Verstandskies eruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:40

4 weken terug een wortel van mijn ene kies laten weg halen, kies zit er nog maar de wortels dus niet meer.
was te ontstoken wat niet weg ging...

tegelijk wou de tandarts alle 4 verstandskiezen weghalen wat hij niet heeft gered.
links boven was een makkie, links onder moest hij een stukje tandvlees eerst lossnijden omdat die kies nog niet echt aan de oppervlakte is.
en oh mijn god, wat een pijn... hij is toen opgehouden omdat ik totaal flipte. de verdoving werkte dus niet fatsoenlijk ondanks dat mijn gezicht op een oma van 90 leek zo verzakt van de verdovingen.
van deze behandeling heb ik een flink dikke wang gehad maar qua pijn viel het erg reuze mee.

afgelopen dinsdag weer heen geweest, planning rechtsboven en rechtsonder.
mijn lief zusje mee gehouden ivm de vorige x,
verdoving erin, kwartiertje laten inwerken. en toen begon hij, net als de mislukte linksonder poging, verdorie ik voel het verrekte snijden... ik geef een reactie nog 3 verdovingspuiten erin, mijn zusje haar hand vastgehouden want dat verrekte ding moet er toch uit.
flink doorbijten.. maar oh wat een pijn.
4 stuk verdoving en gewoon alles gevoelt... mijn zusje haar hand dubbel geknepen en hierna half in shok in de tandartsstoel gezeten.
rechtsboven is het dus ook niet meer geworden.
heb van deze geen dikke wang gekregen maar heb nu nog altijd veel pijn ervan....
dinsdag hechting eruit laten halen denk dat het dan beter gaat voelen...

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/380946_455825704475600_558867798_n.jpg
(foto van de kies als het lukt;))

depaardenjuf

Re: Verstandskies eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:12

Gut.. Ik heb een paar heftige pijnstillers gehad. Er lag een zenuw in de weg. Heb tot 1,5 jaar na het trekken geen gevoel in een stukje van m'n kin gehad (wat overigens niet erg was hoor). Tramadol had ik. Je gaat er zo ongeveer van hallucineren.

Dit jaar mogen de bovenste twee!

En lekker bij de kaakchirurg want dat word gewoon vergoed bij de basisverzekering. Bij de tandarts mag je flink betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:14

Tjeetje die verstandkies hierboven is huge :wow: , maar wat een leed zeg :(:)

Pijn is minder , heb nu wat cup a soup en spoel daarna nog even met zout. Heb nog geen paracetamol gehad en het is dragelijk *\o/*

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:58

valt mee hoe groot, geloof ik;)

heb gister een stukje kies van de wortel van de kies die de eerste keer verwijderd is nog uit mijn tandvlees kunnen halen. een splintertje van 3 bij 3 mm....
heerlijk maar daar heb ik nu geen pijn meer aan.
morgen de hechting van de verstandskies van de foto laten weghalen.
en dan denk ik dat daar uiteindelijk ook nog een stukje kies ofzo daaruit verwachten kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:00

Ik heb mijnes niet gezien , hij gooide hem zo weg :P. Ieuw je zou het maar aantrefen := , ik zit er niet aan want dan stink mijn vinger :r

Het doet nog licht zeer , het zeurt niet het dreunt soms wat meer door naar mijn oor. Proeft nog wel goor en probeer zonder paracetamol te leven vandaag... , wel heb ik beter geslapen maar nog steeds ***.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:09

Ik heb mijn laatste 2 vanmorgen laten trekken.. Deed ontzettend pijn meer dan de vorige keer.. De verdoving was echt ontzettend pijnlijk en het verwijderen van de onderste verstandskies ook.. deze moesten ze door midden boren omdat ze hem er niet uitkregen..
Verdoving is net uitgewerkt en het doet heel erg pijn.. Ondanks dat ik heel veel gekoeld heb ben ik net een hamstertje -.-

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:10

De mijne zijn er ook dus net uit gehaald, me wang en lippen zijn nog dik van de verdoving en ga zo het gaasje uit m'n mond halen.

Er zit behoorlijk wat slijm in m'n keel en kan dat niet ophoesten dus behoorlijk irritant!
En toen de verdoving erin ging werd ik al misselijk van dat spul, de eerste paar prikken geen pijn aan maar toen de arts zij van deze ga je wss niet meer voelen, toen schoot ik echt omhoog want AUW die deed zeer ;(. Kheb wel tussendoor gespiekt toen die doek over me heen lag en wow wat is zo'n kies nog groot :O.

Ik hoop dat m'n maag de ibuprofen gaat verdragen die voorgeschreven is, anders mocht ik gelukkig nog wel een maagbeschermer erbij in nemen en anders paracetamol.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:20

Ik word bang van jullie :')
Ik mag vrijdag 21 december, bij de kaakchirurg.
Hoop dat het een beetje meevalt..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:21

dat doordreunen naar mijn oor heb ik nu 6 dagen later nog altijd...
maar morgen de hechting eruit. iets waar mijn lichaam hefig op reageert. dus ik denk dat morgen mijn meeste pijn weg is.
@ djeradalover, de eerste keer had hij alle 4 verdoofd omdat hij alle 4 tegelijk wou doen.
lukte dus niet maar ik heb thuis dik 3 uur nog mogen uitslijmen omdat ik dus niet slikken kon. alles verdooft en verzakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:38

Ik moest ook uitslijmen :P , was de week ervoor erg verkouden en was nog aan het hoesten etc wat ook erg pijn deed/doet. Het gaasje was doorweekt met bloed maar het heeft niet meer gebloed , donderdag moet het over zijn dan ga ik voor gaatjes terug naar de tandarts....

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:38

@xMaritt bij mij viel de eerste keer heel erg mee hoor :) Nu alleen niet omdat verstandkies onder me ander kies lag ;)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:14

hagelslag schreef:
dat doordreunen naar mijn oor heb ik nu 6 dagen later nog altijd...
maar morgen de hechting eruit. iets waar mijn lichaam hefig op reageert. dus ik denk dat morgen mijn meeste pijn weg is.
@ djeradalover, de eerste keer had hij alle 4 verdoofd omdat hij alle 4 tegelijk wou doen.
lukte dus niet maar ik heb thuis dik 3 uur nog mogen uitslijmen omdat ik dus niet slikken kon. alles verdooft en verzakt...

ik kan dus wel slikken dus dacht dat drinken ook ging, helaas pindakaas -O-
Kwam er bijna direct weer via m'n neus uit {:)-:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:49

Pff dat heb ik juist niet :oo , wel begin ik te trillen als het spul inwerkt en krijg ik zo nu en dan hartkloppingen. Maar verder ben ik heel makkelijk met verdovingen...

Wat ik wel voel is dat naast de getrokken kies een bult zit , aan de kant van mijn tong :')

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:05

takkie_muis schreef:
Pff dat heb ik juist niet :oo , wel begin ik te trillen als het spul inwerkt en krijg ik zo nu en dan hartkloppingen. Maar verder ben ik heel makkelijk met verdovingen...

mijn maagwand is beschadigt door een sonde, als ik geweten had dat je met verdoving in je mond ook een deel inslikt dan had ik eerst een maagbeschermer genomen :P , van trillen heb ik nooit last gehad wel duizeligheid en gevoel dat als ik ga ik liggen ik ga gelijk kan slapen maar vandaag was pas de 2e keer dat ik ooit verdoofd ben ergens.

Hoe lang duurde het bij jouw voordat de verdoving uitgewerkt was?

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:42

xMaritt schreef:
Ik word bang van jullie :')
Ik mag vrijdag 21 december, bij de kaakchirurg.
Hoop dat het een beetje meevalt..

Heee gezellig ( :') ), ik ben die vrijdag ook weer de pineut voor m'n laatste 2 verstandjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:42

Djeradalover schreef:
takkie_muis schreef:

mijn maagwand is beschadigt door een sonde, als ik geweten had dat je met verdoving in je mond ook een deel inslikt dan had ik eerst een maagbeschermer genomen :P , van trillen heb ik nooit last gehad wel duizeligheid en gevoel dat als ik ga ik liggen ik ga gelijk kan slapen maar vandaag was pas de 2e keer dat ik ooit verdoofd ben ergens.

Hoe lang duurde het bij jouw voordat de verdoving uitgewerkt was?

Uhm vrij snel , dacht 2,5 uur of korter... *denkt* ik was rond 12 uur geholpen , kwart over 12 liep ik de kliniek uit. Naar huis naar de bus en rond 2en was alleen mijn tong nog lam :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:46

Vintage schreef:
Gut.. Ik heb een paar heftige pijnstillers gehad. Er lag een zenuw in de weg. Heb tot 1,5 jaar na het trekken geen gevoel in een stukje van m'n kin gehad (wat overigens niet erg was hoor). Tramadol had ik. Je gaat er zo ongeveer van hallucineren.

En lekker bij de kaakchirurg want dat word gewoon vergoed bij de basisverzekering. Bij de tandarts mag je flink betalen.

dat is niet waar. Het wordt alleen vergoed als het een chirurgische behandeling is!

Als de tandarts het zelf kan. Worden er ook als je naar de kaakchirurg gaat een tandarts code gedeclareerd! + dat je eigen risico van toepassing is.

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:30

kirri schreef:
Vintage schreef:

dat is niet waar. Het wordt alleen vergoed als het een chirurgische behandeling is!

Als de tandarts het zelf kan. Worden er ook als je naar de kaakchirurg gaat een tandarts code gedeclareerd! + dat je eigen risico van toepassing is.

Echt? Nou ik heb het opgezocht en bij mijn verzekering staat dat tandarts niet vergoed word. Maar ben er verder niet ingedoken want wilde het zelf toch al bij de chirurg laten doen. Maar mijn tandarts zei zelf dat dat voor de verzekering handiger was. Misschien verschilt het per verzekering? (afspraken oid die onderling gemaakt zijn?)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:37

takkie_muis schreef:
Uhm vrij snel , dacht 2,5 uur of korter... *denkt* ik was rond 12 uur geholpen , kwart over 12 liep ik de kliniek uit. Naar huis naar de bus en rond 2en was alleen mijn tong nog lam :')

Oke :P. Ik liep half 1 het ziekenhuis uit, om kwart voor 12 is de verdoving erin gegaan, rond 3 uur trok de verdoving door naar m'n kin en sinds een half uur is het pas minder geworden en kan ik weer eten en normaal drinken zonder dat het door me neus eruit komt :').

Heb gelukkig ook nog geen pijn *klopt af*, heb om half 4 ibuprofen ingenomen want dan zou de verdoving uitgewerkt zijn normaal gesproken dus maar gewoon gedaan.

Tot nu toe vind ik het allemaal best meevallen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:30

Djeradalover schreef:
takkie_muis schreef:

Oke :P. Ik liep half 1 het ziekenhuis uit, om kwart voor 12 is de verdoving erin gegaan, rond 3 uur trok de verdoving door naar m'n kin en sinds een half uur is het pas minder geworden en kan ik weer eten en normaal drinken zonder dat het door me neus eruit komt :').

Heb gelukkig ook nog geen pijn *klopt af*, heb om half 4 ibuprofen ingenomen want dan zou de verdoving uitgewerkt zijn normaal gesproken dus maar gewoon gedaan.

Tot nu toe vind ik het allemaal best meevallen :).

:oo dan ben ik best wel snel

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:16

ja idd, of ik langzaam haha, maar ik heb ook helemaal geen opgezet hoofd meer nu en niks blauw oid. Alleen kan ik m'n kaken nog niet pijnloos van elkaar bewegen en is m'n kin nog een beetje gevoelloos. Als ik gewoon niet praat en niet beweeg dan doet het in m'n mond verder geen pijn, heb alleen last van misselijkheid en oorpijn en oorsuizen. Hoe gaat het bij jou nu met de pijn takkie_muis?

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:03

Wat was voor jullie eigenlijk de rede om de verstandkiezen te laten trekken?
Mijn vorige tandarts zei dat het 'normaal' is ze tzt te laten verwijderen, dus zijn mijn onderste er al uit.
Maar ik ben nu van tandarts over gestapt en mijn huidige tandarst zegt "waarom wil je ze er uit?".
Waarop ik eigenlijk geen antwoord heb, haha. Want ik heb nergens last van :P

Maar nu ze geen 'tegenkies' hebben waar ze op afslijten zal het wel moeten...

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:05

Ik moest ze eruit laten trekken van de ortho en tandarts omdat ze horizontaal lagen en tegen mijn andere kiezen aan drukte waardoor mijn tanden dus weer scheef zouden komen te staan -.-

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:12

Ik heb te weinig plek in mijn mond, dus de verstandskiezen passen er echt niet bij. Als ik ze gewoon laat doorkomen en laat zitten dan is bij mij de kans dus groot dat mijn tanden scheef gaan staan en dat wil ik natuurlijk niet ;)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:28

Mijn verstandskiezen zijn er dit jaar ook alle vier uitgehaald. Vrijdag een week terug de laatste 2. Bijna geen pijn gehad, alleen wat stijve kijken beide keren. Terwijl ze bij allebei de keren een stuk van m'n kaak af hebben moeten boren om er bij te kunnen. Jammergenoeg is nu het laatste gat aan de onderkant ontstoken, maar ook daar geen pijn aan. Ik spoel nog steeds met chloorhexydine, maar misschien hebben jullie nog andere tips?