redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:01

Sinds wanneer zit er caffeïne in thee? :')

Amaris

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:02

uuuhhh sinds altijd :')

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:03

Ook wel theïne genoemd.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:05

Magrathea schreef:
Sinds wanneer zit er caffeïne in thee? :')

dat zat er altijd al in ;)

TS, je hebt misschien ook momenten op de dag dat je juist meer of minder drinkt, maak daar ook gebruik van als je gaat spelen met vervangers ;) Ik drink bijv. overdag veel maar 's avonds maar 2 of 3...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:05

Ah, in thee heet het theïne. Maar de thee die ik drink staat op 'zonder theïne'. Nou, goed om te weten. Ik val altijd in slaap van thee dus erg effectief zal het niet zijn. :=

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:07

Magrathea schreef:
Ah, in thee heet het theïne. Maar de thee die ik drink staat op 'zonder theïne'. Nou, goed om te weten. Ik val altijd in slaap van thee dus erg effectief zal het niet zijn. :=

Het werkt ook verschillend per persoon he ;) ik doe helemaal niets op de energydrink, ik ben al 2 weken een beetje erg lui zelfs :Y)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:09

Chernique schreef:
Cold tukey stoppen zou ik wel aanraden, je lichaam geeft dan gewoon afkickverschijnselen af waar je waarschijnlijk 'gewoon' doorheen moet.
Het zal heel moeilijk zijn, maar het is denk ik wel mogelijk!

ABSOLUUT NIET ZOMAAR STOPPEN!!

Dit MOET je afbouwen...
het is gewoon een ontzettende cafeine verslaving

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:16

heb je ook een onderbouwing voor die grote letters?

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:20

Ik zit met precies hetzelfde probleem |(
Ik ben ook zwaar verslaafd aan die zooi, alleen ik word ontzettend moe als ik stop met het drinken.
Maar ik zie hier dingen voorbij komen die ik niet wist en ik weet.....
Heb net mijn allerlaatste slok naar binnen gegoten (ja ik dronk een blikje tijdens t lezen)

Moet zeggen ik stond op.... energydrank, pauze energydrank...... nou ja eigenlijk dronk ik niets anders meer :7

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:23

naja acuut stoppen kan ook geen kwaad je loopt alleen 3 dagen met koppijn.. Ben ook accuut gestopt toen ik zwanger was

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:25

Atalja schreef:
Ik zit met precies hetzelfde probleem |(
Ik ben ook zwaar verslaafd aan die zooi, alleen ik word ontzettend moe als ik stop met het drinken.
Maar ik zie hier dingen voorbij komen die ik niet wist en ik weet.....
Heb net mijn allerlaatste slok naar binnen gegoten (ja ik dronk een blikje tijdens t lezen)

Moet zeggen ik stond op.... energydrank, pauze energydrank...... nou ja eigenlijk dronk ik niets anders meer :7

Sja hoe zal het komen dat je moe wordt!!!

De redbull haalt energie uit je lichaam die je eigenlijk niet hebt..
En brand dus meer energie op in je lichaam dan dat je daadwerkelijk hebt..

Jou lichaam geeft aan zonder redbull dat je moe bent..
Je neemt redbull.. dat moet toch ergens de de energie vandaan halen..
Het pakt het dus van plekken waar je het eigenlijk niet kan missen..
Hierdoor ben ik dus ook extreem dun geworden..

Ik ging maar door en door en door etc

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:25

Maar jij dronk er wel een stuk minder dan TS, toch?
Denk dat dat ook wel veel verschil maakt.

Wel interessant topic eigenlijk.
Atalja: ik herken dat, dat je moe wordt als je het niet drinkt. Maar ook daar ben je na 3 dagen overheen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:28

3 per dag max 4 dat was op zijn ergst :o

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:44

Amaris schreef:

Ja.. een internist die mij dit op het hard drukte toen ze erachter kwam dat ik het ook flink gebruikte :j
Het is erg belangrijk dit rustig af te bouwen, je lichaam krijgt echt een te grote klap/ontgifting anders.
Vooral met die aantallen..

je moet denken dat het 6 kopjes koffie per blikje is.. en het dus niet zomaar stoppen met koffiedrinken is, waar mensen al knallende koppijn van krijgen..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:46

Door de kick van energie wordt je lichaam 'lui', en heeft daarom meer moeite om zelf energie aan te maken. Vandaar dat je zo moe wordt. Dus gewoon doorzetten! Je komt er vanzelf doorheen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:57

Ik wil iedereen even uit de droom helpen light energy is slechter dan gewoon volle en je komt er ook nog gewoon van aan.

Ik dronk ontzettend veel ook zo'n 5 blikjes per dag uiterdaad die van euroshopper want de red bull kon ik niet meer betalen.
Ik werd dikker en dikker en na zo'n 5 kilo ging ik over op de light versie.... mooi dat ik gewoon door groeide.

Er gebeurde aantal dingen iets naars prive, waardoor ik niet meer wilde eten en drinken, dit alles is ruim 2 maanden terug inmiddels eet ik wel maar de redbull... kan ik vanaf blijven van 35 blikjes in de week drink ik nu hooguit 8-10 per week meeste in weekend op stal

Het beste is afbouwen en neem daar de tijd voor, niet cold turkey. Met drugs wordt dat ook niet altijd gedaan sommige mensen krijgen ondersteuning met methadon.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:58

Ik heb ook een peridoe gehad dat ik er 3 per dag dronk, en iedere dag weer hetzelfde het werd een gewoonte en een verslaving.
Heb het langzaam afgebouwd, drink nu 1 blikje per week.

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:02

Wow maar er zit toch gigantisch veel cafeïne in redbull? Heb je dan nog nooit cafeïnevergiftiging gehad?

Ik denk dat het beste naar de huisarts kan gaan. Hiermee stoppen moet wel onder begeleiding lijkt me.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:14

Ik denk dat er meerdere verslaafden in dit topic zitten, zo te lezen, en die eigenlijk hun eigen probleem meer uitstellen/verdraaien dan onderkennen. Het is maar troep dat niet goed is voor je lichaam en waar je hulp voor moet vragen om te stoppen.

Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik naar de huisarts gaan of naar een instelling als Jeugd Gezondheids Zorg om daar advies te vragen. Samen bereik je meer dan alleen.
Wel super dat jet toegeeft een verslaving te hebben, dan ben je al begonnen aan de oplossing. Heel veel succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:44

Ik zou dit niet zonder professionele hulp doen. Als je wilt afkicken, doe het dan meteen goed en neem iemand in de arm die er verstand van heeft! Die weten precies hoe je je lichaam kunt ontgiften zonder dat je er doodziek van wordt.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:55

Ik heb zelfs 10 / 11 / 12 jarige gehad die compleet verslaafd waren aan redbull of andere energie drankjes.

Direct mee stoppen, niet afbouwen want dan blijf jezelf alleen maar verleiden.
Doe koppijn zul je voor lief moeten nemen, ik snap overigens niet dat je normaal geen hoofdpijn hebt want energie drankjes trekken juist ontzettend veel vocht uit je lichaam wat juist hoofdpijn veroorzaakt.

Direct stoppen, s'ochtends dan maar een kop koffie of thee (met theine) en de rest van de dag heel veel water drinken. De eerste dagen even afzien maar dan ben je er ook klaar mee.

Cold turkey stoppen kan echt geen kwaad.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:17

Dat vind ik trouwens wel belachelijk, kinderen kunnen de troep gewoon kopen, niet wetende dat het verslavend is.
Het zou al een heel iets zijn als er een minimum leeftijd op zou komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:20

Diaz schreef:
Amaris schreef:

Ja.. een internist die mij dit op het hard drukte toen ze erachter kwam dat ik het ook flink gebruikte :j
Het is erg belangrijk dit rustig af te bouwen, je lichaam krijgt echt een te grote klap/ontgifting anders.
Vooral met die aantallen..

je moet denken dat het 6 kopjes koffie per blikje is.. en het dus niet zomaar stoppen met koffiedrinken is, waar mensen al knallende koppijn van krijgen..

hier wil ik graag wat over zeggen, rustig afbouwen is niet slecht hoor, ik dronk net zo veel red bull en moest van de dokter per direct stoppen omdat ik anders hele grote kans heb op maagklachten en zelfs een hartaanval!!!
En ja je voelt je dan even down en hebt hoofdpijn maar dat beter als zulk gevolgen!!!
Mensen beseffen niet hoe schadelijk red bull voor je lichaam is!

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:21

Ik ben zo blij dat ik dit topic tegen kwam. Ik weet nu zeker dat ik doorzet! Heb al aanmaaklimonade gekocht haha *\o/*

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:27

Atalja schreef:
Dat vind ik trouwens wel belachelijk, kinderen kunnen de troep gewoon kopen, niet wetende dat het verslavend is.
Het zou al een heel iets zijn als er een minimum leeftijd op zou komen.

Maar dan heb je altijd wel weer ouders die het kopen voor hun kinderen.
Net als dat ik een paar maanden geleden een vrouw met haar 14 jarige zoon had die heel gezond at maar toch het laatste jaar heel veel was aangekomen.

Bleek dat hij elke vrijdag avond en zaterdag de hele dag alcoholische mixdrankjes en energie drank mocht drinken thuis.
Verder betreft beweging.. ja lekker intensief word of warcraften..