Slapeloze nachten door peutertje! Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:08

Misschien lees ik eroverheen, maar ik zie in de openingspost niet dat je weer zwanger bent? ;)

Maar het is een heeeel bekend verhaal hoor? Met mijn zoontje ben ik vanaf de geboorte tot maart dit jaar door een heel diep dal gegaan. Hij sliep ook niet. Maar dan ook echt NIET... Hij was 3 weken oud en van 's ochtends 7 tot 's avonds 11 wakker. Sliep niet. Zelf was ik herstellende van een zware bevalling, en op den duur helemaal radeloos. Gelukkig heb ik hulp ingeroepen en die gekregen van de verloskundige -> osteopaat -> kinderarts -> opname in het ziekenhuis -> psycholoog voor mij -> kinderpsycholoog voor mijn zoontje. En uiteindelijk lag het grootste deel van het probleem bij mij... -O- Ik bleek door verschillende factoren (en nog iets anders) VEEL te gespannen en bracht dat over op mijn zoontje, waardoor hij weer gespannen werd en nog minder sliep en meer huilde, ik nog meer gespannen werd, en zo verder...

Wat ik hiermee wil zeggen? Zijn alle medische oorzaken uitgesloten? Zo ja, is het waarschijnlijk zinvol om je door he HA door te laten verwijzen naar een pedagoog o.i.d., die hebben mij i.i.g. enorm geholpen met heel veel nuttige tips!

Elicious

Re: Slapeloze nachten door peutertje! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 20:22

Allemaal echt supersuper bedankt voor het meedenken, de begripvolle lieve reacties en de pb's.
Het ontroerd me bijna (hormonen? ;) )

Ik heb alles gelezen, maar ga later proberen er inhoudelijk op te reageren!

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:24

ik denk dat we allemaal hopen, dat t je iets opgebracht heeft :list:

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:39

Ik heb niet alles gelezen, wat bij mij hielp toen ik klein was en een periode bang was:
Grote knuffelbeer voor de voordeur die de wacht hield en de schoenen van mijn moeder en sleutels naast mijn bed, dan kon mijn moeder voor mijn gevoel niet weg zonder dat ik wakker zou worden.
Oh ja, en een klein nachtlampje.

Heel begrijpelijk dat je er even niet meer tegen kan! Je hebt het nog erg lang volgehouden zeg! :(:)

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:48

@Saffier ahhhhh.....de sleutels en de schoenen van mamma....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:25

Nog even een EDIT (nadat ik het gehele topic heb gelezen):
Ik heb ook een paar maanden in het ziekenhuis gelegen vanaf mijn geboorte, zag dat vaker voorbij komen dus wellicht toch een overeenkomst?

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:32

Ik had voor mijn zoontje zo'n nep-aquariumpje met twee van die zwemmende visjes erin. Hij keek zich zo scheel dat hij vanzelf in slaap viel, ha ha. Als hij naar het ziekenhuis moest, ging dat ding gewoon mee...

Andere tip: een lava- lamp? Superrustgevende bubbels!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:38

heb niet alle reacties gelezen maar ik zou kijken of je een allergie (voeding) kunt uitsluiten en een keer een wichelroede loper laten komen.
Je zou ook het bedje eens kunnen verzetten in het kamertje van je kind, voor het geval dat hij/zij op een waterader slaapt. Zorg ook dat de babyfoon niet te dichtbij staat ivm electrosmog.

ons kind lag altijd bovenin gevouwen in zijn ledikant. aan het voeten eind liep een waterader. bedje stukje verzet en toen bleef ie voort op zijn plek liggen :D
bij mij is www.aardremedie.nl geweest mocht je wat meer over wichelroede/electrosmog willen weten.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:53

Als er medisch niks aan de hand is, gewoon lekker bij je nemen. Mijn zoontje is nu 3 en heeft het ook nog steeds nodig.. gewoon aan toegeven.