Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) SdaphneS schreef:Ik betaal 88 euro in de maand, met een zorgtoeslag van 60 betaal ik dus erg weinig.
Daarin tegen heb ik de laagste verzekering die bestaat. Geen tandartsverzekering en mijn eigen risico staat op 800 euro.
Het geluk is dat ik nooit ziek ben, het al jaren geleden is dat ik naar de dokter ben geweest.
De tandarts is twintig euro in het jaar, wat ik altijd zo betaal. Beter dan een dure maandelijkse verzekering, terwijl ik vaak maar 1x in de anderhalf jaar ga.
SdaphneS schreef:Ik betaal 88 euro in de maand, met een zorgtoeslag van 60 betaal ik dus erg weinig.
Daarin tegen heb ik de laagste verzekering die bestaat. Geen tandartsverzekering en mijn eigen risico staat op 800 euro.
Het geluk is dat ik nooit ziek ben, het al jaren geleden is dat ik naar de dokter ben geweest.
De tandarts is twintig euro in het jaar, wat ik altijd zo betaal. Beter dan een dure maandelijkse verzekering, terwijl ik vaak maar 1x in de anderhalf jaar ga.
Rinske schreef:SdaphneS schreef:Ik betaal 88 euro in de maand, met een zorgtoeslag van 60 betaal ik dus erg weinig.
Waarom zou je in hemelsnaam nog geen 9 euro p.m. meer willen betalen aan een verzekering (jij betaalt 88 euro, ik 96,75), maar wel een eigen risico nemen van 800 euro???
9x12=111 euro meer per jaar dat ik betaal.
Mijn eigen risico is 220 euro. Jouw eigen risico is 800 euro. Dat scheelt 580 euro aan eigen risico. Min de 111 euro die jij goedkoper uit bent = 469 euro. Als jij iets komt te mankeren ben je dus 469 euro per jaar duurder uit dan iemand met een gewone basisverzekering en het normale eigen risico. Ik kan alleen maar hopen dat je niet ziek wordt....
veerledec schreef:Omdat je nooit moet verzekeren wat je zelf kan betalen. Ik heb de cijfers niet meer precies paraat, maar ik dacht dat het eigen risico maximaal 500 euro verhoogd kan worden. Dit gaf me een premiekorting van 250 euro. Ergo, mijn risico is dat ik 250 euro extra moet betalen. En dat kan ik betalen, dus hoef ik niet te verzekeren. Hier heb ik nu twee jaar geen gebruik van moeten maken, dus ik sta nu 500 euro in de 'plus'.
Eigen risico word ook altijd naar rato berekend. Stel dat jij in nov 18 word, dan gaat je premie gelden vanaf de eerste van dec. het eigen risico zou afgerond ongeveer 18€ zijn voor 2012
kirri schreef:had laatst een klant die kreeg sproeten van het goedkopere middel en was boos op de huisarts omdat hij geen medische noodzaak wilde uitschrijven
kirri schreef:1 of 2 sproeten op je gezicht? vind jij dat dat medische noodzaak nodig is?