Haar wassen zonder shampoo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:15

Niets heerlijker dan een hete douche met Dove douchegel én lekkere shampoo!
Ik was m'n haar elke dag en het zit er nog steeds aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:27

Serendip90 schreef:
Ik ga hier dan eens kijken of ik hem kan vinden bij de Ici Paris! Wist het namelijk niet dat ze hem daar misschien ook konden hebben! Anders is het gewoon weer langs de kapper :D

Heb het ook maar per toeval ontdekt, ik betaalde €17 voor een fles dacht ik. Kan ook dat ze niet alles hebben van de producten, dat moet je even bekijken.
Tegen het klitten heb ik ook de liss-olie gebruikt trouwens. Klein beetje op je hand, even inmasseren op vochtig/handdoekdroog haar, laten drogen aan de lucht of met haardroger op koudste stand en je borstel glijdt er zo doorheen. Geeft ook mooie glans vind ik zelf :)

Je moet anders ook eens kijken op de site van ProDuo of zij geen verdeler in je buurt hebben. Prijs is er hetzelfde als bij Ici Paris normaal gezien, maar dit is een groothandel die ook particulier verkoopt dus waarschijnlijk ook meer keuze.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:30

Woeps schreef:
yvonnedv schreef:
Ik heb vroeger van de dermatoloog een hele tijd geen shampoo mogen gebruiken omdat ik overmatige haaruitval had. Ik moest mijn haar toen "wassen" met een rauw ei en uitspoelen met water met azijn er in. Werkte goed.

tja dit ga ik liever niet nadoen, heb je nu nog steeds last van uitval? Lijkt me vervelend

Nee haaruitval is over maar je zou het eens moeten proberen http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/bea ... et-ei.html

Haar
Was je haar met een ei

Meng één of twee eieren met wat water.
Klop het geheel op.
Masseer het mengsel vijf à tien minuten in je vochtige haar.
Spoel uit met lauwwarm water.
Je haar zal niet enkel gereinigd zijn maar ook goed gevoed dankzij de aanwezige proteïne.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:37

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:46

Varekaj schreef:
Serendip90 schreef:
Ik ga hier dan eens kijken of ik hem kan vinden bij de Ici Paris! Wist het namelijk niet dat ze hem daar misschien ook konden hebben! Anders is het gewoon weer langs de kapper :D

Heb het ook maar per toeval ontdekt, ik betaalde €17 voor een fles dacht ik. Kan ook dat ze niet alles hebben van de producten, dat moet je even bekijken.
Tegen het klitten heb ik ook de liss-olie gebruikt trouwens. Klein beetje op je hand, even inmasseren op vochtig/handdoekdroog haar, laten drogen aan de lucht of met haardroger op koudste stand en je borstel glijdt er zo doorheen. Geeft ook mooie glans vind ik zelf :)

Je moet anders ook eens kijken op de site van ProDuo of zij geen verdeler in je buurt hebben. Prijs is er hetzelfde als bij Ici Paris normaal gezien, maar dit is een groothandel die ook particulier verkoopt dus waarschijnlijk ook meer keuze.

thnx voor de tip! :D

Aprella

Re: Haar wassen zonder shampoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:58

Ik vind de commentaren dat je haar dan niet fris ruikt echt stom :s Als je je haar zonder shampoo was, ruikt je haar gewoon nergens naar... behalve naar haar :P Al die artificiële geurtjes... ik vind het overbodig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:38

In de zomer met zweten weet ik niet of je al die zweetgeur er wel echt uitkrijgt. Idem als je net stallen hebt staan uitmesten en dergelijke. Dan neem ik liever voor het zekere een zachte shampoo dan mijn medemens het idee geven dat ik uit een grot kom.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:44

Ik vind het maar een smerige gedacht, als ik met koeien of paarden(stront) heb gewerkt dan ben ik blij dat ik shampoo gebruiken kan! Naar mijn idee blijf je die geur ruiken als je het niet doet... :n Ik gebruik overigens geen dure shampoo, gewoon die kokosnoot van de Action, ideaal voor lang haar, en mijn haar hangt bijna op mijn kont. :Y)

Daarbij vind ik het heerlijk als de geur door het stoom in de douche circuleert! :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:17

Ik heb een tijdje voor elkaar gekregen om m'n haar 1x per week te wassen met shampoo (met de Dove Nutrious Oils lijn). Inmiddels is het weer dikke faal en was ik het 1x in de 3 dagen. De overige dagen maak ik het gewoon nat.

Het 'no poo' concept is vooral handig voor mensen met dik haar en/of krullen. Ik heb zelf sluik en dunner haar (wel veel gelukkig) en helemaal niet wassen is bij mijn haartype heel erg lastig omdat het altijd een vettig uiterlijk zal hebben.
Ik heb siliconevrije conditioner geprobeerd 6 wekenlang, maar ook dat was geen denderend succes.

Ik blijf bij mijn Holy Grail onder de shampoo's en conditioners (die Dove lijn), maar ik zal het binnenkort weer eens een weekje niet wassen, zodat ik niet meer zo vaak naar die flessen hoef te grijpen, want dat is zeer zeker wel een uitkomst :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:32

Aprella schreef:
Ik vind de commentaren dat je haar dan niet fris ruikt echt stom :s Als je je haar zonder shampoo was, ruikt je haar gewoon nergens naar... behalve naar haar :P Al die artificiële geurtjes... ik vind het overbodig!

Hier ben ik het echt zó totaal niet mee eens.. Ik rook, dus mijn haar ruikt na een avondje kroegen echt niet nergens naar :n.
Daarbij, al die geurtjes waar je op een dag doorheen loopt, van alles blijft wel een zuchtje ergens in hangen..

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:40

Als ik mijn haar gewoon met conditioner was... ruikt mijn haar naar niets meer hoor :s Als je het niet was, ruikt het naar vanalles en nog wat, maar dat is met kleren toch ook?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 14:32

Jeetje wat veel reacties ondertussen!

Ik zie steeds ''ongewassen haar'' voorbij komen, maar ik ben dus niet van plan mijn haar niet meer te wassen he? Alleen zonder shampoo, wel grondig (iedere dag/om de dag) met water! Anders wordt het inderdaad een zooitje denk ik...

Als je het gevoel hebt dat je haar nog stinkt na het wassen met alleen water, denk ik dat je dat gewoon niet grondig genoeg doet. Als je het dan met shampoo wast, zou dat alleen de geur maskeren terwijl het nog gewoon vies is dus?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:47

Maeve schreef:

Ik zie steeds ''ongewassen haar'' voorbij komen, maar ik ben dus niet van plan mijn haar niet meer te wassen he? Alleen zonder shampoo, wel grondig (iedere dag/om de dag) met water! Anders wordt het inderdaad een zooitje denk ik...

Als je het gevoel hebt dat je haar nog stinkt na het wassen met alleen water, denk ik dat je dat gewoon niet grondig genoeg doet. Als je het dan met shampoo wast, zou dat alleen de geur maskeren terwijl het nog gewoon vies is dus?

Om de dag?
Dat vind ik echt goor, sorry...
Ik vind het al een vies idee dat je nu met een vette bos haar rondloopt, maar het dan ook maar eens in de twee dagen met water uitspoelen?? :r

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:49

voor mij is het toch geen optie, voor me sport smeer ik het vol met een halve tube gel ( voltige ) en haarlak :P dat kost me 4x wassen om eruit te krijgen MET shampoo, zonder wil ik niet eens weten hoe lang het duurt

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:54

dondeyne schreef:
Onlangs stond een artikel hierover in een van de bekendere meidenbladen (dacht de Glamour?). Conclusie aldaar was dat het helaas niet werkt.. Ik denk dat jouw probleem vooral een kwestie is van de goede shampoo zoeken. Als ik mijn haar met Palmolive en Andrelon zou wassen, zou het ook onhandelbaar worden ;)

En waar verdient de Glamour beter aan, vertellen dat shampoo niet persee nodig is, of vertellen dat het wel nodig is en inkomsten halen uit reclame van shampoo?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:56

Floor_x schreef:
Maeve schreef:

Om de dag?
Dat vind ik echt goor, sorry...
Ik vind het al een vies idee dat je nu met een vette bos haar rondloopt, maar het dan ook maar eens in de twee dagen met water uitspoelen?? :r

Misschien kun je iets beter nadenken? Je haar wordt alleen 'goor' als je het elke dag wast. Als je je haar laat wennen aan minder wassen dan loop je er elke dag fris en fruitig bij hoor :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:04

Woeps schreef:
badmuts zou ik de enige zijn en dan voel ik me niet happy ( onzeker ) sterk voedend masker kan ik wel eens proberen, weet je ook welke goed is bepaald merk ofzo of maakt dat niet uit?

Olijfolie. Lekker een half uurtje in laten trekken en daarna gewoon douchen en je haar wassen met shampoo om het overtollige vet eruit te wassen.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:05

Yv_ schreef:
Aprella schreef:

Hier ben ik het echt zó totaal niet mee eens.. Ik rook, dus mijn haar ruikt na een avondje kroegen echt niet nergens naar :n.
Daarbij, al die geurtjes waar je op een dag doorheen loopt, van alles blijft wel een zuchtje ergens in hangen..

Dat je haar nergens naar zou ruiken is gedeeltelijk waar, en gedeeltelijk niet waar. Stel je hebt een kat, dan ruikt die kat toch ook niet naar wat je gegeten hebt die avond? Roken en paardenstallen uitmesten is natuurlijk ook een uitzondering, zoiets heeft zo'n sterke geur dat je kat er ook naar zou stinken, en ons eigen haar ook.

Het wassen van haar is een cultureel iets, wat mensen tegenwoordig doen. Dat haar 'fris' moet ruiken, het liefst naar perzik of ilang ilang bloesem en what not is ook een cultureel iets. Verschillende culturen hebben verschillende gewoontes betreffende haar wassen, en het menselijk ras is niet ontstaan met een fles shampoo naast zich. Maar het is in onze huidige maatschappij gewoon gebruikelijk om verzorgt te zijn, en daar hoort gewassen haar bij.

Maak de vergelijking naar wilde paarden. Die hebben klitterige, iets wat vettige manen en staart, omdat ze niet gewassen worden en met equishine worden ingespoten. Wilde mensen hadden misschien ook wel vettig haar, want dat werkt beter tegen de kou. Maar gedomesticeerde mensen van nu hebben dat niet nodig, en de natuurlijke geur van haar past niet meer in het plaatje.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 16:36

Dat is wel een erg heftige reactie Floor. Voel je vrij om over een paar weken te komen snuffelen dan maar, meer kan ik daar eigenlijk niet op zeggen :-)

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:56

Ik vind het vgewoon bizar dat mensen een keertje niet wassen/haar niet met shampoo wassen direct goor vinden... mijn vriend heeft van zijn enkel tot zijn bovenbeen in de plaaster gezeten en hij had véél moeilijkheden om te douchen, dus dat deed hij zelden... hij friste zich wel elke dag op met een washandje en wat lauw water... en hij stonk ook niet :s

Tenzij je echt gezweet hebt of super geparfumeerde zeep/shampoo gebruikt ga je niet kunnen zeggen wie zich gisteren wel of niet gewassen heeft, hoor. Ik ga mijn haar niet elke dag wassen, want dan kost het een fortuin aan shampoo en kleuring (semi-permanent) en ik gebruik ook niet bij elke douchebeurt zeep...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:49

wow ik was het iedere dag met conditioner... kan me niet voorstellen om het niet te wassen, ik hou van het luchtige gevoel, de geur, de zachtheid.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:49

Als ik mijn haar enkel nat maakt, wordt het stug. Komt er geen kam doorheen. :+

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:53

Ik snap niet hoe je dat volhoudt. :')
Ik douche sws elke ochtend, en was het dan ook bijna elke dag. Soms om de dag.
MAar anders is mijn haar ook gelijk vet! :=

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:55

Ben benieuwd of de mensen, die van alleen water gebruiken zijn, ook geen deo gebruiken?

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:56

Geen deo lijkt me wel ranzig, maarja ligt er ook maar net aan hoeveel je zweet/ruikt.