Bril kwijt, en geen nieuwe bril mogen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:55

Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik de reactie van je ouders meer dan apart vindt :? Kan goed begrijpen dat ze er niet blij mee zijn maar om je kind nou slechtziend de straat op te sturen en ook nog zorgen dat ze haar school niet goed kan volgen.....erg vreemd !

Ts, heb je al op school gevraagd of er een bril is gevonden ? Briefjes opgehangen misschien ?

Kipje39

Re: Bril kwijt, en geen nieuwe bril mogen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:00

Dat je ouders balen dat jij je bril kwijt bent begrijp ik prima, ik moet mijn bril en lenzen namelijk zelf betalen en dat is een dure hobby...

Maar dat jij geen nieuwe bril mag vind ik wel een beetje vreemd..
Vraag me ook af waar zo'n reactie vandaan komt.
Kan me niet voorstellen dat je je brillen zo verslind dat je elke week een nieuwe nodig hebt!

Zulke dingen gebeuren, en ja het is even balen dat je dan weer even in je buidel moet tasten maar so be it..

Vreemde reactie van je ouders.. dat wel..

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:04

lilydj schreef:
Ik heb mijn bril nu een jaar en ik ben er echt heel zuinig op omdat ik heb zo hard nodig heb. Mijn vader zegt dat mijn verzekering ofzo. Pas over een jaar weer een deel vergoed.. Dus dan zou ik nog een jaar zonder bril zitten.. Specsavers ik heb geen flauw idee waar die zou moeten zijn, en een bril die een beetje goed zit is toch echt geen 29,- ? Geld lenen van family gaat niet lukken want ik krijg echt niet in de 300.- mee en als mijn vader dan later alsnog niets zou willen betalen zit ik met een heel groot probleem...

Ik vind het echt te gek voor woorden dat je geen bril mag kopen. Heb je misschien nog opa's of oma's? Ik zou het dan aan één van jouw grootouders vragen om jou te sponseren.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:13

Bij de Hans Anders heb je voor weinig een nieuwe bril.
Kinderen moeten wel een oogmeting van de orthoptist hebben.

Mijn zoon heeft 2 brillen omdat er weleens een stuk gaat.
Kan gebeuren, zolang het niet expres gebeurt.
Ouders hebben zorgplicht.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:14

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:15

luuntje schreef:
Bij de Hans Anders heb je voor weinig een nieuwe bril.
Kinderen moeten wel een oogmeting van de orthoptist hebben.

Mijn zoon heeft 2 brillen omdat er weleens een stuk gaat.
Kan gebeuren, zolang het niet expres gebeurt.
Ouders hebben zorgplicht.

Helaas denken niet alle ouders daar zo over..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:17

Misschien heel gemeen, maar het tegen een leraar vertellen?
Misschien spreekt die je ouders er op aan, en kun je op die manier een nieuwe bril krijgen.

Het is natuurlijk niet echt prettig als ouder om daar op aangesproken te worden.
Tenminste ik als moeder zou me dood schamen..

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 19:25

Ik weet niet waar het opeens vandaan komt.. Met mijn moeder heb ik al 3 jaar weinig contact, en mijn vader was altijd super lief enzo. Geen moeder instinct dingen enzo.. Maar hij was wel altijd super lief maar sinds een tijdje is ie aan het veranderen, hij zegt weinig, is super chagrijnig enzo.. En wilt niets meer betalen terwijl als ik mijn bril 3 maanden geleden kwijt was geraakt had ie het wel gedaan... Ik snap er niets van.... Maar ik heb het dus net weer geprobeerd en hij wil echt niet... Dusja dan maar zonder bril proberen te zien ofzoo....

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:35

Je bent hem nog geen halve dag kwijt....ik zou als ik jou was nog maar eens goed zoeken.
En mocht ie binnen een weekje niet opduiken kun je altijd nog eens met je ouders praten lijkt me.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:47

Beter lezen, Sassy. :)

lilydj schreef:
Ik ben hem al 7 dagen kwijt en zoek hem ook al 7 dagen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:48

Ts, je hebt 2 opties, want dit kan zo niet. Zonder bril proberen te zien gaat je niet lukken.
- Of ga naar je mentor op school toe en vertel het daaraan, vraag of die contact met je ouders wil opnemen.
- Als je dat niet durft kan je ook nog (als je wil anoniem) de kindertelefoon bellen. Het nummer hiervan is 0800-0432. Je ouders hebben zorgplicht en daar valt dit onder, als je vader dit werkelijk meent is hij niet rechtmatig bezig. De kindertelefoon kan je doorverwijzen naar de juiste personen/ instanties voor dit probleem.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:29

Bij de opticien je ogen laten opmeten voor de sterkte van je lenzen, daarna van het geld wat je hebt lenzen halen bij de kruidvat.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:31

Saaams schreef:
Bij de opticien je ogen laten opmeten voor de sterkte van je lenzen, daarna van het geld wat je hebt lenzen halen bij de kruidvat.

Dat zou ik dus laten, als je je ogen niet helemaal naar de malle moer wilt helpen..
Dat is wel het slechtste wat je kan doen.

Iedereen die ik ken die zo dacht geld te besparen heeft een oogbeschadeging opgelopen..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:34

Oh, wist ik niet. Ik draag ze niet. Maar een meisje uit mn klas heeft al een aantal jaar plezier van die lenzen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:43

Je krijgt ongemerkt allemaal krasjes op je ogen... Dan maar 100 euro per half jaar maar ik weet wel zeker dat mijn lenzen bij mijn ogen passen..

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:44

het is wel triest, dat ouders zorg onthouden van hun kinderen... hier krijg ik kippenvel van, kan ik slecht tegen.
Ts, ik zou ook even op school naar de leraar of mentor gaan, even praten. Misschien komt er een oplossing.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:46

sillysoul schreef:
het is wel triest, dat ouders zorg onthouden van hun kinderen... hier krijg ik kippenvel van, kan ik slecht tegen.
Ts, ik zou ook even op school naar de leraar of mentor gaan, even praten. Misschien komt er een oplossing.

Mee eens want als er echt geldnood is. kan je bij de gemeente bijzonderbijstand aanvragen geloof ik..

We kunnen natuurlijk heen uitspraken doen over het geld wat haar ouders bezitten, maar zulke situaties zijn in Nederland niet nodig..
Je krijgt kinderbijslag desnood moeten je ouders daarvan een bril kopen.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:49

Ik ben hem ook wel eens kwijt geweest en zoeken zonderbril is echt een ramp dus paps even laten zoeken en die had hem zo. wat vooral belangrijk is om heel rustig te blijven bij het zoeken, anders zie je hem over het hoofd.

mijn ouders zouden ook niet zomaar een nieuwe bril voor mij kopen als ik hem kwijt ben (nu betaal ik alles zelf maar vroeger niet) maar na een x goed kwaat worden zouden ze dat toch wel gaan doen als het echt niet anders kan.

misschien is het een idee om iemand die niet bij je in huis woont (oma, tante, buurvrouw oid) te vragen om te helpen zoeken, zij kijken op andere plekken dan jij en je vader

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 21:28

Ik heb mijn moeder gebeld en die snapte het opeens wel :o? Maar die heeft dus met mijn pa gepraat en krijg nu alsnog een bril :)

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:40

gelukkig!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:20

Hé fijn, gelukkig opgelost! :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:26

nou gelukkig geregeld bij specsavers en pearle zijn vaak aanbiedingen en dan heb je voor nog geen 150 eejn nieuwe bril rond de 119 euro ongeveer zo duur was mijn bril ook

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 07:07

Hans Anders heeft nu ook een actie, 2 halen en 1 betalen.

Verhaal komt mij wel een klein beetje voor, liep al 3 jaar met mijn bril en hij heeft ook een keer een week in de bak gelegen toen die met het zadelmak maken was afgevallen. Niet al te best voor zo'n bril, daarbij lieten in de loop vd tijd de neus vleugeltjes los (ik gebruikte lijm) en beide pootjes vielen er ook langzaam 1 voor 1 af, waarna ik die dus vast zette met ijzerdraad. Ofwel, alles was er kapot aan en vooral het glas was ernstig beschadigd. Heb enorm lang moeten zeuren om een nieuwe bril dat ik het echt nodig was, maar mijn ouders wouden het niet omdat het te duur zou zijn en ze dat geld niet hadden. Vorige week heb ik met mijn verjaardag 2 nieuwe brillen (dankzij die actie) uit mogen zoeken, waren uiteindelijk maar 47 euro kwijt (rest, 130 euro werd vergoed door verzekering).

Soms zijn ouders gewoon niet te begrijpen, wel heel fijn dat je nu een nieuwe bril krijgt zo te lezen was je er ook wel hard aan toe!

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:06

dat is fijn, idd even goed kijken waar je de meeste korting krijgt, die bril die je kwijt bent kom je vast en zeker weer tegen als je een nieuwe hebt

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 17:03

Ik heb vandaag een nieuwe bril gekocht :) er was een actie bij pears ofzo. Dat de 2e bril gratis was dus heb nog een bril erbij gekocht heb gekozen voor een zonnebril :) ik denk dat ik mijn bril met een reden kwijt ben geraakt want een half jaar geleden had ik -1.00 en -1.75 ofzo en nu heb ik -2.00 en -2.50 dus had hard weer een nieuwe bril nodig B-)