Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Judith_ schreef:Hier ook, ik ben alweer anderhalf week ziek. Hoewel ik wel gewoon naar school en aan het werk ga.
Ik sport 4-5 x in de week, slaap voldoende, eet meer dan genoeg groente en fruit, slik nu extra vitaminepillen bij ect.ect. Maar wordt altijd ziek zodra het weer om slaat.
gohya schreef:Vitaminepillen slikken is weg gegooid geld.Is bewezen door een arts die het onderzocht heeft.
In ons land is er geen enkel mens dat een vitamine gebrek heeft.Ons lichaam maakt zelf de nodige vitamine's aan,en alle vitaminepillen die we slikken,worden gelijk door het lichaam afgevoerd.
om het zo maar even te noemen. Twee weken terug was ik (jaja alweer) slecht te pas en moest verplicht een paar keer per dag een bruistablet drinken. Kwam er echt supersnel doorheen
het overschot plas je toch uit schijnt
Isis_Ywen schreef:gohya schreef:Vitaminepillen slikken is weg gegooid geld.Is bewezen door een arts die het onderzocht heeft.
In ons land is er geen enkel mens dat een vitamine gebrek heeft.Ons lichaam maakt zelf de nodige vitamine's aan,en alle vitaminepillen die we slikken,worden gelijk door het lichaam afgevoerd.
Welke arts? Heb je ergens het onderzoek online staan?
Er zijn namelijk genoeg onderzoeken aan te halen die wél aantonen dat er in Nederland tekorten voorkomen aan vitamines. Bovendien zijn er ook zeker vitamines en mineralen die het lichaam niet zelf aan kan maken. Bijvoorbeeld vitamine C en D. Toevallig ook dé twee vitamines die naast het mineraal zink een hoop voor je weerstand kunnen doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D
http://www.jbeunk.nl/VitamineC.html
phormicola schreef:gohya schreef:Vitaminepillen slikken is weg gegooid geld.Is bewezen door een arts die het onderzocht heeft.
Je weerstand zakt als je een verkoudheid hebt opgelopen of bij vrouwen tijdens de menstruatie,en door stress,enz.
Maar ieder maakt natuurlijk zelf uit wat hij/zij slikt.
Ik ben nooit ziek,ik eet weinig maar sport wel.
Ben ik niet met je eens. Ik eet me drie slagen in de rondte, altijd gezond, sport veel en ik heb toch vaak tekorten. Ik heb een spastische darm, waardoor ik vaak diarree heb en dus krijgt m'n lichaam niet de tijd om genoeg voedingsstoffen op te nemen.
Er zijn zat redenen waarom iemand met gemak een tekort op kan lopen

_Tara_ schreef:CM_ schreef:Ik denk dat een lage weerstand ook heeft te maken met teveel hygiene,
gewoon een keer minder die handen wassen
Denk dat je daar ook wel een goed punt hebtGewoon een beetje viezer doen.
Alhoewel mijn vriend en vooral zijn moeder lichte vorm van smetvrees hebben, ze zijn zelden ziek. Dus of het dan zo veel uitmaakt weet ik ook niet.
Misschien juist váker m'n klauwen wassen
Gewoon geen tijd voor.
_Tara_ schreef:dressagelady schreef:Heb wel een hond en een kat dus dat scheelt misschien![]()
Ik hoop over 2 jaar af te studeren als mondhygiënist dus alles is ultra schoon/steriel!
Ja ok maar dat betekent niet dat je thuis een keer minder je handen kunt wassen ofzo. Als je op je opleiding/werk maar schoon werkt idd
Colway schreef:Judith_ schreef:Hier ook, ik ben alweer anderhalf week ziek. Hoewel ik wel gewoon naar school en aan het werk ga.
Ik sport 4-5 x in de week, slaap voldoende, eet meer dan genoeg groente en fruit, slik nu extra vitaminepillen bij ect.ect. Maar wordt altijd ziek zodra het weer om slaat.
dan ben je niet echt ziek i.m.o., dan voel je je belabberd, ben je verkouden whatever.
(al kan je wel knap last hebben van een flinke verkoudheid hoor, maar ik zou me er nooit voor ziek melden)
Ik lees dat mensen voor minder thuis blijven. Iemands instelling kan het al snel laten lijken of het minder erg is maar vind dit beetje raar wordt afgedaan.