Steeds een hongergevoel...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 18:18

mymy schreef:
Je hebt ook van die meeneem bakjes yoghurt met muesli of danoontjes ofzo
mischien kun je zoiets eten in de pauze? of iets van sultana. of een zakje noten mix maar net wat je lekker vind/zin in hebt natuurlijk ;)

Maar het vult dus beter wat ik zei? ( die combi)

ik denk het wel ! of anders had mijn maag niet zo'n honger vandaag :D

sultana, dat zijn toch ook koeken?

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:25

Probeer eens veel vet en eiwitten te eten, dus:
-bij je ontbijt Griekse Yoghurt of volle kwark met noten, lijnzaad en tarwevlokken
- neem een paar gekookte eieren mee naar school voor tussendoor
-eet veel noten (niet gezouten, zonder cashew)
- gehaktballetjes, gebakken eieren met spek, bifiworstjes, stukken kaas.

ga minder brood/koeken eten en bewaar het fruit voor een moment op de dag, samen met bijv het avondeten en je aardappelen.

van vetten en eiwitten zit je erg snel vol, en van boterhammen krijg je snel weer honger door de suikerpiek. Ook van koeken, ontbijtkoek etc krijg je snel weer trek.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 18:29

Fransje_70 schreef:
-bij je ontbijt Griekse Yoghurt of volle kwark met noten, lijnzaad en tarwevlokken

ga minder brood/koeken eten en bewaar het fruit voor een moment op de dag, samen met bijv het avondeten en je aardappelen.

van vetten en eiwitten zit je erg snel vol, en van boterhammen krijg je snel weer honger door de suikerpiek. Ook van koeken, ontbijtkoek etc krijg je snel weer trek.

noten kan ik welk proberen ;)

Pam87

Re: Steeds een hongergevoel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:38

Een meisje van die leeftijd moet echt niet mindere met (volkoren) brood hoor.. wat een onzin.
Vind heel jou post geen goed advies voor een 14 jarig kind! die mogen echt wel koeken en voldoende brood. NAAST de extra's tegen honger.

Heel vet gaan om die reden eten lijkt me ook niet echt handig.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 18:45

mymy schreef:
Een meisje van die leeftijd moet echt niet mindere met (volkoren) brood hoor.. wat een onzin.
Vind heel jou post geen goed advies voor een 14 jarig kind! die mogen echt wel koeken en voldoende brood. NAAST de extra's tegen honger.

Heel vet gaan om die reden eten lijkt me ook niet echt handig.

heb je het nu tegen mij ? ;(

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:15

Nee hoor, het gaat over mijn post ;-)
Maar ik zeg niet dat je geen brood moet eten, maar van alleen brood krijg je veel sneller een hongergevoel. Vet eten = hier niet friet, kroketten, chips en koeken, (met smaakversterkers en emulgatoren) maar melkproducten waar het vet niet vanaf is geroomd. Dus zo slecht is het niet hoor. Als je een paar boterhammen eet samen met een bak Griekse Yoghurt krijg je minder snel weer honger, en daar gaat het TS volgens mij om, dat ze zoekt naar manieren om niet de hele tijd met een hongergevoel te zitten.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:33

Fransje_70 schreef:

Gehaktballen, gebakken eieren met spek, bifiworst, stukken kaas... het lijkt me niet de bedoeling dat TS haar hart binnen kort in een vet zwembad ligt.

Onbewerkte cashew noten zijn trouwens juist goed voor je,

Wat een onzin ook over dat brood.

Niet naar luisteren TS.

Volkorenbrood zeker niet minderen, blijf gezond eten en zorg dat je lichaam voldoende binnen krijgt.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:15

Het gaat niet om hele stukken kaas naar binnen te werken maar kleine tussendoortjes die je honger wel stillen ipv zoete yoghurtdrankjes met slechte zoetstoffen en ongezonde koeken zoals Sultana's die hier worden geadviseerd.
Je kan natuurlijk alles overdrijven (het hart ligt hiervan niet in een vet zwembad hoor broehaha).
Maar luister naar Raponsje die geeft namelijk geen advies over hoe je je hongergevoel moet zien te stillen (TS eet nl al gezond en ze krijgt voldoende binnen, maar ze houdt maar zo'n hongergevoel, daar gaat het hier over en daar reageer ik op).

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:25

Wat is er ongezond aan een pakje sultana??
Zoetstoffen zie ik niemand zeggen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:28

Luister maar niet naar Raponsje, die is toch alleen maar voedingsdeskundige en dietiste, die weet er niks vanaf joh.

Fransje je geeft verkeerd advies en daar heeft TS niets aan.
Ik heb op de eerste pagina's TS al advies gegeven en een zelfgemaakte smoothie is helemaal geen zoet yogurt drankje met suiker.

Mymy: In Sultana zit veel suiker. Je kunt beter een banaan eten bijvoorbeeld.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:46

Gewoon weer ouderwets gaan eten.
Ontbijt, brinta, of een goede boterham
10 uur, een dubbele boterham.
12 uur, de standaard warme hap, aardappelen, groente en vlees.
16 uur, koppie thee met een paar maria kaakjes.
18 uur, brood maaltijd.
20 uur, koffie met een koekje.

En om 23 uur naar bed en lekker slapen.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:18

10 uur pas? Wat een lekker leven heb je :P

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:24

Alleen een banaan eten lijkt me ook niet genoeg maar goed de meninge zijn erover verdeelt wat wel/niet gezond is. In mijn ogen past een sultana prima in haar lijst.

Th0mas een zin erboven staat het ontbijt :P ( las ik eerst ook verkeerd )

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:31

Ariebren schreef:
18 uur, brood maaltijd.

ik kan op school niet warm eten :(
als je koffie drinkt kan je niet slapen en ik lig rond 21.30 al te maffen :P

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:33

dus bananen, yoghurt en sultana raden jullie aan?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:38

TrIjNiE__ schreef:
Ariebren schreef:
18 uur, brood maaltijd.

ik kan op school niet warm eten :(
als je koffie drinkt kan je niet slapen en ik lig rond 21.30 al te maffen :P

Koffie kan je natuurlijk vervangen door thee. (zonder suiker)
!2 uur en 18.00 uur kan je wisselen.

En het ontbijt is natuurlijk in de ochtend voor de grote reis naar school.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:41

Heb niet heel deze topic doorgelezen, maar heb daar zelf ook veel last van gehad. Wat ik nu doe is veel pepermuntjes en kauwgom eten, die smaak vult goed en dit kun je tijdens de les gewoon wel eten.. Ik krijg er tenminste nooit problemen mee. Kauwgom is natuurlijk eigenlijk verboden, maar als je het nou heel onopvallend eet... :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:41

oh wauw zo herkenbaar.
ik ontbijt 4 boterhammen en 2 droge crackers :o fiets wel erg snel, 11 km in 30 min dus daar gaat het ook al door op. Pak ik meestal in het 2e uur 2 sultana's (en dan niet 2 pakjes maar echt 2 ) en het 3e uur wel 1 pakje. in de pauze 2 boterhammen en in de volgende pauze ook weer 2 en dan soms nog 2 koekjes als ik het 8e uur heb.
Maar ik heb ook veel last van het gevoel dat ik honger heb. mijn buik heeeft igg nog nooit gerammelt in de klas(zal ook wel komen doordat ik gewoon eet inde les haha) maar gewoon een heel leeg gevoel en geen trek.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:43

Wat ik wel eens doe; ik maak de avond tevoren een smoothie. Dus banaan, mango en bv een peer erin, aanvullen met wat sinaasappelsap en/of yoghurt, in zo'n mixer tot smoothie husselen en de volgende dag in een flesje mee naar school. Yumyum! Gezond, vult goed.

Bananen en yoghurt vullen idd goed, en sultana's vind ik persoonlijk niet zo heel erg vullend, ik vind dan van die Time-out koeken lekkerder (of een stuk ontbijtkoek! 2 plakjes, boter ertussen, plastic zakje erom en voila!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:46

Ik ken het. Ik ben nu 22, en heb het nog steeds. Snelle verbranding denk ik.. Ik weet niet wat je er tegen moet doen dus ik lees even mee :o

Wat ik soms wel doe tegen je heel slap voelen is 2 druivensuikertjes nemen. Dat helpt dan wel even.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 19:38

Iemand nog tips? De examens komen eraan... :D

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:44

Ik kan het echt ontzettend aanraden om te proberen in verhouding wat meer eiwitten te eten in plaats van koolhydraten. Je hoeft heus niet te stoppen met brood en aardappelen, maar probeer het altijd te combineren met iets van eiwitten, en vermijd de hier veel genoemde 'koeken'; die zorgen voor een suikerpiek, maar brengen het hongergevoel juist terug. Als je eiwitten eet, dan blijft dat gevoel langer weg.

Dus combineer je brood met eiwitten (bijv. kipfilet erop, of pindakaas maar dat lustte je niet?) en noten kunnen ook helpen als tussendoortje (wel ongezouten dan). Eieren zijn ook prima, bijv. gekookt. Sinds ik dit doe heb ik er echt een stuk minder last van, boterhammen, aardappelen of koeken lijken logisch maar ze brengen echt dat hongergevoel eerder terug :j

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 19:53

Hanmar schreef:
Ik kan het echt ontzettend aanraden om te proberen in verhouding wat meer eiwitten te eten in plaats van koolhydraten. Je hoeft heus niet te stoppen met brood en aardappelen, maar probeer het altijd te combineren met iets van eiwitten, en vermijd de hier veel genoemde 'koeken'; die zorgen voor een suikerpiek, maar brengen het hongergevoel juist terug. Als je eiwitten eet, dan blijft dat gevoel langer weg.

Dus combineer je brood met eiwitten (bijv. kipfilet erop, of pindakaas maar dat lustte je niet?) en noten kunnen ook helpen als tussendoortje (wel ongezouten dan). Eieren zijn ook prima, bijv. gekookt. Sinds ik dit doe heb ik er echt een stuk minder last van, boterhammen, aardappelen of koeken lijken logisch maar ze brengen echt dat hongergevoel eerder terug :j

Noten heb ik geprobeerd, maar welke zijn het beste? Ik lust nl niet alle noten :P
Pindakaas, bwèèk! Haha ! Ei neem ik ook af en toe mee, dat helpt idd heel goed !

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:56

Amandelen schijnen heel goede eiwit:koolhydraat ratio te hebben, maar daar moet je wel van houden :+ De meesten zijn opzich prima, natuurlijk niet met bakken te gelijk :P Maar niet gezouten, teveel zout is ook weer niet goed voor je. 't Is wel ingewikkeld, zeker als je 'afwijkt' van het standaard-Nederlandse eetpatroon, maar in verhouding eten wij meer koolhydraten en minder eiwitten dan wenselijk :j

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 20:01

Hanmar schreef:
Amandelen schijnen heel goede eiwit:koolhydraat ratio te hebben, maar daar moet je wel van houden :+ De meesten zijn opzich prima, natuurlijk niet met bakken te gelijk :P Maar niet gezouten, teveel zout is ook weer niet goed voor je. 't Is wel ingewikkeld, zeker als je 'afwijkt' van het standaard-Nederlandse eetpatroon, maar in verhouding eten wij meer koolhydraten en minder eiwitten dan wenselijk :j

Wihiii ! Ik ben gek op amandelen ! :9