Een bevalling.. en de zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 07:28

TS heb je wel moeder gevoelens nu?ben je er klaar voor om zwanger te worden?
Als je dat nog niet bent,zou ik toch nog wachten.
Ik heb 4 kinderen gebaard,alle 4 thuis.De eerste bevalling duurde het langst,een uurtje of 6.Was er zo moe van dat ik zowat in slaap viel tijdens de weeën.
De 2de was simpel,baby viel er gewoon uit,nix persen ofso,maar dit was een heel kleintje.Hij was 40cm en woog 1½ pak suiker.De derde ging ook best goed,alleen had hij zichzelf opgehangen aan de navelstreng.Is toch nog helemaal goed gekomen.De laatste werd een meisje,bevalling ging goed,wel extreem veel vruchtwater.Baby werd blauw,kon zelf niet ademen,had geen longen.

Maar wat ik wil zeggen,elke bevalling is anders.De een duurt kort,minder heftige weeën en minder pijn.De andere duurt uren! en kan veel pijn geven.Maar daar heb je ook pijnstillers voor.
De weeën moet je zien als de buikkramp die je hebt als je buikgriep [diarreé] hebt.Dan krijg je krampen die langzaam beginnen,op het heftigst zijn en dan weer weg zakken.Dát zijn weeën dus ook.

Ik vind de zwangerschap en bevalling helemaal geweldig! zou er zo weer aan beginnen,maar ik wil geen kinderen meer.Ik vond alles zó geweldig dat ik de oudste 3 kinderen in 1½ jaar en 2mnd kreeg.

ChantalD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:11

Mijn verhaal moet je echt met een heel pak zout nemen hoor! Had er misschien een sarcasm alert bij moeten geven voor de duidelijkheid }>
Vandaar dat ik ook juist aangeef dat dit de verhalen zijn die je nog wel te horen zult krijgen, maar veel vrouwen merken van al die zaken vrij weinig.
Inwendig voelen gebeurt inderdaad alleen om je ontsluiting te controleren (of bij evt. complicaties) en gaat echt heel voorzichtig.
Bloed tegen de muren gaat je ook niet gebeuren. Ik had bv. bij de eerste bevalling ca. 300 cc en bij de 2e 200cc bloedverlies. Eeen flinke kop thee dus, echt geen dramatisch gebeuren.
Buiten dat gebeurt er gewoon heel veel met en in je lichaam, tijdens je zwangerschap en je bevalling. Dingen die je vooraf niet verwacht en niet voor mogelijk houdt. Soort oerdriften zeg maar. Je bent zo ontzettend sterk op dat moment dat je alles wel aan kunt. Door alles stofjes die door je lijf vliegen gaat alles in een roes, merk je van je hele omgeving niets meer en is de helft van de pijn al vergeten voor het echt tot je doordringt. Na een week heb je al echt geen besef meer van wat er nu precies gebeurt is en hoe het voelde.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:15

Gewoon zwAnger proberen te worden dan kan je niet meer terug en moet je je er wel aan toe geven ..

Ik heb nu 1 kleine met een beroerde zwangerschap en beroerde bevalling . Ik weet nog dat hij beroerd was maar details niet meer en mijn meid nu 4 jaar was het dubbel en dwars waard..
Nu heel onverwachts en niet gepland ben ik in verwachting van de tweede ( we zouden het bij 1 laten )
Nu het zo is zijn we er super blij mee .. Wel gejankt van angst maar dat word weggenomen door de profs

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:29

Mijn eerste zwangerschap ben ik misselijk geweest tot 12 weken, maar op een gegeven moment wist ik gewoon dat ik eerst moest eten en pas een uur daarna moest gaan drinken. Daarna heb ik mij weken prima gevoelt, soms last van mijn bekken, maar prima mee te leven. Vanaf week 34 ging ik kwakkelen en kwam onder controle van het ziekenhuis (hoge bloeddruk). Met 38 weken ben ik ingeleid omdat mijn bloeddruk veel te hoog werd. Vliezen zijn om half 9 gebroken en ik heb vervolgens tot 6 uur in de avond aan de weeenopwekkers gelegen, zonder resultaat. Ja 3 cm, maar niet voldoende. :) Het werd een spoedkeizersnede.

Tweede zwangerschap werd een miskraam en nu mijn derde zwangerschap heb ik mij de eerste weken tot 15 weken denk moe gevoelt en nu ben ik bijna 35 weken en eigenlijk doe ik nog steeds alles. Ben vrij actief en heb alleen in de avond last van mijn bekken als ik teveel heb gelopen. Wel 2x een blaasontsteking gehad, maar verder mag ik echt niet klagen. Bij deze zwangerschap zal ik geen natuurlijk bevalling krijgen. Er staat inmiddels een datum gepland voor een keizersnede. Dit omdat is gebleken dat mijn bekken te smal zijn voor een natuurlijke bevalling. Eerlijk is eerlijk het geeft mij een hoop rust, maar het is een cliche, maar je bent je bevalling zo weer vergeten als je je kindje in je handen hebt.

Storm

Re: Een bevalling.. en de zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:44

Ik was heel erg bang voor de bevalling.
Toen mijn vliezen braken kon ik alleen maar denken 'nu gaat het echt gebeuren en hoe kom ik hier in godsnaam doorheen'. Ik kon wel janken.

Maar je kunt het.

Iedere vrouw kan bevallen. Oké, het is even niet zo leuk, maar het is goed te doen.
Ik heb zitten te wachten op 'de onhoudbare pijn' maar die heb ik nooit gehad. Integendeel, direct na de bevalling wilde ik het zooooo graag nog een keer overdoen (zo gek, zo kende ik mezelf ook niet, ik ben juist altijd heel bang voor pijntjes enzo). Maar het gaat zo snel allemaal en je bent in een soort trance, je beleeft alles niet helemaal bewust mee. Zelfs het inscheuren heb ik totaal niet gemerkt, echt helemaal niet. De pijn daarna viel me ook heel erg mee. Ik was voorbereid op; een maand niet lopen, zitten, poepen en alles. Uiteindelijk heb ik 2 dagen een trekkerig gevoel gehad, meer niet.

En goddank is er de ruggenprik. Heerlijk! Maak er dankbaar gebruik van! Door de ruggenprik ben ik lachend, grapjes makend en genietend mijn uren doorgekomen, 27 in totaal (al had je me verteld dat het er 12 waren, had ik het ook geloofd, gevoel van tijd is helemaal weg). En geloof het of niet, het waren de mooiste uren die ik heb meegemaakt. Je leert een kant van jezelf kennen die je niet kent, je oerinstinct, je moedergevoel, je kracht, je liefde en je doorzettingsvermogen.

Mijn zoon is nu 9 maanden en ik sta te popelen om weer zwanger te worden en vooral, om te bevallen!
Klinkt raar, maar het is echt zo.

Ik vind het nu heel jammer dat ik zo bang was, het was totaal niet nodig geweest en ik had beter kunnen genieten.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:50

Ohh gatverdamme! Ik ga hier even meelezen.
Voor mij bijna het zelfde verhaal als de TS, ik ben doodsbang voor de pijn en daar te liggen met de benen wijd en alles..
Gelukkig ben ik nog maar 19 en hoef ik er nog lang niet aan te beginnen maar ik ben bang dat ik averechts reageer en het kind ga haten omdat het me zoveel pijn heeft bezorgd. En dan nog niet te spreken van borstvoeding! Als een jongen aan mn tepel zit word ik al helemaal spastisch, laat staan zo'n bijtend, zuigend kind!
Als ik ouder word wil ik dolgraag kinderen, maar ik denk dat de mijne ook maar een afhaalchineesje wordt. :o

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:51

Topsylover, onderschat nooit de power van hormonen :) die maken dat je van je baby houdt, ondanks de pijn.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:53

Ik wil geen kinderen, één van de redenen is de zwangerschap en uiteraard de bevalling. Wel leuk om hier mee te lezen _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:54

Ik ga later wel voor een ziekenhuisbevalling; leg die ruggeprik alvast maar klaar :')

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:59

nummer 1 was een drama.

3 dagen volop in de weeen en 2 cm ontsluiting, vruchtwater door geprikt, had dame in gepoept dus hups naar het ziekenhuis daar aan de opwekkers (een ramp!) na 14 uur 5 cm ontsluiting na 16 uur is de ontsluiting terug gegaan naa 2,5 cm baby kwam in nood en een nood keizersnede gedaan.
Dame was prematuur en had achteraf veel eerder gehaald moeten worden (Ze hebben me tot de 43, 3 week laten lopen)

beeb 2
2 dagen s'nachts volop in de weeen geplande keizersnede daar mijn bekken te smal staan (zou je niet zeggen als je mij ziet) de dag van de keizersnede enorme weeen gehad maar gezonde dikke beeb te wereld gekomen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:02

Prematuur op 43+3..?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:03

Ja pletje, met 37 week voelde ik de beeb niet goed meer dus naar het ziekenhuis echo en hartfilmpje bleek weinig leven in de echo. hartfilmpje was onregelmatig maar volgens de gyn geen reden om stappen te ondernemen. Achteraf heeft beeb het veels te zwaar gehad en had ze dus met de 37 week gehaald moeten worden.

edit:

kwaaltjes, niet gehad bij beide niet geen misselijkheid geen vermoeidheid niks.
Echter wel vreetbuien, ben bij beeb 1, 40 kilo aangekomen was verslaafd aan de Big Mac kon s'nachts wakker worden en zin hebben in een Big Mac kon dan maar beter gelijk in de auto naar de Mc rijden slapen deed ik toch niet meer voordat mijn lust gestild was.

beeb 2 ook geen kwaaltjes maar verslaafd aan pizza die van dr oetker met extra pepers

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:08

Prematuur betekent vroegtijdig geboren, eerder dan 37 weken.

Onbegrijpelijk dat de gynaecoloog geen actie ondernam.. al gebeurt dat tegenwoordig ook nog wel.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:10

ze had het lichaampje van prematuur, net zoals je van kleding prematuur maat hebt.
Houd niet per defenitie in dat ze te vroeg geboren is.

Tja in die tijd ging er heel veel rond dat ze in NL de vrouwen te lang lieten lopen. Officieel mag je niet langer als 42 weken lopen maar daar had deze gyn niet echt een boodschap aan, weigerde ook een inwendig onderzoek terwijl hij dan direct had kunnen vernemen dat dame nooit natuurlijk geboren had kunnen worden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:15

Over de betekenis van een woord hoeven we geen discussie te voeren :D dat staat vast. Check www.Google.nl ;)

Onze jongste kwam met 41+1. Ik stond erop dat er actie ondernomen werd, juist vanwege de risicos. Gelukkig is het bij ons allebei goed afgelopen :)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:20

tante_trien schreef:
Ik wil geen kinderen, één van de redenen is de zwangerschap en uiteraard de bevalling. Wel leuk om hier mee te lezen _O-

Dit kan ik niet snappen. Ik weet dat er meer mensen zijn die zo denken, maar ik kan begrijpen dat je je hele leven anders kunt inplannen wegens
een paar maanden zwanger en een bevalling.

TS: Hier ook iemand met twee heule gemakkelijke bevallingen (4 uur en 3,5 uur).
Binnen nu en twee weken mag ik nog een keer bevallen en dan is het mooi geweest :D

Niemand kan jou voorbereiden, je zult het moeten ervaren ... en je lichaam is tot meer in staat als waar je erg in hebt.
En geloof me: horrorverhalen blijf je overal te horen krijgen. Je hoort er immers ook niet bij als je niet minimaal 3 liter bloed verloren.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:24

Wiesje schreef:
tante_trien schreef:

Dit kan ik niet snappen. Ik weet dat er meer mensen zijn die zo denken, maar ik kan begrijpen dat je je hele leven anders kunt inplannen wegens
een paar maanden zwanger en een bevalling.

Het is niet de enige reden hoor, maar wel één die heel zwaar mee telt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:26

Zegt de bevallingen van je moeder en zus ook iets over je eigen bevallingen? Want mijn gezin staat bekend om de horrorbevalligen. Zus 42 uur en vacuümpomp bevalling en uitgescheurd waar je u tegen zegt, andere 2 bevallingen waren ook een hel. Moeder heeft alleen maar stuitbevallingen gekregen waarbij ze maar 1 keer een keizersnede konden uitvoeren... Dus ik ben benieuwd wat mij te wachten staat :=

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:28

horrorverhalen zijn er altijd. Die van mij verliepen alles behalve soepeltjes toch zou ik het zo over doen
Je bent alles vergeten zodra je je kleintje in je armen hebt liggen, tuurlijk de pijn nadien ervaar je nog wel al vond ik die ook reuze mee vallen van de keizersnede.

Enige echte nadeel vond ik dat ik zolang in het ziekenhuis moest liggen, bij beeb 1 was er een baby boom en lag ik op de verloskamer met de kleine 4 dagen toen heb ik mezelf ontslagen bij beeb 2 was ik binnen 2 dagen weer thuis.
Als ik bij beeb 2 ook alleen op een kamer gelegen had was het waarschijnlijk wel anders geweest, had ik het vast nog wel een dagje vol kunnen houden maar ik met iemand anders op de kamer werkt niet.
Werd gillend gek van de vrouw naast me ze snurkte enorm en had andere levenswijze dan mij om het netjes te noemen.

Ik heb altijd het hardst geroepen geen kinderen voor mij, tja ongeluk zit in een klein hoekje toen was ik dus in eens zwanger en het was ook meteen goed toen ik haar voor het eerst voelde

Zwangerschap van mij moeder en die van mij waren compleet verschillend

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:28

Er schijnt wel een verband te zijn vuurneon, maar de zekerheid is nooit 100% :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:30

Pletje123 schreef:

Ik geloof dat ook best, je bouw is ook gedeeltelijk genetisch bepaald.
Des te meer redenen om voor mij later in het ziekenhuis te bevallen :)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:32

vuurneon schreef:
Pletje123 schreef:

Ik geloof dat ook best, je bouw is ook gedeeltelijk genetisch bepaald.
Des te meer redenen om voor mij later in het ziekenhuis te bevallen :)

Dan ben ik echt van de melkboer }:0

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:33

joh weet je als je zwanger bent is je lichaam er uiteindelijk aan toe om te bevallen. Na 9 mnd wil je dan ook wel, ben je nieuwsgierig naar je kindje en weer naar je lichaam die dan weer veel meer kan! Ik vond het alles mee vallen, heb 2 bevallingen gehad enne die had ik liever dan de zwangerschap:)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:36

Ik vond al het natuurgeweld overweldigend.. zeker bij de 2e. Leek wel alsof mijn lichaam dacht de trein te moeten halen, zoveel vaart zette het achter de geboorte van onze zoon van ruim 9 pond :Y)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:37

En trouwens, als je je ergens druk om wilt maken:
De eerste keren dat je je baby voelt zijn heel erg raar, ik had echt zo'n idee dat er 'iets vreemds/buitenaards' in mijn buik zat :') Ik moest er heel erg aan wennen, pas als het groter wordt krijg je duidelijke bewegingen en voelt het heel anders, minder eng.

En dan nog de borstvoeding, zon kindje wat je tepel vacuum zuigt...? Afschuwelijk vond ik het in het begin, daar komt dan nog bij dat mijn bv niet meteen op gang kwam ondanks dat ik meer dan genoeg had en een zuigende baby aan je tepel zónder toeschietreflex is echt niet grappig.

Maar hé, zelfs ik heb het allemaal overleefd en ik houd ontzettend veel van mijn kinderen, zou het zo weer doen. Terwijl ik vroeger altijd riep nooit kinderen te willen en vervolgens ongepland zwanger raakte, het heeft vast zo moeten zijn.