Ben ik de enige met een slechte weerstand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:59

Immuniteit versterken om buikgriep te voorkomen | Immuniteit |
Buikgriep wordt veroorzaakt door virussen en een antimicrobiële behandeling heeft dus geen zin. De meeste vormen van buikgriep zijn goed te genezen. Zonder medicatie gaat de diarree vanzelf over na 4 à 5 dagen. Bij buikgriep gaat het om een virale infectie, veroorzaakt door het zogeheten norovirus dat elk jaar actief is. De meeste mensen krijgen er vroeg of laat mee te maken. De infectie gaat gepaard met hevig braken, zware diarree, soms lichte koorts en hoofdpijn, maar is eerder verontrustend dan levensbedreigend. De eerste dag zal men zich echt doodziek en totaal futloos voelen, de tweede dag gaat het al wat beter. Wie de griep wil voorkomen doet er goed aan zijn immuunsysteem te versterken, voldoende rust te nemen en strikte hygiënemaatregelen in acht te nemen
De winter is het jaargetijde waarin heel wat mensen last krijgen van verkoudheden, keelontstekingen en allerhande soorten griep. Uit onderzoeken van het Linus Pauling Instituut blijkt dat 95% van de volwassen bevolking geen gebruik maakt van de preventieve en genezende kracht van hoge dosissen vitamine C. Mensen die naargelang de kracht van hun immuniteit 1000 tot 6000 milligram vitamine C per dag innemen, beschermen zich niet alleen tegen de typische winterkwaaltjes, maar voorkomen ook griepaanvallen. Spijtig genoeg gebruiken slechts zeer weinig mensen voldoende vitamine C om echt te kunnen genieten van zijn beschermende werking. Men gaat er nog steeds van uit dat 75 tot 90 milligram ascorbinezuur, die door het ministerie van Volksgezondheid wordt aanbevolen, voldoende is voor een optimale dagelijkse dosis. De realiteit toont aan dat die hoeveelheid net volstaat om scheurbuik te voorkomen, maar zeker geen garantie biedt om in een optimale gezondheid herfst en winter door te komen. Nobelprijswinnaar Dokter Linus Pauling was dertig jaar geleden de eerste die het belang van hoge dosissen vitamine C beschreef en bekendmaakte. Tijdens de afgelopen kwarteeuw verzamelden duizenden wetenschappers een massa aan bewijzen die aantonen dat vitamine C, voldoende rust en een degelijke hygiëne de beste wapens zijn tegen griep. Daarnaast bestaan er voldoende weerstandverhogende producten om
(winter-) ongemakken te voorkomen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:00

Judith_ schreef:
Hier ook, ik ben alweer anderhalf week ziek. Hoewel ik wel gewoon naar school en aan het werk ga.

Ik sport 4-5 x in de week, slaap voldoende, eet meer dan genoeg groente en fruit, slik nu extra vitaminepillen bij ect.ect. Maar wordt altijd ziek zodra het weer om slaat.

dan ben je niet echt ziek i.m.o., dan voel je je belabberd, ben je verkouden whatever.

(al kan je wel knap last hebben van een flinke verkoudheid hoor, maar ik zou me er nooit voor ziek melden)

Isis_Ywen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:10

gohya schreef:
Vitaminepillen slikken is weg gegooid geld.Is bewezen door een arts die het onderzocht heeft.
In ons land is er geen enkel mens dat een vitamine gebrek heeft.Ons lichaam maakt zelf de nodige vitamine's aan,en alle vitaminepillen die we slikken,worden gelijk door het lichaam afgevoerd.

Welke arts? Heb je ergens het onderzoek online staan?

Er zijn namelijk genoeg onderzoeken aan te halen die wél aantonen dat er in Nederland tekorten voorkomen aan vitamines. Bovendien zijn er ook zeker vitamines en mineralen die het lichaam niet zelf aan kan maken. Bijvoorbeeld vitamine C en D. Toevallig ook dé twee vitamines die naast het mineraal zink een hoop voor je weerstand kunnen doen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D

http://www.jbeunk.nl/VitamineC.html

dressagelady

Re: Ben ik de enige met een slechte weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:16

Kentaro mijn vader is ook een groot vitamine C aanhanger :)) om het zo maar even te noemen. Twee weken terug was ik (jaja alweer) slecht te pas en moest verplicht een paar keer per dag een bruistablet drinken. Kwam er echt supersnel doorheen :oo het overschot plas je toch uit schijnt :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:29

Isis_Ywen schreef:
gohya schreef:
Vitaminepillen slikken is weg gegooid geld.Is bewezen door een arts die het onderzocht heeft.
In ons land is er geen enkel mens dat een vitamine gebrek heeft.Ons lichaam maakt zelf de nodige vitamine's aan,en alle vitaminepillen die we slikken,worden gelijk door het lichaam afgevoerd.

Welke arts? Heb je ergens het onderzoek online staan?

Er zijn namelijk genoeg onderzoeken aan te halen die wél aantonen dat er in Nederland tekorten voorkomen aan vitamines. Bovendien zijn er ook zeker vitamines en mineralen die het lichaam niet zelf aan kan maken. Bijvoorbeeld vitamine C en D. Toevallig ook dé twee vitamines die naast het mineraal zink een hoop voor je weerstand kunnen doen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D

http://www.jbeunk.nl/VitamineC.html

en er lopen veel mensen met een vitamine D tekort (en daar ga je je zwak, slap, stram, etc van voelen )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:31

Ik denk dat een lage weerstand ook heeft te maken met teveel hygiene,
gewoon een keer minder die handen wassen :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:50

phormicola schreef:
gohya schreef:
Je weerstand zakt als je een verkoudheid hebt opgelopen of bij vrouwen tijdens de menstruatie,en door stress,enz.

Maar ieder maakt natuurlijk zelf uit wat hij/zij slikt.
Ik ben nooit ziek,ik eet weinig maar sport wel.

Ben ik niet met je eens. Ik eet me drie slagen in de rondte, altijd gezond, sport veel en ik heb toch vaak tekorten. Ik heb een spastische darm, waardoor ik vaak diarree heb en dus krijgt m'n lichaam niet de tijd om genoeg voedingsstoffen op te nemen.
Er zijn zat redenen waarom iemand met gemak een tekort op kan lopen :)

Ik ben het ook niet eens met Gohya. Groenten/fruit krijgen niet meer de tijd om goed/rustig uit te rijpen en de grond waar ze op verbouwd worden is ook nog eens helemaal uitgeput waardoor ze daar niet genoeg stoffen uit kunnen halen.

Iedereen moet uiteraard doen wat hij/zij denkt dat het beste is. Weinig eten en sporten zou ook niet combineren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:00

CM_ schreef:

Denk dat je daar ook wel een goed punt hebt :j Gewoon een beetje viezer doen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:01

In de sector waarin ik word opgeleid is dat niet mogelijk :P

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:05

Handig topic, ga hem ook even doorlezen. Ik heb ook een hele slechte weerstand. Soms ik denk dat het misschien wel kan komen doordat ik geen vlees eet?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:06

Waarschijnlijk eet je daarvoor vervangende producten, dus daar ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:09

Ben de laatste dagen ook lekker beroerd. Veel migraine gehad, wat daarna eruit kwam als een fikse verkoudheid. Al een aantal dagen was ik zo aan het hoesten, en op 1 dag was het zover haha, het was alsof mijn keel ging ontploffen haha. Veel pijn, veel hoesten noem maar op, nu 2 dagen later begint mijn neus ook echt verkouden te zijn, en mijn keel word langzamerhand iets beter. Wel veel hoesten. Ik ga eigenlijk altijd nog naar mijn werk, veel pijnstillers innemen en hup ervoor gaan. Ziek kan ik niet zijn want moet ook elke dag mijn paarden doen dus tsja. Ik ben altijd onderweg maar nooit volledig ziek om thuis te blijven.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:11

_Tara_ schreef:
CM_ schreef:

Denk dat je daar ook wel een goed punt hebt :j Gewoon een beetje viezer doen.

Ja volgens mij kan het daar inderdaad wel mee te maken hebben :j Alhoewel mijn vriend en vooral zijn moeder lichte vorm van smetvrees hebben, ze zijn zelden ziek. Dus of het dan zo veel uitmaakt weet ik ook niet.

Ikzelf was vroeger amper ziek, ik heb geloof ik 4-5 jaar geen griep gehad en 1x per jaar een verkoudheid die dan op 5 dagen over was.
De laatste 2 jaar ben ik bijna chronisch verkouden en heb om de 2 maand wel een sinusitis aanval. Ik ga ook gewoon door, ben niet zo van het zetel en bed hangen. Heb nu ook al verschillende keren griep gehad, dit jaar al 2x en ik geloof dat de volgende aanval niet te lang meer op zich gaat laten wachten.
Mijn bloed is vrij goed, alleen heb ik wel problemen met mijn darmen als ik bepaalde dingen eet of drink. Daarom al enkele weken gezonder aan het eten en nu ook 4-5x per week sporten, maar de verkoudheid duurt onderhand nu toch al de 5de week! -O-
Ik ga er niet meer voor naar de dokter, omdat ik dan om de 2 maand een antibiotica kuurtje mag doen, wat vervolgens toch niets uithaalt. Liever geen pilletjes dan...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:15

@Isis_Ywen
Welke arts dat was weet ik niet meer,het was bij een programma van de consumentenbond.
Daar gaan ze altijd allerlei levensmiddelen en preparaten enzo uitzoeken en testen.
'Consument van Waarde' heet het geloof ik,komt altijd op Ned.3.

En idd. wat andere ook zeggen,minder vaak je handen wassen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:33

CM_ schreef:

Daar kan ik me hier niets bij voorstellen :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:35

Ik ook niet, ik ben niet zo'n hygiënisch typje := Misschien juist váker m'n klauwen wassen :))

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:25

dressagelady schreef:
In de sector waarin ik word opgeleid is dat niet mogelijk :P

Dan gewoon thuis extra vies doen :j Of kan dat ook niet? :P
Ben ik trouwens wel benieuwd in welke sector je wordt opgeleid.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:56

Heb wel een hond en een kat dus dat scheelt misschien :')

Ik hoop over 2 jaar af te studeren als mondhygiënist dus alles is ultra schoon/steriel!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:18

Nou ik weet van mezelf toen ik in de varkenshouderij werkte, was door de hygiene daar, mijn huishouden ook te hygienisch, dettol hier dettol daar, 3 keer per week of meer dweilen.. ik was om de haverklap verkouden.
Nu ben ik blij als ik al eens per week kan dweilen in huis := Gewoon geen tijd voor.
Maar hey ben zelden verkouden :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:29

Maar je weet niet zeker of dat je minder verkouden bent doordat je minder 'schoon' bent geworden of dat het komt omdat je niet meer in de varkenshouderij werkt...... }>

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:30

dressagelady schreef:

Ik hoop over 2 jaar af te studeren als mondhygiënist dus alles is ultra schoon/steriel!

Ja ok maar dat betekent niet dat je thuis een keer minder je handen kunt wassen ofzo. Als je op je opleiding/werk maar schoon werkt idd :j

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:39

Kentaro schreef:
Maar je weet niet zeker of dat je minder verkouden bent doordat je minder 'schoon' bent geworden of dat het komt omdat je niet meer in de varkenshouderij werkt...... }>

_O-

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:55

_Tara_ schreef:
dressagelady schreef:

Ja ok maar dat betekent niet dat je thuis een keer minder je handen kunt wassen ofzo. Als je op je opleiding/werk maar schoon werkt idd :j

Nee klopt, doe 't thuis alleen na 't wc gaan en voor het koken, vind ik toch wel het minimale :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:31

Colway schreef:
Judith_ schreef:
Hier ook, ik ben alweer anderhalf week ziek. Hoewel ik wel gewoon naar school en aan het werk ga.

Ik sport 4-5 x in de week, slaap voldoende, eet meer dan genoeg groente en fruit, slik nu extra vitaminepillen bij ect.ect. Maar wordt altijd ziek zodra het weer om slaat.

dan ben je niet echt ziek i.m.o., dan voel je je belabberd, ben je verkouden whatever.

(al kan je wel knap last hebben van een flinke verkoudheid hoor, maar ik zou me er nooit voor ziek melden)

Hoe weet jij of ik ziek ben of niet? :? Ik lees dat mensen voor minder thuis blijven. Iemands instelling kan het al snel laten lijken of het minder erg is maar vind dit beetje raar wordt afgedaan.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:34

als je echt ziek ben hang je wat mij betreft kotsend of aan de andere kant uitspuwend op of om de pot met koorts.

Maar iedereen verstaat inderdaad iets anders onder 'ziek'. Ik ben af en toe beroerd en kan dan best werken, met ziek zijn lig ik gestrekt