Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonfish13 schreef:ADHD hoeft zich niet per definitie te uiten in beweging/hyperactiviteit zover ik weet.
Dat kan ook in je koppie zitten.![]()
Dancer, ODD vind ik meteen wel een sticker zeg.
Bedoelde hij niet ADD?
F_Orumster schreef:Maar soms vraag ik me af, heeft niet iedereen bepaalde aspecten?
Ik ben ook snel overprikkeld, vooral in winkels. Ik versta ook iemand niet meer als verderop iemand ook praat. TL vind ik ook storend. Mijn gedachten zijn ook een doolhof.
Heeft niet iedereen in meer of mindere mate bepaald gedrag, wanneer denk je dat dit normaal is en wanneer moet er een label op?
xHaithi schreef:Oh, dus als ik dan begrijp wat je bedoelt, zeg je dat er veel andere ziektes zijn die ook niet te zien zijn in het bloed of op scans, en dat die, omdat ze dezelfde uiterlijke symptomen hebben als dit soort aandoeningen, ze verkeerdelijk als bv ADHD of autisme worden aanzien?
xHaithi schreef:Verder vind ik ook dat labels niet opgedrongen moeten worden maar mensen zelf moeten kunnen kiezen of ze deze aannemen of niet.
Diaz schreef:'lichte vorm van' is gewoon onzin.. zolang het geen serieuze klachten zijn, heeft het geen zin om een diagnose te stellen.