Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

murness schreef:Een jaar of 15 geleden was er een reclame over vlooiendruppels.
Weeeeg met vlooien, van die vieze nare beesten![]()
Dat heeft maanden in mijn hoofd gezeten (ik ken het nu nog, dus is het toch weer ergens blijven hangen). Niet te doen joh.
Het zijn gelukkig niet alleen vervelende liedjes die blijven hangen. Heb al een dag of twee "killing me softly" van The Fugees in mijn hoofd. Dat gaat dan nog, haha
.
Alleen meestal zijn het de liedjes die ik vreselijk vind die dan de hele tijd blijven hangen...zo irritant
laetitia schreef:Even een serieuze post tussendoor:
Ik heb hier heel veel last gehad toen ik een burnout had/overspannen was. Mijn psychiater vertelde me toen dat het kwam door mijn oververmoeide hersenen, ze konden de informatiestromen niet meer aan. Ik werd er echt letterlijk gek van, continu hetzelfde liedje en ook vaak hetzelfde zinnetje uit dat liedje door mijn hoofd. Ik stond ermee op en ik ging ermee naar bed. Het heeft zo'n 3/4 jaar geduurd, toen ik eenmaal weer 'beter' was is het ook geleidelijk over gegaan, nu heb ik hier geen last meer van.
Je schrijft dat het erger wordt als je gestressd bent, dat is dus een signaal van je hersenen. Luister daarnaar. Neem jezelf in acht en zorg dat je het wat rustiger aan doet.
. stoer schreef:Ohh geniaal dit topic, echt zoooo herkenbaar
Wel jammer hoor, weeeeeg met vlooien, van die vieze, nare beestjes, met die kriebel en dieeee jeuk!!!
Verdorie, jullie helpen me wel weer herinneren aan al die verschrikkelijke ik blijf in je hoofd hangen deuntjes
dat carnaval festival is ook echt verschrikkelijk..
Ik ben een drama met dingen onthouden, maar zet de radio aan en ik kan elk liedje meezingen..
Bij mij blijft ook vaak hangen wat ik al laatste hoor, mijn zoontje van 4 kijkt nu de wereld is mooi, dus zit nu soms hele dagen met mega mindy en ti ta tovenaar in mijn hoofd
Leuk om te zien dat er blijkbaar veel meer mensen zijn met deze tik..
Ik neurie nog in mijn bed, tot grote irritatie van vriendlief soms haha
van de zomer heel de dag het riedeltje van Ravelijn en 's avonds Aquanura (alle Efteling deuntjes achter elkaar). Wat een feestje
murness schreef:En bedankt voor het vervolg van het vlooienlied![]()
Weet je wat erg is? Wij wonen op hoor-afstand van de Eftelingvan de zomer heel de dag het riedeltje van Ravelijn en 's avonds Aquanura (alle Efteling deuntjes achter elkaar). Wat een feestje
Efteling
laetitia schreef:Even een serieuze post tussendoor:
Ik heb hier heel veel last gehad toen ik een burnout had/overspannen was. Mijn psychiater vertelde me toen dat het kwam door mijn oververmoeide hersenen, ze konden de informatiestromen niet meer aan. Ik werd er echt letterlijk gek van, continu hetzelfde liedje en ook vaak hetzelfde zinnetje uit dat liedje door mijn hoofd. Ik stond ermee op en ik ging ermee naar bed. Het heeft zo'n 3/4 jaar geduurd, toen ik eenmaal weer 'beter' was is het ook geleidelijk over gegaan, nu heb ik hier geen last meer van.
Je schrijft dat het erger wordt als je gestressd bent, dat is dus een signaal van je hersenen. Luister daarnaar. Neem jezelf in acht en zorg dat je het wat rustiger aan doet.
Gelukkig kan ik me dan nog wel gewoon goed concentreren.
Ik wou dat ik wat ik studeerde net zo goed kon onthouden als songteksten.
Ken echt zoveel songteksten, ook nummers die ik jaren niet gehoord heb kan ik nog woord voor woord meezingen. 
) en dat dan het liedje uit je hoofd zou verdwijnen. Zie ook Wikipedia:
IMJ schreef:Ik lees hier allemaal mensen die liedjes in hun hoofd hebben zoals iedereen wel is heeft.
Maar dat is toch anders dan TS bedoeld volgens mij, en als ik TS goed begrijp is het best zelldzaam hoor.
Het ècht horen van muziek en je afvragen waar het vandaan komt kan daadwerkelijk een medische aandoening zijn. Vaak denken mensen in eerste instantie dat iemand in de straat, of de buren, de radio hard aan heeft. Op een gegeven moment wordt ontdekt dat ze het overal en altijd horen, en dat het niets te maken heeft met muziek van buitenaf.
Het brein kan het veroorzaken als je een poosje wat minder hoort (bij jou mgl door verkoudheid?). Of zoals bij Laetizia als gevolg van stress..
Google is op muziekale hallucinaties?