Maar het is een heeeel bekend verhaal hoor? Met mijn zoontje ben ik vanaf de geboorte tot maart dit jaar door een heel diep dal gegaan. Hij sliep ook niet. Maar dan ook echt NIET... Hij was 3 weken oud en van 's ochtends 7 tot 's avonds 11 wakker. Sliep niet. Zelf was ik herstellende van een zware bevalling, en op den duur helemaal radeloos. Gelukkig heb ik hulp ingeroepen en die gekregen van de verloskundige -> osteopaat -> kinderarts -> opname in het ziekenhuis -> psycholoog voor mij -> kinderpsycholoog voor mijn zoontje. En uiteindelijk lag het grootste deel van het probleem bij mij...
Ik bleek door verschillende factoren (en nog iets anders) VEEL te gespannen en bracht dat over op mijn zoontje, waardoor hij weer gespannen werd en nog minder sliep en meer huilde, ik nog meer gespannen werd, en zo verder... Wat ik hiermee wil zeggen? Zijn alle medische oorzaken uitgesloten? Zo ja, is het waarschijnlijk zinvol om je door he HA door te laten verwijzen naar een pedagoog o.i.d., die hebben mij i.i.g. enorm geholpen met heel veel nuttige tips!