Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sheran schreef:Mij raadde de dietiste wel vrolijk Nellekes tips aan hoor. Maar ik at dan ook niet slecht of te weinig, ik kwam gewoon niet aan. Zelfs van nutridrink niet overigens, wat ik echt niet weg te krijgen vond, gatver!
De dietiste heeft me opgegeven
Lust je Brinta? Dat zet ook goed aan en is wat makkelijker weg te krijgen soms dan brood, vind ik.

_Nelleke_ schreef:Ik zie dat er nogal wat tegenstand is tegen mijn post, snap ik ook, veel verzadigde vetten. Echter, in shakes e.d. zitten enorm veel e-nummers en conserveermiddel en gekkigheid. Daar zou ik dan weer niet aan willen beginnen, dan liever een beetje puur eten.
Bovendien is er weinig slecht aan een banaan, krentebol of mango
Dit zijn overigens tips die een vriendin van mij bij haar dietiste heeft gekregen om aan te komen.
mymy schreef:Hoe ziet je eetlijst er dan precies uit?
Je kunt ook aankomen door meer dingen zoals kaas, noten, chocomel enzo toe te voegen.

mymy schreef:chocomel is lekkerder
eempiej schreef:Je zou idd ook nutridrink kunnen gaan gebruiken. Bij de apotheek kan je verschillende smaken kopen. Hier zitten alle voedingsstoffen in die een mens nodig heeft. In het ziekenhuis gebruiken we dit vaak om mensen weer aan te laten sterken. Juist voor mensen die weinig trek hebben, is wat drinken vaak wat makkelijker. Echter hangt er ook wel een prijskaartje aan....
wouterpaard schreef:Waarom wil je dikker worden? Heb je er klachten van dat je licht bent?
Ik ben altijd te licht geweest nu ook nog. Vroeger wel voor naar de huisarts geweest die aangaf dat 25% van de mensen altijd te licht blijft en dit neit erg hoeft te zijn.
Ik heb de shakes geprobeerd naast gewone maaltijd maar ben hier niks van aangekomen. Ik denk dat sporten wel zou helpen om meer spierweefsel te kweken en dus ziet in de kilo's.
secricible schreef:Genoeg dietisten hier op bokt, haha.
Zie een aantal goede tips, ook een aantal mindere tips.
Nelleke, misschien interessant: margarine bevat evenveel kcal als roomboter
Ts, ik proef uit je berichten dat je een snelle directe oplossing wilt. Die is er niet. Net als bij afvallen, kost aankomen ook tijd en energie en zul je er voor aan het werk moeten. Het lijkt me wel verstandig, want uit je summiere uitleg begrijp ik dat je gewoon evht te weinig eet en dan is het toch wel erg belangrijk om beter voor je lichaam te gaan zorgenvanaf januari word de dietist vergoed. Zoveel tijd kost het niet...
geert100 schreef:Ik weet niet of je er wel iets aan moet doen. Zelf ben ik 1.69 cm en heb vanaf mijn 18e tot mijn 30e zo'n 50 kilo gewogen. Na mijn 30e begon ik pas wat gewicht vast te houden en klom ik op naar 62 kilo op mijn 40e. Dat is gewoon een kwestie van hormonen. Ook ik ben geen grote eter, nog steeds niet, maar heb ook geen tekorten. Ik ben nu 47 jaar ben nog steeds 1,69 cm en weeg 68 kilo. Waar ik zeer tevreden mee ben.
Ik denk dat je het de tijd moet geven en zeker geen kunstgrepen uit gaan halen.
blackstar schreef:Ik was ook altijd veels te licht, nu gewoon normaal. Ik heb nooit iets anders gedaan in de vorm van extra shakes. Komt vanzelf wel. Mijn dokter zei altijd, komt allemaal goed ze is nog geen 30. En dat is wel gebleken bij mij.
Ben vanaf mijn 24 tot nu (32) 13 kilo aangekomen. Ik ben van de 43 kilo naar de 56/57 gegaan, en hiervoor heb ik niks speciaals gedaan dan gewoon eten wat ik lekker vind en niks anders.
pipo schreef:Best leuk om dit allemaal te lezen. Ik heb een dunne man en 2 dunne )kleine) kids.
Zelf ben ik beschikbaar voor transplantatie![]()
Je schrijft : In de ochtend begin ik met een bakje cruesly, in de middag 3 boterhammen, en in de avond klein bordje warm eten( meestal pasta ), later in de avond 1 appel en 1 peer, meestal nog een beker warme chocolade melk met slagroom... Soms een paar koekjes.... Tussendoor drink ik meestal merk & optimel.
Die cruesly, doe je dat in volle yoghurt of met kwark of havolle of magere yoghurt.?
3 boterhammen is toch goed?!
s avonds 1 appel en 1 peer.. een appel is (licht) laxerend net als sinaasappel ed. neem een banaan. veel melk en veel optimel is niet goed. optimel is iets wat je darmen aan het werk zet. Maar als je normale ontlasting heb en geen problemen met zuur en weet ik veel wat, moet je de dagelijkse dosis ook niet overschrijden (of is dat met korte ei?)
Ik ben zelf gek op melk, halfvolle maar ook rechtstreeks bij de boer vandaan.. maar als ik veel melk binnenkrijg is mijn darmstelsel wel degelijk van slag.
Meis.. een beetje inlezen,uitpluizen en kijken wat JIJ lekker vind. Want eten moet ten alle tijden smakelijk zijn. Maar bv kaas over je pasta strooien zou al een gram kunnen schelen. Tussedoortjes zou ik zelf niet echt aan beginnen, want dan heb je geen honger meer als je "moet" eten.

Sheran schreef:Mij raadde de dietiste wel vrolijk Nellekes tips aan hoor. Maar ik at dan ook niet slecht of te weinig, ik kwam gewoon niet aan. Zelfs van nutridrink niet overigens, wat ik echt niet weg te krijgen vond, gatver!
De dietiste heeft me opgegeven
Lust je Brinta? Dat zet ook goed aan en is wat makkelijker weg te krijgen soms dan brood, vind ik.
pipo schreef:mymy schreef:chocomel is lekkerder
Nuttige info![]()
Buiten wat ts aangegeven heeft te eten, weten je nog geen R*** dus wat lust ze en wat niet. We kunnen met zijn alle wel wat roepen, maar als ts geen banaan door dr keel krijgt is het geen banaan (heb ik niet nodig, maar vind ze ook niet lekker) Zou dus een leuke suggestie zijn, maar geen optie.
Ik heb een maand bij Leen Bakker gewerkt en was dan altijd om etenstijd vrij, en 4 gebouwen verderop was een mac. Ik ben in 1 maand tijd 4 kilo aangekomen! antje_vip schreef:Misschien helpt het als je regelmatig bij McDonalds eet.Ik heb een maand bij Leen Bakker gewerkt en was dan altijd om etenstijd vrij, en 4 gebouwen verderop was een mac. Ik ben in 1 maand tijd 4 kilo aangekomen!

haha XxSultanxX schreef:ik heb anorexia gehad , toen ik erg dun was moest ik nutri drinken . daar zitten de voedingstoffen in die je nodig hebt en behoorlijk wat kcal . geloof zown 300 kcal per flesje .. owjaaaa lkkr is het niet , tenminsten ik vond het behoorlijk vies