Argh ik wil aankomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 06:43

xEliine schreef:
Sundral schreef:
XEliine ik heb even in je profiel gespiekt maar vind jou echt niet eng dun of mager... Vind juis dat jij een prachtig lichaam hebt... Heb je een foto TS?

Ja ik hoor nochtans vaak : 'eet jij wel genoeg?' 'heb jij anorexia?' en zo'n dingen zijn niet leuk om te horen natuurlijk :)

Het is denk ik ook vaak een questie van jaloezie. Toen ik 2 jaar geleden 10 kilo afviel (die er helaas weer keihard aan zitten) waren er 2 meiden van wie ik wist dat ze ook al heel lang wilde afvallen die tegen me aan liepen te zeuren dat ik er zo slecht begon uit te zien. Waren gewoon jaloers.

Ik vind dat jij een schitterend figuur hebt! Lekker zo houden.

Ympi

Re: Argh ik wil aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 07:25

Het is misschien een optie om telkens na het eten even rust te houden. Ik heb ooit een klasgenote gehad die ook veel te mager was en toch echt voldoende at. Die moest uiteindelijk in een kliniek gaan eten en na haar eten telkens een uur gaan liggen. Zij had er baat bij...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:35

Het lijkt me eigenlijk niet zo zinnig om te kijken naar het gewicht. Als je gewoon gezond eet is dat goed. Ik zou me eerder concentreren op de zaken waar jij last van hebt, lage bloeddruk en kou bv, en snel ziek. Het is helemaal niet gezegd dat dat automatisch verandert als je aankomt. Het is minstens zo waarschijnlijk dat er een andere oorzaak is die zowel je gewicht als hoe je je voelt kunnen verklaren.

Je bent bij de huisarts geweest, is er gecontroleerd op je ijzer+ferritine, vitamine D en schildklier (TSH en fT4)? Heb je de waardes?

Ook zijn er wel wat supplementen die misschien je gewicht niet veel veranderen, maar mogelijk wel de nadelen wat kunnen verminderen. In het algemeen denk ik aan bv gember(thee), ginseng, magnesium. Zoethoutthee kan helpen met lage bloeddruk. Je zou ook kunnen denken aan een natuurarts, die heeft er wat meer verstand van.

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:15

Ik lees even mee..heb precies het zelfde