Hoe lang mag een kind niet eten??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:19

Zijn er geen oplosbare smaakloze vitaminepilletjes die je in z'n cola kan oplossen stiekem? :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:19

Lottie84 schreef:
Het is geen drie dagen, het is inmiddels zaterdag, zondag, maandag, dinsdag, woensdag ( voor de helft) dat hij niks heeft gegeten cq binnen gehouden.

Zou met liefde smooth maken, maar dat drinkt hij niet. Ik geef hem zoveel mogelijk water, ben voorlopig al lang blij dat hij weer drinkt. Maar echt opknappen zal gaan gebeuren als hij ook weer wat voedingsstoffen binnenkrijgt. Ik vind bijna 5 dagen wel lang.

Hij is overigens 4 jaar.

4 dagen dan, iedereen is weleens zo ziek dat je een week niet eet.
Het is jammer dat het zo'n klein kind is, dan maak je je eerder zorgen.
Maar wat je zelf al zegt, je hebt alles al geprobeerd en hij wil gewoon niet, je kunt het er wel in willen proppen maar als hij het uitspuugt voelt hij zich weer beroerder.
Als de dokters ook zeggen dat je het moet aankijken, doe dat dan gewoon.
En blijf hem niet continu van alles aanbieden, laat hem gewoon lekker met rust en wacht tot hij er zelf om vraagt, dat komt vanzelf wel.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:20

Dat zou ik niet weten, maar wat ik me dan afvraag... Wat blijft daar van over in de zuren van cola?
Cola is zuurder dan azijn he, dat proeven we alleen niet door de suiker, maar dat lijkt me niet bevorderlijk voor toegevoegde stoffen?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:24

Ok dus dat zijn lijfje vanaf zondagmorgen verder geen brandstoffen binnenkrijgt is niet zo een probleem?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:24

Ik neem aan dat die vitaminepilletjes ook niet worden aangetast door maagzuur? Je hebt toch van die magsapresistente pilletjes? Ik weet het niet hoor, nooit in verdiept.

Heeft ie al een zetpil gehad? Door de zetpil kan ie zich ook beter voelen en dan wel weer trek krijgen.

Lottie84

Re: Hoe lang mag een kind niet eten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:26

Ja die heeft hij gehad, hebben wel tijdelijk effect op de koorts maar helaas niet op zijn eetlust.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:26

Drinken is belangrijker dan eten.. Zonder eten kun je een hele tijd ..

Natuurlijk is het als mama niet fijn, je wilt goed voor je kind zorgen..
Maar zolang hij drinkt gaat het goed..
Hou hem uiteraard goed in de gaten..

En smoothy drinken maken..
Dus vers fruit pureren tot drinken..

Mijn dochter heeft dit trouwens ook gehad en kreeg omdat ze nog maar 1 keer per dag plaste dus bijna geen vocht meer had..
Speciale pillen tegen misselijkheid en het gevoel er van..
Binnen 1 pil begon ze weer te eten en drinken.. en knapte toen snel op..
Moet wel zeggen dat die mij echt verknocht is aan eten

( ik kan vanavond even kijken welke medicijnen dit waren heb het nog gezien het nog niet lang geleden is )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:27

Cola zit vol brandstof! Bied hem inderdaad maar even niks aan verder, hij weet waarschijnlijk heel goed wat goed voor hem is en je wil niet dat eten hem nog meer gaat tegenstaan.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:28

Kyan is ook een giga vreetzak normaal gesproken!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:28

Maar cola roept energie op die hij eigenlijk niet heeft net als redbull.
En cola is overgens ook niet goed voor een kind

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:29

Ok dus gewoon doorgaan met water cq cola, dat krijgt hij zoveel als hij wilt.
De koorts en eetlust dus maar gewoon afwachten?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:30

Lindy1982 schreef:
Maar cola roept energie op die hij eigenlijk niet heeft net als redbull.
En cola is overigens ook niet goed voor een kind

Dat klopt maar het werkt wonderen bij kinderen die braken en misselijk zijn, in België gebruiken ze dat allemaal in dit soort situaties.
Is ook bekend bij verpleging en kinderartsen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:32

Lottie84 schreef:
Ok dus dat zijn lijfje vanaf zondagmorgen verder geen brandstoffen binnenkrijgt is niet zo een probleem?

Ja natuurlijk wel maar hij is toch ziek? Of is hij gewoon voor de grap ineens gestopt met eten?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:34

Ik zou m'n kind niet permanent cola willen laten drinken, maar in dit soort situaties is het prima. Je zou zelfs cafeïnevrije cola kunnen proberen als je je zorgen maakt om de cola, maar dan niet de 'light' variant. Zoetstof is dan weer niet goed voor z'n maag.

Zoals TS zelf al zegt, is bekend bij artsen en kinderartsen. Zelfs ook bij volwassenen. (Ik heb een hele gevoelige maag en cola is een wondermiddel, al meerdere malen aangeraden, zelfs door internist en helpt altijd fantastisch.)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:34

Uiteraard, maargoed ik denk dat hij ook bepaalde stoffen nodig heeft om aan te kunnen sterken.
Ik wacht het gewoon nog even af... Misschien voor de zekerheid in de namiddag nog even bellen voor overleg.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:36

Hij moet eerst uitzieken, daarna begint hij weer te eten en sterkt hij vanzelf weer aan.
Als hij gewoon aanspreekbaar is en de dokters vinden het ook niet zo'n probleem zou ik me er ook niet zo druk om maken.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:38

Wat sneu voor je kleine mannetje! Lijkt me vreselijk om als moeder aan te moeten zien hoe ze zo ziek zijn.

Ik zou, denk ik, focussen op drinken... wat je er aan drinken in kan krijgen enw at er dan blijft is super, dat is het belangrijkste! Ik zou misschien eerst ook even niks van eten aanbieden want misschien wordt hij van het idee al misselijk of verbind hij eten nu even met overgeven. Gewoon de hele druk van eten even weghalen. Zijn lichaam is er blijkbaar nog niet weer aan toe. Als je gaat eten als je eigenlijk niet wilt wordt je vaak ook heel erg beroerd (in ieder geval als ik aan mezelf denk, heb net een lange relatie verbroken en krijg geen hap door m'n keel, eet de gekste dingen op de gekste tijden maar dwing mezelf niet tot eten want ik krijg het gewoon niet weg en wordt er hartstikke misselijk van, dat motiveert ook niet om te eten zegmaar... je lichaam doet dat niet voor niets).

Eerste wat ik vaak als kind bij ziek zijn kreeg als ik weer zin had in iets te eten waren salzstangen, maar geen idee hoe die in NL heten... deze dingen: http://wm-block.bild.de/wp-content/uplo ... tangen.jpg
Die zouten zijn toch vaak de eerste dingen waar je behoefte aan hebt (vandaar vaak ook naturel chips idd, knap je altijd van op. Na een lange vermoeiende dag met bv veel autorijden is niks zo lekker als op de terugweg wat naturel chipjes in de auto, wordt je weer helemaal fris van.)

Instinctief zou ik denk ik dus gewoon zorgen dat hij genoeg drinkt, als er maar vocht in komt. Verder zou ik misschien salzstangen neerzetten en verder niet naar omkijken, hij pakt vanzelf wel wat als hij de behoefte krijgt en dan heb jeo ok grote kans dat het er gewoon in blijft.
maar ik ben geen moeder en geen arts, dit is slecht wat ik voor mijn gevoel zou doen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:41

Ja dat drinken daar zorg ik goed voor, ben al blij dat dat weer op de rails is. Braken is maandag ochtend voor het laatst geweest, sindsdien blijft het drinken binnen en zijn hapje van gister ook. Ik zal hem brengen waar hij naar vraagt, eet hij het niet dan niet. Zal proberen er verder niet over bezig te zijn.

Het is zeker rot, zijn zusje van twee maakt zich ook ontzettende zorgen en huilt iedere keer nog harder dan Kyan als hij zich rot voelt. Na 3 nachten niet slapen hebben ze vannacht voor het eerst zes uurtjes geslapen, dat was zalig!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 12:29

Jackpot, zusje (2) ontroostbaar en 38,5. Klaagt over pijn, gisteravond ook. Zetpil erin en in bed geschoven..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:54

buikgriep heersend bij jullie??
Bij mijn meisie was het toen buikgriep het kwam er niet alleen door overgeven uit maar ook diaree

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 12:57

Nee hij had drie dagen geen ontlasting, gisteravond voor het eerst weer gepoept dus ik vermoed dat dat het niet is. (Hoewel daar misschien ook varianten in zijn)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:02

Voor dit soort gevallen is isostar wel een plan denk ik. Sportdrank dus. Vult een berg aan aan mineralen en is zo opgesteld dat je er niet misselijk van wordt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 13:07

Goede tip, aqarius was inderdaad ook al vermeld. Ik heb nu twee zieke kids dus een bezoekje aan de supermarkt zit er even niet in helaas... Papa heeft een cursus en is pas om half 10 terug dus de sportdrank word een experimentje voor morgen.. Wellicht heeft hij tegen die tijd wat meer trek in andere dingen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:00

Dacht ook gelijk aan een sportdrankje. Je hebt ook van die nutridrink, voor mensen die niks kunnen/willen eten met voedingsstoffen erin. Misschien is dat wat? Weet alleen niet of kleine kinderen dat mogen..

Overigens ben ik vorig jaar ook zo verschrikkelijk ziek geweest (van de griepprik waarschijnlijk) heb ook echt een week op bed gelegen met 39 graden koorts en een week niks gegeten. Verder alleen wat water en hele slappe thee gedronken.. Toen ik me weer wat beter voelde vond ik sportdrank wel lekker, krijg je weer wat energie van om je bed uit te komen en wat te eten.

Heel veel beterschap in ieder geval!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:10

Eén glas cola per dag (vult bepaalde dingen aan) en verder wat ranja of het liefst gewoon water geven. Niet te veel prutsen met gevulde drankjes daarmee gaat het hongergevoel ook weg, dus geen fristi, shakes en andere dingen. Als ze honger hebben en zich beter voelen gaan ze vanzelf weer eten, gwoon een boterham aanbieden maar niet allerlei lekkere aparte dingen en vooral niet elke keer de nadruk op het eten gaan leggen, dan kun je andere problemen krijgen.Een mens kan lang zonder eten maar niet zonder vocht dus maak je maar niet al te druk, komt goed.