6 weken wachten op uitslag (reuma )

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:30

Kay_Kim schreef:
ja daarom dat ik het ook zo moeilijk vind, maar ze vinden geen oorzaken van mijn klachten, mijn nekklachten en rugklachten zouden van een ongeval komen toen ik 6 jaar was en een schedelbreuk en ruggewervels die gebarste en afgeplat waren...

ravvie schreef:
daarintegen heb ik al 5 jaar klachten vlak nadat ik 6 keelontstekingen in een half jaar had, maar in dat zelfde jaar ben ik ook door ziekenhuis opgeraapt toen ik van mijn paard viel . Dus kan van alles zijn.

Jullie hebben helemaal gelijk als het gaat over de daadwerkelijke oorzaak van je prolemen, dit is waar jullie klachten vandaan komen. Fybromialgie is geen groot mysterie. Zelfs problemen met heesheid en andere klachten zijn emotioneel gedreven. Niet noodzakelijkerwijs door de emoties van het moment, alswel dor de angstige emoties die je had toen je je ongeluk had.
Dit komt omdat de hersenen zich dit altijd zullen herinneren, dat zijn lichaam beschadigd werd en in grote pijn en gevaar verkeerde.

Het enige middel wat de hersenen hebben om beschadigingen die het bemerkt te beperken is door spierweefsel vast te zetten en deze nooit meer los te laten. Alle emotionele effecten van de doodsangst en de beslissingen om de spieren vast te zetten om de schade te beperken, worden opgeslagen in het geheugen.
De hersenen heben nooit een review protocol ontwikkeld en beschouwd beschadigd als beschadigd. De pijnen verergeren naar mate de tijd vordert en hierdoor wordt de emotionele vrees ten aanzien van je lichaam en je functioneren alleen maar vergroot.

De medische wetenschap heeft dit nooit begrepen noch erkent.

Paul Young is een Engelsman die 20 jaar onderzoek gedaan heeft en een manier gevonden heeft om deze review processen in de hersenen te stimuleren. Dit resulteert erin dat de hersenen de vastgezette spieren weer loslaten, evenals de emotionele aspecten van het trauma/de trauma's en het terugkeren van het lichaam terug kan brengen naar zijn oorspronkelijke staat.

Dus jullie hebben allemaal gelijk over wat je denkt over jezelf, want je bent je eigen pijn expert. Niemand anders kan voelen wat jij voelt en iedereen is uniek.

Paul is bezig om in Engeland een non-profit organisatie op te zetten, maar is momenteel een paar weken in Nederland voor degenen die geinteresseerd zijn.

Ik had hem boven al een keer geplaatst, maar het adres van de website is www.padoyo.org
Paul biedt zijn verontschuldigingen aan voor het feit dat die momenteel alleen nog in het Engels is, daar wordt aan gewerkt.

KarinvdM

Re: 6 weken wachten op uitslag (reuma )

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:01

Ik had de site al gevonden. Helaas is mijn engels niet goed genoeg om het allemaal te kunnen volgen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:03

@ biancaaa ik heb verschillende keren bloed laten trekken, ik denk dat er alle mogelijke ziektes zijn onderzocht, ook lyme enzo ik ben in behandeling geweest in de universitaire ziekenhuis van antwerpen, daar zijn zelfs kweken van mijn bloed genomen... ik ben ook bij tropische ziektes geweest,...

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 07:57

KarinvdM schreef:
Ik had de site al gevonden. Helaas is mijn engels niet goed genoeg om het allemaal te kunnen volgen.

Om de een of andere manier kwam ik gisteravond bokt niet op.. -O- ... vandaar dat ik nu pas reageer.

Vandaag moet ik werken, maar ik zal proberen je vanavond even e.e.a. toe te sturen. Het mooiste zou zijn als je mij per pb even je email adres wilt geven, dan stuur ik je een vertaling van de belangrijkste pagina's van de site.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:51

ik ben sinds zondag terug hees, stem valt volledig weg, voel me heel moe, snel buiten adem, kan niet slapen,... als ik opsta ben ik zo stijf als een plank, zo gaat het al de hele week... weer een hele boel stress te verwerken... maar deze ochtend schrok ik me dood... ik heb vaak last van slapende handen, met het gevoel dat ze opgezwollen zijn... maar deze ochtend, ik had in 1 hand GEEN gevoel meer (zelfs geen gekriebel wat je hebt als ze slapen), kon ze nietmeer bewegen, ik wou mijn gsm's wekker afzetten maar het lukte gewoon niet... heb echt mijn andere hand moeten nemen want ik was aan die 1ne hand gewoon verlamd... ze hing er maar aan voor spek en bonen... na een tijdje ging het wel terug beter... maar man wat is dat raar!

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 23:54

Ooh datnheb ik ook wel eens .. Lastig is dat altijd , zeker als je wekker maar af blijft gaan ... Ik heb volgende week trouwens me intake voor zorgpad :(

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:03

ik schrok me rot...

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 00:13

Kan ik me voorstellen .

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:34

ik heb net een mail gestuurd naar mijn huisarts met mijn verhaal en met de vraag of ik getest kan worden... ik kan misschien op onbegrip stuiten maar ik moet nu echt weten wat er aan de hand is want zo wakker worden is niet fijn! Bovendien ben ik volop aan het solliciteren en op gesprek gaan zonder stem is niet zo positief... ook kan je niet veel jobs vinden waarbij je je stem helemaal niet nodig hebt...

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:30

Beste,
Er bestaat geen eenvoudige test die Fibromyalgie kan aantonen.
Bij u zou ik niet in eerste instantie voor die diagnose kiezen omdat een aantal klachten zoals maagklachten, heesheid, en nog een aantal andere niet echt in het patroon van een fibromyalgie passen.
Gevoelsstoornissen die zo sterk uitgesproken zijn doch tijdelijk, passen ook niet goed bij fibromyalgie.
We moeten het eens bekijken

dit is wat ik terug kreeg... wat moet ik hier nou mee?

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 09:55

Die dokter heeft het fout ! Maagklachtem, stemmingswisselingen horen wel degelijk bij fibromyalgie,

Ik vraag me af wat voor onzin dokter dit is . Hij mag wel zijn opleiding opnieuw doen !

Nu is dit niet raar, veel dokters herkennen dit niett.

Ik zou als ik jou was eisen om doorgestuurd te worden naar de reumatoloog en met ee reumatoloog het hier over hebben, en anders gewoon naar een andere dokter gaan !.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:21

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 13:29

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:58

ik had deze beide sites al bekeken... ik had op het topic gereageerd omdat ik ook zoveel overeenkomsten zie in mijn symptomen, ook met die drukpunten, enkele van die punten heeft mijn vorige arts al een nagekeken door de hoofdpijn en toen reageerde ik ook zeer fel, ik denk ook dat ik een second opinion ga vragen... heb het gevoel dat ik op veel onbegrip stuit bij deze huisarts, ookal weet hij zelf niet wat er aan de hand is toch wuift hij dit weg

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 18:00

heel goed van je ,,

een second opinion kan nooit kwaad!

en anders als het neit werkt zou ik gewoon de reumatoloog rechstreeksbellen en het verhaaluitleggen

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:09

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 18:13

ik heb die site inderdaad gezien ! helaas is die site niet helemaal perfect ik vind hem best een beetje onduidelijk ..

maar toch bedankt !

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:23

is al een best oude site, maar stonden veel dingen op die ik herkende en verschillende goede vrienden ook herkende