Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gemmeke schreef:marleen_usar schreef:Begeleid wonen krijg je echt alleen als het nodig is.
Dat is niet waar? Als er een beperking aanwezig is, kun je als ouders zijnde, ervoor kiezen om je kind begeleid te laten gaan wonen.
Uiteraard wordt dit bepaald door meerdere mensen, maar wordt vaak goedgekeurd.
Gemmeke schreef:Meid ga eerst lekker samen wonen! genieten van elkaar, wennen aan elkaar. Je bent nog jong dus kinderen krijgen kan ook over een paar jaar.
Waar ik nog wel benieuwd naar ben, heb je werk? Kunnen jullie financieel, emotioneel voor jezelf zorgen?
Begrijp ik goed dat je een "vervelend" kind was toen je nog thuis woonde?
Delphi schreef:TS, maar in wat voor vorm heb je dan begeleiding?? Waar helpen ze je nu dan precies mee?
Je werkt 5 dagen lees ik net. Dus je betaald zelf al je kleding, boodschappen, onderhoud, meubels e.d.?
Mag je zelf ook beslissen hoe veel geld je uitgeeft en waaraan je dit doet? Dus kun je goed verantwoord met je centjes omgaan?
Want als je goed voor jezelf zorgt en alles zelf betaald, snap ik niet waarom je niet gewoon een weekend weg gaat. Waarom overleg je dit dan met je ouders en wacht je op toestemming?
wendyenbram schreef:je hebt geen indicatie nodig om op begeleid kamer training!
het kost je als ouders geoon geld!
voor mijn zusje moest mijn moeder 250 euro p/m betalen, en daarop nog gewoon de leefgeldkosten van mijn zusje dat mijn zusje dan weer via begeleid kamerwonen kreeg.
kijk in een "gewone"instelling kom je niet zonder indicatie. maar kamertraining stelt andere toelatingseisen dan een instelling.
wendyenbram schreef:he grote vogel, het leek erop dat jij een PB van iemand aan jou hier openbaar gemaakt had. vandaar de reactie dat je dit niet hier neer kon zetten.
maar waarschijnleijk kreeg jij alleen in je PB dat dit topic hier liep en hebt daarom hier gereageert.
lifaya schreef:ik moet eerlijk zeggen dat dit punt mij wel stoord
- Binnen zijn om 01.00 uur ( de 18 plus groep)
Ik wil ook vast eens naar de kroeg gaan, dit zou dan niet mogen na 1 uur?![]()
Ik zou overigens ook in aanmerking komen voor begeleid wonen
GroteVogel schreef:lifaya schreef:ik moet eerlijk zeggen dat dit punt mij wel stoord
- Binnen zijn om 01.00 uur ( de 18 plus groep)
Ik wil ook vast eens naar de kroeg gaan, dit zou dan niet mogen na 1 uur?![]()
Ik zou overigens ook in aanmerking komen voor begeleid wonen
Herkenbaar dus deze reactie, mijn dochter zei ook dat ze gek zijn, zelfs in de weekenden op tijd binnen zijn. Alcohol en drugs controle op de gekste momenten, en als ze al een wijntje wou drinken dan moest ze voor ander onderdak zoeken, dan mocht ze die dan niet meer nar binnen....
de zomer vakantie was aan gebroken en omdat ze niet van tevoren vakantie had op gegeven mocht ze niet weg, en haar vriend had een weekend geboekt als verassing.....dat was dus de rede dat ze daar weg gelopen is, ze mocht niet last minute nog weg.