Ik ben té dun, hoe dikker worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:19

Mij is door de huisarts aangeraden het dagelijks eten over meerdere porties te verspreiden. Dus zeg maar 5 of 6x per dag te eten, en dan dingen die je lekker vindt. Bij mij hoeven dat niet perse vette dingen te zijn. Ik vind bananen lekker, een cupasoupje, witlof met ham en kaas+puree voor het avondeten, pasta's, vooral met kaas, en lekkere kropsla met tomaat en ei. Lekker stukje vlees en aardappeltjes erbij. Een groot bord krijg ik niet op en ik ben niet van de toetjes. Dus ga ik 's-avonds nog aan de kaas en/of toostjes :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:34

Sheran schreef:
Mij raadde de dietiste wel vrolijk Nellekes tips aan hoor. Maar ik at dan ook niet slecht of te weinig, ik kwam gewoon niet aan. Zelfs van nutridrink niet overigens, wat ik echt niet weg te krijgen vond, gatver!

De dietiste heeft me opgegeven :')

Lust je Brinta? Dat zet ook goed aan en is wat makkelijker weg te krijgen soms dan brood, vind ik.

Vind het nogal vreemd om te horen dat een dietiste zoiets aanraad of iemand zelfs opgeeft.
Is helemaal niet nodig.

_Nelleke_

Re: Ik ben té dun, hoe dikker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:37

Ik zie dat er nogal wat tegenstand is tegen mijn post, snap ik ook, veel verzadigde vetten. Echter, in shakes e.d. zitten enorm veel e-nummers en conserveermiddel en gekkigheid. Daar zou ik dan weer niet aan willen beginnen, dan liever een beetje puur eten.

Bovendien is er weinig slecht aan een banaan, krentebol of mango ;)

Dit zijn overigens tips die een vriendin van mij bij haar dietiste heeft gekregen om aan te komen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:38

Maar... wat is het alternatief? Als je al goed bezig bent met eten (wat TS waarschijnlijk niet doet overigens) dan moet je het toch érgens vandaan halen?

Overigens was ik ook verbaasd over de mueslirepen etc. die ze aanraadde, want ik dacht dat dietisten altijd redelijk gezond advies gaven :=

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:41

Hoe ziet je eetlijst er dan precies uit?

Je kunt ook aankomen door meer dingen zoals kaas, noten, chocomel enzo toe te voegen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:41

_Nelleke_ schreef:
Ik zie dat er nogal wat tegenstand is tegen mijn post, snap ik ook, veel verzadigde vetten. Echter, in shakes e.d. zitten enorm veel e-nummers en conserveermiddel en gekkigheid. Daar zou ik dan weer niet aan willen beginnen, dan liever een beetje puur eten.

Bovendien is er weinig slecht aan een banaan, krentebol of mango ;)

Dit zijn overigens tips die een vriendin van mij bij haar dietiste heeft gekregen om aan te komen.

Dat zijn dan ook de enige gezonde dingen uit je lijstje.

Als ik dat mijn clienten zou aanraden zou ik geen baan meer hebben.

Mueslirepen zijn gezond mits je het juiste merk koopt.
special k repen zijn waardeloos, maar je hebt ook mueslirepen zonder toegevoegde suikers.

Je kunt ze ook zelf maken natuurlijk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:43

mymy schreef:
Hoe ziet je eetlijst er dan precies uit?

Je kunt ook aankomen door meer dingen zoals kaas, noten, chocomel enzo toe te voegen.

Maar waarom wel kaas en chocomel en geen volle melk? Ik zie dat verschil niet zo :)

Mijn eetlijst bestaat nu niet meer precies uit wat de dietiste me aanraadde hoor, maar het zit vol met (dierlijke) vetten. Ik drink veel volle melk, eet kwark en yoghurt, veel sojaproducten, veel noten en bonen, veel brood en brinta, en ik kom krap aan mijn groente en fruit per dag (maar ik kom er wel aan) omdat ik, als ik eet, liever veel calorieën eet dan veel vitaminen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:49

chocomel is lekkerder :P

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:56

mymy schreef:

Nuttige info :D
Buiten wat ts aangegeven heeft te eten, weten je nog geen R*** dus wat lust ze en wat niet. We kunnen met zijn alle wel wat roepen, maar als ts geen banaan door dr keel krijgt is het geen banaan (heb ik niet nodig, maar vind ze ook niet lekker) Zou dus een leuke suggestie zijn, maar geen optie.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 19:09

eempiej schreef:
Je zou idd ook nutridrink kunnen gaan gebruiken. Bij de apotheek kan je verschillende smaken kopen. Hier zitten alle voedingsstoffen in die een mens nodig heeft. In het ziekenhuis gebruiken we dit vaak om mensen weer aan te laten sterken. Juist voor mensen die weinig trek hebben, is wat drinken vaak wat makkelijker. Echter hangt er ook wel een prijskaartje aan....

Nutridrink, aan hoeveel geld moet ik dan denken?

wouterpaard schreef:
Waarom wil je dikker worden? Heb je er klachten van dat je licht bent?

Ik ben altijd te licht geweest nu ook nog. Vroeger wel voor naar de huisarts geweest die aangaf dat 25% van de mensen altijd te licht blijft en dit neit erg hoeft te zijn.

Ik heb de shakes geprobeerd naast gewone maaltijd maar ben hier niks van aangekomen. Ik denk dat sporten wel zou helpen om meer spierweefsel te kweken en dus ziet in de kilo's.

Ik heb hier geen klachten van, het is meer dat ik het gewoon mooier vind, ik vind mezelf nu echt een draadnagel... Ieder mens moet wel wat vet aan zijn lichaam hebben vind ik.

secricible schreef:
Genoeg dietisten hier op bokt, haha.
Zie een aantal goede tips, ook een aantal mindere tips.
Nelleke, misschien interessant: margarine bevat evenveel kcal als roomboter :)

Ts, ik proef uit je berichten dat je een snelle directe oplossing wilt. Die is er niet. Net als bij afvallen, kost aankomen ook tijd en energie en zul je er voor aan het werk moeten. Het lijkt me wel verstandig, want uit je summiere uitleg begrijp ik dat je gewoon evht te weinig eet en dan is het toch wel erg belangrijk om beter voor je lichaam te gaan zorgen :) vanaf januari word de dietist vergoed. Zoveel tijd kost het niet...

Binnen een maand wil ik wel dat er weer wat kilo'tjes aanzitten. Maar ik ga mijn best doen om aan te komen, want ik wil echt wat dikker worden. Voor een dietist heb ik echt geen tijd voor. Elke dag ben ik half 6 klaar van stage & school en daarna heb ik geen zin om nog weg te gaan ;)

geert100 schreef:
Ik weet niet of je er wel iets aan moet doen. Zelf ben ik 1.69 cm en heb vanaf mijn 18e tot mijn 30e zo'n 50 kilo gewogen. Na mijn 30e begon ik pas wat gewicht vast te houden en klom ik op naar 62 kilo op mijn 40e. Dat is gewoon een kwestie van hormonen. Ook ik ben geen grote eter, nog steeds niet, maar heb ook geen tekorten. Ik ben nu 47 jaar ben nog steeds 1,69 cm en weeg 68 kilo. Waar ik zeer tevreden mee ben.
Ik denk dat je het de tijd moet geven en zeker geen kunstgrepen uit gaan halen.

Bij mij is het geen kwesstie van hormonen, ik eet gewoon te weinig. Ik wil er graag iets aan doen, omdat ik het gewoon echt niet mooi vind.

blackstar schreef:
Ik was ook altijd veels te licht, nu gewoon normaal. Ik heb nooit iets anders gedaan in de vorm van extra shakes. Komt vanzelf wel. Mijn dokter zei altijd, komt allemaal goed ze is nog geen 30. En dat is wel gebleken bij mij.
Ben vanaf mijn 24 tot nu (32) 13 kilo aangekomen. Ik ben van de 43 kilo naar de 56/57 gegaan, en hiervoor heb ik niks speciaals gedaan dan gewoon eten wat ik lekker vind en niks anders.

Jeetje, dat is een verandering! Wat fijn!

pipo schreef:
Best leuk om dit allemaal te lezen. Ik heb een dunne man en 2 dunne )kleine) kids.
Zelf ben ik beschikbaar voor transplantatie :+

Je schrijft : In de ochtend begin ik met een bakje cruesly, in de middag 3 boterhammen, en in de avond klein bordje warm eten( meestal pasta ), later in de avond 1 appel en 1 peer, meestal nog een beker warme chocolade melk met slagroom... Soms een paar koekjes.... Tussendoor drink ik meestal merk & optimel.

Die cruesly, doe je dat in volle yoghurt of met kwark of havolle of magere yoghurt.?
3 boterhammen is toch goed?!
s avonds 1 appel en 1 peer.. een appel is (licht) laxerend net als sinaasappel ed. neem een banaan. veel melk en veel optimel is niet goed. optimel is iets wat je darmen aan het werk zet. Maar als je normale ontlasting heb en geen problemen met zuur en weet ik veel wat, moet je de dagelijkse dosis ook niet overschrijden (of is dat met korte ei?)
Ik ben zelf gek op melk, halfvolle maar ook rechtstreeks bij de boer vandaan.. maar als ik veel melk binnenkrijg is mijn darmstelsel wel degelijk van slag.
Meis.. een beetje inlezen,uitpluizen en kijken wat JIJ lekker vind. Want eten moet ten alle tijden smakelijk zijn. Maar bv kaas over je pasta strooien zou al een gram kunnen schelen. Tussedoortjes zou ik zelf niet echt aan beginnen, want dan heb je geen honger meer als je "moet" eten.

Die cruesly doe ik meestal met volle yogurt of met slagroomvla. Ja, goed idee i.p.v. een appel, een banaan, eet ik trouwens nooit Bedankt voor de goede tips ;)

Sheran schreef:
Mij raadde de dietiste wel vrolijk Nellekes tips aan hoor. Maar ik at dan ook niet slecht of te weinig, ik kwam gewoon niet aan. Zelfs van nutridrink niet overigens, wat ik echt niet weg te krijgen vond, gatver!

De dietiste heeft me opgegeven :')

Lust je Brinta? Dat zet ook goed aan en is wat makkelijker weg te krijgen soms dan brood, vind ik.

Brinta? Daar ben ik gek op, goed dee!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 19:10

pipo schreef:
mymy schreef:

Nuttige info :D
Buiten wat ts aangegeven heeft te eten, weten je nog geen R*** dus wat lust ze en wat niet. We kunnen met zijn alle wel wat roepen, maar als ts geen banaan door dr keel krijgt is het geen banaan (heb ik niet nodig, maar vind ze ook niet lekker) Zou dus een leuke suggestie zijn, maar geen optie.

Ik lus in princiepe alles, zou zo 1 2 3 niks weten op te noemen wat ik niet lus. :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:09

google dan eens op wat voeding kan doen met je. 2 stuks fruit is top, maar een appel en sinaasappel is niet goed, je moet combi's vinden die wel werken. Veel soorten voedsel werken de andere juist tegen met de opname van de juiste dingen. Net als vezels.. vezels zijn goed, maar als je darmen daar moeite mee hebben kan je beter voor andere dingen gaan. van grof volkoren naar bv vloerbrood. Kijk s naar wat je eet, je eet niet elke dag t zelfde.. ik moet bv heel snel naar de wc als ik vezelrijk heb gegeten. Misschien jij niet, maar zulke dingen zou je moeten opschrijven. Noeer eens een weekje wanneer je wat eet en drinkt en wanneer je naar de wc gaat, en stiekum ook het weer. Want als je met koud weer buiten je paard heb gelongeerd, moet je vast plassen na afloop.. Uit zulke schema's kan je heel veel dingen halen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:11

Misschien helpt het als je regelmatig bij McDonalds eet. :+ Ik heb een maand bij Leen Bakker gewerkt en was dan altijd om etenstijd vrij, en 4 gebouwen verderop was een mac. Ik ben in 1 maand tijd 4 kilo aangekomen!

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:21

antje_vip schreef:
Misschien helpt het als je regelmatig bij McDonalds eet. :+ Ik heb een maand bij Leen Bakker gewerkt en was dan altijd om etenstijd vrij, en 4 gebouwen verderop was een mac. Ik ben in 1 maand tijd 4 kilo aangekomen!

Heul gezond ;)

Dit is wat mij is aangeraden; niet zo duur als dure shakes :p
http://www.nutriciamedischevoeding.nl/c ... /fantomalt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:27

Nee niet gezond maar van groente en fruit kom je niet echt aan.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:37

Tenzij je veel bananen eet... :p

Nee gekheid, bij mij hielp uiteindelijk ook niets behalve ouder worden en nu voel ik me dik ;) haha

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:41

Wat is het eerste advies bij afvallen ??
Gezond, minder eten en vooral meer bewegen.

Draai dit om.
Stoppen met bewegen en veel meer gaan eten.
Liefst eiwitten en vetten, ongezond zeggen ze, maar werkt wel.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:41

XxSultanxX schreef:
ik heb anorexia gehad , toen ik erg dun was moest ik nutri drinken . daar zitten de voedingstoffen in die je nodig hebt en behoorlijk wat kcal . geloof zown 300 kcal per flesje .. owjaaaa lkkr is het niet , tenminsten ik vond het behoorlijk vies :Y)

Aah gedsie dat spul zou ik dus echt niemand aanbevelen, bah bah bah en nog een bah :r

Ik zou naar de huisarts gaan en vragen om een doorverwijzing naar de diëtiste, daar kunnen ze je het beste helpen, je moet nooit zelf gaan rommelen met supplementen ed.
Succes!