Altijd liedjes horen in je hoofd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Altijd liedjes horen in je hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:30

De nummers van guus meeuwis net net mijn ma in de auto gezeten.
Het dondert en het bliksemt en het regent meters bier het is weer pompen of verzuipen dat is de enige manier.
Die krijg ik de komende week mijn hoofd niet uit

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:38

Even een serieuze post tussendoor:

Ik heb hier heel veel last gehad toen ik een burnout had/overspannen was. Mijn psychiater vertelde me toen dat het kwam door mijn oververmoeide hersenen, ze konden de informatiestromen niet meer aan. Ik werd er echt letterlijk gek van, continu hetzelfde liedje en ook vaak hetzelfde zinnetje uit dat liedje door mijn hoofd. Ik stond ermee op en ik ging ermee naar bed. Het heeft zo'n 3/4 jaar geduurd, toen ik eenmaal weer 'beter' was is het ook geleidelijk over gegaan, nu heb ik hier geen last meer van.

Je schrijft dat het erger wordt als je gestressd bent, dat is dus een signaal van je hersenen. Luister daarnaar. Neem jezelf in acht en zorg dat je het wat rustiger aan doet.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:39

ja ik heb dat ook altijd!
vaak vind ik het niet erg, maar af en toe wordt je er helemaal gek van, zeker als ik dan de tekst niet ken en dus een zinnetje zich steeds maar blijft herhalen :')
Kan ook echt ontzettend boos worden op mijn broertje als hij weer eens een irritant liedje aan het zingen is, want vervolgens heb ik dat weer de hele tijd in mijn hoofd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:44

Ik heb precies hetzelfde,het is bij mij het ergste onder proefwerken,ik kan kan me dan alleen nog maar concentreren op het liedje,echt vreselijk irritant. :')

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:03

Ohh geniaal dit topic, echt zoooo herkenbaar

Wel jammer hoor, weeeeeg met vlooien, van die vieze, nare beestjes, met die kriebel en dieeee jeuk!!!
Verdorie, jullie helpen me wel weer herinneren aan al die verschrikkelijke ik blijf in je hoofd hangen deuntjes
dat carnaval festival is ook echt verschrikkelijk..

Ik ben een drama met dingen onthouden, maar zet de radio aan en ik kan elk liedje meezingen..
Bij mij blijft ook vaak hangen wat ik al laatste hoor, mijn zoontje van 4 kijkt nu de wereld is mooi, dus zit nu soms hele dagen met mega mindy en ti ta tovenaar in mijn hoofd :j

Leuk om te zien dat er blijkbaar veel meer mensen zijn met deze tik..
Ik neurie nog in mijn bed, tot grote irritatie van vriendlief soms haha

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:09

murness schreef:
Een jaar of 15 geleden was er een reclame over vlooiendruppels.

Weeeeg met vlooien, van die vieze nare beesten -:(-

Dat heeft maanden in mijn hoofd gezeten (ik ken het nu nog, dus is het toch weer ergens blijven hangen). Niet te doen joh.

Het zijn gelukkig niet alleen vervelende liedjes die blijven hangen. Heb al een dag of twee "killing me softly" van The Fugees in mijn hoofd. Dat gaat dan nog, haha

Haha! Die ken ik ook nog. Toen was ik dus ongeveer 10 :+.

Ik ben mijn tentamen aan het leren en heb op de achtergrond in mijn hoofd de hele tijd: "how do I get you alone! How so I get you alone! Tonight... Blablablabla on my own :')

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:15

oh dat heb ik ook := Alleen meestal zijn het de liedjes die ik vreselijk vind die dan de hele tijd blijven hangen...zo irritant :')

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 15:18

laetitia schreef:

Ik heb hier heel veel last gehad toen ik een burnout had/overspannen was. Mijn psychiater vertelde me toen dat het kwam door mijn oververmoeide hersenen, ze konden de informatiestromen niet meer aan. Ik werd er echt letterlijk gek van, continu hetzelfde liedje en ook vaak hetzelfde zinnetje uit dat liedje door mijn hoofd. Ik stond ermee op en ik ging ermee naar bed. Het heeft zo'n 3/4 jaar geduurd, toen ik eenmaal weer 'beter' was is het ook geleidelijk over gegaan, nu heb ik hier geen last meer van.

Je schrijft dat het erger wordt als je gestressd bent, dat is dus een signaal van je hersenen. Luister daarnaar. Neem jezelf in acht en zorg dat je het wat rustiger aan doet.

Soms heb ik dus ook het idee dat ik er gewoon 'gek' van wordt, het wordt dan zo erg, en wat ik ook doe om het te verminderen; het maakt het alleen maar erger. Ik probeer het dus voorlopig maar even te negeren, misschien gaat het dan langzaamaan weg. Hardlopen, flink fietsen; het wordt juist erger.
Yoga geprobeerd een paar jaar geleden..maar daar is het zó stil dat ik de liedjes dus juist nog
steeds hoor... heel irritant!

Vandaag nog steeds "Ssos ssos SOS" van Rihanna in mijn hoofd.. grrr.. vreselijk!
Ben benieuwd of dit liedje het dagen volhoudt, weken of hopelijk nog maar een paar uur.

Wel leuk om te horen bij de rest dat meer mensen liedjes horen, misschien minder erg, maar
wel goed om te lezen! Straks komen de kerstliedjes weer...haha!

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:23

Ik heb ook altijd gedacht dat het kwam door oververmoeidheid of iets in die richting. Mijn hersenen vinden gewoon geen rust. Ik kan naast het horen van liedjes ook tegen mezelf praten in mijn hoofd zonder dat ik echt door heb waar ik het over heb :+.
Bij mij hangt het echt van het moment af. Soms is het heel erg, soms een stuk minder vervelend. Maar het is inderdaad vermoeiend he!

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:34

stoer schreef:
Ohh geniaal dit topic, echt zoooo herkenbaar

Wel jammer hoor, weeeeeg met vlooien, van die vieze, nare beestjes, met die kriebel en dieeee jeuk!!!
Verdorie, jullie helpen me wel weer herinneren aan al die verschrikkelijke ik blijf in je hoofd hangen deuntjes
dat carnaval festival is ook echt verschrikkelijk..

Ik ben een drama met dingen onthouden, maar zet de radio aan en ik kan elk liedje meezingen..
Bij mij blijft ook vaak hangen wat ik al laatste hoor, mijn zoontje van 4 kijkt nu de wereld is mooi, dus zit nu soms hele dagen met mega mindy en ti ta tovenaar in mijn hoofd :j

Leuk om te zien dat er blijkbaar veel meer mensen zijn met deze tik..
Ik neurie nog in mijn bed, tot grote irritatie van vriendlief soms haha

En bedankt voor het vervolg van het vlooienlied -O-

Weet je wat erg is? Wij wonen op hoor-afstand van de Efteling :') van de zomer heel de dag het riedeltje van Ravelijn en 's avonds Aquanura (alle Efteling deuntjes achter elkaar). Wat een feestje %)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:43

Heel herkenbaar!
Heb standaard t laatste liedje dat ik op de radio of tv heb gehoord in mn hoofd.
Erg vind ik als t n jingle is of een tune zonder tekst.
Efteling is ook killing!
Net als ik heb je voor t eerst ontmoet tada daar aan die waterkant, pfff kan eindeloos door gaan.

Ik heb me er ooit eens in verdiept en dit weet ik nog:

Het kan idd een signaal van de hersenen zijn dat ze te druk zijn. Tijd voor beetje rust dus...

Daarnaast is het deel van je muziekgeheugen het plekje dat t laatst word aangetast door schade zoals bijvoorbeeld dementie.
Daarom kunnen mensen die volledig dement zijn, vaak nog liedjes uit hun jeugd letterlijk meezingen.

:)

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:45

murness schreef:
En bedankt voor het vervolg van het vlooienlied -O-

Weet je wat erg is? Wij wonen op hoor-afstand van de Efteling :') van de zomer heel de dag het riedeltje van Ravelijn en 's avonds Aquanura (alle Efteling deuntjes achter elkaar). Wat een feestje %)

:oo Efteling <3
Die nummers blijven ook dagen in mijn hoofd hangen (misschien wel weken).
Ik ben echt zo gek op de Efteling, maar ik kan me voorstellen dat het enorm gaat vervelen en irriteren als je het dagelijks hoort. Ik kom er te weinig, woon er te ver vandaan. -O-

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:50

Ik kom er zelden, maar hoor het iedere dag, haha

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:27

laetitia schreef:

Vandaar dat ik altijd tijdens het maken van examens heel de tijd met hetzelfde liedje in mijn hoofd zit, tot ik klaar ben met het examen. :D Gelukkig kan ik me dan nog wel gewoon goed concentreren.

Ik heb trouwens elke dag wel één of meerdere liedje(s) in mijn hoofd, al is het niet constant aanwezig.

Ik las hierboven nog iets over 'muziekgeheugen', volgens mij is mijn muziekgeheugen zeer uitgebreid. :+ Ik wou dat ik wat ik studeerde net zo goed kon onthouden als songteksten. :') Ken echt zoveel songteksten, ook nummers die ik jaren niet gehoord heb kan ik nog woord voor woord meezingen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:48

Laetitia, dat wist ik niet. Bedankt voor de tip!
Ik heb ooit eens gehoord dat als een bepaald liedje blijft hangen dat je dan het hele lied uit moet zingen (en dus niet het refrein 10.000x herhalen 8)7 ) en dat dan het liedje uit je hoofd zou verdwijnen. Zie ook Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oorwurm_(muziek)

xannemiekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:27

Ik heb meestal vage liedjes in me hoofd: van "Daar word aan de deur geklopt hard geklopt zagt geklopt".
of die van de kruidvat: Steeds verassend altijd voordelig!! *\%/*

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:36

Oef heel herkenbaar! Vond het zo raar dat ik er geen aandacht aan besteedde. Maar ik ben niet de enige kennelijk :D

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:33

xannemiekjuh schreef:
Ik heb meestal vage liedjes in me hoofd: van "Daar word aan de deur geklopt hard geklopt zagt geklopt".
of die van de kruidvat: Steeds verassend altijd voordelig!! *\%/*

Die van kruidvat heb ik ook gehad, heul irritant
:)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:31

Ik heb dat ook. Soms gaan ze zo hard dat je niet meer fatsoenlijk kunt nadenken. En je kunt het niet uitzetten. Meestal hetzelfde liedje dat dan steeds blijft herhalen.
Laatst was het wel gemakkelijk. Zat een paar uur in de auto en had mijn koptelefoon thuis laten liggen. Maar ik heb gewoon al mijn favoriete nummers achter mekaar in mijn hoofd afgespeeld. Handig toch? :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:48

Ik heb een stem en een liedje. Als ik iets bedenk moet ik het opschrijven om het kwijt te raken,heel vervelend.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:55

Ik lees hier allemaal mensen die liedjes in hun hoofd hebben zoals iedereen wel is heeft.
Maar dat is toch anders dan TS bedoeld volgens mij, en als ik TS goed begrijp is het best zelldzaam hoor.

Het ècht horen van muziek en je afvragen waar het vandaan komt kan daadwerkelijk een medische aandoening zijn. Vaak denken mensen in eerste instantie dat iemand in de straat, of de buren, de radio hard aan heeft. Op een gegeven moment wordt ontdekt dat ze het overal en altijd horen, en dat het niets te maken heeft met muziek van buitenaf.
Het brein kan het veroorzaken als je een poosje wat minder hoort (bij jou mgl door verkoudheid?). Of zoals bij Laetizia als gevolg van stress..

Google is op muziekale hallucinaties?

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 11:51

IMJ schreef:
Ik lees hier allemaal mensen die liedjes in hun hoofd hebben zoals iedereen wel is heeft.
Maar dat is toch anders dan TS bedoeld volgens mij, en als ik TS goed begrijp is het best zelldzaam hoor.

Het ècht horen van muziek en je afvragen waar het vandaan komt kan daadwerkelijk een medische aandoening zijn. Vaak denken mensen in eerste instantie dat iemand in de straat, of de buren, de radio hard aan heeft. Op een gegeven moment wordt ontdekt dat ze het overal en altijd horen, en dat het niets te maken heeft met muziek van buitenaf.
Het brein kan het veroorzaken als je een poosje wat minder hoort (bij jou mgl door verkoudheid?). Of zoals bij Laetizia als gevolg van stress..

Google is op muziekale hallucinaties?

Ik heb het gegoogled! (Of hoe je dat ook schrijft...!) Echter lees ik veel dat een van de 'oorzaken' is dat men een gehoorbeschadiging heeft/had. Dit lijkt me bij mij echter totaal niet het geval, juist omdat ik soms overgevoelig ben voor geluid. Zo hoor ik de kat miauwen wanneer hij een verdieping boven zit, en ik in de woonkamer. Wanneer ik vraag of niémand het dan hoort, hoort inderdaad niemand het. Blijkt áltijd dat de kat inderdaad boven zit, te miauwen voor de raam of omdat er een deur is dichtgevallen/dichtgedaan.
Zo ben ik ook 'overgevoelig' voor het gezoem van meterkastjes. Het liefst loop ik bij ons in het dorp 2 straten om, omdat ik weet dat er een meterkastje staat die een hélé hoge piep vertoond. Mijn moeder hoort de piep totaal niet, mijn vriend hoort hem zachtjes, maar ik hoor hem dus 'vervelend' hard.
Zo was ik vroeger ook erg snel afgeleid door het werken in een klas; met veel ruis, en kan ik bijvoorbeeld
echt niet leren/slapen met muziek aan.

Vorige week een periode van stress, waarbij de muziek dus ook erg was. De liedjes lijken zich er ook op af te stemmen, van vrolijk naar...naja, schreeuwmuziek (wel bekende liedjes) Nu is de week van stress verminderd, lijkt alles rustig en wordt de muziek dus ook veel minder. Soms zelfs niet meer, voornamelijjk wanneer ik ben afgeleid. Verder doe ik gewoon alles als een 'normaal' iemand, gewoon naar school, werken, stage, alles eigenlijk. Het lijkt echt stress-gebonden, al is de muziek in het meerendeel van de dag wel aanwezig, maar in mindere mate wanneer er minder stress is..

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:55

*leest even mee (ben nu op pagina 2)
ik heb dit ook heel erg :j

bij mij is het al jaren een standaard liedje wat ook terug komt
en dat is: Alles is liefde

ergste is... het hele liedje ken ik verder niet eens
dus kan hem ook niet eens echt afluisteren in mijn hoofd, dus hij begint telkens opnieuw :')

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 11:57

Hmm wendy1978, misschien moet je goed de songtekst opzoeken of juist het liedje op Youtube aanzetten en hem zo 'uitluisteren"?

Bij mij betreft het altijd wisselende liedjes, en ik heb geen idee hoe ze er komen. Heb vandaag geen radio of tv gehoord, en toch hoor ik dan liedjes waarvan ik denk...hoe kom je dáár nu weer op? :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:59

Ik heb 24-7 liedjes in m'n hoofd. als ik 's nachts in m'n nest lig, word ik er scheitziek van. :+ Gelukkig ben ik dus niet de enige.