Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
rensiepensie schreef:NatasjavE schreef:Een echte ADHDers is wel moeilijk corrigeerbaar hoor. zeker zonder medicatie is het bijna niet te doen.
Ik heb ADHD en was ook een moeilijk kind, maar dingen slopen deed ik niet. Dab kreeg ik gewoon een pak voor mijn broek. Naar min inziens is dat wat deze jongen nodig heeft. Je kind moet gewoon luisteren, eerst vragen, dan waarschuwen, dan op de gang... En dan huilen omdat het niet lukt? Lekkere moeder. Mensen moeten eens nadenken voordat ze aan kinderen beginnen.
Tegenwoordig hebben de helft van de kinderen ADHD als je de ouders moet geloven. Laten we ze lekker volstoppen met ritalin en valium dan zijn ze heerlijk rustig en kost het de ouders geen enkele moeite om ze in het gareel te houden.
Ik kan me echt mateloos irriteren aan de titel van dit topic. Alle stoute kinderen in het ADHD hokje stoppen... Een beetje onnadenkend en erg vervelend voor de mensen die ECHT ADHD hebben. Je noemt dat jochie ook geen mon.gooltje omdat dat kwetsend is voor mensen die een kindje met het syndroom van down hebben toch?
Ojajoh schreef:rensiepensie schreef:Ik kan me echt mateloos irriteren aan de titel van dit topic. Alle stoute kinderen in het ADHD hokje stoppen... Een beetje onnadenkend en erg vervelend voor de mensen die ECHT ADHD hebben. Je noemt dat jochie ook geen mon.gooltje omdat dat kwetsend is voor mensen die een kindje met het syndroom van down hebben toch?
Dank u!![]()
mooi gesproken!
de echte adhd' er weet ook wel dat het enigzins onzin is wat er zo snel gespeculeerd wordt

Wat dacht je van kinderen die het leuk vinden spullen van andere kinderen te stelen of te mollen puur uit jaloezie en 1 of 2 x praten niet helpt? Natuurlijk moet je niet meteen die tik geven, maar als praten en uitleggen niet helpt, dan zie ik zelf geen andere mogelijkheid. Het dringt dan toch beter door. Menino schreef:ik kan er niet warm of koud van worden
TS mag toch haar vermoedens uitspreken ?
vind het kwalijker dat er op een internetforum, waar 1/10( en dan schat ik het ruim in) van het verhaal bekend is maar wordt gesuggereerd dat het kind een paar meppen nodig heeft![]()
mja , dat zal mijn persoonlijke referentiekader dan wel weer zijn.
Als ze het mis hadden heeftbde tijd dat iig van zelf uitgewezen.
...Citaat:De corrigerende tik en het verbod hierop is opgenomen in het burgerlijk wetboek, niet in het strafrecht. In hoeverre deze wet dus ook waar te maken is, is tot nu toe nog niet gebleken.
lifaya schreef:waar in de wet staat dat het verboden is je kind een corrigerende tik te geven?
Bij sommige kinderen dringen woorden niet doorWat dacht je van kinderen die het leuk vinden spullen van andere kinderen te stelen of te mollen puur uit jaloezie en 1 of 2 x praten niet helpt? Natuurlijk moet je niet meteen die tik geven, maar als praten en uitleggen niet helpt, dan zie ik zelf geen andere mogelijkheid. Het dringt dan toch beter door.
Kun je maar beter alles verbieden, weet je iig zeker dat je fout zit 
En nee daar hoeft geen celstraf op te staan en daar zal een kind ook niet zwaar getraumatiseerd van raken.
Ragdollcat schreef:dito schreef:ik heb 2 adhd-ers thuis en moet zeggen dat toen ze kleiner waren het niet makkelijk was. Doordat je in een andere omgeving bent krijgen ze ook meer prikkels binnen. Geeft niet aan dat ik het niet eens ben met wat je neerzet, bewust slopen etc gaat TE ver. opvoeding is heel belangrijk hierin. Maar soms moet je ook eens in de ogen van de moeder kijken dat die zich ook wel eens opgelaten voelen etc. Als ik niks had gezegd hadden die van mij heel wat stormen gegeven in huizen.....alleen door duidelijk/structuur etc kom je al een heel eind. Ook niet altijd hoor bij mij moest er (helaas) wel medicatie aan te pas komen. Maar de structuur en duidelijkheid die moet ondanks alles wel blijven!
Maar weet je zeker dat ie adhd heeft? of is het een veronderstelling? Ene kind kan ook echt meer hyper zijn als een ander he (ook zonder diagnose)
Sorry, waarom gaat het je te ver? Ze zijn wel bewust aan t vernielen, want ze doen t niet als je ze het in het oog hebt. Dus ze weten heel goed dat het niet mag.
Menino schreef:ze kunnen het toch niet controleren, maar ik vind het goed dat de overheid iig een signaal afgeeft want als ouder ben je niet in staat om (objectief) uit te maken of je een corrigerende tik uitdeelt of je kind mishandelt. Als je je kinds been breekt wil je als ouders ten slotte alsnog het liefst geloven dat dat een corrigerende tik was die volledig in het belang van de opvoeding wasKun je maar beter alles verbieden, weet je iig zeker dat je fout zit
Verder denk ik dat er bij bijna iedere ouder wel eens een keer een hand uitschiet zegmaarEn nee daar hoeft geen celstraf op te staan en daar zal een kind ook niet zwaar getraumatiseerd van raken.
Maar qua opvoedingsmethode denk ik dat er betere methodes zijn dan je kind bang maken met fysieke straffen
vind het ook niet zo cool dat dat aan de hand van deze summiere informatie dat er maar even in gebracht wordt.
Als je als ouder er toe in staat bent het been van je kind te breken, gaat er iets goed fout in de opvoeding in mijn ogen
Een tik moet maar 1 x nodig zijn, daarna hoort het duidelijk te zijn dat het niet mag
lifaya schreef:ach ik blijf bij mijn mening dat een corrigerende tik moet kunnen. Het moet niet in elkaar slaan zijn en zeker geen gewoonte worden, maar bij sommige kinderen werkt een "pets" op de billen al, en andere hebben een iets hardere hand nodig. Ook paarden krijgen een tik als ze iets stouts of gevaarlijk doen, een hond ook en een kat ook. Het hoort bij opvoeding (tenzij je een kind hebt dat goed luisterd en na 1 x zeggen dat iets niet mag het ook laat). stel je voor dat je een kind hebt dat je al 3 x zeer duidelijk hebt gemaakt met woorden dat die NIET mag oversteken zonder eerst te kijken, en het dan toch wéér doet en hierdoor bijna onder een auto beland, dan zou ik zo'n corrigerende tik alleen al kunnen helpen voor de veiligheid van het kind...
lifaya schreef:ik vind dat er een groot verschil zit tussen een tik en slaanmaar ik heb inderdaad geen wetenschappelijke onderbouwing en vind dat ook niet nodig. Bij mij heeft het wel geholpen, en kijk me ouders er niet op aan, al zal het soms ook wel net onnodig zijn geweest, ik ben niet getraumatiseerd