moet dit ff kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:18

TS, maar in wat voor vorm heb je dan begeleiding?? Waar helpen ze je nu dan precies mee?

Je werkt 5 dagen lees ik net. Dus je betaald zelf al je kleding, boodschappen, onderhoud, meubels e.d.?
Mag je zelf ook beslissen hoe veel geld je uitgeeft en waaraan je dit doet? Dus kun je goed verantwoord met je centjes omgaan?

Want als je goed voor jezelf zorgt en alles zelf betaald, snap ik niet waarom je niet gewoon een weekend weg gaat. Waarom overleg je dit dan met je ouders en wacht je op toestemming?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:18

Gemmeke schreef:
marleen_usar schreef:
Begeleid wonen krijg je echt alleen als het nodig is.

Dat is niet waar? Als er een beperking aanwezig is, kun je als ouders zijnde, ervoor kiezen om je kind begeleid te laten gaan wonen.

Uiteraard wordt dit bepaald door meerdere mensen, maar wordt vaak goedgekeurd.

Je krijgt echt geen awbz indicatie alleen omdat je het nodig vindt als ouders, dan moet er echt wel iets aan de hand zijn. Het CIZ stelt die indicatie en die zijn redelijk streng.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:20

Zo alweer veel geschreven.
mijn zusje ging met 18 op begeleid kamertraining.
nu is ze 21 en woont op zichzelf.

Weet wel dat je 24 bent en dus eigen beslissingsrecht hebt. je woont daar vrijwillig. tenzij je door rechterlijke macht daar woont.

Toch zou ik alles in goed overleg blijven doen. Want ik weet dat als je autisme hebt (welke vorm dan ook) je fictie en waarheid nog wel eens door elkaar kan halen.
is het bijvoorbeeld echt waar dat je moeder geen oma WIL worden, of heb jij dater van gemaakt nadat zij eens haar zorgen uitte over als jij later moeder wordt.

en ik denk dat mensen buiten jou om meer weet hebben van jouw autisme dan dat je dat zelf hebt.
en dat je moeder daarin wat overbezorgd is kan ik me dan van haar uit indenken, maar van jou uit kan ik het snappen dat je dat erg vind en niet nodig.

Ga eens met een vertrouwens persoon om tafel zitten, en leg jouw situatie uit. kijk dan naar wat jouw opties zijn....

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 14:21

Gemmeke schreef:
Meid ga eerst lekker samen wonen! genieten van elkaar, wennen aan elkaar. Je bent nog jong dus kinderen krijgen kan ook over een paar jaar.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, heb je werk? Kunnen jullie financieel, emotioneel voor jezelf zorgen?

Begrijp ik goed dat je een "vervelend" kind was toen je nog thuis woonde?

Ik was vroeger stil, verlegen, kat uit de boom kijker werd heel veel gepest

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:22

je hebt geen indicatie nodig om op begeleid kamer training!
het kost je als ouders geoon geld!

voor mijn zusje moest mijn moeder 250 euro p/m betalen, en daarop nog gewoon de leefgeldkosten van mijn zusje dat mijn zusje dan weer via het begeleid kamerwonen kreeg.

kijk in een "gewone"instelling kom je niet zonder indicatie. maar kamertraining stelt andere toelatingseisen dan een instelling.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:25

Waarom heeft mijn dochter die dan wel nodig?

wendyenbram

Re: moet dit ff kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:29

Weet IK toch niet?
ik weet niet welke wegen jij bewandelt.
op het moment dat er echt autisme is vastgestelt heb je sowieso een indicatie. en dan ligt het eraan waar je je inschrijft hoe en wat!
En waarom mijn zusje ZONDER indicatie daar terecht kan weet ik niet ik weet alleen dat het kon.
het heet gewoon begeleid kamertraining.
en het ging NIET van een instelling uit.
voor een instelling heb je een indicatie nodig.

dus tja ik weet niet wat er en hoe het bij jullie speelt dus een beetje kort door de bocht om dat in het wilde weg te roepen waarom dat bij jullie niet kan...
tenzij het een roep om hulp is (wanhoop) dan snap ik hem, maar anders niet!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 14:31

Delphi schreef:
TS, maar in wat voor vorm heb je dan begeleiding?? Waar helpen ze je nu dan precies mee?

Je werkt 5 dagen lees ik net. Dus je betaald zelf al je kleding, boodschappen, onderhoud, meubels e.d.?
Mag je zelf ook beslissen hoe veel geld je uitgeeft en waaraan je dit doet? Dus kun je goed verantwoord met je centjes omgaan?

Want als je goed voor jezelf zorgt en alles zelf betaald, snap ik niet waarom je niet gewoon een weekend weg gaat. Waarom overleg je dit dan met je ouders en wacht je op toestemming?

Ik betaal idd alles zelf. Zit bij stuiver(die zorgt voor mij rekeningen enzo moest ok van mijn ma
ze vinden het te duur 2 nachten+ wickit

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 14:36

wendyenbram schreef:
je hebt geen indicatie nodig om op begeleid kamer training!
het kost je als ouders geoon geld!

voor mijn zusje moest mijn moeder 250 euro p/m betalen, en daarop nog gewoon de leefgeldkosten van mijn zusje dat mijn zusje dan weer via begeleid kamerwonen kreeg.

kijk in een "gewone"instelling kom je niet zonder indicatie. maar kamertraining stelt andere toelatingseisen dan een instelling.

Dat hoeven mijn ouders niet.
Ik woon alsware op kamers begeleiding zie maar even kijken hoe het gaat meer niet

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:43

Eerlijk gezegd begrijp ik helemaal niets van dit bericht van Grote Vogel, is zij de moeder dan van doezel?

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:46

Mijn dochter was gewoon sneaky als ik het zo mag zeggen....

Vrienden van haar woonden op kamer training en ze dacht, wat een LOL, en feest, dat wil ik ook!
Helaas vond ze er geen bal aan.

Ze had een indicatie gekregen op haar IQ die was 62( en ik geloof echt dat ze zelf daaraan mee gewerkt heeft om die lager te krijgen)

Ze kreeg leefgeld per week voor haar eigen ontbijt, voor de rest regelden zei alles voor haar zoals de huur van de kamer, vaste lasten enz.

Ik heb daar nooit iets aan mee hoeven betalen, dat ging via het AWBZ.

Ik geloof dus dat het gewoon makkelijk gaat als je de weg weet, dus ook als je geen adhd of wat hebt.
Daar waren natuurlijk wel vaste regels.

- bezoek melden en pas na 1600 uur en voor 23.00 uur.
- Binnen zijn om 01.00 uur ( de 18 plus groep)
- geen relaties onderling
-geen herrie of overlast bezorgen

- wasmachine en droger volgens wekenlijks schema gebruiken
- kookles 1x per week
- dagelijkse taak met controle ( afwas, schoonmaklen, eigen kamer poetsen, wc etc)

Hier kon ze volgens haar niet mee leven en is ze dus weg gegaan...( tja dan heb je alle kansen en benut je ze niet) zonde~!

Waarom zou ik dit niet neer kunnen zetten???
Gelukkig heb ik NU een super contact met mijn dichter, we lachen ons wat af, en tja nog steeds ben ik het niet eens met haar levensweg, ze zal er zelf achter moeten komen...
Zo lang ik me niet bemoei met haar zaken, met haar relatie, school of financien is ze super lief...

Tja ze gaat naar school, doet haar plicht, ook al ben ik haar moeder, mag ik dan niks zeggen? Schijnbaar niet.

Oh, ja wat ik zei, met even geen contact, daar bedoel ik mee niet met elkaar bemoeien, ga naar een tussen persoon, maatschappelijk werk of dergelijke, een buitenstaander ziet toch alles anders.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:49

ben jij de moeder dan ?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:49

he grote vogel, het leek erop dat jij een PB van iemand aan jou hier openbaar gemaakt had. vandaar de reactie dat je dit niet hier neer kon zetten.
maar waarschijnleijk kreeg jij alleen in je PB dat dit topic hier liep en hebt daarom hier gereageert.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:52

ik moet eerlijk zeggen dat dit punt mij wel stoord

Ik wil ook vast eens naar de kroeg gaan, dit zou dan niet mogen na 1 uur? :)
Ik zou overigens ook in aanmerking komen voor begeleid wonen :j

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 14:53

rocymax schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik helemaal niets van dit bericht van Grote Vogel, is zij de moeder dan van doezel?

Nee is ze niet mijn ouders zitten niet op bokt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:53

maar waarom plaatst grote vogel dit dan ?

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:54

Nee, ik ben niet de moeder van doezel!

Maar het verhaal is gewoon vrij herkenbaar en ik krijg het in prive bericht?
Geen probleem hoor, hier lees je het verhaal van mijn kant als moeder.
Ik kan de teugels heel strak aan trekken, en wat gebeurd er dan? Dan loopt ze weg, doet alles wat ze denkt te moeten, en zou een kindje hebben.
Om afstand te nemen laat ik haar zelf beslissen, zelf nadenken en de gevolgen dragen.

Dit verhaal gaat niet over 3 maandjes, maar over jaren stress, ruzie en een te klein huis.
Dochter die lui is, en niks nodig denkt te hebben ( niet materialistisch, ach een goede eigenschap)
Nu ze haar eigen ding doet en ik me niet met haar bemoe is de relatie tussen ons gewoon goed.
Welk nut zou het hebben om mij als moeder dat te moeten verantwoorden op haar gedrag?
Ze is bijna 20, doet toch wat ze wil?
Lef?
Toch een achterstand of iets?

Geen idee, ze is verder heel open, spontaan (te) eerlijk en met bergen contacten.
Toen ze jonger was en ik me melde op school omdat ze deed wat ze wou, nooit huiswerk maakte, in en uit huis liep waar het haar uit kwam was het * Ze heeft temperament* Niks mis mee....

Wie zal het nu achteraf zeggen?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:55

Ok, dan snap ik eigenlijk niet wat het verhaal van Grote Vogel er hier toe doet?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:55

maar wat heeft het verhaal van jouw dochter te maken met TS ?

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:56

wendyenbram schreef:
he grote vogel, het leek erop dat jij een PB van iemand aan jou hier openbaar gemaakt had. vandaar de reactie dat je dit niet hier neer kon zetten.
maar waarschijnleijk kreeg jij alleen in je PB dat dit topic hier liep en hebt daarom hier gereageert.

Oh, echt geen idee????

verwijder mijn bericht dan maar als dat kan .

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:01

lifaya schreef:

Herkenbaar dus deze reactie, mijn dochter zei ook dat ze gek zijn, zelfs in de weekenden op tijd binnen zijn. Alcohol en drugs controle op de gekste momenten, en als ze al een wijntje wou drinken dan moest ze voor ander onderdak zoeken, dan mocht ze die dan niet meer nar binnen....
de zomer vakantie was aan gebroken en omdat ze niet van tevoren vakantie had op gegeven mocht ze niet weg, en haar vriend had een weekend geboekt als verassing.....dat was dus de rede dat ze daar weg gelopen is, ze mocht niet last minute nog weg.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:01

Wat een zooitje hier in het topic.. GroteVogel, wat bedoel je nu precies? Wees eens duidelijk?

En TS, wees jij ook eens duidelijk :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:03

GroteVogel schreef:
lifaya schreef:

Herkenbaar dus deze reactie, mijn dochter zei ook dat ze gek zijn, zelfs in de weekenden op tijd binnen zijn. Alcohol en drugs controle op de gekste momenten, en als ze al een wijntje wou drinken dan moest ze voor ander onderdak zoeken, dan mocht ze die dan niet meer nar binnen....
de zomer vakantie was aan gebroken en omdat ze niet van tevoren vakantie had op gegeven mocht ze niet weg, en haar vriend had een weekend geboekt als verassing.....dat was dus de rede dat ze daar weg gelopen is, ze mocht niet last minute nog weg.

Hoho, voor mensen gaan denken dat ik een losgeslagen puber ben, ik ga praktisch niet uit, maar sporadisch eens in de 2 a 3 maanden een keertje een kroeg bezoeken moet als jong persoon gewoon kunnen vind ik. Dat is ook een reden dat ik niet begeleid wil wonen. Ik kan prima voor mezelfs zorgen maar de boekhouding (huur etc) dat zal wel voor mij problemen geven gezien mijn ADD.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:04

Misschien ben ik even heel hard maar, waarom begin je aan kinderen als je zelf een beperking hebt, je vriend ook(waarmee je ook nog maar 2 jaar samen bent en niet mee hebt samengewoond)én je niet eens fatsoenlijk kunt uitleggen hoe de situatie in elkaar zit(en dan de spelfouten nog daargelaten).
WAAROM begin je dan in hemelsnaam aan kinderen?
Ik kan daar echt, echt niet bij.....:n

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:04

volgens mij heeft grote vogel een dochter die ook begeleid wonen heeft en vertelt zij juist eens hoe de andere kant (die van de moeder) kan zijn

dus dat het verhaal altijd 2 kanten heeft en er vast een reden voor is dat de moeder van de topicstartster zo reageert en de topicstartster niks mag