9 december ben ik, 2 weken te vroeg, bevallen van ons eerste zoontje Casper. Hij woog 2.775kg en was 48cm.
8 december zijn we nog op bezoek geweest bij de grootouders van mijn vriend en hadden we 's avonds het verjaardagsfeestje van mijn vader. Rond 00.30u gaan slapen.
Om 3.00u werd ik wakker om te plassen, niet abnormaal, moest 's nachts altijd plassen.
Om 4.00u weer plassen en merk ik dat er een rozige afscheiding is. Heb ook een soort menstruatie pijntjes. Nog niet al te ongerust, denk ik in mezelf 'even in de gaten houden'. Wist ik veel hoe een bevalling begint.
Wat later zeg ik tegen mijn vriend dat hij kan blijven liggen, maar dat ik even rond moet lopen omdat ik 'last' heb. Heb toen mijn valiesje ingepakt en de geboortekaartjes afgewerkt (die moesten nog aangepast worden) Klinkt stom, maar ik had nog een hele planning voor de volgende dag. Ik moest uiteindelijk pas over 2 weken bevallen.
Toen dat allemaal klaar was ben ik toch maar mijn vriend gaan wekken (die het natuurlijk niet helemaal vertrouwde) Ondertussen was ik wel zeker dat dit weeën waren. Uiteindelijk zijn we om 7.00u in de auto gesprongen om naar het ziekenhuis te gaan.
Daar aangekomen eerst een half uur aan de monitor. Die registreerde geen weeën, hoewel ik helse pijn in mijn rug had. Na overleg met de gyn, gingen ze mij 2 uur observeren om te kijken of ik echt in arbeid was, dus wachten tot 11u. Had al 3cm ontsluiting en dit zou moeten evolueren.
Na 1u heb ik de vroedvrouw geroepen, dit hield ik niet vol! Niets van de pufcursus hielp, vond geen comfortabele houding,... Op dat moment brak mijn water (momentje van 'ja, ik zei toch dat ik weeën had).
Heb toen gevraagd voor epidurale verdoving. De anesthesist was in operatie dus moest ik nog verhuizen en na lang wachten uiteindelijk de verdoving gekregen.
Toen ik terug in de arbeidskamer was, controleerde de vroedvrouw de opening. 10cm! Die epidurale ging niet meer echt werken bij mij, het was al te laat.
Om 11u zijn we dus verhuisd naar de verloskamer en is de gyn nog een keertje gebeld. En een half uurtje later had ik mijn kleine ventje in mijn armen.
De bevalling ging enorm snel, vooral voor een eerste kindje.
Ondertussen zijn wij terug thuis. Casper doet het geweldig en drinkt om de 3u aan de borst. Spijtig genoeg heb ik mega tepelkloven, dus echt comfortabel is dit niet. Ga morgen naar de dokter om hierover raad te vragen. Naar mijn gevoel leg ik hem juist aan.
Ben in elk geval helemaal verliefd op mijn kleine ventje, het is echt een droom van een baby.

Om de 7 minuten gedurende een 3 kwartier voorweeen gehad. Begon een beetje te twijfelen of ik de VK moest bellen haha. Uit eindelijk besloten nog te wachten, en maar goed ook. Het zakte weer weg
Daarna wel nog een keer een half uur regelmatige weeen gehad, maar die waren goed uit te houden.

Zal nu papa nog maar even af gaan lossen, want zo'n huilende baby is toch wel stresserend voor 2 nieuwe ouders.
Rooibosthee zou goed helpen en buikje met de klokmee masseren ook.