En toen moest ik écht op dieet... | eetbuien & medicatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 17:29

Zou je dan niet eens een tijdje proberen te stoppen na die 5 happen? Thuis uitleggen waar je mee bezig bent (namelijk je verzadigingsgevoel normaliseren)...

Hier gaat het nu weer even minder. Hele dag goed, maar nu: PEPERNOTEN |o

Ik heb wel afgesproken dat ik moet gaan boksen vanavond. Het moet er weer van komen.
Ben wel bang voor alle vragen die ik ga krijgen omdat ik al weken niet geweest ben.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:38

@ Arabelle: jij ook veel sterkte!

Bedankt voor je steun.

Safiera

Re: En toen moest ik écht op dieet... | eetbuien & medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 11:14

Ik had al last van de medicatie maandagavond tijdens het sporten (waarschijnlijk hogere spiegel door vocht verliezen en te weinig drinken van te voren).
Maar nu... al twee dagen verschrikkelijke spierpijn! Nog nooit zo erg gehad, en hoewel de dokter zegt dat het waarschijnlijk niets meer met de medicatie te maken heeft, heb ik het idee van wel.

Pff, dit is niet leuk. Ik kan me amper bewegen. Paarden voeren duurt twee keer zo lang als normaal.
AUW :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:38

Zorg dan voor een langere warming up en cooling down Safiera.
Kleed je na het sporten extra dik aan ook al heb je het idee dat je dan smelt, kou vatten na het sporten veroorzaakt nog eens dubbel zoveel spierpijn.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 12:47

Dank voor de tips, zal er volgende keer aan denken!

Ik draag wel al twee dagen een extra trui, maar komt ook doordat ik het zou koud heb (ook bijwerking).

Misschien dat het nu wel zo erg is omdat ik eerder gestopt ben. Ben toen wel blijven lopen maar toch flink afgekoeld.

Denk je dat het nu goed zou zijn om een stukje te gaan joggen? Ik kan me maar moeilijk bewegen, maar weet wel dat rustige training helpt bij herstel. Dat klopt toch?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:48

Safiera schreef:
Zou je dan niet eens een tijdje proberen te stoppen na die 5 happen? Thuis uitleggen waar je mee bezig bent (namelijk je verzadigingsgevoel normaliseren)...

Hier gaat het nu weer even minder. Hele dag goed, maar nu: PEPERNOTEN |o

Ik heb wel afgesproken dat ik moet gaan boksen vanavond. Het moet er weer van komen.
Ben wel bang voor alle vragen die ik ga krijgen omdat ik al weken niet geweest ben.

Ik hoef ondertussen niks meer uit te leggen, woon niet meer thuis. het zit er alleen wel echt ingebakken :P.
Kan me ook niet voorstellen dat ik verzadigd ben na die 5 happen.. Dat is echt minimaal. maar nooit echt geprobeerd echt op dat moment te stoppen. (zo zonde van mijn bordje eten :') ) Ben ondertussen wel bezig mijn maaltijden naar een normale hoeveelheid te brengen. En geen snoep in huis halen scheelt bij mij ene hele hoop :P.

Boksen is wel ene erg leuk hobby/sport hierin ! Erg intensief, gaf mij altijd erg veel positieve energie :D hoe kapot ik ook was na de trainingen..

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:51

Safiera wat goede beweging of cooling down voor jou is ligt er aan wat je normaal met sport doet.

Renee16: Wat je kunt doen als je moeilijkheden hebt met hoeveelheden en gewoon graag eet is je bord met avond eten gewoon lekker vol te gooien met groente. Desnoods 2 verschillende groenten, zoveel als je wilt. Al eet je elke avond 3 borden vol met groente naast een stukje vlees en koolhydraten, niets mis mee en amper calorieen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:01

Als nieuwe meelezer,
meld ik me ook even, en kijk nu schuldig naar de net-gekochte bus pringles,
en het frietje wat ik zo met mijn ouders ga verorberen.... -O-

Ikzelf ben vrijwel altijd moe, behalve met paardrijden, dan heb ik er echt zin in,
maar de hele dag zitten, en reizen eist zijn tol kwa energielevel.
ik ben te zwaar, maar niet veel te zwaar.

Ik heb astma, waardoor ik minder snel een intensieve sport kan doen.
en een moeder die constant aan mijn hoofd zeurt dat ik te dik ben ( en zie eens, het helpt niet :') )
ik heb het geld ervoor om het te kopen en doe het dus ook.

dus ook hier, motivatietekort, energietekort, en astma -.-

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 18:20

Raponsje schreef:
Safiera wat goede beweging of cooling down voor jou is ligt er aan wat je normaal met sport doet.

Ik ben net terug van een trainingsrondje rennen. Heb rustig aan gedaan, half uurtje gedraafd, een flink stuk in- en uitgelopen en tussendoor rek en strekoefeningen.

Wel last van de spierpijn, maar toen ik eenmaal goed warm was ging het aardig.
'Normaal' sport ik door zo'n 3x pw een half uur te rennen. Daarnaast ging ik 1 of 2 keer per week boksen. Dat laatste was er echter niet van gekomen doordat ik een terugval had. Paar weken niet gedaan dus. En nu zit ik met heel erg spierpijn. En ik geef de medicatie (deels) de schuld :o

Eten gaat vandaag ook redelijk: geen eetbui gehad en fruit gepakt. Wel nog te grote porties met de maaltijden. Kan niet alles in hebben in een keer. Vandaag geeft in ieder geval weer wat vertrouwen om door te gaan. Voel me lekker na het rennen.

@deviltjh:
Andere dingen kopen :) Niet met honger naar de winkel en zo. Je kent de tips vast maar het werkt voor een deel echt wel. Alles is beter dan chips. Snoeptomaatjes zijn lekker, worteltjes, paprika, komkommer :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:50

@Safiera, ik heb de pringles nog niet aangeraakt, kijken of ik ze kan bewaren tot het vriendenbezoek zaterdag, maar ben er bang voor :')

volgende probleem: ik lust geen tomaat, geen paprika, en ik kijk net in de koelkast, leuk -O- verschrompelde wortels woeejjj...

morgen maar eens mam aankijken voor een berg wortelen :)
Heb zojuist ook met mam afgesproken te wandelen, ze gaat zelf met een vriendin meedoen aan de 4daagse, iets wat ik vorig jaar ook geprobeerd heb, maar er toen achter gekomen dat ik door een afwijking in mijn voeten niet langer kon dan 8/9 uur. dus ik doe met haar de 2-uurs oefeningen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:00

Dit topic is er een beetje tussendoor geschoten door een miscommunicatie tussen mij en chocobroodje, maar voor alles wat met afvallen te maken heeft hebben we een centraal topic: [MW] [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Hier dus alsnog een slotje.