alternatieven medicatie ADHD?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: alternatieven medicatie ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:53

In principe moet je alles melden bij het cbr, maar doen de meeste dat niet.

Mijn zoontje is nu 8 slikt ook methylfenidaad, maar alleen op school of als we lang auto moeten rijden. Verder mag hij stuiteren. (ass en adhd) Ik heb veel gelezen in het boek : "anders denken over magnesium"heeft wel effect moet ik zeggen. Natuurlijk niet zoveel als de normale medicijnen maar ter ondersteuning .

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:59

Zilfstar schreef:
Mijn zoon is 10. Dat is idd heftig als ze zo erop reageren.

NatasjaV, helaas is dit tegen dovemansoren gericht bij personen die denken te weten waar ze het over hebben en zo negatief zijn ingesteld. Het is dat ik het mijn kind niet aandoe, anders zou ze hem eens een dag mogen lenen als ze het zo goed weet... ZONDER meds uiteraard... Ik ben daarom allang gestopt met mijzelf te verdedigen en te blijven uitleggen hoe het zit. IK weet dat zoon er niks aan kan dien dat hij zo is. IK weet dat het zeker niet aan onze opvoeding of voeding ligt, anders zou nr 2 ook wl zo zijn geweest. IK weet dat er een hersenbeschadiging zit (te zien op MRI) en dat is genoeg.

Ze hadden in NL (psyg) ook gezegt dat het aan mij zou liggen. Ik heb vroeger geen normale opvoeding gekregen (sexuele,lichamelijke en psygische mishandeling) dus zou dan ook niet in staat zijn om mijn kinderen normaal op te voeden. Dit heeft de psyg zelf opgeschreven voor de volgende arts hier in Duitsland. Die brief heb ik nooit doorgegeven.
Van iedereen heb ik alle goed bedoelde opvoedtips gehad maar niets heeft geholpen. Zelfs de school wilde het niet zien. Omslagpunt voor mij is geweest dat mijn zoon achter op het speelveld (samen met een vriendje) zijn broek uit moest trekken omdat er iemand was die hun geslachtsdeel wilde bekijken. Toen ben ik er echt werk van gaan maken.
Mijn zwager is psygoloog bij defensie, zo goed als de gehele familie daar heeft ADHD.
Hier in Duitsland wordt ik serieus genomen, de arts zag het meteen en op school hadden ze het al met twee dagen door.

Het is bij mij de jongste die het heeft.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:50

Zilfstar schreef:
Mijn zoon is 10. Dat is idd heftig als ze zo erop reageren.

NatasjaV, helaas is dit tegen dovemansoren gericht bij personen die denken te weten waar ze het over hebben en zo negatief zijn ingesteld. Het is dat ik het mijn kind niet aandoe, anders zou ze hem eens een dag mogen lenen als ze het zo goed weet... ZONDER meds uiteraard... Ik ben daarom allang gestopt met mijzelf te verdedigen en te blijven uitleggen hoe het zit. IK weet dat zoon er niks aan kan dien dat hij zo is. IK weet dat het zeker niet aan onze opvoeding of voeding ligt, anders zou nr 2 ook wl zo zijn geweest. IK weet dat er een hersenbeschadiging zit (te zien op MRI) en dat is genoeg.

Ja dat bedacht ik ook. Zal ik aanbieden of Mika zonder medicatie een weekje komt logeren. Maar ja...als hij dan een draai om z'n oren krijgt...dat doen we maar niet. Ik wil mijn kind niet leren dat slaan wel ok is.(kindermishandeling noemen ze dat)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:40

Nou ze mag mij eens een week komen lenen...
Praat ze wel anders :)
Ik eet en drink harstikke gezond,
Dus daar kan het niet aan liggen,
Ik heb gewoon een goede opvoeding gehad,
Het heet niet voor niks een stoornis
Waarom functioneren mijn broer en zus dan wel normaal??
Beetje kort door de bocht...

Mijn dag was echt weer een totale ramp vandaag :(
Had alleen maar een afspraak om half 12, half 3 en 7 uur,
En kwam er gewoon nog niet uit.

De huisarts heeft me aangemeld bij kristal,
Hoop dat de wachttijd niet te lang is..
Word het zo zat, en word steeds vermoeiender lijkt het wel.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:11

Ik wil mijn zoontje ook wel een dagje uitlenen hoor :D Ben alleen bang dat ze met een uurtje weer op de stoep zetten, vastgebonden met ducktape :+

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:16

Vinden jullie mijn dagelijkse dosis concerta dan niet super veel?
Mijn middagdosis begint nu uit te werken, was net heel moe van lange dag school ook dus ga vroeg naar bed.

En ADHD is niet alleen heel druk zijn en niet kunnen blijven zitten.
Ik heb blijkbaar vroeger wèl geleerd om op mijn beurt te wachten, maar dat is meer mijn onzekere karakter (anderen voor laten gaan). Wie zegt waar het mee begonnen is?
Ik vind het ook kort door de bocht dat het aan de opvoeding ligt. Mijn ouders hebben mij echt niet anders behandeld als mijn zus, we hebben wel meer overeenkomstige 'problemen', maar ad(h)d heeft zij niet.
En ik denk eerlijk gezegd ook niet dat een prikkelarme omgeving en suikervrij eten mijn gedachten stop kunnen zetten. Of die eeuwige liedjes uit mijn hoofd kunnen halen. Of het malen en doordenken over álles.
Magnesium heb ik toevallig wel geslikt in combi met vitamine D, voor mijn gevoel was ik toen wel iets helderder en minder neerslachtig dan normaal tijdens de winter.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:35

pipo schreef:
Ik wil mijn zoontje ook wel een dagje uitlenen hoor :D Ben alleen bang dat ze met een uurtje weer op de stoep zetten, vastgebonden met ducktape :+

Ik ben beeldenker,...hou op :') met ducktape :')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:42

Bzoem schreef:
Vinden jullie mijn dagelijkse dosis concerta dan niet super veel?

Wat weeg je?

TS, de psychiater hoort je bloeddruk en hartslag in de gaten te houden :) Kan uiteraard ook bij de huisarts, maar primair is het de taak van je psychiater.

En melatonine kan idd fysiek niet verslavend werken, wel kan het zijn dat je er geestelijk van afhankelijk wordt, in de zin dat je dénkt niet meer te kunnen slapen zonder melatonine. Waardoor je gaat liggen piekeren en idd niet kan slapen :+

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:21

Haha dat laatste heb ik ook met melatonine.

Ik weeg zo'n 65 kg. Op 1.65 m.
En mijn max dosis staat op 90 mg concerta op 1 dag. Meest gebruikelijk is nu 81 mg, nu school en stage weer net begonnen zijn.

Mijn bloeddruk is nooit veranderd en mijn hartslag was al iets onregelmatig, niet ernstig en geen last van.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:26

Da's aan de hoge kant ja, als richtlijn wordt gezegd dat je max. 1 mg methylfenidaat per kilo lichaamsgewicht aan moet houden. Maar als jij op deze dosering goed functioneert én onder regelmatige controle bij een arts staat begrijp ik wel dat je het voorgeschreven krijgt :)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:55

Hoe zijn jullie rebounds? Ik werd echt heel agressief en mn neefje met adhd dus ook.
Ik ben nu met alles gestopt vanwege die bijwerkingen.
Ik heb zelf ADD, dus voor de buitenwereld minder druk.
Mijn moeder heeft ook ADHD en eigenlijk heel haar familoe.

Zelf heb ik er op mn werk geen last van, schrijf alles op en hou alles heel gestructureerd.
Hebben jullie buiten medicatie ook cursussen gevolgd? Ik vond die heel fijn..

Ik had btw ook een psych waar ik niets aan had qua meds. Hij heeft nooit mn bloeddruk gechecked.
Ik werkte toen op de poli interne in t ziekenhuis, dus heb hem zelf maar gechecked.
Maar goede begeleiding was er niet.
Daarom voor mij geen medicijnen meer.. t koste me bijna mn huwelijk!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:07

Mika kon wel vervelend worden op de medikinet. Op de helft had je echt zo'b switch moment. Op de Concerta heeft hij geen rebounds meer. Behalve als het echt is uitgewerkt,....dan wordt hij even echt helemaal hyper de pieper. Dat is dan ook het moment dat als hij dwars wordt dat hij tegendraads kan worden...maar ja dan gaat hij op dit moment naar bed :) (al dan niet heel boos :D )

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:11

Ik heb ook ADHD en ik snap precies wat je bedoelt ookal ben ik een paar jaartjes jonger
Ik weet niet wat je normaal eet maar in zijn nog gevoeliger voor kleurstoffen en alles heb ik mijn eens laten vertellen en er zijn Speciale dieeten ( niet om af te vallen maar je snap me toch) zonder dat soort dingen

Dat zou je kunnen proberen ;)

Voor derest zelf geen ervaring mee...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:02

Probeer ook eens hooggeconcentreerde visolie uit. Ik heb die van de hema en merk echt verschil sinds ik dat slik. Minder moeite met concentreren, minder stemmingswisselingen.

Oja ik heb medikinet, ritalin, concerta en dexamfetamine geprobeerd. Voelde me bij geen van allen erg gelukkig, alleen ritalin neem ik af en toe nog wel eens wanneer nodig.