[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:18

Dat valt toch wel mee, de hoeveelheid zoetigheid? Als het eetlepels zijn en verdeeld over 4 personen, is het toch heel netjes?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:33

Ketchup is wel zoet toch? Zitten redelijk veel suikers in :P Ik zou dan de 40 gram suikers halveren ofzo

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:33

LynnDenise schreef:
Mi_Amore schreef:
@LynnDenise: ja na 10 jaar op bokt rondgedraaft te hebben als 'chipieke' vond ik het tijd voor wat anders. Kleine ode aan mijn overleden merrie...

Ik ga idd elke dag na mijn avondeten nog 3 kwartier wandelen :j En dat is flink doorstappen :D
Laat ons hopen dat je door citroen vet verbrand! Drink elke dag 2 tassen thee met citroensap erin :D

2 TASSEN thee? Hoe groot zijn die tassen? :P

Ja ik moet wel even wennen aan je nieuwe naam hoor :))

Wat zou er gebeuren als je in plaats van wandelen ging fietsen? :)

Oei, wacht, ik denk dat jullie in NL een 'kop' thee zeggen? :D

Ik mag helaas niet te veel fietsen, slechte rug he... Mag max. 10min per keer, de bobbels in de weg doen me te veel pijn :\

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:36

Om nog even op die marinade terug te komen, ik had zelf een andere marinade gekozen, omdat ik al die suikers juist wil vermijden :)

En ik dacht nog wel dat je een spelfout maakte := Waar komt dat woordje tas vandaan? :)) Wij zeggen inderdaad kop :P
Slechte rug, Ohja stom dat had ik kunnen weten, maar zou het niet kunnen komen omdat je elke dag hetzelfde doet aan beweging dat je lichaam dat minder ziet als bewegen? Maar vanzelfsprekend vind?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:02

Maar die marinade is zonder de 50 gram suiker ook wel lekker lijkt me? Dan is het opzich nog wel te doen denk ik :j
Net ff een dipje en wat truffel pepernoten op maar nu er weer tegenaan. Morgen eten we lekker toscaanse kip heb er nu al zin in :9 Wel uit pakje. Maar ben nog leerende om echt te koken :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:09

Denk dat het zonder suiker ook wel lekker is. Maar helemaal suikerarm eten is ook niet nodig hoor := Ik heb uitgerekend wat er qua punten (WW ProPoints) in zit, en dat is erg weinig, helemaal voor een complete maaltijd.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:15

Nee klopt! Maar als ik bijvoorbeeld overdag al veel suikers op heb dan wil ik niet in mijn avondeten nog flink wat suiker. Dan laat ik dat gewoon achterwege :j Denk dat ik het donderdag ga maken. Dan wel met suiker want we hebben eters die wel van zoet houden := Met een quinoa salade erbij denk ik..

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:47

LynnDenise schreef:
Om nog even op die marinade terug te komen, ik had zelf een andere marinade gekozen, omdat ik al die suikers juist wil vermijden :)

En ik dacht nog wel dat je een spelfout maakte := Waar komt dat woordje tas vandaan? :)) Wij zeggen inderdaad kop :P
Slechte rug, Ohja stom dat had ik kunnen weten, maar zou het niet kunnen komen omdat je elke dag hetzelfde doet aan beweging dat je lichaam dat minder ziet als bewegen? Maar vanzelfsprekend vind?

volgens mij is dat een gewoon woordje in belgië voor kopje, of kop. :)
Ik ben net klaar met sporten, weer zo'n anderhalf uurtje gedaan! ben weer helemaal trots.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:47

LynnDenise schreef:

Ooh.. dubbel post, sorry :o

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:45

ik meld me ook weer even.

heb eigenlijk een vraagje, hoe zorgen jullie ervoor dat jullie voldoende water/vocht naar binnen krijgen, bij mij is het een strijd om vocht naar binnen te krijgen.

ik gok dat ik nu amper een liter water/thee oid naar binnen heb gewerkt.

dat is mijn grootste probleem, om genoeg te drinken

heb trouwens vanavond al wel weer gewandeld :) :)

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:18

Hoi hoi,

ook ik meld me aan.. Vorig jaar een maagverkleining gehad en blijf nu heerlijk (not) hangen rond de -60 kilo... Vorige week begonnen met ww om echt bewust te worden van het eten en wat je eet.. Ik wil er (het liefst voor het einde van dit jaar) nog 25 kilo af hebben.. Al met al moet er nog zo'n 40 kilo af..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:12

Haha LynnDenise, dat is iets typisch Vlaamsch denk ik :D

Wij zeggen een 'tas thee' en een 'kom koffie' (en nee dat is geen typo, wij zeggen KOM koffie ipv KOP :') )

En bij mij thuis zeggen ze gewoon een 'zjatte kaffe' :')

@saszuidema: welkom hier! Heb je veel last gehad van je maagverkleining? Geen veloverschot of zo?

Ik mis écht die lijstjes... ;(

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:52

Wow gisteren voor het eerst sinds mijn dieet paardgereden (intensief).
Wat ben ik brak en opeens spierpijn? Vorige week nog 3x gereden dus erg lang geleden is het niet. Meer mensen die hier last van hebben?

Misschien toch maar meer water drinken?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:54

Ik meld me ook aan, gezellie! :)

Ben nu in mijn derde week weight watchers en ben 3,4 kg kwijt :D

Vooral erg blij met dit dieet omdat je alles kunt eten wat je wilt (als je je maar aan het aantal punten per dag houdt) en omdat je met uitspattingen (uiteten, coupe ijs) tóch nog afvalt.

Vorige week was drama, afgelopen maandag maar 4 ons kwijt, maar ik had me er niet goed aan gehouden. Deze week weer vol aan de bak!

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:05

Mi_Amore schreef:
Haha LynnDenise, dat is iets typisch Vlaamsch denk ik :D

Wij zeggen een 'tas thee' en een 'kom koffie' (en nee dat is geen typo, wij zeggen KOM koffie ipv KOP :') )

En bij mij thuis zeggen ze gewoon een 'zjatte kaffe' :')

@saszuidema: welkom hier! Heb je veel last gehad van je maagverkleining? Geen veloverschot of zo?

Ik mis écht die lijstjes... ;(

nee, geen veloverschot maar ik moet nog even om op gewicht te komen. Nou geen overschot van mijn 2 vrouwlijkheden is niet veel over, theezakjes zeg maar dat is wel bijna allemaal vel.. Voor de rest afgelopen donderdag dan serieus begonnen met ww en sinds donderdag maar een 0.5 kilo kwijt. Nu in anderhalf week nog steeds 1.5. Sta al 3 dagen weer stil, bleh!!!!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:08

saszuidema, dat is toch prima sinds donderdag? Bij ww gaat het ook geloof ik om langzaam afvallen zodat het er af blijft. En je mag er nog genoeg eten en toch afvallen! Waarom weeg je je elke dag? Het is geloof ik redelijk normaal om ff stil te staan.

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:10

dat wegen is een obsessie en blijft een obsessie ben ik bang.. Stil staan prima maar toch niet al in de eerste week?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:13

Nou ik denk dat je lichaam aan dit dieet moet wennen want eerst deed je toch gewoon uit jezelf maar je bent toch weightwatchers gaan doen omdat je gezond wou leren eten? En misschien eet je nu wat meer en moet je lichaam daar even aan wennen :) Ik weet niet hoe je lijstjes eruit zagen voor je ww?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:14

hoeveel punten mag je per dag eten saszuidema?

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:14

Ja weet het eigenlijk wel maar ja ik wil zo graag!!!!!! Eind dit jaar wil ik eigenlijk op een paard zitten maar dan moet er minimaal 20 af zijn, dus ja dan wil ik liever wat sneller dan goed voor me is

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:27

Ik wilde vanmorgen op mn fiets stappen... komt er toch een hoosbui naar beneden! Dus toch maar de auto gepakt :o En nu schijnt t zonnetje weer....... :roll:

Wooow saszuidema, wat een gewichten! Veel succes verder!

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:28

Amaris schreef:
hoeveel punten mag je per dag eten saszuidema?

schrik niet, 43

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:29

Ah, dan snap ik ook waar de 20 kg afvallen vandaan komen. Mijn ervaring is toch wel dat ze het goed doen met dat punten berekenen, als je je daar goed aan houdt is het wel frustrerend dat je niet afvalt... eet je toch minder/anders dan normaal?

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:30

nee eet juist meer, moet mn best doen om aan die punten te komen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:43

oef. dat lijkt me moeilijk, er zal vast een theorie achter zitten, maar het lijkt me heel 'tegennatuurlijk'...

snap je frustratie wel...