En wat is er zo anders aan plasma, qua geven?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

De eerste keer had ik een enorm grote blauwe plek, de hele binnenkant van mijn elleboog ( of hoe dat dan ook heet xD )
Wel mooi om te lezen dat er heel wat meer zijn die dit ook doen!
Ik ben nogal moeilijk te prikken. Eerste keer linkerarm twee keer aangeprikt, maar dat bloedvat ligt in een rare kronkel en na een halve zak sloeg 'ie dicht. Tweede keer zei ik dat ze het maar rechts moesten proberen. Prikster heeft een paar minuten gezocht naar een goed vat, maar kon niet echt iets vinden, dus toen toch maar links geprobeerd. Vat gevonden, aangeprikt, maar ja, die rare kronkel. Dat werkte dus niet.
Toen toch maar weer rechts gekeken, na lang zoeken een vat gevonden en ik kreeg zowaar een zak vol. Vervolgens ben ik een half jaar niet in Nederland geweest. Daarna werd ik weer opgeroepen, maar was mijn HB nét te laag.
Ik word ook niet zo vaak opgeroepen, volgens mij heb ik geen erg populaire bloedgroep. vuurneon schreef:Ze hebben een bepaalde tijdsregel waarbij ze stoppen na een bepaalde tijd proberen. Dus ik ben niet afgekeurd, maar ik weet dat ik echt hele moeilijke aders heb en ze in het ziekenhuis al langer dan die tijd erover doen om aan te prikken. Bovendien moeten ze dan ook dunnere naald pakken omdat mijn ader anders wegspringt. Zodoende hoef ik het al niet eens te proberen. Bloedgever doe ik echt alleen als het moet, want met maar 1 geschikte afname plek op mijn arm die absoluut niet ideaal is ga ik niet extra afnemen

) donor, als ik doodga heb ik er toch niks meer aan.
Ik ben al bloeddonor, ik vroeg het mij af omdat ik toch al een poos kamp met vermoeidheid in de ochtend en eigenlijk heel vaak moet plassen, had het er net over met iemand (die suikerziekte heeft) en die somde wat symptomen op, en stresskip dat ik ben denk ik gelijk het ergste haha..