symptomen van...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:05

SindyKaya schreef:
Ja... Ik heb liefst dat ze er naar kijken, maar ik durf dat niet goed. Ik ben en soort van bang om dat te vragen

Je hebt al één goede stap gezet, namelijk naar je moeder gaan! Nu stap 2: aangeven dat je het toch niet vertrouwt en graag naar de HA wil :)
En dan uiteindelijk stap 3: je klachten vertellen aan de HA

Het is jouw lijf, jouw gevoel zegt het beste of het goed is of niet en je bent ook zelf verantwoordelijk voor een goede verzorging van je lijf. Dus hup, kom voor jezelf op, je kan het! :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:05

SindyKaya schreef:
Ja... Ik heb liefst dat ze er naar kijken, maar ik durf dat niet goed. Ik ben en soort van bang om dat te vragen

Ja maar lieve schat ( stoer dat je het verteld hebt) maar je moeder heeft ook niet gekeken en op de bonnefooi een zalfje gehaald en pillen?

Tis niet leuk, ik zou het ook niet leuk vinden, maar ik zou toch echt even door de appel heen bijten en zeggen dat je je zorgen maakt en dat je de dokter wil laten kijken.
Het zalfje haalt nu blijkbaar het gevolg van het probleem weg,maar de oorzaak is nog niet verholpen.

Oh maar een apotheker is geen arts en mag niet insinueren wat het is, kan alleen informatie geven en adviseren naar de huisarts te gaan?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 21:06

Ik vind het gewoon eng.

Dat is toch logisch lijkt mij

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:07

SindyKaya schreef:
Ik vind het gewoon eng.

Wat vind je precies eng? :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:08

ik zeg ook niet dat het niet eng is. Maar ik ben van mening dat een apotheker geen arts is en als jij op een dergelijke plek aan het bloeden bent, spijt me zeer, maar ik had je opgepakt, je een knuffel gegeven, en je hand vast gehouden bij de arts. Maar er was mooi een dokter bijgekomen en ik was niet zelf gaan dokteren.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:08

Meid, laat je niet bang maken door het internet en ga gewoon naar de huisarts. Je hoeft niet bang te zijn, want voor de huisarts is het plat gezegd gesneden koek om naar billen te kijken :+ , maar als je bloed in je ontlasting hebt is het wel even goed om naar de huisarts te gaan! Vertel het je moeder en ga gewoon samen naar de huisarts. De kans dat het iets onschuldigs is is groter dan dat je darmkanker hebt. Dus geef jezelf even een schop onder je kont en ga gewoon naar de dokter!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:09

Ankie2011 schreef:
Meid, laat je niet bang maken door het internet en ga gewoon naar de huisarts. Je hoeft niet bang te zijn, want voor de huisarts is het plat gezegd gesneden koek om naar billen te kijken :+ , maar als je bloed in je ontlasting hebt is het wel even goed om naar de huisarts te gaan! Vertel het je moeder en ga gewoon samen naar de huisarts. De kans dat het iets onschuldigs is is groter dan dat je darmkanker hebt. Dus geef jezelf even een schop onder je kont en ga gewoon naar de dokter!
Niet te hard anders heeft ze ook nog een blauwe plek :(

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 21:09

Forcalquier schreef:
Heb je hier misschien last van? Kun je veel over vinden op internet.

Wat is een anusfissuur?

Een anusfissuur is een scheurtje in het onderste deel van je darmkanaal, vlak bij de anus.

Oorzaak van een anusfissuur

Meestal is langdurige verstopping (obstipatie) de oorzaak. Ook aambeien kunnen een rol spelen en een heel enkele keer zijn darmstoornissen de oorzaak. Vooral ouderen (heel soms ook kinderen) kunnen er last van krijgen.

Symptomen van een anusfissuur

De scheurtjes in en rondom de anus kunnen felle pijnen veroorzaken. Met name tijdens de ontlasting ervaar je dan veel pijn, die enkele minuten tot enkele uren aan kan houden. Meestal heelt een fissuur snel en zonder complicaties maar soms wordt het chronisch en breidt de fissuur zich uit naar de sluitspier. Het risico is dan dat omliggend

ontstoken kan raken, zoals de sluitspier

Felle pijn is het niet

Forcalquier

Met fissuren worden barstjes, kloven en scheurtjes in de huid bedoeld. De term fissuur is afkomstig uit het Latijn, van het woord "fissura" dat spleet of kloof betekent. Wanneer dit fissuur rondom de anus plaatsvindt spreken we van een anusfissuur. Anale fissuren betreffen de huidplooien in en rondom de anus. Deze anusfissuren kunnen een heel felle pijn veroorzaken. De scheurtjes kunnen eveneens gaan bloeden en er kunnen ontstekingen onstaan wanneer de fissuren niet behandeld worden. Men ervaart met name pijn tijdens de ontlasting, die enkele minuten tot enkele uren aan kan houden

In verreweg de meeste gevallen wordt een anusfissuur veroorzaakt door een aanhoudende verstopping, ook wel obstipatie genoemd. Wanneer men last van obstipatie heeft blijft de ontlasting te lang in het maagdarm kanaal zitten waardoor het hard wordt en samen kan gaan klonteren. Dit zorgt ervoor dat er scheurtjes in het onderste gedeelte van het darmkanaal kunnen ontstaan. In sommige gevallen spelen aambeien een rol bij het ontstaan van een anusfissuur

miss_kippie

maar der mee blijven lopen is ook eng dan kan het eng worden want dan kan het erger worden dan dat het nu is. wie weet is het nu wel zo opgelost. natuurlijk is het eng niemand vind het leuk om je blote kont te laten zien bij de huisarts maar soms moet je minder leuke dingen doen !!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 21:10

Corelli schreef:
SindyKaya schreef:
Ik vind het gewoon eng.

Wat vind je precies eng? :)

Om er over te praten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:10

En lieverd als jij zo vaak moeite hebt met je ontlasting, dan moet daar ook goed naar gekeken worden. Eventueel een diëtiste etc.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 21:11

Ik ga het nu zeggen

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:12

SindyKaya schreef:
Forcalquier schreef:
Heb je hier misschien last van? Kun je veel over vinden op internet.

Wat is een anusfissuur?

Een anusfissuur is een scheurtje in het onderste deel van je darmkanaal, vlak bij de anus.

Oorzaak van een anusfissuur

Meestal is langdurige verstopping (obstipatie) de oorzaak. Ook aambeien kunnen een rol spelen en een heel enkele keer zijn darmstoornissen de oorzaak. Vooral ouderen (heel soms ook kinderen) kunnen er last van krijgen.

Symptomen van een anusfissuur

De scheurtjes in en rondom de anus kunnen felle pijnen veroorzaken. Met name tijdens de ontlasting ervaar je dan veel pijn, die enkele minuten tot enkele uren aan kan houden. Meestal heelt een fissuur snel en zonder complicaties maar soms wordt het chronisch en breidt de fissuur zich uit naar de sluitspier. Het risico is dan dat omliggend

ontstoken kan raken, zoals de sluitspier

Felle pijn is het niet

Het hoeft ook niet, het kan. Ik probeer een beetje te helpen door dingen op te zoeken die wat minder ernstig zijn dan kanker en toch overeenkomen met de klachten.
Overigens schaamte is absoluut niet nodig,heel veel mensen lopen met aambeien en overige darm/anus klachten.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:12

Top meis

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:14

SindyKaya schreef:
Om er over te praten

Dat snap ik, het is ook niet iets dat je dagelijks bij de koffie bespreekt :+

Aan de andere kant:
- Een HA kijkt echt niet op van zulke verhalen en/of jouw blote billen. Die is wel wat gewend
- Een HA heeft zwijgplicht, dus het is volledig vertrouwelijk
- Wat moet dat moet nu eenmaal. Misschien is het nu hartstikke eng, maar het is wel je kans om het nu voorgoed op te lossen. Blijf je nu aanmodderen, dan heb je kans dat het blijft of misschien wel erger wordt en dan ben je alsnog een keer aan de beurt en kun je jezelf wel voor je kop slaan dat je niet eerder gegaan bent
- En wil je niet zelf ook weten wat het is? De kans is heel klein dat het iets ergs is, dus waarschijnlijk opluchting als je bent geweest. En als het wel wat ergs is, kun je er maar beter snel bij zijn, dan kun je behandelen :)

Kom op meid, show us your guts!

Angelaa2

Re: symptomen van...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:17

Ik denk niet dat het kanker is want dan zit het bloed vermengt in je ontlasting (heb ik op internet gelezen dus voor de volle 100% weet ik dat niet).
Ik denk dat je gewoon last hebt van aambeien aangezien het helderrood is toch? en last van obstipatie hebt etc.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:18

Corelli schreef:
Kom op meid, show us your guts!

:=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:21

Zeg ik iets geks? :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:21

als het bloed aan je papiertje zit is het 9 van de 10x een aambei en dan zal de huisarts ook eerst een zalfje voorschrijven.
Zeker als je vaak harde ontlasting hebt heb je er zo 1 te pakken en ja die bloeden weleens.

Probeer op nuchtere maag te beginnen met 2 kiwi's en een glas lauw water (das echt goor :D), verder veel bruin brood en zo min mogelijk wit brood, in de ochtendpauze plakje ontbijtkoek en dus heel veel drinken. Evt kan je Roosvicee laxo halen en als dat allemaal niet (voldoende) helpt kan je altijd nog bij de huisarts poeders halen om je ontlasting zachter te maken.

Ik ben zo vaak met darmproblemen bij de HA geweest en hier beginnen ze mee, ze sturen je echt niet meteen door voor een scopie, ze werken het lijstje af met meest waarschijnlijke diagnoses.

Neemt niet weg dat als je het niet vertrouwd dat je er gewoon heen moet gaan samen met je moeder, het word niet beter van je er druk om maken.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 21:23

Okee,.mijn moeder heeft zelf gekeken. Ze niks zoals aambeien ofzo.mijn moeder gaat morgen direct de HA bellen.
Waar ik nu nog tegen op zie. Mannelijke huisarts

Polly
Moderator Algemeen

Re: symptomen van...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:25

die meneer kijkt niet naar je als 'dat lieve jonge meisje' maar die hoort je kwaal aan en gaat naar aanleiding van jouw klachten op zoek naar een oplossing :)
Komt goed!!

Ceriadwen

Het is niet de eerste keer dat staat ergens in het begin al. Plus als het kind zo nerveus en bang is doet een arts er goed aan om gewoon goed te kijken. Dat stelt haar meer gerust dan wegsturen met een poedertje. En dan leert ze ook gelijk om niet af te wachten maar om die arts te gebruiken waar die voor is.. om je gezondheid te controleren.

miss_kippie

gewoon gaan je moeder gaat mee toch even door bijten het is niet anders. je kan der ook niet mee blijven lopen !!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 21:25

Polly schreef:
als het bloed aan je papiertje zit is het 9 van de 10x een aambei en dan zal de huisarts ook eerst een zalfje voorschrijven.
Zeker als je vaak harde ontlasting hebt heb je er zo 1 te pakken en ja die bloeden weleens.

Probeer op nuchtere maag te beginnen met 2 kiwi's en een glas lauw water (das echt goor :D), verder veel bruin brood en zo min mogelijk wit brood, in de ochtendpauze plakje ontbijtkoek en dus heel veel drinken. Evt kan je Roosvicee laxo halen en als dat allemaal niet (voldoende) helpt kan je altijd nog bij de huisarts poeders halen om je ontlasting zachter te maken.

Ik ben zo vaak met darmproblemen bij de HA geweest en hier beginnen ze mee, ze sturen je echt niet meteen door voor een scopie, ze werken het lijstje af met meest waarschijnlijke diagnoses.

Neemt niet weg dat als je het niet vertrouwd dat je er gewoon heen moet gaan samen met je moeder, het word niet beter van je er druk om maken.

Roos vicee laxo hebben we gelukkig al.