Moedervlek verwijderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Re: Moedervlek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 11:14

Als ik zo lees valt het over het algemeen erg mee! Ben benieuwd vanmiddag, komt vast wel goed en ben vast ook wel een beetje blij dat ik er vanaf ben, wou het eerst gaan uitstellen (weer de afspraak van vandaag verzetten) het moet toch gebeuren... Nou doe ik de opld. Dokterassistent en ik had aan mn lerares gevraagd hoe het voelde en die zei dat het heel erg meeviel omdat op de rug de huid ook ruwer is en niet zo zacht zoals je buik dus dat datal scheelde! En dat je het niet ziet scheelt ook natuurlijk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:39

Is ook zo, de rug is redelijk gevoelloos in vergelijking met andere lichaamsdelen :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:44

Succes zometeen met het ontvlekken.

Hier ook diverse weggesneden, weggeschaafd en weggebrand.
Eerste 2 technieken door de dermatoloog afh. van wat voor vlek, andere techniek.
En de wegbrand acties waren van de huisarts toen ik nog "klein" was :+ (Lees, jaar of 25 a 30 geleden).

Valt op zich wel mee hoor verdoving prikt even, maar niet erg en van de rest voel je dan eigenlijk niets meer,
misschien wat druk, maar doet niet zeer.
(oke, behalve die ene die ze in mijn nek hebben weggehaald, maar die was niet goed verdoofd)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:53

Komt vast goed!

Ik laat er binnenkort ook weer 2 weghalen.
Heb er op 1 arm stuk of 90 zitten := := grote en kleintjes..
Ik ben gewoon en en al moedervlek :P

Ik heb er al eens een op mijn schouderblad laten weghalen.
Het verdovingsprikje voel je even, beetje gemeen prikje. Daarna voel je gelukkig niets meer en snijden ze het weg.
Ik heb na het verdoven geen pijn gehad, zaten 3 hechtinkjes in die ik na een week moest laten verwijderen. Ook dit was zonder pijn.
Heb er wel een litteken aan overgehouden :)

Succes en maak je vooral niet te druk! :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 11:57

Ga goed eten van tevoren, zodat ik niet weer het risico loop om flauw te vallen, maar komt vast goed! Ik heb ook een hoop moedervlekken! En ook een hoop moedervlekjes op mn hoofd, maar verder zijn mn andere moedervlekken normaal :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 16:55

Hij is er af :D
Had de dokter verteld dat ik best een beetje bang was. Dus ze vertelde steeds wat ze deed.
Toen de prik gekregen, niet leuk gevoel... gelukkig maar even, maar leuk is anders. Toen ging ze voelen of ik verdoofd was, dus ze ging met een naald erin prikken en ze zei: voel je dit, dus ik zei: wat? Voelde niks :D Ze wou hem er eerst afsnijden maar toen ze hem zag, zag ze dat dat helemaal niet nodig was maar eraf scheerde (met een scheermesje van vroeger) Nu heeft ze een soort schaafwondje gemaakt en de moedervlek is op de post haha!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:32

Wat fijn dat het zo mee viel! En goed dat je hebt aangegeven dat je het eng vond :j

lesley_oo7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:56

Gelukkig viel het mee! Ik vraag me af of iemand weet of het verwijderen van moedervlekken ook wordt vergoed om cosmetische redenen? Heb er eentje op mijn wang, het is maar een kleintje maar ik zou hem graag weg hebben. Of misschien iemand enig idee wat het kost?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:05

lesley_oo7 schreef:
Gelukkig viel het mee! Ik vraag me af of iemand weet of het verwijderen van moedervlekken ook wordt vergoed om cosmetische redenen? Heb er eentje op mijn wang, het is maar een kleintje maar ik zou hem graag weg hebben. Of misschien iemand enig idee wat het kost?

Hou je er rekening mee dat je een litteken krijgt wat niet mooi is in het gezicht?
Geen idee of het vergoed word.
Ik heb er nu 2, die zien er goed uit,maar ik wil ze weg hebben omdat ze op een laste plek zitten(bh-band plekken) en ik kan ze gewoon laten weghalen.

lesley_oo7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:22

Dat is waar, zal eens kijken naar littekens want daar heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht :+

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:26

Ik heb vorige winter er één weg laten halen op m'n rug en heb daar nog een behoorlijk lelijk litteken aan overgehouden... Als ik dat van te voren had geweten had ik die moedervlek wel gehouden... Hij is zegmaar altijd een beetje paarsig van kleur en je ziet gewoon nog de puntjes van de hechtingen zitten... Hij moest wel weggesneden worden, weet niet of het 'afscheren' minder een litteken achterlaat?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:30

Zo'n litteken heb ik dus ook! :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:27

Hier ook zo'n lelijk litteken.
Al wordt hij gelukkig al wat lichter.
En heel opzichtig op mijn schouderblad.

Helaas was het bij mij dus kwaadaardig, dus ben blij dat 'ie eraf is.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 15:49

Ik moet eerlijk zeggen... dat ik er vandaag wel last van heb gehad, vooral bij bepaalde bewegingen, vanavond gaat mijn moeder een nieuwe pleister (die we mee hebben gekregen met een gaasje) vervangen, zelf kan ik dat niet... kan niet bij mijn rug haha. Maar de pleister was nu zeg maar aan het 'doorlekken' ook niet lekker.....

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 09:14

Even een update... Mijn pigment is weer aan het terug komen. Zijn er meer mensen die hier last van heeft?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:25

Ja, dat kan.
Heb je al een uitslag van je vlek?
Heb er ook 1 die langs rand van litteken weer vlek is geworden aan 1 kant.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 20:40

hij was helemaal oke.. dus dat is wel fiijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:58

Dan zou ik me over pigment wat terug komt niet meteen zorgen maken.
En gewoon binnenkort een keer laten bekijken door de huisarts.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:21

Ik heb 2 weken terug 1 laten verwijderen, deze is eruit gebrand. Was na die tijd een redelijk gat. Inmiddels wel een stuk minder diep maar flink ontstoken helaas.