Enkel voor de jong volwassen vrouwen onder ons !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:42

Ik geef Betteke groot gelijk. Als je volwassen genoeg bent om sex te hebben, kun je prima een testje halen. Vind je het een verschrikking om een test te halen, moet je zorgen dat je daar niet met die reden beland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:44

Chaos schreef:
Slordig met de pil? Alleen omdat ze hem soms wat later neemt dan normaal??

Gewoon een testje halen!

Ze zegt dat ze de pil wel eens vergeet.

suuzepuus

Re: Enkel voor de jong volwassen vrouwen onder ons !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:47

Tja....wie zijn billen brand.....

Ik hoop voor je dat het niks is. Misschien heb je wel last van een winter depressie!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:54

gewoon testje halen :)

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:55

Meid, wat de rest hier ook al zegt, haal een test morgenvroeg gelijk en doe hem. Dan ben je hoogstwaarschijnlijk meteen van jouw zorgen af. En je moet nu nog niet gaan nadenken over wat je moet doen als er wel iets zit, daar mag je je druk over maken wanneer je daadwerkelijk ook zwanger zou zijn. Probeer vannacht gewoon "lekker" te slapen, dat kan ook veel stress weg halen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:56

Mindim schreef:
Chaos schreef:
Slordig met de pil? Alleen omdat ze hem soms wat later neemt dan normaal??

Gewoon een testje halen!

Ze zegt dat ze de pil wel eens vergeet.

Oh dat begreep ik niet.

Ik haal overigens eens in het half jaar ofzo een test. :+ Niet omdat ik me er druk om maak, in tegendeel, gewoon for sure. Ik vind het dan ook echt geen ramp om een test te halen. De kans dat ik zwanger wordt is zo klein.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:03

ik zou ook even een testje halen maar soms heb je ook gewoon van die periodes dat je wat emotioneler bent, ik merk dit ook aan mezelf, de winter, vroeger donker, ik word er een beetje depri van... til veel zwaarder aan kleine dingen,... kleine dingen stapelen op en ik word meteen emotioneel... even afwachten tot je de test hebt gedaan... ik ben apotheekassistente van opleiding en apothekers zien heus wel "ergere"dingen dan een jonge vrouw die om een zwangerschapstest komt...dus daar moet je je geen zorgen om maken ;) probeer wat te slapen, het beste test je wel met ochtendurine :)

over dat plassen dat kan ook meerdere oorzaken hebben, blaasontsteking, koude,...

veel succes in ieder geval

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:09

En als je zwanger bent? je hebt toch de mogelijkheid om abortus te plegen? (als dat dan nog kan)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:13

Gewoon even een testje halen dan weet je het zeker.. idd zoals hierboven, de verkoopster weet echt niet of het gepland of ongepland is... Die verkopen zo vaak die dingen.

Wil je trouwens niet onnodig ongerust maken maar heel veel mensen hier roepen dat je absoluut niet zwanger kan zijn als je de pil slikt en pas nog je periode hebt gehad.... Helaas heb ik om mij heen al verschillende mensen uiteindelijk moeder zien worden zonder dat ze wisten dat ze zwanger waren en dus de pil gewoon slikten, en daardoor ook maandelijks nog gewoon ongesteld werden. Dat is dus echt niet gelijk een garantie dat je niet zwanger bent.

Nogmaals wil je niet bang maken met bovenstaande, maar door ervaringen om mij heen weet ik dus dat het niet meteen zo zwart-wit is.
Dus idd morgen gewoon een test halen, of desnoods bestellen via internet dan weet je het zeker, waarschijnlijk is het gewoon iets onschuldigs :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:13

Batlow schreef:
En als je zwanger bent? je hebt toch de mogelijkheid om abortus te plegen? (als dat dan nog kan)

Ja, dat kan, alleen moet je dat niet gemakkelijk als een verlengde anti conceptie gaan zien.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:17

Wie zegt dat ik dat doe? het is een mogelijkheid aangezien ze het een regelrecht drama vind als ze echt zwanger is.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:26

Ik heb niemand hier zien roepen dat ze absoluut niet zwanger kan zijn hoor! Ze kan zich alleen beter eerst testen dan zich zo druk te maken. Een mens lijdt het meest om het lijden dat hij vreest, zegt men.

Dat een abortus ook een mogelijkheid is vind ik wat kort door de bocht. Al ben ik geen tegenstander van een abortus moet het echt niet onderschat worden. Het is niet even hup-weg. Fysiek en mentaal komt daar wel wat meer bij kijken. Niet belerend naar jou bedoeld bathlow maar in het algemeen. Als het voor ts echt niet anders kan, zal ze wel moeten. (en kan het nog want volgens mij zou ze max. 6 weken zwanger kunnen zijn.)

Maar nogmaals. Eerst testen en daarna zien we wel weer verder ts. Genoeg bokkers om je met raad of een luisterend oor bij te staan. X
Laatst bijgewerkt door Mootje1980 op 05-12-12 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:30

Ik zeg het kort door de bocht, maar ik zet het neer als een mogelijkheid. Dat is namelijk het eerste wat ik zou doen als ik ooit ongewild/per ongeluk zwanger zou worden. Maar ik let daar goed op, dus ik hoef dat hopelijk nooit te ondergaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:38

Batlow schreef:
Ik zeg het kort door de bocht, maar ik zet het neer als een mogelijkheid. Dat is namelijk het eerste wat ik zou doen als ik ooit ongewild/per ongeluk zwanger zou worden. Maar ik let daar goed op, dus ik hoef dat hopelijk nooit te ondergaan.

Doordat je het zo kort door de bocht zegt, komt het over alsof het wordt genoemd als een makkelijke verleninging van anticonceptie ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:46

Mindim schreef:
Batlow schreef:

Doordat je het zo kort door de bocht zegt, komt het over alsof het wordt genoemd als een makkelijke verleninging van anticonceptie ;)

Niet de bedoeling ;) Maar door de beginpost kreeg ik het idee alsof ze geen andere keus had als het kind houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:51

Ze weet nog geen eens of ze zwanger is uberhaupt, omdat ze zich schaamt een test te halen. Dus dat is allemaal nog maar voorbarig, eerst maar eens zien of er een zwangerschap is en dan kun je verder zien. Op de zaken vooruit lopen heeft totaal geen zin. Ik vraag me ook af dat wanneer men nog geen test durft te halen uit schaamte of men dan zo een abortuskliniek in durft te lopen.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:59

Je leven is echt niet voorbij als je zwanger bent hoor, ik haalde op me 18de een test en ja tuurlijk vond ik dat niet leuk, straks kom je een bekende tegen. Maar wat moet dat moet. En ik bleek wel zwanger te zijn, de uitdrukking `wie zijn billen brand moet op de blaren zitten` vind ik dan wel weer heel erg. Want het is niet altijd het geval... Een abortuskliniek inlopen is verschrikkelijk, hem uitlopen is veel fijner! Haal een test, dan weet je meer.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:24

Gewoon even bijeenpakken en die test gaan halen meid :) . De kans is heel klein maar natuurlijk bestaat hij. Zodra je seks hebt bestaat hij. Al doe je het met pil condoom en spiraal tesamen. Je moet alleen niet gaan panikeren voordat je daarover zekerheid hebt. Vaak als je schrik hebt om iets te hebben, ga je plots alle symptomen herkennen. Geen kat in de winkel die je raar gaat aankijken, desnoods denk je in je eigen "ik ga het voor een vriendin halen". En anders in een ander dorp gaan waar je anders niet komt.

Enne..dat kerk uit gaan voor het zingen, wel mee stoppen als extra "maatregel". Dan kan je evengoed geen maatregel nemen. Dat is zo onbetrouwbaar als de pest, omdat er vaak al spermacellen vrijkomen voor een man klaarkomt(voorvocht). Verlaat je daar dus nooit op.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:37

ik gebruik alleen de pil en ben nog nooit zwanger geweest

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 06:30

franka75 schreef:
ik gebruik alleen de pil en ben nog nooit zwanger geweest

Is helaas niet voor iedereen een 100% anti-conceptie.
Toegegeven bij mij destijds ook wel, zelfs met de lichste vorm van de pil maar ik ken ook iemand die nu voor de 3e keer zwanger is, voor de 3e keer dwars door de pil heen ondanks goed gebruik van de pil. Of zoals zij ook al zei: 'Ik wordt al zwanger als hij alleen maar naar mij wijst...'

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 07:32

Ik gebruik ook alleen de pil, maar dat wil niet zeggen dat er daarvoor geen kans bestaat op zwangerschap, hoe klein ook. Sommige mensen zijn geboren voor ongeluk :D :D .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 08:15

Mindim schreef:
Ik geef Betteke groot gelijk. Als je volwassen genoeg bent om sex te hebben, kun je prima een testje halen. Vind je het een verschrikking om een test te halen, moet je zorgen dat je daar niet met die reden beland.

idem hier, betteke zegt gewoon waar het op staat....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 08:19

Maaruhm, als ze 2 weken geleden gemenstrueert heeft kun je nu toch helemaal nog niet testen.... Laat staan zwanger zijn trouwens...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 08:52

Nathalie schreef:
Maaruhm, als ze 2 weken geleden gemenstrueert heeft kun je nu toch helemaal nog niet testen.... Laat staan zwanger zijn trouwens...

Ho ho! Zwanger zijn kan wel. Het testen moet je iets preciezer mee zijn. Dat kan pas vanaf de eerste keer dat je ongesteld zou moeten worden na de daad. Maar volgensmij is dat nu ook het geval?

Meid; ik liep laatst ook de Kruidvat hier op de hoek binnen voor een test (als 22-jarige). De enige vraag was of ik vragen over het product had. Dat vragen ze hier altijd, bij wat je dan ook koopt. Zeggen dat je geen vragen hebt en je loopt zo naar buiten. Ik vond het testen zelf spannender dan het kopen hoor!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 09:18

Lien01 schreef:
In het begin van onze relatie heb ik het er wel al met men vriend over gehad dat als we het niet veilig zouden doen dat ik toch niet wil dat hij klaarkomt als hij nog in mij zit, maar dit is toch wel al 3 keer gebeurd. Dus we hebben er wel al over gepraat en hij nam het serieus op en zij dat hij zijn verantwoordelijkheid zou nemen moest het een ongelukje zijn..

Door voorvocht kun je ook zwanger worden, ik zou als je echt niet zwanger wilt worden ook een comdoom gebruiken naast de pil.
Daarnaast kijken cassieres echt niet meer vreemd op wanneer een 20 jarige een test gaat halen. Of je het nu tegen je vriend moet zeggen of nog even de uitslag afwachten kun jij alleen bepalen, doe wat goed voelt.