gaan verwaarlozen :') Vond t ook alleen leuk om klappen uit te delen, maar bij het incasseren (woog maar zo'n 40 kilo) vloog ik vaak genoeg, niet zo leuk dus.

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 16:37

Magrathea schreef:
Nja hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoe je valt. Als je in een muur gekwakt wordt kan je weinig doorrollen of val breken :+

ik zat zonder zadel op het paard van mijn vriendin en die bokte heel erg hoog en daar vloog ik met mijn gezicht door het gras.
Mijn hand zat in een zeer ongezonde houding.
Dus met een blauw oog een een dikke hand naar huis.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:39

ik heb altijd lang teakwondo gedaan.. en ook wedstrijden etc. ik had 1e dan..

ben daar toen mee gestopt en gaan kickboxen vond ik wel leuk, maar heb uiteindelijk voor de paarden gekozen :)

j0j0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:53

Ik meld me ook als kickbokser! Geweldige sport vind ik het! Komend jaar waarschijnlijk wat intensiever trainen om te gaan richten op wedstrijden.

Leuk dat er zoveel bokkers zijn die vechtsporten beoefenen!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:26

Hoihoi Suus en alle andere

Zou ik mij dan ook maar melden.
Ik doe Judo en Jiu jitsu (trainingen zijn gemengd, ene keer meer judo andere keer meer Jiu Jitsu)
Ben absoluut niet fanatiek, train alleen op vrijdag. Ben al heel vaak ermee gestopt omdat ik geen tijd meer had, iets anders ging doen, moest werken enzo. Maar ben altijd wel weer opnieuw begonnen. Altijd bij dezelfde vereniging thuisthuis.