Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Magrathea schreef:Op zich zijn er wel voordelen voor te noemen hoor. Het lijkt me heeeel naar om te sterven de dag nadat ik mijn diploma heb gehaalddan ga ik nu gewoon fulltime werken en alle dingen doen die ik leuk vind! Ipv me dood studeren om er vervolgens niets mee te (kunnen) doen.
nynke55 schreef:Dat is dus eigenlijk wat ik bedoel, jij zou dus geen universitaire studie beginnen, omdat je weet dat daar geen goede baan op volgt. Maar ik denk dat je die studie (of iets anders wat je zou laten) moet zien als een doel op zich.
Natuurlijk moet je een beetje in de toekomst plannen, maar vergeet ondertussen niet te leven, het loopt toch altijd anders dan je nu denkt. Ik heb 20 jaar lang een baan gehad, waarvan ik me van tevoren niet kon voorstellen dat ik dat zou doen en eigenlijk ook niet mijn keuze zou zijn, had ik er goed over nagedacht.
Maar het is zo gelopen en ik heb het over het algemeen prima naar mijn zin gehad.
Wat ik nu doe, had ik ook nooit over nagedacht, maar ik vind het helemaal geweldig en ik geniet ervan. Zou ik weten dat ik over 5 jaar dood zou gaan, dan had ik dit niet of in mindere mate gedaan.
Alles wat ik doe is al een doel opzich (ik zeg dat zelf ook altijd zo, de weg naar het doel is al een doel opzich
). Ik laat er dus absoluut geen dingen voor hoor

paardje1983 schreef:heb een keer mee gemaakt dat iemand mij aan de kraag wilde meetrekken. werd in 1x blauw en ben ook paar seconden weg geweest. heb toen wel het einde van de tunnel gezien waar dat het licht is, zoals ze wel eens in de film laten zien.
heftig!