Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:27

Nee, als het goed is, heb ik hem vanavond als ik thuiskom (pakketje bij de buren hoop ik!) (is ook niet voor mezelf :') dus ga het ook niet gebruiken, zit toch nicotine in.. dus werkt verslavend)

Schoonbroertje en zusje zijn er wel mee bezig, roken nu nauwelijks nog gewoon. (maar die hebben een wegwerp-sigaret?)

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 14:57

Dat het ding opvallend is, vind ik ook wel een beetje vervelend. Maar ik gok dat over een tijdje, er meerdere mensen mee lopen. Hoop ik tenminste :=
Ik heb gisteren even andere smaakjes besteld. Ik kan d'r echt niet aan wennen. 2 andere vonden de smaak wel lekker, 1 iemand anders vond hem ook echt niet lekker. Dus dat klopt wel met wat op de site staat: you love it, or you hate it.

Opvallend wel, dat ik op 25 november ordernummer 8670 had (natuurlijk niet precies)
En op 27 november 8870. Dat betekent dat het toch wel goed loopt! Even 100 orders per dag.

Oh en over de behoefte naar echte peuk. Ja en nee. Ik vind het best moeilijk om te doseren. Want een sigaret gaat op. Die e-sigaret niet. En ik mis de echte sigaret wel, maar vooral tussen m'n oren. Dus ik kan ook echt tegen mezelf zeggen dat het nergens op slaat. Lichamelijk mis je het echt niet.

Serendip90: welke smaakjes heb jij besteld? Ik heb nu de Vanille en de Mint besteld.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:07

Vanille vond ie vies (die had zijn broer), dus ik ben voor mint gegaan, peppermint, strawberry, redbull en... Grapefruit, peach, orange :D

Ik heb wel niet de originele Ego-C van Joyetech, maar de EGO-C(eros) (ander merk, naar mijn weten hetzelfde ook al zeggen ze allebei van zichzelf dat ze beter zijn ;)) Verschillen die ik gezien heb: kleinere potjes liquid (daarmee iets duurder) wel meer smaken. Starterskit is dan weer de minder dan de helft van de Joyetech, materialen vervangen maakt elkaar weinig uit..
Laatst bijgewerkt door Serendip90 op 29-11-12 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelmoes_11

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:24

Oja, ik had een poosje zo'n wegwerpding toen ik gestopt was, vond het best goed te doen :j Ik ga ook eens naar zo'n echte kijken... ff dit topic volgen, hoor! :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:14

Appelmoes! :wave:

Post NL zegt dat ie tussen 11 en 13u binnenkomt. *\o/*

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:15

Nou ik heb 'm binnen, de batterij was al geladen (na 2min. gaf het lampje al aan dat ie vol zat).

Heb 'm voor de zekerheid nog even een half uurtje langer er in laten zitten en toen ben ik begonnen met in elkaar zetten en vullen. Was vrij simpel.

Het is een mooi klein dingetje, 1mm dikker dan een gewone sigaret en krap 1 cm langer. Hij is wit en niet zo shiny als de verkoopfoto's zich voordoen, eigenlijk mat-wit, dus echt opvallen doet ie niet (behalve de felblauwe led aan de voorkant die oplicht als je een hijs neemt).

Tsja wat zal ik zeggen... Smaak kan ik nu weinig over zeggen (ik heb gewoon USA tabaksmaak), ik ben snipverkouden dus proeven doe ik vrij weinig. :+ Je moet wat langer en rustiger hijsen als bij een gewone sigaret en het lijkt een beetje op kent (met die luchtgaatjes). Het rookt veeeeeel lichter dan een 'gewone' sigaret, terwijl ik een light-roker ben.

Ik weet het nog niet.. Even paar daagjes proberen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:59

Ik dacht dat je ze de eerste x 4 uur moest opladen omdat dat beter voor de batterij was? Stond hier iig in de gebruiksaanwijzing. Voorlopig kan vriendjelief weer vooruit, hij blijft wel zin hebben in gewone sigaretten. Nouja, dag 11, we wachten af!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:03

Ja heb ik ook, alleen zijn nu op dus het is maar even jammer voor mezelf. Ga niet investeren in zo'n ding en dan vervolgens aan de gewone siggies blijven. :+

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 21:11

Die Ego's moeten idd eerst 4 uur aan de lader. Ik weet niet hoe dat met die van jou is. Ik heb de Ego-C Switch en die rookt echt goed stevig. Ik ben nog steeds super tevreden. Mis het gewone roken eigenlijk niet echt. Rook 1 gewone per dag, maar vindt die steeds viezer worden eigenlijk.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:28

Nee hij was echt vol, lampje ging na 1 minuut uit. Heb 'm voor de zekerheid nog even doorgeladen maar er stond ook niet in de handleiding dat ik 'm door moest laden (4u). Wel stond dit er voor de grote batterij. (Zeg maar het doosje waar het kleine sigaretje in moet.)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:06

Ik zit er ook aan te denken, maar ben bang dat het te licht is. Ik rook normaal Gauloises blauw en dat is redelijk zwaar, lichter moet ik niet.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:13

tegenwoordig heb je ook kant en klare met een smaaktje...nu ik zwanger ben vind ik het wel een uitkomst wel vind ik ze erg duur 10 euro per stuk. ik rook hier door en stuk minder. 1 a 2 keer trekken is een hele sigaret. wat ik niet goed snap je krijgt wel de nicotine binnen maar niet de teer.
weet niet of hier ze iemand al gezien heeft want heb niet hele topic door gelezen.
maar voor 10 euro wilde ik het best proberen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:42

Die kant en klare zit heel veel nicotine in, in Gauloises blauw zit bijvoorbeeld 0,8 ml(mg? geen idee wat :')) nicotine... In de kant en klare versie ben je dus na een paar trekjes echt "klaar" met roken. Ik heb zelf (nouja voor mijn vriend :p) nu de Ego-C; in verhouding (hij koste iets van 30 euro, 2 sigaretten, wel hervulbaar) rook je daar meer aan omdat je dan pas je nicotine behoefte haalt. (Moet wel zeggen dat ik de liquids heb gehaald met 0,8 nicotine erin... je kan ook liquids halen met 12 of zelfs 18 (dacht ik, durf de getallen niet met zekerheid te zeggen)..

Zo'n liquid kost 2,50 en daarin zitten ongeveer 80 sigaretten... Stel ik neem dus de "hogere dosis" nicotine, dan kun je er denk ik heel lang mee doen omdat je dan sneller verzadigd bent.. Maar vraag me dan dus af of je niet stopt... (Nicotine is de verslaving) en ik dacht juist dat je het dan makkelijk af kon gaan bouwen... als ie over een tijdje alleen nog maar elektronisch rookt, dezelfde smaak liquids kopen, maar 1 met 0,8 en de onder met 0,0 nicotine... en dan wat afwisselen etc, eventueel zelfs mengen :S

Dus mjah... als ik nu bij mijn schoonbroertje en mijn vriend kijk... Dan is de "kant en klare" met veel nicotine voordeliger... want 2 trekjes is genoeg. Aan de andere kant, bouw je wel weer aan je nicotine verslaving. Als je de liquids pakt met de hoge dosis nicotine.. dan zou dat dus in verhouding veel goedkoper zijn... 80 sigaretten --> heel wat trekjes en vooral als je na 2 trekjes al voldoening hebt. Dan is het wel 1x even investeren, maar daarna ben je "maar" 2,50 kwijt ipv 10 euro... Dus na 4x heb je het er al uit? (Ok, komen nog andere dingen bij die je moet vervangen... maar ik denk als je voor de hoge dosis nicotine gaat, je snel veel goedkoper uit kan zijn...)

Mijn vriend rookt nu (2e dag) 1/2 pakje minder... Gisteravond verjaardag gevierd, dus toen kwamen er wat rokers en dan zie je de elektronische rokers toch nog naar een gewone sigaret grijpen :p Maar hij wil ook nog pillen gaan gebruiken zodat ie de behoefte aan een gewone sigaret ook echt niet meer heeft...

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:56

Dit lijkt mij ook wel iets.
Maar hoe weet je nu welke e-sigaret qua gier e.d. overeenkomt met wat je gewend bent?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 15:21

Hoeveelheid nicotine staat op het pakje, dus die kun je ook weer terug vinden in de liquid (ook verschillende sterkte verkrijgbaar). Qua smaak schijnt alleen niets "elektronisch" echt dezelfde smaak te hebben als een gewone sigaret. (geen idee hoe een gewone sigaret smaakt, maar hoor het van de rokers :p zelf alleen de elektronische sigaret geproefd).

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 15:45

Wat een handig topic! :j

Ik moet van mezelf stoppen met roken, maar dat lukt voor geen meter.
Dit zou toch wel erg handig zijn als het werkt.

Ooit heb ik zo'n Supersmoker gekocht in de reclame, maar het kreng kreeg ik niet eens opgeladen en daarna heb ik nooit meer gekeken voor een alternatief.
Ik wist niet eens dat er zoveel merken op de markt zijn!

Toch ben ik benieuwd of dit nu schadelijk is voor de gezondheid.
Ze zeggen van niet, maar het is toch een soort chemisch goedje...
Mja, het echte roken is zéker niet gezond en als dit wel helpt... :D

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:05

Het gezondst is natuurlijk om frisse zeelucht in te ademen, en nicotine blijft natuurlijk ook giftig :Y) maar ik kan me niet voorstellen dat dit schadelijker is dan gewoon roken.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:38

Het is volgens mij gewoon waterdamp met een smaakje? (en vast nog een heleboel chemische zooi waar ik niet eens over na wil denken ;))

Ik zit vanmiddag/vanavond weer tussen de elektronische rokers. Gisteren bezoek gehad, en ook echt gewoon mensen die vooral elektronisch roken, maar hier toch allerlei smaakjes gingen uitproberen omdat je die wegwerpsigaretten in minder smaken hebt.

Gisteravond had hij nog maar 5 sigaretten rond 7 uur, normaal is dat "drama" vooral als er vrienden komen die ook roken. Maar hij wilde gewoon geen eens sigaretten gaan halen. Hij kan sigaretten roken door de e-smoker beter uitstellen, de behoefte wordt minder, maar hij verdwijnt er schijnbaar niet door (deels ook wilskracht denk ik?) Zelf rook ik niet, dus ik heb geen idee in hoeverre het "missen" is :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:27

Het is idd waterdamp met een smaakje en een iniminipercentage nicotine. Net zo slecht als nicotinekauwgum in mijn ogen. :)

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 21:53

Ik ben nog steeds super blij met mijn e-sigaret! Ik heb de Ego-C Twist met de G5 510 clearomizer erop. Die rookt echt geweldig! En dan heb ik nog de Vivi Nova met de Ego-C 1000 en die rookt ook goed. Maar de eerstgenoemde vind ik persoonlijk fijner. Maar de Vivi Nova had erg goede recensies op internet qua kwaliteit.
Wel had ik moeite om niet terug te grijpen naar de gewone sigaret toen ik gisteren alleen vanille smaak erin had. Miste toch die gore tabakssmaak :D

Serendip90: Welke liquid heb jij dan? Ik die van DK en die kost 6,50 euro per 30 ml. Ben dus wel benieuwd!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:35

Ik van Vape, maar die kosten 2,50 voor 10ml... Zijn dus iets duurder, maar wel veel keuze.... (Geen idee of DK ook veel keuze heeft? Maar moet er ook gewoon in kunnen lijkt mij?)

Wat schelen de prijzen trouwens :S als je af en toe op internet rondkijkt... van DK ook 10ml maar dan voor 7,50 :S Keertje googlen voordat je een smaak koopt, is dus verstandig :P

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 22:57

Ja, dat blijkt! Dekang (DK) heeft ook veel smaken!

Tabak:
Dunhil
Cuba-Cigar
Cigar Cubano
Marboro-USA-mix
Blend/DK tab
Desert/Camal
Pal-mal/Mall Blend
Ruyan
Turkisch-blend
Flue-cured-tobacco
DRM/Beat Blend
B*H Son/Gold&silver
Tobacco
Gold-Virginia

Fruit:
Banana
Blackberry
Apple
Mixed fruit
Litchi
Blueberry
Orange
Strawberry
Juicy-peach
Cherry
Pineapple

Overige smaken:
Fennel
Cinnamon
Licorice
Chocolate
Cappucino
Vanilla
R Bull/Toro Rouge
(strong)Mint
Menthol
Caramel

Allemaal 30 ml en € 6,50 http://www.e-cig4u.nl/dk-liquid-pg

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:19

Ze hebben ongeveer dezelfde smaken zo te zien :p (heb van Vape geen lijstje)

Maar DK is volgens mij ook gewoon PG (ja, net gezien :')) dus die zou ik eventueel ook gewoon kunnen gebruiken. (Je moet ook nog opletten want je hebt PG en VG, en VG is dikker dus kan niet voor alle modellen gebruikt worden...)

Maar nu twijfel ik weer hierdoor (het scheelt 1 euro per week ongeveer :S)

Onze Vape Liquid wordt voor u geproduceerd in Europa en voldoet aan alle binnen Europa geldende kwaliteitseisen.
De smaak van deze liquids is zachter en minder chemisch als van de in China geproduceerde liquids van Dekang of Hangsen.

Kwaliteitsnormen:
Vape liquid voldoet aan de volgende kwaliteitsnormen:
Geproduceerd volgens de PG-PH. Eur.IV and VG-PH.Eur.6 norm.
European MSDS SGS certification, European CE certification, RoHS certification, Germany LFGB and conform to GMP – Good Manufacturing Practice, ISO9001 and ISO13485.
In welke types e-sigaretten kan ik de Vape Liquid gebruiken?
De Vape Liquid is geschikt voor het gebruik in alle types en merken e-sigaretten.
De liquid is in verschillende smaken, maar ook in verschillende nicotine sterktes leverbaar.
Een flesje bevat 10ml. liquid. Dit staat ongeveer gelijk aan het roken van 80 sigaretten.

Ik hou het denk ik gewoon bij Vape... Service is er goed, smaaktjes lust ie zeker (want er zit echt een verschil tussen aardbei van de kant en klare en die van Vape...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:25

Ik zit ook steeds vaker te kijken naar zo'n e-sigaret...maar ik vind het allemaal nog knap ingewikkeld :D Starterkits, atomizers, clearomizers, ik heb geen idee wat het allemaal inhoudt. Ik rook menthol en zou graag iets willen wat daarbij in de buurt komt. Hebben jullie tips?

Ik zie dat in die starterkits 2 van die e-sigaretten zitten, waarom is dat?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:34

Geen idee... omdat je tijdens het opladen niet kunt roken en je die 2 uur opladen niet zonder nicotine kunt? :+

Het is wel handig hoor, je kan zo ook 1 met smaak x doen, andere met smaak y... Je hebt zo altijd een "reserve".

Het werkt best makkelijk uiteindelijk. Er zit gewoon een handleiding bij en ik heb dan de ego-Ceros, maar als ik het zelfs snap :') (het liquidje openmaken was het lastigste :') stom kinderslot wat niet wilde meewerken :'))