Pijn aan tand, wat is dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Re: Pijn aan tand, wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:15

Ik weet niet wat jullie tandarts altijd doet hoor, maar als je een kanaalbehandeling krijgt hoeft er niet verdoofd te worden. Als de wortel ontstoken is is de kies dood en dus ongevoelig... Bijzonder...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:21

Vivian__ schreef:
Ik weet niet wat jullie tandarts altijd doet hoor, maar als je een kanaalbehandeling krijgt hoeft er niet verdoofd te worden. Als de wortel ontstoken is is de kies dood en dus ongevoelig... Bijzonder...

Nee hoor, dat is niet waar. Je kunt een ontstoken zenuw hebben of een gaatje is zo groot dat de tandarts te dicht bij de zenuw komt en dan doet het echt pijn.

En dode dingen kunnen niet ontsteken....

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:56

Hoe is het gegaan met de pijn tijdens je examen? Heb je je nog kunnen concentreren?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:18

Vivian__ schreef:

Mijn wortelkanaal begon ook zonder verdoving, tot er nog een levend stukje was, dan ga je wel even door de grond hoor!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 21:19

Bedankt weer voor de reacties. :)

Dode tand lijkt me niet anders zou het toch ongevoelig zijn? En ik eis gewoon een verdoving al doet ie niks :+ Is tenminste die pijn ff weg, oke verdoving voelt ook niet chill maar is tenminste ff anders.

Examen ging niet zo best. Het eerste half uur was het te doen, maar het werd steeds erger. Bovendien was ik erg moe dus soms las ik wel een som 10 keer over en wist nog niet wat er stond :n Vooral na een uur, ik heb verschillende keren overwogen om af te sluiten en gewoon weg te gaan. Daarnaast was het wel wat kort tijd want bijna niemand was nog klaar en ik hoorde het overal ook om me heen. Ik heb dus zeker 6 vragen niet gemaakt. Maar ik denk dat ik ook veel fout had. Maar wat ook erg vervelend en frustrerend was, was dat er bij het programma in (het is allemaal digitaal) een rekenmachine in zat die onwijs gevoelig was en als je een getal aantikte hij hem regelmatig is 2 of meer keren noteerde. Er zat geen wisknop op de rekenmachine en moest je elke keer vanaf het begin weer beginnen. Dit koste ook veel tijd en heb sommen ook gewoon op papier gedaan, maarja dat zou dus helemaal niet nodig hoeven zijn en kost ook concentratie :\ IK ga echt kijken of ik daar een klacht over kan indienen, want hoorde het ook van wat andere mensen.
Dat wordt dus de herkansing...

Toen ik thuis kwam trok ik het echt even niet van de pijn en heb weer, eerder dan gepland wat ingenomen. Nu is het te doen... het kloppen en de pijn is zeker nog aanwezig, maar het draaglijk.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 21:20

Oh ja nog een vraagje een wortelkanaalbehandeling moet toch door de kaakchirurg? Wat ik dus een beetje bang voor ben is dat ik straks weer weg wordt gestuurd en het nog langer gaat duren.... Het boeit me echt niks wat hij doet, als die verdomde pijn maar weg is :(

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:25

Nee hoor wortelkanaal behandeling kan gewoon door een tandarts gedaan worden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 21:27

okee mooi zo :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:30

janderegelaa schreef:
Vivian__ schreef:

Nee hoor, dat is niet waar. Je kunt een ontstoken zenuw hebben of een gaatje is zo groot dat de tandarts te dicht bij de zenuw komt en dan doet het echt pijn.

En dode dingen kunnen niet ontsteken....

Helaas weet ik daar ook alles van!! Dus lekker een paar spuiten erin hoor.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 21:31

Ik verheug me serieus op een verdoving, gewoon even die zeurpijn weg, dat ik dan het idee heb dat mijn mond 3x zo groot is is een ander verhaal :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 01:56

het is nu aftellen.. Nog maar 8 uur... Ik heb spijt dat ik niet gisterenmiddag ben gegaan en het examen had laten schieten.. Slapen zit er denk ik niet meer in, heb tot nu toe amper een uur geslapen denk ik..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 07:08

Klinkt mij écht als een dode zenuw hoor :j

Mijn zenuw is ook morsdood, bevestigd door 2 tandartsen, maar die bepaalde tand is toch weer vrij gevoelig geweest de laatste 3 dagen.

Iemand verklaring? :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 08:11

Eh... Mijn lip is echt enorm dik nu, het voelt niet alleen zo, je ziet het ook. Alsof er allemaal lucht in zit De pijn is wel minder... Wtf is dit nou weer? :\

Ik voelde al dat de pijn steeds meer omhoog ging..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:42

Het zal allemaal alleen nog erger worden :\

Je lip, je kaak, en straks je oor...
Heel je aangezicht geraakt 'ontstoken' als je lang met die pijn blijft rondlopen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:47

Meissie toch !
Had nou verdorie gisteren gewoon naar me geluisterd en even tussendoor gepiept bij je tandarts !!

Wedden dat hij dat vanmiddag ook tegen je gaat zeggen ?

:(:)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:48

zoals ik het lees heb je een onteking in je kaak bij je tandwortel, er was al eerder iemand die dit gepost heeft en ik ga met haar mee, als je een opbouw op je tand hebt heb je ws al een wortelkanaal behandeling gehad , de wortelpunt van je tand met opbouw kan gaan irriteren in je kaak..
ik heb het zelf ook gehad en jouw klachten komen overeen zoals ik ze had. doet het zeer als je met je nagel bovenop je tand tikt? de verdikking in je lip en kaak zal een groeiend abses zijn.. dat moet eest weg, de boel moet tot rust komen en dan wordt je bij de kaakchirurg behandeld aan je wortelpunt.
pest is dat pijnstillers haast niet werken omdat het een heel slecht doorbloed gebied is, dus ook zo met medicatie. ik heb het meerdere malen gehad en het is bij mij een keer opengesneden en gespoeld en ik heb een keer eerst een week a-b gehad . [ja je leest het goed het is bij mij vaker teruggekomen... -O- ]

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 10:00

Ik ben weer thuis hoor :D Valt allemaal mee. Het was een onsteking in mn tand? In ieder geval hij heeft een gaatje erin geboord en er kwam allemaal pus uit (bah bah) morgen nog even terug komen dan gaat ie het schoonmaken en woensdag weer dicht maken. :D :D Ennn de pijn is weg!! Geen kloppend gevoel meer, als ik had geweten dat het zo simpel was was ik gisteren idd gegaan, maarja dan weet ik nog niet of ik het met de tijd gered had.. want nu liep ie al wat uit. Ach ja dat is allemaal achteraf. Die lip voelt nog wel raar maar dat moet vanzelf weer normaal worden. :D :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 10:01

Mi_Amore schreef:
Het zal allemaal alleen nog erger worden :\

Je lip, je kaak, en straks je oor...
Heel je aangezicht geraakt 'ontstoken' als je lang met die pijn blijft rondlopen.

_O-

Misschien wel ja... :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 10:02

Zo straks ga ik eens even lekker slapen... Daar ben ik nu wel een keer aan toe.. :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:08

Pffff ... wat een opluchting zal dat zijn, ga maar lekker je bedje in !!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:53

Geweldig he dat gevoel :D

En de vieze smaakt blijft nog wel even aanhouden.
Ik moet maar liefst 5 weken wachten tot mijn tand uiteindelijk gemaakt word :\

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 16:50

Ja echt fijn dat die pijn nu weg is. Ik heb vanmiddag lekker even geslapen. maar voel me zeker nog een beetje ziekjes.. Hoop dat ik vannacht goed slaap.
Nog even een vraagje, moet ik geen AB vragen aan de TA? Want mn lip is nog steeds zo dik en ook als ik tegen mn neus duw is het gevoelig.. :\

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:40

Ik heb wel een kuur gekregen toen mij kies ontstoken was. Let alsjeblieft op dat ze het weer niet te snel dichtmaken dat ging bij mij helemaal mis.. gezwollen gezicht en nog meer pijn.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 07:21

Idd, zie dat ze het asap dicht maken, ik zit hier alwéér 4 dagen met pijn. Ik denk dat er een abses aan het groeien is. Straks TA maar eens bellen dus!

AB is volgens mij niet nodig, maar ik zou gewoon even informeren bij de TA.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 12:21

Nou hij heeft het net juist weer dicht gemaakt :=
Ben daar dus echt niet blij mee he, de pijn kan nu dus weer terug komen... Hij heeft er een noodvulling in gedaan. Ik hoop echt dat het goed gaat. De zwelling is wel minder, bijna weg nog wel wat gevoelig.

Hij heeft trouwens de zenuw eruit getrokken