Oorpijn, dokter wil niks doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:46

Shona_ schreef:
Ik schreef trouwens dat ik verkouden was, niet echt slim van mij, want mijn neus zit niet verstopt, heb alleen een naar (kriebel) hoestje waarvan ik weet hoe dat komt en dat is gelukkig bijna over.

Ik ben momenteel ook verkouden, zonder verstopte neus. Heb helaas een behoorlijk kno-verleden en ook toekomst. Na 20 jaar chronische oorontstekingen bleek ik kanker te hebben in mijn middenoor. Het is dmv operaties weg gehaald. Maar nu ik verkouden ben, met opgezette klieren heb ik ook last van mijn oren. Niet echt aanwijzbare pijn maar voel het wel extra. Komt verstopte buis van eustachius is het nu ook even niet idd. :)

De huisarts kan je ook naar de tandarts verwijzen als blijkt dat daar de problemen van komen. :j Juist daarom kan ik je aanraden om even wat dingen voor jezelf op papier te zetten om te voorkomen dat je het je na afloop nog niet duidelijk is. :)

houvanpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:53

andere docter nemen :P :=

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:56

Ik had ook een keer zoiets ervaren, bleek dus mijn buis van Eustachius verstopt te zijn omdat ik verkouden was. Ik kon mijn hoofd wel door de muur heen slaan, zo'n pijn deed het. Ik heb vaak neusspray gebruikt en probeerde ik me oren te laten 'poppen' door je neus dicht te houden en er druk op te zetten. Af en toe 'klotste' het in mijn oor en voelde ook af en toe vocht. Langzamerhand na een week of twee werd het steeds minder en uiteindelijk helemaal weggegaan naar een laatste 'pop' en wat vocht.

Maar ik las dat het bij jou 2 jaar nu duurt. Dat is te lang, eis een verwijsbrief naar de KNO arts. De tijd om aardig boe, ba en amen te zeggen is nu duidelijk voorbij.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:44

Ik had hetzelfde probleem. Elke maand oorpijn, ging daarvoor naar de huisarts en die zei; Gewoon elke keer antibiotica als je er last van hebt.
Hoefde niet terug te komen als het terug kwam, want dat was normaal volgens hem. Één keer iets van een ontsteking en je komt er niet meer vanaf... Nouja zal wel.

Na een paar jaar naar een nieuwe huisarts gegaan en die vond het belachelijk dat ik van de oude huisarts steeds aan de AB moest.

Die huisarts heeft me even flink gepijnigd door een soort wattenstaafje in m'n (ontstoken |( ) oor te stoppen en dat is onderzocht.

Blijk al jaren een bacterie in m'n oor te hebben die helemaal niet reageerd op de AB... Nouja het is een slapende bacterie zeggen ze, door AB gaat 'ie in slaap en na een poosje als m'n weerstand wat slechter word, wat bij mij nogal vaak is, dan is hij er weer en veroorzaakt het vreselijke pijn.

Moet nu wachten tot het kreng weer wakker is en dan moet ik direct naar de huisarts en kan er wat aan gedaan worden }:0