ShauniBef schreef:Niet proberen maar doen!
Wat heb je te verliezen...?
Helemaal niets
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Morrow_Less schreef:Maar zouden er wel mensen op af komen, je kent elkaar toch niet ?
" Was geen probleem en sindsdien vragen ze mij ook áltijd mee voor feestjes, etentjes, etc!
Stinkmodder schreef:Wat vervelend dat je je zo alleen voelt, ik herken het wel van 'vroeger'. Wat ik heb geleerd is dat vrienden niet op jou af komen stappen. Jíj moet de stoute schoenen aantrekken en op mensen afstappen, dingen met ze gaan ondernemen. Uiteindelijk word je dan vanzelf terug gevraagd.
Voorbeeld: mijn vriend heeft een vriendengroep waarvan de vriendinnetjes ook altijd samen dingen doen, maar ik viel daar buiten (woonde 30 km verderop, zij kenden elkaar al). Met oud en nieuw had ik een keer niks te doen en ik wist dat een groot deel van die groep bij elkaar kwam (mijn vriend niet). Heb gewoon een van de meiden gesmst: "Ik hoorde dat jullie het vanavond bij jou uit gaan zitten, goed dat ik ook wijntjes kom drinken?" Was geen probleem en sindsdien vragen ze mij ook áltijd mee voor feestjes, etentjes, etc!
Je moet jezelf er dus echt tussenmengen. In het begin is dat heel moeilijk, maar ik merk dat het nu steeds makkelijker gaat en heb nu echt veel toffe vrienden
xNicolx schreef:Morrow_Less schreef:Maar zouden er wel mensen op af komen, je kent elkaar toch niet ?
Elkaar niet kennen? Ja goh, voordat bevriend met iemand raakt ken je elkaar niet nee. Om vrienden te maken moet je elkaar leren kennen.
Sorry maar ik vind dit een beetje een zeur topic... overal heb je een 'ja maar' op.
Bv dat je bij bepaalde mensen alleen mensen van 30 tegen komt, ja so what? Ik heb als 21 jarige ook vriendinnen van 30+, lekker belangrijk!

Morrow_Less schreef:Heb net mijn klasgenoten geholpen door mijn oude labo verslagen op facebook te zetten als voorbeeld.
Zou dat helpen ?
xNicolx schreef:Morrow_Less schreef:Maar zouden er wel mensen op af komen, je kent elkaar toch niet ?
Elkaar niet kennen? Ja goh, voordat bevriend met iemand raakt ken je elkaar niet nee. Om vrienden te maken moet je elkaar leren kennen.
Sorry maar ik vind dit een beetje een zeur topic... overal heb je een 'ja maar' op.
Bv dat je bij bepaalde mensen alleen mensen van 30 tegen komt, ja so what? Ik heb als 21 jarige ook vriendinnen van 30+, lekker belangrijk!

Morrow_Less schreef:Vandaag even mijn stoute schoenen aangetrokken.
Ik vond het ontzettend moeilijk maar heb toch doorgezet. Ipv op de laatste bank te zitten alleen heb ik me op de voorlaatste bank gezet. Na wat gediscuteer kwam er toch een jongen naast me zitten. Door het gerommel van 'maar ik wil daar niet zitten' voelde ik me slecht en mijn lip begon wel stillentjes te beven. Ze hebben me al beoordeeld zonder ze me kenden.
Achja toch aan de praat geraakt door over een oefening te praten en toen ben ik samen met hem naar het station gewandeld.
Zou die blijven tegen me praten ?

....
.....