Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Heino schreef:Bij mij lijkt het een combinatie van licht en warmte, in de zomer heb ik er namelijk veel minder moeite mee. En wake-up light helpt enigszins, maar geeft niet die lekkere warmte die maakt dat ik gemakkelijk mijn bed uit kom

Het helpt echt!! Ik verslaap me tegenwoordig bijna nooit meer omdat ik echt elke dag om half 8 uit moet. Op vrije dagen ben ik om 9 uur meestal al weer wakker. Soms doe ik stiekem toch half 10.
Ik probeer regelmatige tijden aan te houden, dus tussen 11 en 12 's nachts slapen, en dan doordeweeks om 8u en in het weekend om 9u er uit. Maar in het weekend sta ik netjes op om 9u, draai me een keer om of ga naar de wc en dan kruip ik weer terug mn bed in om te blijven liggen tot half 11
in de winter veel meer dan in de zomer, 's zomers kan ik gewoon direct opstaan, even een plens water in mn gezicht en gaan met die banaan
in de winter draai ik me het liefst nog 5x om...
MoonChloe schreef:Zoals het hier al is genoemd, structuur.
Je hoeft op je vrije dagen niet om 8 uur op te staan, wel om 9 uurHet helpt echt!! Ik verslaap me tegenwoordig bijna nooit meer omdat ik echt elke dag om half 8 uit moet. Op vrije dagen ben ik om 9 uur meestal al weer wakker. Soms doe ik stiekem toch half 10.
Vroeg opstaan blijft irritant. Ik kan er wel aan wennen, maar wordt alsnog langzaam wakker. 

BraveSpots schreef:Ik kan zelfs niet direct boempats opstaan, daar krijg ik dus echt hoofdpijn. Baal altijd als er iemand vroeg aan de deur belt voor pakketje ofzo, want dan heb gegarandeerd last van m'n hoofd.
Ik dacht dat dit normaal was? Niet dus?
) best goed vroeg opstaan, maar alleen op vrije dagen
moet zeggen dat ik al zolang ik me kan herinneren 's avonds uren wakker lig, en er 's morgens níet uit kan. Aan ritme ligt het dus niet, ik wen er gewoon niet aan. Vroeg naar bed en vroeg opstaan lukt me alleen als ik aan het vasten ben, maar dat is niet echt iets dat ik de rest van mijn leven kan gaan doen, als ik tenminste mijn 18e verjaardag nog wil halen